Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Beste power metal skive 2005

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste power metal skive i 2005?

Helloween- keeper of the seven keys, the legacy
8
20%
Stratovarius- Stratovarius
1
3%
Hammerfall- Chapter V. unbent, unbowed, unbroken
1
3%
Gamma Ray- Majestic
3
8%
ingen av disse (nevn en annen)
17
43%
øh..det blække gitt ut noe BRAH påvver metal album i år vøtt!!
10
25%

Total votes: 40

thorel
Belieber
Belieber
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by thorel »

Gladøks wrote:Sisteskiva til Candlemass er beste power metal-skive fra i år. Sjangerkategoriene mine får jeg forøvrig fra han fyren som hadde skrevet kritikk av Inferno-festivalen på et eller annet norsk naboforum i år.

Que :-k

bajas
Spermatozoon
Mood:

Post by bajas »

Masterplan -Aeronautics er årets skive i den såkalte powermetal sjangeren,hvorfor Masterplan er i den sjangeren vet nå ikke jeg.Kaller det nå Heavy Metal jeg da.Bare musikken er bra så er jeg fornøyd,så får andre ta seg av sjanger delinga.
Av dine alternativer må det bli Hammerfall.

Steve Peck
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Steve Peck »

I mine ører er det mye power metal i Primal Fear, og i så måte er de en overlegen vinner med Helloween på en meget klar andreplass.
Tenebres wrote:Smoothie er altså litt som sex.

Navigator
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Navigator »

Rimelig stor forskjell mellom Power og Melodiøs Power Metal, men siden det står Power Metal i pollen
vil jeg si at Primal Fear har levert den beste Power Metal skiva dette året! Knallskive, rett og slett!
Masterplan's Aeronautics på andreplass, det er ei bra skive!
Har ikke hørt noen av de pollalternativene dine, Wesker.
-"Du er full Sir Winston, du er virkelig full."
-'Ja, Mrs. Braddock, jeg er full. Men du, Mrs. Braddock er stygg og virkelig fet. Men, i morgen tidlig er jeg, Winston Churchill, edru."

LadyDoubleDealer
Beliebe
Beliebe
Mood:

Post by LadyDoubleDealer »

yngve wrote:Primal Fear da?

Ja, sier nå jeg også. Den banker livskiten av alle disse utgivelsene du ramset opp, Wesker!

Conroy Bumpus
Poser
Poser
Mood:

Post by Conroy Bumpus »

Hmm, jeg må se å få skaffet meg den Primal Fear-skiva.
Uansett, beste powerutgivelsen jeg har hørt i år er uten tvil "The Black Halo".

LongGone
B
B
Mood:

Post by LongGone »

Min stemme går til Kamelot.

TheShaman
Spermatozoon
Mood:

Post by TheShaman »

Helloween - Keeper of the Seven Keys - The Legacy !
En verdig oppfølger til de to andre keeper-platene, selv om den ikke helt kommer opp deres nivå, men det var det vel ingen som forventet heller.
Andre som har gitt ut bra album innen sjangeren i år er Savage Circus, Gamma Ray, Kamelot, Primal Fear og Shaaman

Ulvehue
Spermatozoon
Mood:

Post by Ulvehue »

Kamelot, uten tvil.

Topic author
Wesker
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Wesker »

ok bare for å få det avklart. jeg GLEMTE verken Primal Fear, Brainstorm eller Kamelot :) men grunnen til at jeg IKKE to de med var fordi jeg hadde i tankene at mest sansynligvis ville jeg få kritikk for å ta de i samme poll som bandene i pollen. folk ville ha skreket ut om at "åååhh det er jo ikke hurrametal primal fear spiller da".
get my point? :)
men siden det kommer kritikk likvel skjønner jeg at jeg liksågodt kunne tatt med alle disse skivene også. beklager det inntruffne :lol:

Topic author
Wesker
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Wesker »

Gladøks wrote:Sisteskiva til Candlemass er beste power metal-skive fra i år. Sjangerkategoriene mine får jeg forøvrig fra han fyren som hadde skrevet kritikk av Inferno-festivalen på et eller annet norsk naboforum i år.

eh....hæ?
nå er ikke jeg helt med her. fill me in please :lol:

Gorgar
Poser
Poser
Mood:

Post by Gorgar »

Masterplan - Aeronautics er årets definitive skive, men om den kan kalles en påvver-skive kan diskuteres. Av de i pollen blir det ihvertfall Helloween.

