Wig Wam vs. Venom

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Wig Wam eller Venom?

Wig Wam
35
18%
Venom
160
82%

Total votes: 195

Affen
Rocker
Rocker

Post by Affen »

MacGyver wrote:Og Affen beviser at det som står i signaturen hans er berre tull :wink:

Sier du som fortsatt har nisselue på Eddie 8)
Image

steinman
Poser
Poser

Post by steinman »

MacGyver wrote:Kven av desse har hatt mest å seie for utveklinga i metal?
Kven lagar best musikk?
Kven er dei mest originale?

Svar på spørsmål 1 og 3 er Venom, men når man sitter hjemme og hører på musikk er det kun spørsmål 2 som er relevant. Der blir mitt svar Wig Wam. Man hører da ikke på musikk fordi den er original eller viktig for utviklinga av musikkens historie. Man hører på musikken fordi man liker den. Jeg vet riktig nok om mange tilfeller av folk som nærmest tvinger seg til å like "riktig" musikk, men det blir virkelig patetisk. Musikk er uansett smak og behag, og det finnes dermed ikke noe riktig eller galt svar.

LadyDoubleDealer
Beliebe
Beliebe

Post by LadyDoubleDealer »

steinman wrote:Svar på spørsmål 1 og 3 er Venom, men når man sitter hjemme og hører på musikk er det kun spørsmål 2 som er relevant. Der blir mitt svar Wig Wam. Man hører da ikke på musikk fordi den er original eller viktig for utviklinga av musikkens historie. Man hører på musikken fordi man liker den. Jeg vet riktig nok om mange tilfeller av folk som nærmest tvinger seg til å like "riktig" musikk, men det blir virkelig patetisk. Musikk er uansett smak og behag, og det finnes dermed ikke noe riktig eller galt svar.

Er så f******a enig!! Jeg liker selv ikke imaget til Wig Wam, men musikken de lager er akkurat i min gate. Så da hører jeg på dem hjemme og driter i å gå på konsertene deres. Ufattelig idiotisk med folk som tvinger seg selv til å like enkelte band bare fordi det liksom er "riktig". Fullstendig idoti faktisk!

Æsel
Belieber
Belieber

Post by Æsel »

Jeg liker Venom, derfor stemte jeg dem. Jeg synes ikke noe om musikken til Wig Wam, dessuten er vokalisten direkte HÆSLIG!

BruunoRamone
Belieber
Belieber

Post by BruunoRamone »

LadyDoubleDealer wrote:
steinman wrote:Svar på spørsmål 1 og 3 er Venom, men når man sitter hjemme og hører på musikk er det kun spørsmål 2 som er relevant. Der blir mitt svar Wig Wam. Man hører da ikke på musikk fordi den er original eller viktig for utviklinga av musikkens historie. Man hører på musikken fordi man liker den. Jeg vet riktig nok om mange tilfeller av folk som nærmest tvinger seg til å like "riktig" musikk, men det blir virkelig patetisk. Musikk er uansett smak og behag, og det finnes dermed ikke noe riktig eller galt svar.

Er så f******a enig!! Jeg liker selv ikke imaget til Wig Wam, men musikken de lager er akkurat i min gate. Så da hører jeg på dem hjemme og driter i å gå på konsertene deres. Ufattelig idiotisk med folk som tvinger seg selv til å like enkelte band bare fordi det liksom er "riktig". Fullstendig idoti faktisk!

Jeg er enda mer f******a enig med dere. Stemmer WW på trass.

Harvest
Belieber
Belieber

Post by Harvest »

Vel... jeg tror nok de fleste som stemmer på Venom gjør det fordi Wig Wam er bæsj i forhold, som tidligere nevnt. Jeg gjør i hvertfall det.

Og ja - jeg har hørt en hel WW-skive.
Image

MikkelMus
Belieber
Belieber

Post by MikkelMus »

Har nettopp hørt gjennom At War With s***n. Skjønner ikke at noen fortsatt kan mene Venom er genial musikk. Rølpete lyder, ingen melodi og alle låtene er like.
Cirith Ungol | Revelation | Bloodstar | Demon Flight | Nigro Mantia | Tales of Medusa | Blitzkrieg | Trespass

Favn
Belieber
Belieber

Post by Favn »

MikkelRev wrote:Har nettopp hørt gjennom At War With s***n. Skjønner ikke at noen fortsatt kan mene Venom er genial musikk. Rølpete lyder, ingen melodi og alle låtene er like.

