Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

UFC/Pride osv.

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Remi
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 27 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Remi »

Screamer wrote:Og så må vi ikke glemme Screamer vs TBA - 15. Desember i Trondheim Fight Gym. Merkekamp. Blir nok en helt vill kamp, full av fyrverkeri! Den vil sette Wandy vs Chuck i skyggen. :D

Hehe. Lykke til! Forventer oppdateringer her på hvordan det gikk.
Image

User avatar

Runar,KFD,Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 11
Joined: 24 Sep 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Runar,KFD,Gladøks »

Remi wrote:
Screamer wrote:Og så må vi ikke glemme Screamer vs TBA - 15. Desember i Trondheim Fight Gym. Merkekamp. Blir nok en helt vill kamp, full av fyrverkeri! Den vil sette Wandy vs Chuck i skyggen. :D

Hehe. Lykke til! Forventer oppdateringer her på hvordan det gikk.

Selvfølgelig, man går ikke glipp av tidenes MMA-event, gjør man vel? Tror vel det kanskje er noe filming også, så kommer kansjke opp på klubbsidene etterhvert.


Men litt seriøst, første sparring hvor vi kjørte totalt MMA-regler (Har bare sparret standup og grappling individuelt, samt litt grappling med slag på bakken før), så ser det ikke særlig lyst ut gitt. Det er en ting å bokse, en ting å grapple, en ting å sparke, en ting å bryte, takedowns... Alt er vanskelig nok i seg selv, men når alt blandes. Herre!!!! Tror alle profesjonelle MMA-folk er genier eller noe. Så j****g forvirrende opplegg! Men, artig, artig, artig! :D

User avatar

Remi
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 27 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Remi »

Hehe, innbiller meg at jeg hadde fått juling rimelig raskt ja..

In other news: "Kid" Yamamoto vs Rani Yahya K-1 Dynamite
Image

User avatar

Runar,KFD,Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 11
Joined: 24 Sep 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Runar,KFD,Gladøks »

Fillern. Merkekamper blei utsatt til neste år engang. Jaja...

User avatar

Runar,KFD,Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 11
Joined: 24 Sep 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Runar,KFD,Gladøks »

Trondheim Fight Gym i finland *resultater*

toxic wrote:Hittil har det gått veldig bra med Trondheim Fight Gym.
Kaus vant visstnok på en choke i første runde, og Kristian Fiva dro hjem seieren med en armbar i tredje runde.

Thomas Formo gikk en bra kamp og presset motstanderen sin stående hele kampen, men ble veldig sliten og klarte ikke å fullføre. Kampen endte uavgjort. (Mye mulig de ikke har dommeravgjørelse og at kamper som går ut tiden automatisk ender uavgjort).

Gratulerer så mye til Trondheim Fight Gym for kjempefin innsats og seiere!!

Det er forøvrig ventet mellom 1500-2000 folk på hovedshowet ikveld hvor Jakob skal gå.(Noe som er MYE i denne skalaen) Etter hva jeg har hørt fra folket i Finland er Jakob ON FIRE og veldig klar for denne kampen Smile Får håpe han gjør en knallkamp og slår ut den tøffe finnen!Smile

EDIT:

Jakob vant også kampen sin! Total dominering! Her følger en liten P4P:

Jakob kjører stående, kombinerer rette slag og lave spark. Tar ham ned, tar backmount og jobber derifra. I andre runde blir Jakob tatt ned, men reverserer ham raskt og tar s-mount og til side mount hvor han glir inn side choken.

Var visst meget klinisk og nydelig gjort. Jakob ble bare truffet hard EN eneste gang Smile

Nok en gang: Gratulerer

Jakob er i UFC ganske snart altså. :D

Edit:

Lövstad Calmly Stops Valtonen in Finland

HELSINKI, Finland, Dec. 8 -- Northern Europe is booming with MMA.

