Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Jethro Tull

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Take a deep locomotive breath...and cast your vote

Stand Up
7
7%
Benefit
2
2%
Aqualung
28
28%
Thick As A Brick
22
22%
A Passion Play
4
4%
War Child
2
2%
Minstrel In The Gallery
5
5%
Songs From The Wood
17
17%
Heavy Horses
8
8%
Stormwatch
0
No votes
A
0
No votes
Broadsword And The Beast
1
1%
Crest Of A Knave
2
2%
Roots To Branches
1
1%
J-Tull Dot Com
0
No votes
 
Total votes: 99
User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Maija wrote:
Udun wrote:
Maija wrote:Så Jethro Tull i Potsdam forrige måned, men må innrømme at de skuffa stort. Jeg gikk hjem, jeg.

8O

Hva var galt?

De var bare ... ikke der, hvis du skjønner hva jeg mener. Kan godt hende de sto på scenen og tenkte på hva de skulle shoppe med av turistkrams før de dro hjem igjen.

Fikk tilnærmet lik følelse fikk jeg når jeg så dem på Sweden i fjor, så unispirert, platt og kjedelig
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

Evral
Belieber
Belieber
Posts: 19
Joined: 27 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Evral »

Har dessverre ikke hørt nok av skivene helhetlig (kan ikke stemme ut i fra ett eller flere enkeltspor, helheten som teller selvfølgelig!) til å stemme "korrekt", så p.d.d. blir det "Aqualung" som får min stemme.

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Pollutvidelse her også.
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

Er det ikke dumt med pollutgivelse når man ikke får stemt på nytt uansett? Blir fort feil bilde, selv om jeg ant. ikke stemmer anderledes.

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Antonzen wrote:Er det ikke dumt med pollutgivelse når man ikke får stemt på nytt uansett? Blir fort feil bilde, selv om jeg ant. ikke stemmer anderledes.

Jo, det er klart det kan bli feil bilde, men jeg tror sjansen er liten for at det blir så veldig gærnt. Tipper at 90-95% av de som allerede har deltatt i avstemningen fant et alternativ de uansett ville stemt i de pollene jeg har utvidet.
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

DummeBirger
Belieber
Belieber
Posts: 10
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DummeBirger »

torjo wrote:Har de siste 4-5 dagene nesten ikke spilt noe annet enn Jethro Tull. Har gått gjennom hele samlinga mi for å "teste gamle dogmer" om platenes kvalitet.

Siden rangering av plater synes å være en populær gren på boardet så prøver jeg med en nå.

1. "Stand Up" og "Aqualung", begge 10
3. "Benefit" og "Songs From The Wood", begge 9
5. "Minstrel In The Gallery" 8+
6. "Crest Of A Knave" og "Thick As A Brick" 8
8. "Heavy Horses" og "Roots To Branches" 8-
10. "This Was" og "WarChild" 7+
12. "J-Tull Dot Com" 7
13. "Stormwatch" 7-
14. "Broadsword And The Beast" 6+
15. "Rock Island" 6-
16. "Too Old To Rock'n'Roll, Too Young To Die" 5+
17. "A Passion Play" 5

Av dette tolker jeg at du fortsatt ikke har fått ut finger'n, og gått til anskaffelse av "A". Kjøper du den på CD, er det i tillegg en utgave der Jethro Tull Live/Film-DVD'n "Slipstream" er inkludert.

Skjerp deg, gutt! Løp og kjøp! :P
Bye, bye folks!
Scream-forumet er bannet fra min daglige aktivitet på ubestemt tid.
http://www.forwolves.org/ralph/wpages/g ... ad-cow.jpg
Runar: Norges svar på Silvio Berlusconi.

User avatar

DummeBirger
Belieber
Belieber
Posts: 10
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DummeBirger »

Mark Craney er død.

