Norge ikke lenger på topp når det gjelder Black Metal?
-
- Poser
- Mood:
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 0
-
- Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
Du er newbie:Voidhanger wrote:VinterVarg wrote:Vi vet alle at Norge hadde en enorm storhetstid på slutten av 80-tallet
Eg er tydelegvis dårleg informert, sidan dette er heilt nytt for meg.
TNThrone, Tindrumzum, Immortal Street Girls og ikke minst May-Britt Andersen!
-
- Spermatozoon
- Mood:
Norge er fortsatt på topp, men sverige er ikke langt etter... Det kommer mye bra BM fra Polen også, som f. eks Crionics, Thirst, og Luna ad Noctum
-
- Rocker
- Mood:
kattefisk wrote:inferno wrote:Ikke fanden, Norge ruler BM verdenen fortsatt. Selvom utgivelsene var bedre før så er dagens mye bedre enn skivene fra Finland!!! Sverige har alltid vært bra de og.(Men aldri helt som Norge).....Koldbrann er jo et friskt pust i BM verdenen og 1349, Taake og Tsjuder (og Koldbrann) er gode bevis for at Norge fortsatt er milevis foran alle andre i Black metal.. Og de gode gamle Nordmenna holder så absolutt koken fortsatt.
Vel, andre land har mye bedre utgivelser enn de.
Anaal Nathrakh
Deathspell Omega
osv...
Norge kan gå å legge seg..
Phø!!! Gå å legg deg!! Snart ryker min støtte til deg angående Tårnåsenfestivalen!!!!
-
- Embryo
- Mood:
Kill.f**k.Die. wrote:Du er newbie:Voidhanger wrote:VinterVarg wrote:Vi vet alle at Norge hadde en enorm storhetstid på slutten av 80-tallet
TNThrone, Tindrumzum, Immortal Street Girls og ikke minst May-Britt Andersen!
Og for ikke å glemme at Gro Mayhem Brundtland og etterhvert Jan Pest Syse ledet landet, med jernhånd, mot store seiere på det internasjonale metal-markedet.
On topic: Musikken sprer seg og fornyer seg, ganske så naturlig egentlig.
En ting som gjør endel av de unge norske banda relativt uinteressante for min del er den stadige skog og mark og tusser og troll klisjéen.
Holder en knapp på franskmennene nå for tiden(især Deathspell Omega ).
-
- Infant
- Mood:
Imp wrote:Tenebres wrote:Jeg er enig i at norsk BM har tapt seg siden de måtte tilsette sterke heavy (Immortal, Emperor, og mange flere) og punk (Darkthrone, Satyricon) elementer i sin utvikling.
Hvor er punken i Darkthrone og Satyricon?
De nyeste utgivelsene til Darkthrone er det mye punk. Plaugewielder, Hate Them og Sardonic Wrath. I Satyricon er det noe, men ikke nok til å nevnes.
Jeg mener at Norge forstatt er på topp. Siden vi står for det meste av utviklingen av sjangeren og har en hel hau med bra. De andre landa har bare noen få som er verdt å nevne.
Yeah!
Følger ikke godt med på den utenlandske fronten, men da det gjelder old school black metal, vil jeg bli overrasket om noen ikke har noe bedre å komme med enn Norge. De banda som holder mål i Norge, er stort sett gamle band.
6Voldsinn9 wrote:Imp wrote:Tenebres wrote:Jeg er enig i at norsk BM har tapt seg siden de måtte tilsette sterke heavy (Immortal, Emperor, og mange flere) og punk (Darkthrone, Satyricon) elementer i sin utvikling.
Hvor er punken i Darkthrone og Satyricon?
De nyeste utgivelsene til Darkthrone er det mye punk. Plaugewielder, Hate Them og Sardonic Wrath. I Satyricon er det noe, men ikke nok til å nevnes.
Ja mye mer i DT enn i Satyricon, men sistenevnte kommer ofte med typiske punk riffer inn i mellom.
Jeg syns fremdeles det beste innen Black Metal kommer fra Norge, så Norge er fremdeles på topp for meg.
Som Tenebres nevnte så er det noe (jeg finner ikke så ekstremt mye) av rå punk i Satyricon og Darkthrone sine nyere album. Ikke at det er så forferdelig negativt, akkurat.
Som Tenebres nevnte så er det noe (jeg finner ikke så ekstremt mye) av rå punk i Satyricon og Darkthrone sine nyere album. Ikke at det er så forferdelig negativt, akkurat.
-
- Belieber
- Mood:
Det er vel kun de typiske nagle-guttene med svart-farget hår (som det virker som det er noen av her, og endel på dorkdate) som liker ca. 11 band totalt (hvor disse som oftest er: Immortal, Susperia, Dimmu Borgir, Darkthrone, Gorgoroth, Burzum, Emperor, 1349, Satyricon, Carpathian Forest og Nattefrost) som fortsatt tror at "True Norwegian Black Metal" er et begrep som kan brukes i dag.