Just ask Martin Kampmann (Pictures), Joachim Hansen (Pictures) or David Bielkheden (Pictures), and they'll tell you that neither Denmark nor Norway, let alone Sweden, is unfamiliar with MMA. Add to the list Finland, and in a broader sense the Baltic countries Latvia and Lithuania, and you have a scene packed full of talented competitors.

(...)

Representing Finland in this affair was Toni Valtonen, a veteran fighter from Espoon Kehähait -- the gym that has produced the likes of Rupponen and Niko Puhakka (Pictures). Valtonen has been fighting on the Finnish scene since 2001, making an impact with his wrestling-heavy style.

The ever game-faced Valtonen was matched up against a man of totally different demeanor. Jakob Lövstad from Trondheim Fight Gym of Norway is rarely seen without a calm smirk on his face, but under the laid-back image lies a fierce competitor who has garnered fame especially with his slick BJJ skills. Tonight the Norwegian made his comeback from a year-and-a-half layoff and calmly put on an MMA clinic en route to submitting his challenger.

Lövstad started the round looking relaxed and taking the initiative with straight punches and snapping low kicks, which repeatedly hit their target with a resounding slap. The Norwegian timed a single-leg just as Valtonen was stepping in and easily took the fight to the mat, where he worked his way to mount.

The Finn gave his back in trying to escape, only for Lövstad to flatten him out and pound Valtonen. The referee felt that Lövstad was punching to the neck, gave the man from Norway a warning and stood the fighters.

Lövstad kept cool and continued with the same game plan, shooting after some leg kicks. Valtonen was quick in trying to scramble away but was thrown back down with an uchi-mata. Lövstad took back mount again, and this time he was much more hesitant with his punching but showed composure and balance in not trying to rush a choke.

Once the action started in round two of this bout at 93 kg (205 lbs.), Valtonen immediately closed the distance with a superman punch and bull-rushed the "Striking Viking" to the mat. The experienced BJJ game of Lövstad was apparent as the Norwegian swept Valtonen and ended up in the side mount. From there Lövstad worked for a modified side choke.

The referee was calling for action, but Lövstad politely explained that he was indeed choking his opponent, and a few seconds later the tap came at 1:30. With a trademark smile on his face, Lövstad got up, shook the ref's hand and joined his corner in celebrating this well-earned victory and a successful return to MMA.

"I didn't expect it to go like this," Lövstad said after the fight. "From the videos we saw that Valtonen has good wrestling. So the plan was to outpoint him standing up and be prepared to be taken down and working for a submission from my back. After the initial low kicks, he seemed hesitant to take me down, so I decided to try to take him down instead."

In regards to his good takedown game, Lövstad thanked his training oversees in camps like MFS and Team Elite, which has vastly improved his wrestling.

"I was sick when this matchup was made, so I basically had four weeks to prepare for the bout," Lövstad said. "I felt it was important to stay relaxed through the camp and not push myself too much, so I did a lot of mental preparing and self-hypnosis to stay calm, and obviously my team helped me a lot."

Lövstad also addressed UFC possibilities: "I've been hinted that once I come back and get a few victories, I'd get a shot at UFC."

With the extremely professional showing Lövstad gave Saturday, it's not hard to imagine him calmly smiling in the Octagon soon.

http://www.sherdog.com/news/articles.asp?n_id=10293

User avatar

Remi
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 27 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Remi »

Hansen går vistnok i K-1 sitt show isteden mot Kazuyuki Miyata. Ikke akkurat noen drømme-matchup men kan bli en underholdende match fordet. Håper å se Hansen tilbake i god form.

K-1 Dynamite NYE Japan
Fight Card:

Kazushi Sakuraba vs. Masakatsu Funaki
Norifumi "Kid" Yamamoto vs. Rani Yahya
Sergei Kharitonov vs. Siala "Mighty Mo" Siliga
Melvin Manhoef x Yousuke Nishishima
Joachim Hansen x Kazuyuki Miyata
Minowaman x Zulu

K-1 Kickboxing Rules:

-Masato vs. Yong Soo Chi
-Kenzi Kubo vs. Majestic
-Hiroya vs. Rattan

www.hero-s.com
Image

User avatar

Runar,KFD,Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 11
Joined: 24 Sep 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Runar,KFD,Gladøks »

Knall at Joachim er aktiv igjen på MMA-scenen iallefall!

