Metallspesial: Er Depeche Mode metal?
-
- Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ikke metall, men jeg liker endel låter.
Husker jeg hatet dem før fordi dem så så homo/femi(nå har Turboneger og Wig wam tatt over på den fronten) ut
Husker jeg hatet dem før fordi dem så så homo/femi(nå har Turboneger og Wig wam tatt over på den fronten) ut
Welcome to Hell, now get off my doorstep
A bottle of wine and a bucket of blood
A bottle of wine and a bucket of blood
Conan wrote:Akula wrote:Selvfølgelig ikke. Det er jo et technoband.Conan wrote:et ok band,men ikke metal i det hele tatt synes jeg.
nja,heller mer synthpop vil jeg si.
Helt klart synthpop, ja.
Eläkööt supikoirat!
Jeg synes ikke Depeche Mode er så ille, men metal er det iallfall ikke! Men det er sant som mange sier at folk som liker metal eller andre "sære" genre ofte liker DM (ikke death eller doom metal, nei). Lite nytt å tilføre diskusjonen, gitt.
Vi som er litt eldre kalte all slik musikk for techno. Dvs. før uttrykket synthpop var oppfunnet. Det er nok bare det som henger igjen...Conan wrote:nja,heller mer synthpop vil jeg si.Akula wrote:Selvfølgelig ikke. Det er jo et technoband.Conan wrote:et ok band,men ikke metal i det hele tatt synes jeg.
Akula wrote:Vi som er litt eldre kalte all slik musikk for techno. Dvs. før uttrykket synthpop var oppfunnet. Det er nok bare det som henger igjen...Conan wrote:nja,heller mer synthpop vil jeg si.Akula wrote:Selvfølgelig ikke. Det er jo et technoband.Conan wrote:et ok band,men ikke metal i det hele tatt synes jeg.
og hva mener du med de litt eldre?var jo masse synthpop på 80tallet:)
-
- Poser
- Mood:
Depeche Mode er et j****g bra band, men ikke særlig metal for å si det sånn...
Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!
Syntes det er bra popmusikk, men ikke no metall. Kanskje dem har inspirert mange metalband, men alikavell så er det ikke metal. Det er typisk pop musikk som spilles ofte på radio og tv, etter hvert ender opp som alle andre popband, borte vekk.
-
- Poser
- Mood:
Depeche Mode er slettes ikke metall, men de har en del gode låter, spesielt den fantastiske Enjoy The Silence.
EDA!?! wrote:Dm er generelt dritfett, men Personal Jesus er absolutt en favoritt. Blir aldri lei av den låtenevil wrote:de har jo en litt cool låt i Personal Jesus
En låt som faktisk er inspirert av Priscilla Presley. Artig for meg som er Elvis-fan.
Jeg har aldri sett på Depeche Mode som et band som kan passe inn i en metal-sjanger. Jeg hører ikke på Depeche Mode i noen stor grad, men synes de har laget en del ganske så solide låter opp gjennom tidene. "Personal Jesus" er nok en favoritt hos meg. At det er en reklame for Depeche Mode i Scream Magazine plager meg imidlertid ikke.
Phazer wrote: Det er typisk pop musikk som spilles ofte på radio og tv, etter hvert ender opp som alle andre popband, borte vekk.
Depeche Mode er ikke metall men de har nå holdt seg i rampelyset lenger enn de aller fleste metallband og er vel mer populære enn noengang før. Konserten i spektrum ble vel utsolgt på noen timer. Jeg synes de er et helt OK synthband som er store hos gotherne.