Topic author
Wesker
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Wesker »

Gorgar wrote:Masterplan - Aeronautics er årets definitive skive, men om den kan kalles en påvver-skive kan diskuteres. Av de i pollen blir det ihvertfall Helloween.

tja..vet ikke helt hva jeg skal kalle masterplan egentlig. en mellomting av heavy og power kanskje?

Gorgar
Poser
Poser
Mood:

Post by Gorgar »

Ja, en del av låtene kvalifiserer ihvertfall som melodiøs power i mine ører. Et par låter kan vel kalles litt prog også, som f.eks. Soulburn og Bleeding Eyes. Eller er jeg på jordet nå?

Topic author
Wesker
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Wesker »

Gorgar wrote:Ja, en del av låtene kvalifiserer ihvertfall som melodiøs power i mine ører. Et par låter kan vel kalles litt prog også, som f.eks. Soulburn og Bleeding Eyes. Eller er jeg på jordet nå?

nja...vet ikke helt om jeg vil kalle dem det men. hva skal jeg kalle dem da? godt spørsmål :) can somebody out there help us?

Lance
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Lance »

Av de som er navnt herjer Helloween med Gamma Ray på en solid andre plass. Helloween leverer som alltid, og Gud Deris blir bare bedre og bedre. Gamma Ray gjør en solid skive, men mangler de ultimate killer-låtene.
Stemte likevel "andre".
Timeless Miracle - Into The Entchanted Chamber er en av de feteste skivene som kom i 2005. Sveriges svar på Freedom Call. Alle hurrametallers våte drøm...
Image

HAD
Belieber
Belieber
Mood:

Post by HAD »

Primal Fear's Seven Seals er like mye power metal som Screaming for Vengance.
Metal music we listen
Beer ruthlessly we can drink
We feel the great alchohol
And always a beer will do it

Steve Peck
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Steve Peck »

Wesker wrote:ok bare for å få det avklart. jeg GLEMTE verken Primal Fear, Brainstorm eller Kamelot :) men grunnen til at jeg IKKE to de med var fordi jeg hadde i tankene at mest sansynligvis ville jeg få kritikk for å ta de i samme poll som bandene i pollen. folk ville ha skreket ut om at "åååhh det er jo ikke hurrametal primal fear spiller da".
get my point? :)
men siden det kommer kritikk likvel skjønner jeg at jeg liksågodt kunne tatt med alle disse skivene også. beklager det inntruffne :lol:
Ser poenget ditt, men du burde kanskje skrevet hurrametall i topic'en istedet for power. Kamelot kriger forøvrig jevnt med Primal Fear, mens Brainstorm leverte ei god, men skuffende skive. Forgjengeren var langt bedre.
Tenebres wrote:Smoothie er altså litt som sex.

HrTorsdag
Belie
Belie
Mood:

Post by HrTorsdag »

Hørte nettopp Primal Fear-promoen, og det falt ikke i smak.

Jeg stemmer "Sigh - Gallows Gallery", en meget fengende plate med noe rævva produksjon. Har hørt den 4-5 ganger daglig siste uken. 8O Er litt nysgjerrig på en ting: Er det noen av dere som sverger til power metal som har hørt denne platen? Liker dere den?

Rahl
B
B
Mood:

Post by Rahl »

Wesker wrote:
Gorgar wrote:Ja, en del av låtene kvalifiserer ihvertfall som melodiøs power i mine ører. Et par låter kan vel kalles litt prog også, som f.eks. Soulburn og Bleeding Eyes. Eller er jeg på jordet nå?

nja...vet ikke helt om jeg vil kalle dem det men. hva skal jeg kalle dem da? godt spørsmål :) can somebody out there help us?

Jeg ville nok kalt de heavy melodiøs metal men de har jo noen sanger som er påvirket av litt andre sjagertrekk, men er vel iogfor seg heavy melodiøs metal.

Locked Previous topicNext topic