Gleder meg faktisk litt til å se Sergei igjen også, Mighty Mo burde være hakkemat om Sergei tar dette til bakken.

User avatar

Remi
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 27 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Remi »

Ja, for å ikke nevne den fantastiske kampen Minowaman x Zulu! Haha, only in Japan baby!
Image

User avatar

Runar,KFD,Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 11
Joined: 24 Sep 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Runar,KFD,Gladøks »

Bare noen timer igjen. Gleder meg LITT til Wanderlei vs. Chuck nå!!!!

Har vært igjennom All Access med Wanderlei, Countdown to UFC 79, og all mulig buildup.

Wanderlei så klar ut ved innveiinga! :twisted:


Jeg er sykt nervøs for at Chuck tar Wanderlei, jeg håper Wanderlei lager graut av Chuck jeg. jeg tror jeg har mer nerver enn Wanderlei selv.

User avatar

Topic author
Joakim
Belieber
Belieber
Posts: 147
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Joakim »

Og hvor får man sett dette?
"I loved you in Bloodsport"

User avatar

EnBedrovetLaks
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by EnBedrovetLaks »

Ja, nå er det snart julafta her. Først GSP mot Hughes og Wanderlei mot Liddell, så Joachim Hansen i K1 og så resurrection of Pride.

Gleder meg stort til å se Wanderlei rundjule Liddell og å se Hansen og Aoki tilbake i ringen :D
.-- . .- .-. . --- -. .-.. -.-- .. -. .. - - --- --. . - .-.. .- .. -..

User avatar

Remi
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 27 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Remi »

Joakim wrote:Og hvor får man sett dette?

Torrents er nok det eneste valget ditt.

Ja, gleder meg sykt nå! Håper Wanderlei gruser Chuck.

Fy f**n for noen dager dette blir! Hoho! :D
Image

User avatar

Remi
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 27 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Remi »

15 min igjen nå, så skal jeg se på UFC 79!

Fy fadderrullandei som jeg gleder meg! Silva er helt klart min favoritt-fighter og jeg håper han ikke taper, men Chuck har den perfekte stil for å klare det. GSP er høyt oppe på listen min over favoritter han også, muligens kun bak Silva, Shogun og Sakuraba, men han er jeg heldigvis relativt sikker på at tar denne kampen. Hughes har i teorien ikke så mye å stille opp med, men det er MMA og alt kan skje. Og vi er jo fremdeles i 2007, the year of upsets.

Herrefred så fett dette blir! :D :D :D

Spoilers for UFC 79:


Bra show!

Machida har imponert meg en stund nå, og han fortsetter å imponere med en seier over Sokoudjou. Sokoudjou så ikke komfortabel ut på bakken i dete hele tatt, og Machida fullførte hele greia med en pen arm triangel.

Wanderlei Silva mot Chuck Liddel var en fantastisk kamp, og verdt å vente på. Sikker på at jeg hadde puls oppmot 250 under kampen. Desverre vant Liddel, men jeg håper og tror vi får se et par bra kamper til av Silva før han gir seg, Chuck hadde som sagt tidligere en perfekt stil til å ta Silva i min mening og det ble desverre slik. Uansett en kjempe-kamp!!!

GSP er et monster, og jeg har stor tro på at han tar Serra i re-matchen når den kommer. Fantastisk kamp av GSP hvor han nok en gang dominerer Hughes!

