Bruce Dickinson - solo eller Maiden?
-
TOPIC_AUTHOR - Spermatozoon
Bruce Dickinson - solo eller Maiden?
Det hender at mine meninger om Bruce Dickinson provoserer folk i fylla, sÄ jeg vil gjerne vite hva folk her pÄ boardet mener om Dickinson solo vs. i Iron Maiden. PrÞvde Ä finne om dette hadde vÊrt tatt opp tidligere, noe det sikkert har vÊrt, men jeg klarte ikke Ä finne det.
Jeg mener at Bruce tre siste soloskiver (studioplater) Accident Of Birth, The Chemical Wedding og Tyranny Of Souls klart overgÄr det han har prestert med Maiden etter at han ble med i bandet igjen. Faktisk mener jeg at det overgÄr alt han overhodet har gjort med Maiden, men denne meningen tror jeg det er sÄ fÄ som deler med meg at jeg lar heller pollen gÄ pÄ hva som er best av de tre siste Dickinson og de to siste Maiden-skivene. De tre fÞrste Dickinson skivene unnlater jeg siden de stilmessig er veldig famlende. FÞler at det fÞrst er med AOB at han fant sitt eget sound.
Jeg mener at Bruce tre siste soloskiver (studioplater) Accident Of Birth, The Chemical Wedding og Tyranny Of Souls klart overgÄr det han har prestert med Maiden etter at han ble med i bandet igjen. Faktisk mener jeg at det overgÄr alt han overhodet har gjort med Maiden, men denne meningen tror jeg det er sÄ fÄ som deler med meg at jeg lar heller pollen gÄ pÄ hva som er best av de tre siste Dickinson og de to siste Maiden-skivene. De tre fÞrste Dickinson skivene unnlater jeg siden de stilmessig er veldig famlende. FÞler at det fÞrst er med AOB at han fant sitt eget sound.
-
- Rocker
Dickinson passer bedre pÄ solomaterialet sitt, selv om det skinner gjennom at han tjener mer pÄ Ä ha en skikkelig lÄtskriver, som Steve Harris, i ryggen. Alt i alt er vel det viktigste at Maiden var best fÞr Dickinson.
-
- Belieber
Gullstrupen wrote:Det hender at mine meninger om Bruce Dickinson provoserer folk i fylla, sÄ jeg vil gjerne vite hva folk her pÄ boardet mener om Dickinson solo vs. i Iron Maiden. PrÞvde Ä finne om dette hadde vÊrt tatt opp tidligere, noe det sikkert har vÊrt, men jeg klarte ikke Ä finne det.
de to siste Maiden skivene VS de 3 siste Dickinson skivene? jeg gir min stemme til de 3 siste Dickinson skivene. de har sÄ mye mer enn de to siste Maiden skivene.
er veldig glad for at Bruce fortsetter med Accident of birth/chemical wedding stilen sin pÄ Tyranny of souls. det er slik god solo Dickinson skal lÄte!
![Smile :D](./images/smilies/icon_smile.gif)
Debuten var litt No prayer for the dying aktig, balls to piccasso vet jeg ikke helt hva jeg skal sammenligne med, men det var noe HELT annet enn det vi er vant til fra den kanten. Skunkworks skiller seg sÄpass ut at de fleste Dickinson fans, sÄvidt jeg har forstÄtt ikke liker plata. selv synes jeg skunkworks er bedre enn balls. men som sagt: de 3 siste soloplatene.. DET er soloDickinson med sitt rette sound!
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
nÄr alt dette er sagt sÄ liker jeg bÄde Dance of death og brave new world godt. men mest brave new world
-
- Embryo
Det er tre fantastiske album du nevner, albumene Maiden gjorde pÄ nittitallet blekner i forhold! Solide kvalitetsverk, alle tre!
Tyranny of souls er kanskje litt svakere enn AoB og CW, men det er fortsatt et veldig bra album. Adrian Smith er savnet pÄ den skiva dog.
Tyranny of souls er kanskje litt svakere enn AoB og CW, men det er fortsatt et veldig bra album. Adrian Smith er savnet pÄ den skiva dog.
-
- Belieber
Stian wrote:Dickinson passer bedre pÄ solomaterialet sitt, selv om det skinner gjennom at han tjener mer pÄ Ä ha en skikkelig lÄtskriver, som Steve Harris, i ryggen. Alt i alt er vel det viktigste at Maiden var best fÞr Dickinson.
Sier du det mange nok ganger sÄ blir det sant
Praise the lord and pass the ammunition
-
- Belieber
haibanker wrote:Det er tre fantastiske album du nevner, albumene Maiden gjorde pÄ nittitallet blekner i forhold! Solide kvalitetsverk, alle tre!
helt enig. Adrian burde vÊrt med pÄ Tyranny of souls. han og Roy Z er en ubeskrivelig fet gitarduo. hadde ogsÄ hÄpet pÄ Eddie Cassillas pÄ bass og David Ingraham pÄ trommer, for Ä fÄ den komplette Aciddent of birth/chemical wedding line upen.
men stilen beholdt han pÄ plata sÄ jeg fÄr nÞye meg med det
-
- Poser
Alle Dickinson's 3 siste studioskiver pisser pÄ DOD, men med BNW -se der er saken en annen. Kunne ikke stemme pÄ det som et alternativ, unnlot derfor Ä stemme ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon/rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon/rolleyes.gif)
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je mÄ innrÞmme att je er litt pÄ sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjĂŠm helt i fra Ă sbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
-
- Rocker
-
- Belieber
Aldri hÞrt noe spesielt pÄ solo greiene, men Maiden var bedre fÞr dickenson!!!
Wish You Were Beer!!!
www.Tribute.no
www.Tribute.no
-
- Belieber
Svaret er selvsagt "Ja takk begge deler", men i en valgsituasjon vil Maiden alltid vinne.
-
- Belieber
Stian wrote:Dickinson passer bedre pÄ solomaterialet sitt, selv om det skinner gjennom at han tjener mer pÄ Ä ha en skikkelig lÄtskriver, som Steve Harris, i ryggen. Alt i alt er vel det viktigste at Maiden var best fÞr Dickinson.
er helt enig med deg her...Maiden var utvilsomt best med Paul Di'Anno.
Men skal da ikke kimse av Dickinson perioden,utrolig mye fete album de presterte i perioden 82-88.
-
- Rocker
NekroNatas wrote:Stian wrote:Dickinson passer bedre pÄ solomaterialet sitt, selv om det skinner gjennom at han tjener mer pÄ Ä ha en skikkelig lÄtskriver, som Steve Harris, i ryggen. Alt i alt er vel det viktigste at Maiden var best fÞr Dickinson.
Men skal da ikke kimse av Dickinson perioden,utrolig mye fete album de presterte i perioden 82-88.
Jada, jeg kan vÊre enig i det, men det er ikke pÄ grunn av Dickinson, men Maiden som band.
-
- Poser
Haag og besmak; skrotnissen Di'Anno har en atskillig lavere stjerne hos meg enn Dickinson har - fĂžrst ved hans inntreden ble Maiden komplett som band ![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je mÄ innrÞmme att je er litt pÄ sjekker'n"
-
- Belieber
Stian wrote:NekroNatas wrote:Stian wrote:Dickinson passer bedre pÄ solomaterialet sitt, selv om det skinner gjennom at han tjener mer pÄ Ä ha en skikkelig lÄtskriver, som Steve Harris, i ryggen. Alt i alt er vel det viktigste at Maiden var best fÞr Dickinson.
Jada, jeg kan vÊre enig i det, men det er ikke pÄ grunn av Dickinson, men Maiden som band.
veldig enig