Bruce Dickinson - solo eller Maiden?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Hvem er best?

AOB, TCW og TOS
27
54%
BNW og DOD
23
46%

Total votes: 50

TOPIC_AUTHOR
Gullstrupen
Spermatozoon

Bruce Dickinson - solo eller Maiden?

Post by Gullstrupen »

Det hender at mine meninger om Bruce Dickinson provoserer folk i fylla, sÄ jeg vil gjerne vite hva folk her pÄ boardet mener om Dickinson solo vs. i Iron Maiden. PrÞvde Ä finne om dette hadde vÊrt tatt opp tidligere, noe det sikkert har vÊrt, men jeg klarte ikke Ä finne det.

Jeg mener at Bruce tre siste soloskiver (studioplater) Accident Of Birth, The Chemical Wedding og Tyranny Of Souls klart overgÄr det han har prestert med Maiden etter at han ble med i bandet igjen. Faktisk mener jeg at det overgÄr alt han overhodet har gjort med Maiden, men denne meningen tror jeg det er sÄ fÄ som deler med meg at jeg lar heller pollen gÄ pÄ hva som er best av de tre siste Dickinson og de to siste Maiden-skivene. De tre fÞrste Dickinson skivene unnlater jeg siden de stilmessig er veldig famlende. FÞler at det fÞrst er med AOB at han fant sitt eget sound.

Stian
Rocker
Rocker

Post by Stian »

Dickinson passer bedre pÄ solomaterialet sitt, selv om det skinner gjennom at han tjener mer pÄ Ä ha en skikkelig lÄtskriver, som Steve Harris, i ryggen. Alt i alt er vel det viktigste at Maiden var best fÞr Dickinson.

MARDVK
Rocker
Rocker

Post by MARDVK »

Image
MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

Wesker
Belieber
Belieber

Post by Wesker »

Gullstrupen wrote:Det hender at mine meninger om Bruce Dickinson provoserer folk i fylla, sÄ jeg vil gjerne vite hva folk her pÄ boardet mener om Dickinson solo vs. i Iron Maiden. PrÞvde Ä finne om dette hadde vÊrt tatt opp tidligere, noe det sikkert har vÊrt, men jeg klarte ikke Ä finne det.

Jeg mener at Bruce tre siste soloskiver (studioplater) Accident Of Birth, The Chemical Wedding og Tyranny Of Souls klart overgÄr det han har prestert med Maiden etter at han ble med i bandet igjen. Faktisk mener jeg at det overgÄr alt han overhodet har gjort med Maiden, men denne meningen tror jeg det er sÄ fÄ som deler med meg at jeg lar heller pollen gÄ pÄ hva som er best av de tre siste Dickinson og de to siste Maiden-skivene. De tre fÞrste Dickinson skivene unnlater jeg siden de stilmessig er veldig famlende. FÞler at det fÞrst er med AOB at han fant sitt eget sound.

de to siste Maiden skivene VS de 3 siste Dickinson skivene? jeg gir min stemme til de 3 siste Dickinson skivene. de har sÄ mye mer enn de to siste Maiden skivene.
er veldig glad for at Bruce fortsetter med Accident of birth/chemical wedding stilen sin pÄ Tyranny of souls. det er slik god solo Dickinson skal lÄte! :D det er ikke for det: de 3 fÞrste soloplatene til Dickinson har veldig mye bra, men det er som du sier, det var fÞrst pÄ Accident of birth at han virkelig fant sitt eget sound.

Debuten var litt No prayer for the dying aktig, balls to piccasso vet jeg ikke helt hva jeg skal sammenligne med, men det var noe HELT annet enn det vi er vant til fra den kanten. Skunkworks skiller seg sÄpass ut at de fleste Dickinson fans, sÄvidt jeg har forstÄtt ikke liker plata. selv synes jeg skunkworks er bedre enn balls. men som sagt: de 3 siste soloplatene.. DET er soloDickinson med sitt rette sound! :) De lÄter liksom ganske Maiden aktig pÄ en mÄte, men de er tilfÞrt noe ekstra, noe unikt som jeg ikke helt kan beskrive. ta bare et eksempel: introen pÄ tyranny of souls, man HØRER at det er soloDickinson fÞr han begynner Ä synge.

nÄr alt dette er sagt sÄ liker jeg bÄde Dance of death og brave new world godt. men mest brave new world

haibanker
Embryo
Embryo

Post by haibanker »

Det er tre fantastiske album du nevner, albumene Maiden gjorde pÄ nittitallet blekner i forhold! Solide kvalitetsverk, alle tre!