Det kan det ikke. Norsk black metal er i dag overpolert og j****g - og en parodi på seg selv.
Det kan det ikke. Norsk black metal er i dag overpolert og j****g - og en parodi på seg selv.
kattefisk wrote:Norge har ikke vært på topp på mange år. Kan ikke huske sist det kom noe j****g interessant fra norge.
Darkthrone - Plaguewielder
riktig nok var jeg ikke så bevandret i metallens verden på den tiden, men det er den feteste Black Metal utgivelsen av nyere tid fra Norge.. synes jeg
Norsk Black Metal er langt ifra på topp, og for meg er det flust av utenlandske BM som har materiale som danker ut mye av det som kom mellom 90-95. Det meste av Black Metal fra Norge er oppskrytt til tusen.
Beste Black Metal skivene som har kommet ut av Norge må vel ha kommet etter 2000, fra Carpathian Forest og Darkthrone.
Beste Black Metal skivene som har kommet ut av Norge må vel ha kommet etter 2000, fra Carpathian Forest og Darkthrone.
-
- Belieber
- Mood:
nocturnoculto666 wrote:Norge er fortsatt på topp, men sverige er ikke langt etter... Det kommer mye bra BM fra Polen også, som f. eks Crionics, Thirst, og Luna ad Noctum
midnatt wrote:Jeg syns fremdeles det beste innen Black Metal kommer fra Norge, så Norge er fremdeles på topp for meg.
inferno wrote:Ikke fanden, Norge ruler BM verdenen fortsatt. Selvom utgivelsene var bedre før så er dagens mye bedre enn skivene fra Finland!!! Sverige har alltid vært bra de og.(Men aldri helt som Norge).....Koldbrann er jo et friskt pust i BM verdenen og 1349, Taake og Tsjuder (og Koldbrann) er gode bevis for at Norge fortsatt er milevis foran alle andre i Black metal.. Og de gode gamle Nordmenna holder så absolutt koken fortsatt.
Jeg har lyst til å skrive "HVORFOR I h*****e mener dere Norge fortsatt er på topp!?"
Men jeg bryr meg pent lite da dere alle tre er under 18 år. Dere lærer vel etterhvert!!
midnatt wrote: Som Tenebres nevnte så er det noe (jeg finner ikke så ekstremt mye) av rå punk i Satyricon og Darkthrone sine nyere album. Ikke at det er så forferdelig negativt, akkurat.
Det hører man lett. Og nei langt ifra noe dumt i det.
to band jeg ikke fatter at er "populær" er 1349 og Khold.. makan
-
- Poser
- Mood:
Jeg synes band som Satyricon, Darkthrone, Mayhem og ikke minst Enslaved fortsatt leverer bra musikk, men jeg får ikke helt taket på de nye BM-bandene. Hvordan Norge er i forhold til resten av verden aner jeg ikke.
ROCK!
-
- Belieber
- Mood:
necronomicon wrote:Det er vel kun de typiske nagle-guttene med svart-farget hår (som det virker som det er noen av her, og endel på dorkdate) som liker ca. 11 band totalt (hvor disse som oftest er: Immortal, Susperia, Dimmu Borgir, Darkthrone, Gorgoroth, Burzum, Emperor, 1349, Satyricon, Carpathian Forest og Nattefrost) som fortsatt tror at "True Norwegian Black Metal" er et begrep som kan brukes i dag.
Det gjelder forøvrig BM generellt. Se min signatur.
Fyy faan kor jæævlig det e!!!
-
- Belieber
- Mood:
Voidhanger wrote:VinterVarg wrote:Vi vet alle at Norge hadde en enorm storhetstid på slutten av 80-tallet
Setter en halv knapp på at han sikter til fra 87 og fremover (Deathcrush).
Fyy faan kor jæævlig det e!!!
-
- Belieber
- Mood:
fukkwitt wrote:necronomicon wrote:Det er vel kun de typiske nagle-guttene med svart-farget hår (som det virker som det er noen av her, og endel på dorkdate) som liker ca. 11 band totalt (hvor disse som oftest er: Immortal, Susperia, Dimmu Borgir, Darkthrone, Gorgoroth, Burzum, Emperor, 1349, Satyricon, Carpathian Forest og Nattefrost) som fortsatt tror at "True Norwegian Black Metal" er et begrep som kan brukes i dag.
Det gjelder forøvrig BM generellt. Se min signatur.
Trodde din var et hint til alle norske drittunger som kjøpte seg gitar for komfirmasjonspengene og skulle spille true evil norwegian black metal.
(greit, jeg kjøpte meg gitar for komf.pengene, men jeg spilte aldri black metal!!)