Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Den Beste Metallen

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Hvor kommer den beste metallen i fra?

USA
34
21%
Sør Amerika
1
1%
Skandinavia/Norden
88
54%
Deutchland über alles
5
3%
Vest Europa
9
6%
Øst Europa
3
2%
Asia
0
No votes
Storbritania
23
14%
 
Total votes: 163
User avatar

Lich_King
Belieber
Belieber
Posts: 10
Joined: 16 Apr 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lich_King »

USA, lett valg da de har oppfostret en liten håndfull thrash band som er ok. Andreplassen går til Skandinavia/Norden pga alle årene jeg sverget til bm 8)
Image

User avatar

Dick Hardy
Poser
Poser
Posts: 251
Joined: 11 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 36

Post by Dick Hardy »

Hege wrote:Næsh, den kommer fra Norge og heter Dream Police.

8)
Bra band, men band som Poison, Styx, Bad English, Ted Nugent, Night Ranger, Cinderella, Damn Yankees, Dokken, Skid Row, REO Speedwagon, Aerosmith, Alice Cooper, Kiss, Bon Jovi, Lillian Axe, Lynyrd Skynyrd, LA Guns, Quiet Riot, Stryper, WASP, Twisted Sister og Y&T er det litt flere av.
Image

User avatar

Hege
Poser
Poser
Posts: 281
Joined: 17 Feb 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hege »

Dick Hardy wrote:
Hege wrote:Næsh, den kommer fra Norge og heter Dream Police.

8)
Bra band, men band som Poison, Styx, Bad English, Ted Nugent, Night Ranger, Cinderella, Damn Yankees, Dokken, Skid Row, REO Speedwagon, Aerosmith, Alice Cooper, Kiss, Bon Jovi, Lillian Axe, Lynyrd Skynyrd, LA Guns, Quiet Riot, Stryper, WASP, Twisted Sister og Y&T er det litt flere av.
Kun band i uthevet skrift av nevnte band som jeg har noe forhold til, kan få æren av å være på samme liste som Dream Police. Dream Police selvsagt langt over. Whitesnake og Deep Purple, samt Uriah Heep er også hardrockband jeg synes har/hadde noe å gjøre i verden, men fortsatt ikke like bra som Dream Police i mine ører.

User avatar

--Varda--
Belieber
Belieber
Posts: 30
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by --Varda-- »

England, uten tvil. Og deretter Tyskland og USA.

User avatar

Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gladøks »

Tricky spörsmål. Blant de bandene som jeg regner som mine aller störste favoritter, så er de fleste fra Storbitannia, dvs. My Dying Bride, Anathema og Judas Priest. På den andre sida så har ikke Storbritannia totalt sett gitt ut så mange bra band (dvs. hvis vi utvider vekk fra "aller störste favoritter" til bra generelt) som det man har gjort andre steder i verden. USA var den som produserte mest kvalitet på 80-tallet, med ei hel härskare av kvalitetsband fra den perioden, mens Norden tok over denne jobben på 90-tallet.
Eläkööt supikoirat!

Locked Previous topicNext topic