Beste power metal skive 2005
-
Topic author - Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Beste power metal skive 2005
Kommer ikke til å gå så veldig "underground" i denne tråden her. går nok heller mer den veien i en senere tråd. men nå:
hvilket band har gitt ut det mest solide power metal albumet i 2005?
Helloween- keeper of the seven keys, the legacy
Etter veldig mange år valgte altså Helloween til slutt å satse på en oppfølger i Keeper-serien. "part 3" ble hetende "the legacy", og er en ganske annen type skive enn det vi hørte fra bandet i 87/88. men så har det jo også vært en del forandringer i line-up siden den gang.
hva mener du...greide Helloween å følge opp Keeper skivene på en verdig og bra måte, eller gikk dette rett i dass? hva mener DU?
Stratovarius- Stratovarius
Elements part 2 så en stund ut til å bli den siste Stratovarius skiva med Finlands sjefsvokalist nummer 1: Timo Kotipelto. trist var det, men jeg trøstet meg med at det kom solomateriale fra Kotipelto.
Mange mente nok også at dette ikke bare var slutten for et samarbeid mellom kotipelto og stratovarius, men at det faktisk kom til å bli en slutt for hele bandet.
Men stratovarius greide det. den SAMME besetningen spilte inn ei ny plate sammen. en plate som har mye gammel stratovarius over seg, samtidig som de tar en litt ny rettning.
hva mener DU om resultatet?
Hammerfall- chapter V. Unbent unbowed unbroken.
Etter 4 studioalbum bak seg var det altså klart for skive nr 5. og det ligger jo også litt i tittelen..chapter V.
Musikken til bandet er slik vi kjenner den, men kanskje litt mindre hurrametal denne gangen?
falt skiva i smak hos DEG?
Gamma Ray- Majestic
Tiden kom for å følge opp No world order, og Majestic ble altså skiva de valgte å gjøre det med.
faller fortsatt bandet i smak i DIN stue, eller sverger du til eldre plater som somewhere out in space eller land of the free?
hvilket band har gitt ut det mest solide power metal albumet i 2005?
Helloween- keeper of the seven keys, the legacy
Etter veldig mange år valgte altså Helloween til slutt å satse på en oppfølger i Keeper-serien. "part 3" ble hetende "the legacy", og er en ganske annen type skive enn det vi hørte fra bandet i 87/88. men så har det jo også vært en del forandringer i line-up siden den gang.
hva mener du...greide Helloween å følge opp Keeper skivene på en verdig og bra måte, eller gikk dette rett i dass? hva mener DU?
Stratovarius- Stratovarius
Elements part 2 så en stund ut til å bli den siste Stratovarius skiva med Finlands sjefsvokalist nummer 1: Timo Kotipelto. trist var det, men jeg trøstet meg med at det kom solomateriale fra Kotipelto.
Mange mente nok også at dette ikke bare var slutten for et samarbeid mellom kotipelto og stratovarius, men at det faktisk kom til å bli en slutt for hele bandet.
Men stratovarius greide det. den SAMME besetningen spilte inn ei ny plate sammen. en plate som har mye gammel stratovarius over seg, samtidig som de tar en litt ny rettning.
hva mener DU om resultatet?
Hammerfall- chapter V. Unbent unbowed unbroken.
Etter 4 studioalbum bak seg var det altså klart for skive nr 5. og det ligger jo også litt i tittelen..chapter V.
Musikken til bandet er slik vi kjenner den, men kanskje litt mindre hurrametal denne gangen?
falt skiva i smak hos DEG?
Gamma Ray- Majestic
Tiden kom for å følge opp No world order, og Majestic ble altså skiva de valgte å gjøre det med.
faller fortsatt bandet i smak i DIN stue, eller sverger du til eldre plater som somewhere out in space eller land of the free?
Hvorfor er det ingen power metal-skiver blant alternativene?
-
- Poser
- Mood:
Denna var hard, kampen i mellom Helloween og Kamelot - tror jeg går for Helloween, men den er bare et hårstrå foran
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
Helloween er årets album, fantastisk skive fra start til slutt. Kamelot var veldig bra, Gamma Ray var bra. Hammerfall var småkjip, Stratovarius var fullstendig krise.
Nå skal det sies at om vi regner Kamelot som power metal, bør vel Highland Glory også regnes som det, ergo blir den en god nummer 2.
Nå skal det sies at om vi regner Kamelot som power metal, bør vel Highland Glory også regnes som det, ergo blir den en god nummer 2.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
leifk wrote:Hvorfor er det ingen power metal-skiver blant alternativene?
Dette er en tapt kamp. Jeg vil faktisk sammenligne det med folk som mener at opp-ned-korset fortsatt er et symbol pro kristendom. Klarer du ikke å henge med, får du gi opp. Marken også.
Men at det som før ble kalt power metal er bedre, det er jeg enig i.
Sisteskiva til Candlemass er beste power metal-skive fra i år. Sjangerkategoriene mine får jeg forøvrig fra han fyren som hadde skrevet kritikk av Inferno-festivalen på et eller annet norsk naboforum i år.
Eläkööt supikoirat!
-
- Belieber
- Mood:
Beste Power Metal skive er det enten Morgana Lefay eller Communic som har gitt ut. Kamelot, Brainstorm, Savage Cirkus og Primal Fear har gitt ut bedre album enn de 4 nevnte. Av de du lister har Gamma Ray gjort en god jobb, Stratovarius har hevet seg etter de forrige to makkverkene, Hammerfall har gitt ut sitt svakeste album og Helloween er årets skuffelse da de har gitt ut karierens nest dårligste album. Ikke at Keeper 3 er direkte dårlig, det er bare ikke bra nok! Men siden det her var snakk om tyskermetal og ikke power metal så vil eg nominere Powerwolf.
Conan wrote:Savage Circus-Dreamland minor.
Ah, den glemte jeg. Kongeskive!
I never looked around, never second-guessed
-
- Poser
- Mood:
av de i pollen blir det gamma ray som vinner tett fulgt av hammerfall, men det er primal fear som har gitt ut den beste skiva i den sjangeren
-
- Spermatozoon
- Mood:
Oj, mange som klager på pollen til Wesker her. Selv skal jeg ikke komme med noen negative ytringer siden den beste skiva er med, nemlig Gamma Ray - Majestic!