Bra event, og nå er det bare å glede seg til Yarennoka!! og K-1!
Image

User avatar

Runar,KFD,Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 11
Joined: 24 Sep 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Runar,KFD,Gladøks »

f**n h*****e! Chuck skulle ikke vinne.... Men Rogan og Goldberg irriterte meg med tydelig biased kommentering. De fikk det jo til å høres ut som Silva ble eid ala GSP vs Hughes. Men det var jo jevnt som f**n, trodde faktisk Wanderlei vant helt til jeg så igjennom en ekstra gang, men jeg er jo gedigen Wanderlei-nuthugger da. Wanderlei sier jo han har ca 5-7 år igjen, så han forsvinner nok ikke, håper han får Tito neste gang, og vinner og jobber seg tilbake mot toppen, og får rematch og greier. Imponerende av GSP. Machida liker jeg ikke, han banker fightere jeg liker, men man må jo bare bli imponert da. Sanches vs Palelei irriterte meg. For en grusomt kjedelig kamp, ikke verdig Maincard IMO

Nå gleder jeg meg til Yarenokka, selv om det er en unødvendig kamp som Fedor vil vinne på et par minutter ved Ground and Pound: Image
Image

Resten av Cardet er jo sykt bra. Håper på god gammel PRIDE-stemning!

User avatar

Runar,KFD,Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 11
Joined: 24 Sep 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Runar,KFD,Gladøks »

Beste MMA-Nyttåret gjennom tidene!! :D Og for et sykt event Yarrenoka var! PRIDE døde jaggu ikke! Det var en oppvisning for UFC, slik skal det gjøres. UFC ser ut som en amatørevent i forhold.

User avatar

Runar,KFD,Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 11
Joined: 24 Sep 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Runar,KFD,Gladøks »

Image

Image

Jakob Løvstad vs. Toni Valtonen, main event i the Cage 9 i Finland:






Snart UFC eller noe i den dur på Jakob nå! :D

User avatar

UndeadFlowerKing
Poser
Poser
Posts: 256
Joined: 05 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by UndeadFlowerKing »

I det siste har jeg blitt veldig glad i MMA.
Jeg har lastet ned de 3 siste UFC PPVene og lastet også ned Yarennoka showet fra nyttårsaften.
Syns UFC showene var veldig bra, spesilt 79, nå er det bare å glede seg til 80 og 81 som kommer innen veldig kort tid.
Silva VS Lidell var j****g fet, mye high impact slag.
Yarennoka var også j****g fet, etter hva jeg har forstått så er det nesten som Pride, de brukte vel samme lys-setting og samme psycho ring-announcer, hehe.
UFC kjøpte jo opp Pride, men hvis det blir mer Yarennoka så spiller vel det liten rolle.

User avatar

Runar,KFD,Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 11
Joined: 24 Sep 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Runar,KFD,Gladøks »

Ja, haha. UFC kjøpte opp PRIDE, og istedet for å utnytte seg av muligheten til å tjene penger på det gedigne markedet i Japan, så la de ned, og tenkte de hadde monopol som de største i gamet. men da var det jo bare plutselig masse arbeidsledige folk, fightere og tomme arenaer, så det var vel ikke noe problem å bare å etablere seg på nytt under et annet navn. Zuffa/Dana White dreit seg, og det gjør meg glad!

User avatar

Skamflesk
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 24 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Skamflesk »

Jeg tror Mark Hunt har en konkurrent om hvem som har MMAs hardeste chin - Hong Man Choi sitt hodet er jo større en kjøleskape mitt.
Don`t just do something, sit there!

User avatar

Remi
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 27 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Remi »

Screamer wrote:http://i108.photobucket.com/albums/n37/ ... 08_web.jpg

http://i108.photobucket.com/albums/n37/ ... 04_web.jpg

Jakob Løvstad vs. Toni Valtonen, main event i the Cage 9 i Finland:






Snart UFC eller noe i den dur på Jakob nå! :D

Alltid morsomt å se norske utøvere, og Løvstad dominerte kampen, men han burde strengt tatt dratt hjem med en dq. Hvor j****g vanskelig er det å skjønne at man ikke har lov å slå i bakhodet? Greit første gang, mulig han er usikker på reglene, men dommer forklarerer det greit og når han fortsetter å pepre han i bakhodet etter det hadde jeg likt å se en dq.
Image

Locked Previous topicNext topic