Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Beste Morgana Lefay-skive ?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Symphony of the Damned

Knowing Just As I
1
2%
The Secret Doctrine
7
12%
Sanctified
7
12%
Maleficium
13
23%
The Seventh Seal
1
2%
SOS
4
7%
Grand Materia
24
42%

Total votes: 57

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: .....

Post by Marken »

Harvest wrote:
AndersMarken wrote:
Hanis85 wrote:hÞrt masse om Morgana Lefay men aldri hÞrt dem. skifta ikke de navn til bare Lefay da? i hvertfall har jeg lest om bandet i scream. hva slags type metall spiller de. ogsÄ hÞrt masse om et band som heter Ivory Tower. hvordan er de? og hva slags metall?

Jepps, Morgana Lefay skiftet navn til Lefay, men er nÄ tilbake med sitt oppriktige navn.
Vet ikke helt hva man skal kalle musikken, midt i mellom heavy og thrash metal kanskje ? Vokalen er litt i Jon Oliva-gata.

Ivory Tower ? Har/hadde ei skive av dem. SmÄskrÞpelig og halvprogga.

"Grand Materia" er ihvertfall en knallskive!

Det har du helt rett i!

HAD
Belieber
Belieber
Mood:

Post by HAD »

Noen som husker set-listen til Morgana pÄ fredag ??? Vet i alle fall at Last Rites av en eller annen grunn ALDRI ble spilt...
Metal music we listen
Beer ruthlessly we can drink
We feel the great alchohol
And always a beer will do it

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

HAD wrote:Noen som husker set-listen til Morgana pÄ fredag ??? Vet i alle fall at Last Rites av en eller annen grunn ALDRI ble spilt...

Ja, du fikk jo til og med svar pÄ tiltale fra scena, he-he.

Tror de spilte disse lÄtene:

Source Of Pain
Master Of the Masquerade
Maleficium
Another Dawn
In the Court Of the Crimson King
Hollow
I Roam
Angels Deceit

Harvest
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Harvest »

AndersMarken wrote:
MARDUK wrote:
ReignInMetal wrote:sÄ du legger grunnlaget pga en lÄt!? Hvilken lÄt var det?

Vel, ja, for jeg mener; Lager de en musikkvideo til en lÄt, bÞr det vÊre en lÄt de mener det er kvalitet over. Det var det ikke idet hele tatt pÄ den der. Om resten av materialet er i nogenlunde samme gate, er det f**n meg helt forferdelig.
Aner ikke hvilken lÄt, men den fulgte med sweden rock dvdŽn som var med sweden rock bladet.

Da tenker jeg det er Hollow. En av tidenes beste lÄter. Forsovet ei ganske standard Morgana Lefay-lÄt, sÄ da er det nok lite sannsynlig at du liker noe annet av bandet. Du gjorde i hvert fall et forsÞk. Ikke dÄrlig bare det!

HOLLOOOOOOW....there's the hollow sound of a beell, HOLLOOOOW... hollow sound of heeell!

KremlÄt!
Image

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Harvest wrote:
AndersMarken wrote:
MARDUK wrote:
ReignInMetal wrote:sÄ du legger grunnlaget pga en lÄt!? Hvilken lÄt var det?

Vel, ja, for jeg mener; Lager de en musikkvideo til en lÄt, bÞr det vÊre en lÄt de mener det er kvalitet over. Det var det ikke idet hele tatt pÄ den der. Om resten av materialet er i nogenlunde samme gate, er det f**n meg helt forferdelig.
Aner ikke hvilken lÄt, men den fulgte med sweden rock dvdŽn som var med sweden rock bladet.

Da tenker jeg det er Hollow. En av tidenes beste lÄter. Forsovet ei ganske standard Morgana Lefay-lÄt, sÄ da er det nok lite sannsynlig at du liker noe annet av bandet. Du gjorde i hvert fall et forsÞk. Ikke dÄrlig bare det!

HOLLOOOOOOW....there's the hollow sound of a beell, HOLLOOOOW... hollow sound of heeell!

KremlÄt!

Elsker deg!

LeifK
Poser
Poser
Mood:

Post by LeifK »

AndersMarken wrote:Elsker deg!

Men kline med meg, det kan du?

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

leifk wrote:
AndersMarken wrote:Elsker deg!

Men kline med meg, det kan du?

Oh yes! Anytime, anywhere.

Agent Orange
Belieb
Belieb
Mood:

Post by Agent Orange »

Har hÞrt mye pÄ Maleficium i det siste, og fant ut en ting. Witches Garden er f**n meg en j****g bra lÄt.
Image
Stian wrote:Celtic Frost - Opeth 1-0.