Endelig en som har skjønt det.Det er mye rart ved deg Mikkel,men dette er pluss i margen.Venom er utrolig oppskrytt.

Affen
Rocker
Rocker

Post by Affen »

MikkelRev wrote:Har nettopp hørt gjennom At War With s***n. Skjønner ikke at noen fortsatt kan mene Venom er genial musikk. Rølpete lyder, ingen melodi og alle låtene er like.

Venom gav faktisk ut et par gode skiver mens Cronos var ute av bandet. Temples of Ice er ganske bra, og relativt melodiøs. Lyden er heller ikke så j****g som før :wink:

Men det er selvsagt milevis unna Wig Wam i kvalitet uansett 8)
Image

torjo
Rocker
Rocker

Post by torjo »

"Welcome To Hell" og "Black Metal" er gromme plater. Noe mer har jeg ikke sjekket ut av Venom.
Ta tårnet, Ebralidze!

Harvest
Belieber
Belieber

Post by Harvest »

torjo wrote:"Welcome To Hell" og "Black Metal" er gromme plater. Noe mer har jeg ikke sjekket ut av Venom.

Hører på sistnevnte nå faktisk, og det er en meget bra plate.
Image

knuthulhu
Poser
Poser

Post by knuthulhu »

Harvest wrote:
torjo wrote:"Welcome To Hell" og "Black Metal" er gromme plater. Noe mer har jeg ikke sjekket ut av Venom.

Hører på sistnevnte nå faktisk, og det er en meget bra plate.

Selv om det ikke er samme kvalitet kan nok Welcome to Hell og Possessed falle i smak også. De er i alle fall langt fra så dårlige som WW.
"Even s***n wears leather"

Harvest
Belieber
Belieber

Post by Harvest »

knuthulhu wrote:Selv om det ikke er samme kvalitet kan nok Welcome to Hell og Possessed falle i smak også. De er i alle fall langt fra så dårlige som WW.

"Possessed" har jeg ikke hørt enda, men "Welcome To Hell" liker jeg godt.
Image

BUB
Belieber
Belieber

Post by BUB »

Jeg har Venom - The collection :D Ingen av Whig Wham

:wink:
Image

Snickarjävel
Belieber
Belieber

Post by Snickarjävel »

Her er det ikkje noko snakk om føle seg tvungne til å like eit band framfor eit anna. Eg likar Venom betre enn Wig Wam, og tykkjer det er betre musikk. Wig Wam kan vere moro det og, i små mengder, men eg tykjer det vert for masete i lengda.

Affen: Du har heilt rett i at nissehuva til Eddie skulle vore skifta ut. Men eg har endå ikkje funne ut noko passande. Difor utfordrar eg deg til å finne på noko betre :wink:

Affen
Rocker
Rocker

Post by Affen »

MacGyver wrote:Affen: Du har heilt rett i at nissehuva til Eddie skulle vore skifta ut. Men eg har endå ikkje funne ut noko passande. Difor utfordrar eg deg til å finne på noko betre :wink:

Ok, hva med det her? :D

Image
Image

Snickarjävel
Belieber
Belieber

Post by Snickarjävel »

you asked for it

Affen
Rocker
Rocker

Post by Affen »

MacGyver wrote:you asked for it

Haha, fantastisk!! :lol:
Image

LadyDoubleDealer
Beliebe
Beliebe

Post by LadyDoubleDealer »

Æsel wrote:dessuten er vokalisten direkte HÆSLIG!

Akkurat DET skal jeg ikke krangle med deg om, men jeg vil vel si at det er ganske så dødt løp mellom Venom og Wig Wam når det gjelder hæslighet! :lol: Men det har jo uansett ingenting med musikken å gjøre... Er lenge siden jeg hørte på et band pga. at bandmedlemmene var fine, det får fjortisene ta seg av!

Dirant
Poser
Poser

Post by Dirant »

Det sa bestemora di om Beatles og!
Non-rising body from the grave showing new reality
What I am, what I want, I'm only after death

Locked Previous topicNext topic