Leser på Jethro Tull's hjemmeside i dag, at X-Jethro Tull trommeslager(1980-1981) Mark Craney, døde 26. november 2005, 53 år gammel. :cry:

Jeg har sett før at han lenge har vært svært syk, og at han har ventet (forgjeves) på en donor av nye nyrer. Han har hatt flere mislykkede operasjoner tidligere, der kroppen hans har avvist de nye nyrene.
I tillegg har han hatt slag, og div. andre sykdommer i lengre tid.

Dette var trist! :cry:

Mark Craney spiller trommer på albumet "A", og var også med på den påfølgende turneen.

Denne er visualisert, gjennom VHS/DVD'n "Slipstream", samt kombi CD/DVD-utgivelse av samme, som bonus til CD-utgivelsen av "A".

Etter min mening er "A" et av Jethro Tull's mer undervurderte album, men jeg har selv hatt stor sans for albumet hele veien, og har også stått opp og forsvart det her på forumet, ved flere anledninger.

Doanne Perry, en annen Jethro Tull trommeslager, har brukt relativt mye tid og krefter på å hjelpe Mark. Bl.a. tok han initiativ til CDen "Something with a Pulse", og en påfølgende konsert i 1998, der inntektene gikk til Mark Craney.

Hvil i fred Mark, det har du fortjent etter den lange kampen du har vært igjennom!
Bye, bye folks!
Scream-forumet er bannet fra min daglige aktivitet på ubestemt tid.
http://www.forwolves.org/ralph/wpages/g ... ad-cow.jpg
Runar: Norges svar på Silvio Berlusconi.

User avatar

Dick Hardy
Poser
Poser
Posts: 251
Joined: 11 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 36

Post by Dick Hardy »

Thick As A Brick. Uten tvil! Gromskive!
Image

User avatar

tungsint
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 29 May 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by tungsint »

Snik wrote:Jethro Tull-spesial (1968-71) på P3 (Harald Are Lund) i kveld, har holdt på en stund. Kan sikkert høres i sin helhet på nrk.no.


noen som fant denne sendinga på petre eller har den?

User avatar

Jonas.E
Belieber
Belieber
Posts: 20
Joined: 03 Jun 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Jonas.E »

jethro tull kommer til skien!! haha , slå den! 8)
Sigurd: Håper allikevel selvsagt heller på at Chelsea tar the quadruple, at hele Norge får byllepest, at verden går under i atomkrig og at jeg spises opp av en mengde rabiesbefengte rotter enn at Liverpool vinner serien.

User avatar

Painkiller
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 26 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Painkiller »

JonasE wrote:jethro tull kommer til skien!! haha , slå den! 8)

De skal i tillegg en tur innom Haugesund i mars eller april , tar jeg ikke helt feil!
Erik Ribsskog wrote: Men jeg er også blåruss, så instinktene mine, de sier at jeg må klage.

User avatar

tungsint
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 29 May 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by tungsint »

Painkiller wrote:
JonasE wrote:jethro tull kommer til skien!! haha , slå den! 8)

De skal i tillegg en tur innom Haugesund i mars eller april , tar jeg ikke helt feil!

awrajt, dato?

User avatar

Painkiller
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 26 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Painkiller »

tungsint wrote:
Painkiller wrote:
JonasE wrote:jethro tull kommer til skien!! haha , slå den! 8)

De skal i tillegg en tur innom Haugesund i mars eller april , tar jeg ikke helt feil!

awrajt, dato?

http://www.haugesunds-avis.no/apps/pbcs ... /501860123
Erik Ribsskog wrote: Men jeg er også blåruss, så instinktene mine, de sier at jeg må klage.


bajas
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 28 Nov 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by bajas »

torjo wrote:Det etterlyses mer aktivitet på progforumet! Hva med en poll om Nørsteruds yndlinger Jethro Tull? Liker dem godt jeg også, og skal jeg plukke ut favoritter står det mellom "Stand Up" og "Aqualung". Jeg stemmer den første siden mange fler sikkert vil stemme sistnevnte. Men jeg stordigger det meste de gjorde på 70-tallet og en del fra 80- og 90-tallet også. Debuten fra 1968 er slett ikke verst den heller, men noe mer bluesa enn det senere materialet.