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Agent Orange wrote:Har hÞrt mye pÄ Maleficium i det siste, og fant ut en ting. Witches Garden er f**n meg en j****g bra lÄt.

Det fant ogsÄ jeg ut for en tid tilbake! Hadde av en eller annen grunn ment at den var en av skivas svakeste, men det var den slettes ikke. KongelÄt!

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Endelig fÄtt somlet meg til Ä handle vinylen. Bare sÄ synd at jeg ga bort platespilleren for noen mÄneder siden ettersom det befinner seg ei bonuslÄt pÄ vinylen (Sangreal). Heldigvis skal en bekjent av meg spille over lÄta til cd for meg. SmÄtt spennt!
Uansett, ufattelig fet innpakning og skiva gjĂžr seg sĂŠrdeles godt som pynt i heimen.

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Fikk Sweden Rock Festival-dvd'en i posten i gÄr. Der finner man selvsagt Maleficium-lÄta med Morgana Lefay.
Etter drÞye 50 sekunder av lÄta zoomer kamera inn pÄ en korthÄret, brisin, men relativt kjekk ung mann ute blandt publikum som tydeligvis rÄdigger bandet. Det er Marken det.

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

AndersMarken wrote:Fikk Sweden Rock Festival-dvd'en i posten i gÄr. Der finner man selvsagt Maleficium-lÄta med Morgana Lefay.
Etter drÞye 50 sekunder av lÄta zoomer kamera inn pÄ en korthÄret, brisin, men relativt kjekk ung mann ute blandt publikum som tydeligvis rÄdigger bandet. Det er Marken det.

Detta mÄ je sjÄ :!:
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je mÄ innrÞmme att je er litt pÄ sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjém helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Etter Ä ha hÞrt gjenntatte ganger pÄ Grand Materia de siste dagene er jeg frista til Ä mene den er enda bedre enn Maleficium, men er sammtidig ikke sikker pÄ om det er mulig...!? 8)
Image

johnnyA
Belieber
Belieber
Mood:

Post by johnnyA »

MÄ virkelig si at jeg har STORE problemer med Ä si hvilken plate jeg syntest er best fra dem,jeg rÄdigger alt di har gitt ut,men den nye plata er jo ENORM.Se dem pÄ KarmÞygeddon fre 5 mai i Haugesund :wink:

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Grand Materia snurrer fortsatt jevnt og trutt i spilleren. Det vil den antageligvis gjĂžre helt til jeg stryker med.
Antageligvis tidenes beste skive fra tidenes definitivt beste band.

Gullstrupen
Spermatozoon
Mood:

Post by Gullstrupen »

AndersMarken wrote:Fikk Sweden Rock Festival-dvd'en i posten i gÄr. Der finner man selvsagt Maleficium-lÄta med Morgana Lefay.

Åssen er resten av DVDen? Verdt et innkjþp?

Rönnewiig
Bel
Bel
Mood:

Post by Rönnewiig »

Gullstrupen wrote:

Lurer og pÄ det. Er det klipp frÄ alle konsertane? Skal uansett bestille denne og fjorÄrets utgave

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Klakaskadl wrote:
Gullstrupen wrote:

Lurer og pÄ det. Er det klipp frÄ alle konsertane? Skal uansett bestille denne og fjorÄrets utgave

Har bare sett deler av dvd'en, men den virker veldig proff. 3 discer med hovedsakelig live-lÄter. Ikke alle band er med. OgsÄ masse intervjuer samt bonusmateriale (som jeg ikke har sett).

Bestilte den her:

http://www.swedenrock.com/frameset.cfm

Gullstrupen
Spermatozoon
Mood:

Post by Gullstrupen »

Klakaskadl wrote:
Gullstrupen wrote:

FjorÄrets utgave hadde jeg ikke brydd meg med Ä kjÞpe, var jeg deg. Bare helt uinterresante intervjuer med drita festivalgjengere og veldig lite musikk. Det som er av konserter er i tilegg veldig uprofesjonelt filmet. Av traileren til Ärets DVD Ä dÞmme er denne av mye bedre kvalitet.

Rönnewiig
Bel
Bel
Mood:

Post by Rönnewiig »

Gullstrupen wrote: FjorÄrets utgave hadde jeg ikke brydd meg med Ä kjÞpe, var jeg deg. Bare helt uinterresante intervjuer med drita festivalgjengere og veldig lite musikk. Det som er av konserter er i tilegg veldig uprofesjonelt filmet. Av traileren til Ärets DVD Ä dÞmme er denne av mye bedre kvalitet.

Ein kamerat som var med i fjor som absolutt ville ha denne utgaven, fÄr sjÄ om eg kjÞper den og, koster bare 99 ser eg

Locked Previous topicNext topic