Kjenner flere finner som snakker flytende norsk, men y'en er verst. uuuuuiiii ui oi Skal vi gå til den nue baren.Helle wrote:Heidi wrote:Joda, wint in my hair and Mother Kaia.LadyDoubleDealer wrote:aeldagrim wrote:"i feeeeel the wiiiind in my haaaaaair, and it's whispering telling me thiiiiiings.."
Neeei, " i feeeeel the wiiinT in my haaaair!"
Grom låt, beste på Infinite.
G blir K
D blir T
V blir P
Finsk aksent ruler!
Skulle akkurat til å si det, men så så jeg at du hadde sagt det. G, D, V, Y (uttales U) og B finnes jo omtrent ikke i det finske språket, så det er ikke så rart. Morsan har bodd i Norge i 25 år og snakker omtrent perfekt norsk, men hun har fortsatt problemer med de bokstavene. Nei, det er jo bare søtt med litt aksent.
Infinite (Stratovarius)
-
Topic author - Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Helle wrote:Wesker wrote:skulle det være noen tvil, så blir også DENNE pollen opprettet i forbindelse med double-headliner turnen til Hammerfall og Stratovarius.
Plata ble sluppet i 2000, og er oppfølgeren til Destiny som ble sluppet 2 år tidligere.
Jeg fattet interesse for plata etter å ha hørt Mother Gaia hos en av de lokale hurrametallerne. (hjertlig takk for at du introduserte stratovarius for meg, Nygaard!! )
så etter å ha fått høre denne låta tenkte jeg..."f**n heller..denne plata skal jeg ha!". og vips..dette ble min første stratovarius plate. dermed var det gjort...pr dags dato har jeg faktisk hele 9 stratovarius-skiver!!
og jeg har aldri sett bandet live tidligere så dette skal bli spennende
synes egentlig stort sett hele albumet er kult. men har liksom aldri fått det helt store kicket av Millenium og Phoenix
Hunting high and low og glory of the world er så konge at jeg får ereksjon bare av å nevne låt-tittlene. og hør...bare sett deg ned og NYT Celestial dream. enn mer vakker og symfonisk avsluttning av plata det skal det vel mye til å lage
GLED DEG! Jeg har omtrent alle utgivelsene deres *skryte* og det er fjerde eller femte gang jeg skal se dem nå i morra. KNALL! Infinite er godskiva si, og ja, Hunting er den beste låta på den. Skjønner ikke hvorfor du ikke liker Millennium, den er jo ganske grei.
Nei, jeg gleder meg virkelig til konserten... Blir spennende å se hvordan de takler en helaftens konsert nå.
ja det blir spennende. jeg føler på meg at noe stort er i vente
see ya there!!!
-
- Belieber
- Mood:
Knallskive, og etter min mening et av bandets beste utgivelser noensinne. Både freedom, hunting high and low, a million lightyears away, glory of the world er kanon bra metal i power gaten, men stemmen faller på freedom.. Det er stratovarius på sitt beste
-
- Beliebe
- Mood:
Hmmm.. Wesker har ikke kommentert konserten enda, merkelig... Nå, hva syns dere som var der? Jeg gikk halvveis under Stratovarius, og det gjorde mange andre også. Begredelige greier.
-
Topic author - Belieber
- Mood:
LadyDoubleDealer wrote:Hmmm.. Wesker har ikke kommentert konserten enda, merkelig... Nå, hva syns dere som var der? Jeg gikk halvveis under Stratovarius, og det gjorde mange andre også. Begredelige greier.
halla
jeg tenkte jeg skulle kommentere konserten allerede i natt, men jeg måtte i seng..opp tidlig desverre hehe.
Det var veldig koselig å hilse på deg da! jeg dro kjensel på deg med en gang. men gikk ikke du før stratovarius gikk på da? snakka jo med deg da, og trodde du var på vei ut allerede da? hehe. kan ikke GÅ uten å se Stratovarius, vel??
skulle gjerne ha skravla med deg litt lenger, men du var jo på vei ut. vi snakkes sikkert på freda'n!!
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Hammerfall var DRITBRA! Stratovarius var dritbra. Shakra var ikke så interessant. men det har sikkert mye å gjøre med at jeg ikke har hørt noe av dem før. de var sikkert hele greie nok de, men jeg klarte ikke å ta av i det hele tatt. men når Hammerfall gikk på..ÅÅÅÅ herlig!!!
skulle det være noe tvil..JA..jeg ble gladkåt!
Her er noen av de låtene jeg kan huske at Hammerfall spilte:
Secrets
Fury of the wild
Blood bound
Let the hammerfall
Heeding the call
Renegade
Templars of steel
Hearts on fire
Hammerfall
+ noen til tror jeg.