Tyranny of souls er kanskje litt svakere enn AoB og CW, men det er fortsatt et veldig bra album. Adrian Smith er savnet pÄ den skiva dog.
Bang the head that doesn't bang!

http://fatternruler.cjb.net - tr00 n0rw3gian tullemusikk

Mosher
Belieber
Belieber

Post by Mosher »

Stian wrote:Dickinson passer bedre pÄ solomaterialet sitt, selv om det skinner gjennom at han tjener mer pÄ Ä ha en skikkelig lÄtskriver, som Steve Harris, i ryggen. Alt i alt er vel det viktigste at Maiden var best fÞr Dickinson.

Sier du det mange nok ganger sÄ blir det sant
Praise the lord and pass the ammunition

Wesker
Belieber
Belieber

Post by Wesker »

haibanker wrote:Det er tre fantastiske album du nevner, albumene Maiden gjorde pÄ nittitallet blekner i forhold! Solide kvalitetsverk, alle tre!

Tyranny of souls er kanskje litt svakere enn AoB og CW, men det er fortsatt et veldig bra album. Adrian Smith er savnet pÄ den skiva dog.

helt enig. Adrian burde vÊrt med pÄ Tyranny of souls. han og Roy Z er en ubeskrivelig fet gitarduo. hadde ogsÄ hÄpet pÄ Eddie Cassillas pÄ bass og David Ingraham pÄ trommer, for Ä fÄ den komplette Aciddent of birth/chemical wedding line upen.
men stilen beholdt han pÄ plata sÄ jeg fÄr nÞye meg med det :)

Lynchomaniac
Poser
Poser

Post by Lynchomaniac »

Alle Dickinson's 3 siste studioskiver pisser pÄ DOD, men med BNW -se der er saken en annen. Kunne ikke stemme pÄ det som et alternativ, unnlot derfor Ä stemme :roll:
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je mÄ innrÞmme att je er litt pÄ sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjém helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

GladĂžks
Belieber
Belieber

Post by GladĂžks »

Dickinson solo. "The Chemical Wedding" er den beste Maiden-plata som er blitt gitt ut etter 80-tallet.
ElÀkööt supikoirat!

Runar
Rocker
Rocker

Post by Runar »

Bruce Dickinson hĂžrer hjemme i Iron Maiden.

Marken
Rocker
Rocker

Post by Marken »

Accident Of Birth er den beste skiva, men de to siste Maiden-skivene er sÄpass mye bedre enn Dickinsons resterende soloskiver at jeg stemmer pÄ dem.

Udunpute
Poser
Poser

Post by Udunpute »

Er storfan av begge, men foretrekker Maiden.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

Pesten
Belieber
Belieber

Post by Pesten »

Aldri hÞrt noe spesielt pÄ solo greiene, men Maiden var bedre fÞr dickenson!!!
Wish You Were Beer!!!
www.Tribute.no

KalleKlovn
Belieber
Belieber

Post by KalleKlovn »

Svaret er selvsagt "Ja takk begge deler", men i en valgsituasjon vil Maiden alltid vinne.

Warslaughter
Belieber
Belieber

Post by Warslaughter »

Stian wrote:Dickinson passer bedre pÄ solomaterialet sitt, selv om det skinner gjennom at han tjener mer pÄ Ä ha en skikkelig lÄtskriver, som Steve Harris, i ryggen. Alt i alt er vel det viktigste at Maiden var best fÞr Dickinson.

er helt enig med deg her...Maiden var utvilsomt best med Paul Di'Anno.
Men skal da ikke kimse av Dickinson perioden,utrolig mye fete album de presterte i perioden 82-88.

Stian
Rocker
Rocker

Post by Stian »

NekroNatas wrote:

Men skal da ikke kimse av Dickinson perioden,utrolig mye fete album de presterte i perioden 82-88.

Jada, jeg kan vÊre enig i det, men det er ikke pÄ grunn av Dickinson, men Maiden som band.

Lynchomaniac
Poser
Poser

Post by Lynchomaniac »

Haag og besmak; skrotnissen Di'Anno har en atskillig lavere stjerne hos meg enn Dickinson har - fĂžrst ved hans inntreden ble Maiden komplett som band 8)
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je mÄ innrÞmme att je er litt pÄ sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjém helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

AD
Belieber
Belieber

Post by AD »

Ikke noe i det hele tatt.

Warslaughter
Belieber
Belieber

Post by Warslaughter »

Stian wrote:
NekroNatas wrote:

Jada, jeg kan vÊre enig i det, men det er ikke pÄ grunn av Dickinson, men Maiden som band.

veldig enig :)

torjo
Rocker
Rocker

Post by torjo »

Av Dickinsons solomateriale kan jeg bare forholde meg til "Accident Of Birth", og den er bedre enn bÄde BNW og DoD.
Ta tÄrnet, Ebralidze!

Locked Previous topicNext topic