Håper jeg ikke får pepper for å ha plukket ut feil album i pollen. Jeg har dels gått etter egen smak, og dels hva jeg tror er "gjengs" oppfatning. 70-tallet var deres tiår, og 8 av de 10 skivene er fra dette tiåret.
Du er jo god til å klage på andre som lager poller uten "din" favoritt skive.
Aqualung fikk min stemme,men det var fordi Rock Island manglet.
Tull på, rockefeller i 2000 er forøvrig noe av det bedre prog gigg jeg har sett på lenge.

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

bajas wrote:Du er jo god til å klage på andre som lager poller uten "din" favoritt skive.

Er det ikke lov til å klage når personer utelater klassikere som "Sabbath Bloody Sabbath" og "Master Of Reality" og fortsatt ikke har brukt opp antall svaralternativer?
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Fettern_til_Jesus
Belieber
Belieber
Posts: 10
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Fettern_til_Jesus »

torjo wrote:Nå får jeg lyst til å sutre litt.

Det er en skandale at bare ca. tiendeparten av de som har stemt har valgt "Stand Up" eller "Benefit". Er det fordi de ikke er så kjente blant folket? 8O
I så fall, skaff dem snarest!
Dette er to av de fire beste platene til Jethro Tull!

De er begge fantastiske plater, og fortjener flere stemmer. Selv tror jeg likevel jeg foretrekker folk-perioden til bandet, og Heavy Horses er da et naturlig valg.

Stand Up må da være bandets mest undervurderte plate?
HUR, DEH ANTZIK KOHNTARKOSZ KREUHN KOHRMAHN STOHT WURDAH MELEKAAHM
UZ, DEH ORKBAHNN KREUHN KOHRMAHN
ZËBËHN STRAIN DE GEUSTAAH WORTSIS, DA REUS STOAH

User avatar

Darcus
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 11 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Darcus »

Giddet ikke å lese gjennom alle sidene,men er faktisk litt overrasket over at bare èn ( ja, det var meg ) stemte på Minstrel med gullkorn som tittellåten, Baker St. Muse m.m . Synes det er vanskelig å plukke ut èn favorittplate, men sammen med Stand Up, Aqualung, Nightcap, Songs from The Wood......og..eh, de fleste platene fra 70-tallet. Ok nesten bare gullplater i denne pollen. Det hadde vært enklere med en poll på minst likte plater av Tull.
...And when you walk into the mist of night, you see the way your journey ends....

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Darcus wrote:Giddet ikke å lese gjennom alle sidene,men er faktisk litt overrasket over at bare èn ( ja, det var meg ) stemte på Minstrel med gullkorn som tittellåten, Baker St. Muse m.m .

Flott at noen endelig stemte på den! :)

Det er en av Tulls 4-5 beste plater!
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Masteroftherings
Belieber
Belieber
Posts: 24
Joined: 29 Aug 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Masteroftherings »

Jeg votet Songs from the woods..

utrolig at Crest of A Knave tok hardrockprisen foran metallica i sin tid.. hehe
Sjekk ut:

Image

User avatar

Darcus
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 11 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Darcus »

torjo wrote:
Darcus wrote:Giddet ikke å lese gjennom alle sidene,men er faktisk litt overrasket over at bare èn ( ja, det var meg ) stemte på Minstrel med gullkorn som tittellåten, Baker St. Muse m.m .

Flott at noen endelig stemte på den! :)

Det er en av Tulls 4-5 beste plater!

You got that right!

Denne pollen viser ihvertfall at Tull-fansen her på forumet har samme favoritt-æra som meg, nemlig 70-tallet. Mye bra senere også, men litt lengre mellom de virkelig gode albumene.
...And when you walk into the mist of night, you see the way your journey ends....

Locked Previous topicNext topic