Bør vi ha en metalprisutdeling i Norge?
-
Topic author - Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Bør vi ha en metalprisutdeling i Norge?
Det finnes fantastisk mye metal ifra dette landet. Stort i bredde og med høy kvalitet. Alikevel er det lite oppmerksomhet i media o.l. Nå er vel en del av greia at mye blackmetal foretrekker å være undergrunds, og sikkert ikke ville like et sånt tiltak. Men det kunne alikevel vært fett, feks hvis scream arangerte konsert/prisutdeling. Vet de har sånt i danmark, og der er jo metalscenen en brøkdel av hva den er her. Diskuter.
Nja, da avhenger jo ting veldig av utdelerne sin egen smak da. Jeg vet ikke helt, men sånn som Scream gjør på slutten av hvert år, ved å la leserne stemme på beste band, beste plate osv, det syns jeg er kult.
Er jo ikke de som bestemmer hvem som vinner.Tiwar wrote:Nja, da avhenger jo ting veldig av utdelerne sin egen smak da.
http://www.home.no/tjukkeole/Affen wrote: Tomas og Udun kan ronke seg i søvn til Bergman så mye de vil
Bergman wrote:Er jo ikke de som bestemmer hvem som vinner.Tiwar wrote:Nja, da avhenger jo ting veldig av utdelerne sin egen smak da.
Nei jeg vet ikke jeg, jeg bare liker ikke det at en jury skal sitte og bestemme hva som er best, kanskje det ikke var det som var tilfellet her.
Avstemning på en webside eller noe funker best.Tiwar wrote:Bergman wrote:Er jo ikke de som bestemmer hvem som vinner.Tiwar wrote:Nja, da avhenger jo ting veldig av utdelerne sin egen smak da.
Nei jeg vet ikke jeg, jeg bare liker ikke det at en jury skal sitte og bestemme hva som er best, kanskje det ikke var det som var tilfellet her.
http://www.home.no/tjukkeole/Affen wrote: Tomas og Udun kan ronke seg i søvn til Bergman så mye de vil
-
- Poser
- Mood:
Nej, den som er i Skrim funker best og er mest demokratisk.
Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!
Bergman wrote: Avstemning på en webside eller noe funker best.
Problemet er bare at den artisten som har solgt mest plater, vil trolig også få flest stemmer. Og det er jo ikke alltid den artisten som er mest populær som leverer den beste platen.
-
- Belieber
- Mood:
Rangere metalband? Liker ikke den ideèn. De gjør det i screambladet på slutten av hvert år. Nightwish vinner en del . Hammerfall pleier også å komme høyt.
-
- Belieber
- Mood:
prisutdelinger generelt er noe tull.. tror ikke at metalscenen trenger noe utdeling for å promotere seg, og platekjøperene er såpass bevisste at de ikke trenger prisutdeling til inspirasjon.
hehe, blunk blunk, hehe
Bare tull og fanteri. Kjøper heller plater enn å kaste bort tid på slikt viss vass. Liker de bandene eg liker. Hvilke band som får en eventuell pris driter eg flytende i.
Unnamed Silence
HELL-TRAKTOR
HELL-TRAKTOR
Ulli wrote:Han Mr.Abnoctus: Først trodde jeg han var "bare" dritings. Men jeg tror han er bare sånn. Vittig! Og ikke minst VENOM!
Vært moro det vel? Jo mer moro for metalfans, desto bedre. Burde vært priser for undergrunnsband i tilfelle, altså gjerne usignete nykommere osv, som kunne blitt premiert med bandutstyr eller gratis øvingslokale ett år og lignende. Som en liten god dytt.
-
- Belieber
- Mood:
Forøvrig er den spellemannsprisen også bare p**s, er det metalbandet som har komt mest frem i media som får prisen.
hehe, blunk blunk, hehe
-
- Poser
- Mood:
Og hvem skulle så betale for dette?LadyMetal wrote:Vært moro det vel? Jo mer moro for metalfans, desto bedre. Burde vært priser for undergrunnsband i tilfelle, altså gjerne usignete nykommere osv, som kunne blitt premiert med bandutstyr eller gratis øvingslokale ett år og lignende. Som en liten god dytt.
Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!
-
- Belieber
- Mood:
Skal vedde på satyricon bygde et eget hus bare til sin pris.HeimBrent wrote:evilbanana wrote:Forøvrig er den spellemannsprisen også bare p**s, er det metalbandet som har komt mest frem i media som får prisen.
Og hva gjør de med prisen? Bruker den som dassdørhåndtak.
hehe, blunk blunk, hehe
Det må da være greit. Mange band i Norge.