Etter konserten hilste jeg foressten på Oscar Dronjak, og fikk hans signatur på konsertbilletten min. Jeg måtte bare bort å hilse når jeg først traff på han!
Til slutt kom stratovarius!! til de som lurer på hvilke låter som ble spilt..her er de av dem jeg kan huske i farta..
Maniac dance
United
Hunting high and low
forever
destiny
speed of light
kiss of judas
eagleheart
Stratosphere.
Herlig å se denne line-upen på scenen sammen igjen. (jo jo bassisten har slutta, men resten av gjengen da!) Kotipelto var strålende!
STRATOVARIUS og HAMMERFALL knuuuuuuste SHAKRA så til de grrraader at dere vil ikke tro det engang!
skulle det være noe tvil..JA..jeg ble gladkåt!
Her er noen av de låtene jeg kan huske at Hammerfall spilte:
Secrets
Fury of the wild
Blood bound
Let the hammerfall
Heeding the call
Renegade
Templars of steel
Hearts on fire
Hammerfall
+ noen til tror jeg.
Etter konserten hilste jeg foressten på Oscar Dronjak, og fikk hans signatur på konsertbilletten min. Jeg måtte bare bort å hilse når jeg først traff på han!
Til slutt kom stratovarius!! til de som lurer på hvilke låter som ble spilt..her er de av dem jeg kan huske i farta..
Maniac dance
United
Hunting high and low
forever
destiny
speed of light
kiss of judas
eagleheart
Stratosphere.
Herlig å se denne line-upen på scenen sammen igjen. (jo jo bassisten har slutta, men resten av gjengen da!) Kotipelto var strålende!
STRATOVARIUS og HAMMERFALL knuuuuuuste SHAKRA så til de grrraader at dere vil ikke tro det engang!
-
- Beliebe
- Mood:
Wesker wrote:LadyDoubleDealer wrote:Hmmm.. Wesker har ikke kommentert konserten enda, merkelig... Nå, hva syns dere som var der? Jeg gikk halvveis under Stratovarius, og det gjorde mange andre også. Begredelige greier.
halla
jeg tenkte jeg skulle kommentere konserten allerede i natt, men jeg måtte i seng..opp tidlig desverre hehe.
Det var veldig koselig å hilse på deg da! jeg dro kjensel på deg med en gang. men gikk ikke du før stratovarius gikk på da? snakka jo med deg da, og trodde du var på vei ut allerede da? hehe. kan ikke GÅ uten å se Stratovarius, vel??
skulle gjerne ha skravla med deg litt lenger, men du var jo på vei ut. vi snakkes sikkert på freda'n!!
Jeg skulle ut ja, men kom tilbake igjen... Også gikk jeg etter Eagleheart, det var nok Stratovarius på meg da gitt. Og etter å ha blitt prøvd sjekka opp av en svenske fant jeg ut at jeg burde komme meg hjemover. Og jeg gikk nok ikke glipp av stort...
-
- Beliebe
- Mood:
Wesker wrote:Kotipelto var strålende!
Var vi på samme konsert!??!? Syntes han var skrekkelig, han bomma jo gang på gang og jeg har aldri hørt han synge så spakt.. Tror du var i koma etter Hammerfall jeg, Wesker..
Hammerfall ja, hva kan man si, konserten var jo i og for seg bra nok, men de er noen j***a klovner da, jeg kan ikke annet enn å le av dem. Vokalisten er ikke så ille, men de to gitaristene og han sinnsyke klovnen av en bassist! Haha, jeg måtte prøve å holde latteren tilbake flere ganger under konserten. De prøver liksom å være noe som Manowar sluttet å prøve på for lenge siden, og det blir litt for patetisk for meg, men men, jeg er på konsert for musikken sin del, og så lenge jeg lukket øya så var det en knall opptreden av dem.
Sinna Wesker nå ja, tenker jeg. hehe
Spilte Stratovarius Hunting High and Low altså? Jaja, jeg burde vel blitt litt lengre likevel da.
Jeg synes Strato var knall, jeg! Innrømmer at jeg har sett dem bedre, men jeg er fornøyd. Sto fremst (som alltid) og gaula med. Supert å se dem igjen, og jeg er overrasket at de gjør det så bra etter alt som har skjedd. Jari har også fått en god erstatter.
DU GLEMTE Å NEVNE DESTINY OG BLACK DIAMOND, WESKER! Høydepunktene på slutten!
Det eneste som var litt flaut var United (rasslåt) og når Jens ikke helt klarte å spille Black Diamond...
Jeg fikk ikke med meg supportbandet, og Hammerfall ga jeg blanke i. Liker verken dem eller musikken deres. Og ja, for noen klovner! Joacim Cans kan inte alls, Oskar "stælken" Dronjak, pappfjellet og den mongolide hammeren i taket tok rett og slett bare kaka.
Men, men... De vet nå å fange publikum (som liker slikt altså).
