Primal Fear
-
Topic author - Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Primal Fear
1 desember er jo datoen som Helloween kommer til Norge, og med seg som special guests har de Primal Fear.
Tenkte at siden vi allerede har så mange Helloween-tråder som en "oppvarming" til konserten på Rockefeller, så kan vi jo ha en tråd dedikert til special guest bandet også
ditt favoritt Primal Fear album?
selv har jeg to plater av Primal Fear. Grunnen til at jeg sjekka ut bandet var helt klart pga bandets vokalist Ralf Scheepers og hans fortid som vokalist i Gamma Ray (på de 3 første albumene).
de to platene av PF jeg har er Devils Ground (skuffende plate). og Nuclear Fire (en veldig god plate) så jeg kommer nok ikke til å avgi noen stemme i pollen. det er ikke rettferdig siden jeg mangler flere av skivene, og knapt nok har hørt noen andre PF-skiver enn nettopp disse to.
kjør poll!!
Tenkte at siden vi allerede har så mange Helloween-tråder som en "oppvarming" til konserten på Rockefeller, så kan vi jo ha en tråd dedikert til special guest bandet også
ditt favoritt Primal Fear album?
selv har jeg to plater av Primal Fear. Grunnen til at jeg sjekka ut bandet var helt klart pga bandets vokalist Ralf Scheepers og hans fortid som vokalist i Gamma Ray (på de 3 første albumene).
de to platene av PF jeg har er Devils Ground (skuffende plate). og Nuclear Fire (en veldig god plate) så jeg kommer nok ikke til å avgi noen stemme i pollen. det er ikke rettferdig siden jeg mangler flere av skivene, og knapt nok har hørt noen andre PF-skiver enn nettopp disse to.
kjør poll!!
Nå har jeg bare hørt alle albumene 5-6 ganger hver, men det er uansett nok til at jeg soleklart stemmer på Nuclear Fire. Kongealbum! Black Sun og Seven Seals er også meget bra og hittil setter jeg disse på delt andreplass. Deretter har vi debuten, mens Devil's Ground og Jaws Of Death er de svakeste.
Jeg skal ikke legge skjul på at jeg gleder meg til konserten. Skal bli moro å se Ralf & Co live.
Jeg skal ikke legge skjul på at jeg gleder meg til konserten. Skal bli moro å se Ralf & Co live.
-
- Poser
- Mood:
stemmte på primal fear skiva, med nuclear fire på go andre plass.
det meste de har gitt ut er bra, gleder oss til 1 des.
det meste de har gitt ut er bra, gleder oss til 1 des.
-
- Spermatozoon
- Mood:
Av de jeg har hørt foretrekker jeg Jaws Of Death. Synd jeg ikke får sett dem på Rockefeller...
Jeg har faenmeg bare hørt en sang av Primal Fear. Flaut. Sangen heter Fear (er den på Primal Fear-albumet) og jeg digger den. Har en stund tenkt på å bestille noen album, men har ikke kommet så langt..
-
- Belieber
- Mood:
Synes Seven Seals er hakket grommere enn alle de andre med Nuclear Fire som en veldig sterk nr to. Sistnevnte inneholder en av tidenes råeste låter (Angel In Black), men Seven Seals er gjevnere og har mange übergromme låter. Tittelsporet er forøvrig helt brilliant! Skjønner ikke at noen gidder å bry seg om band som Hammerfall o.l når det finnes band som Primal Fear!
Tenebres wrote:Smoothie er altså litt som sex.
-
- Belieber
- Mood:
Primal Fear har ikke gitt meg spessielt mye før de siste to albuma. Har ikke hørt nok på Seven Seals til at eg vil kåre en vinner ennå
Rahl wrote:Nuclear fire med faktiskDevils Ground hakk i hel, synes ikke denne platen er så svak som alle sier.
Nei, ikke jeg heller. Den er riktignok en nedtur etter Black Sun, men den er sterk nok til å dra i land en firer her i gården. Sitter faktisk og hører på albumet nå.
Jeg tar liksågodt for meg alle skivene:
Primal Fear: 4+
Jaws Of Death: 4
Nuclear Fire: 5+
Black Sun: 5
Devil's Ground 4
Seven Seals: 5
-
- Belieber
- Mood:
-
- Spermatozoon
- Mood:
Antarath_MATS wrote:Hvilken plate er Nuclear Fire på? f**n den sangen er bra!!!
Husker jeg ikke helt feil er den på Nuclear Fire.
-
- Belieber
- Mood:
Gullstrupen wrote:Antarath_MATS wrote:Hvilken plate er Nuclear Fire på? f**n den sangen er bra!!!
Husker jeg ikke helt feil er den på Nuclear Fire.
doh, sier alt om min kunnskap på PF diskografiet..
-
- Belieber
- Mood:
Sant nok, men Nuclear Fire har mye bra. Den er dog ikke like jevn som Seven Seals. Men "Angel In Black" bomber det meste av melodiøs metall tilbake en tidsalder eller to.AndersMarken wrote:Seven Seals. Det er også den eneste jeg liker.
Har Seven Seals, Devils Ground og Nuclear Fire. Black Sun og muligens Primal Fear skal kjøpes.
Stemte Seven Seals, for jeg tviler sterkt på at Primal Fear har bedre plater enn den.
Knalltøff plate!
Det at de har blitt stemplet som Judas Priest kloner, er forresten bare tull.
Stemte Seven Seals, for jeg tviler sterkt på at Primal Fear har bedre plater enn den.
Knalltøff plate!
-"Du er full Sir Winston, du er virkelig full."
-'Ja, Mrs. Braddock, jeg er full. Men du, Mrs. Braddock er stygg og virkelig fet. Men, i morgen tidlig er jeg, Winston Churchill, edru."
-'Ja, Mrs. Braddock, jeg er full. Men du, Mrs. Braddock er stygg og virkelig fet. Men, i morgen tidlig er jeg, Winston Churchill, edru."
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Navigator wrote:Har Seven Seals, Devils Ground og Nuclear Fire. Black Sun og muligens Primal Fear skal kjøpes.
Knalltøff plate!
helt enig. som jeg har skrevet før i en eller annen tråd her, så skal jeg gjerne gå med på at PF er inspirert av dem og at dette kommer frem i musikken. men, å gå så langt som å kalle dem en kloning blir helt feil. ¨å være inspirerte av et band er en ting, en annen ting er å klone dem
-
- Belieber
- Mood:
Hør hør! Det skulle da bare mangle at et metalband med medlemmer som er så gamle at de har vokst opp med Priest er inspirert av dem. Kjørte forresten Nuclear Fire en runde i går, og joda, den skiva holder seg stadig frisk.Wesker wrote:helt enig. som jeg har skrevet før i en eller annen tråd her, så skal jeg gjerne gå med på at PF er inspirert av dem og at dette kommer frem i musikken. men, å gå så langt som å kalle dem en kloning blir helt feil. ¨å være inspirerte av et band er en ting, en annen ting er å klone dem