Det eneste som var litt flaut var United (rasslåt) og når Jens ikke helt klarte å spille Black Diamond...
Jeg fikk ikke med meg supportbandet, og Hammerfall ga jeg blanke i. Liker verken dem eller musikken deres. Og ja, for noen klovner! Joacim Cans kan inte alls, Oskar "stælken" Dronjak, pappfjellet og den mongolide hammeren i taket tok rett og slett bare kaka.
-
Topic author - Belieber
- Mood:
LadyDoubleDealer wrote:Wesker wrote:Kotipelto var strålende!
Var vi på samme konsert!??!? Syntes han var skrekkelig, han bomma jo gang på gang og jeg har aldri hørt han synge så spakt.. Tror du var i koma etter Hammerfall jeg, Wesker..
Hammerfall ja, hva kan man si, konserten var jo i og for seg bra nok, men de er noen j***a klovner da, jeg kan ikke annet enn å le av dem. Vokalisten er ikke så ille, men de to gitaristene og han sinnsyke klovnen av en bassist! Haha, jeg måtte prøve å holde latteren tilbake flere ganger under konserten. De prøver liksom å være noe som Manowar sluttet å prøve på for lenge siden, og det blir litt for patetisk for meg, men men, jeg er på konsert for musikken sin del, og så lenge jeg lukket øya så var det en knall opptreden av dem.
Sinna Wesker nå ja, tenker jeg. hehe
Spilte Stratovarius Hunting High and Low altså? Jaja, jeg burde vel blitt litt lengre likevel da.
jeg tok helt av når dem spilte den.
sinna? jeg?`ja nå blir det kjeft å få i morra på Baråtti. nei da..jeg er en glad kar.
synes foressten Anders Johansson var litt Macgyver-lookalike bak trommesettet jeg hehe. har jeg faktisk aldri tenkt over før denne kvelden.
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Helle wrote:Jeg synes Strato var knall, jeg! Innrømmer at jeg har sett dem bedre, men jeg er fornøyd. Sto fremst (som alltid) og gaula med. Supert å se dem igjen, og jeg er overrasket at de gjør det så bra etter alt som har skjedd. Jari har også fått en god erstatter.
jeg nevnte jo destiny da
hammern i taket var dritkul da! og snøen som dalte ned på oss i publikum når Hammerfall entrett scenen. pyroen som ble brukt, og ikke minst stemningen i salen når Hammerfall rocka løs.
jeg synes det var usedvanlig konge. men likevel likte jeg den forige konserten jeg så med bandet litt bedre.
Komplette setlister:
Hammerfall:
Secrets
Riders of the storm
Renegade
Let the hammer fall
Hammerfall
Trommesolo
Fury of the wind
Blood bound
Heeding the call
Templars of steel
HEarts on fire
Stratovarius:
Maniac Dance
Speed of light
Kiss of judas
Eagleheart
Against the wind
Twilight symphony
Fight
Bass-solo
Forever
United
Hunting high and low
Destiny
Black diamond
Hammerfall:
Secrets
Riders of the storm
Renegade
Let the hammer fall
Hammerfall
Trommesolo
Fury of the wind
Blood bound
Heeding the call
Templars of steel
HEarts on fire
Stratovarius:
Maniac Dance
Speed of light
Kiss of judas
Eagleheart
Against the wind
Twilight symphony
Fight
Bass-solo
Forever
United
Hunting high and low
Destiny
Black diamond
Prog/thrash/heavy metal som du aldri har hørt den før: http://www.myspace.com/sarpedonmetal
ELlers en grei gig, hammerfall spilte ok men sceneshowet er patetisk, Stratovarius var ok - kotipelto sang bra - men har sett de mye bedre før.
Prog/thrash/heavy metal som du aldri har hørt den før: http://www.myspace.com/sarpedonmetal
-
- Beliebe
- Mood:
metalis wrote:LadyDoubleDealer wrote: Og etter å ha blitt prøvd sjekka opp av en svenske fant jeg ut at jeg burde komme meg hjemover
tror du ja
Hva?
-
- Beliebe
- Mood:
metalis wrote:LadyDoubleDealer wrote:metalis wrote:LadyDoubleDealer wrote: Og etter å ha blitt prøvd sjekka opp av en svenske fant jeg ut at jeg burde komme meg hjemover
tror du ja
Hva?
bare en spøk altså
Skjønte ikke den jeg...
Kanskje det ikke var en svenske?LadyDoubleDealer wrote:metalis wrote:LadyDoubleDealer wrote:metalis wrote:LadyDoubleDealer wrote: Og etter å ha blitt prøvd sjekka opp av en svenske fant jeg ut at jeg burde komme meg hjemover
tror du ja
Hva?
bare en spøk altså
Skjønte ikke den jeg...