Bruker du Ăžrepropper?
Jeg mente i sin tid Þrepropper var en uting pÄ konserter, men det var fÞr Artch gjorde sitt beste pÄ Ä knekke hÞrselen min. Dette resulterte i et halvt minutt der jeg var overbevist om at det ene Þre var sÄ Þdelagt som over hodet mulig, og du verden hvor mye man i en slik situasjon rekker Ä tenke pÄ 30 sekunder.
Da jeg ti dager senere skulle se Motörhead var dermed Þreproppene pÄ plass for fÞrste gang, og de pÄfÞlgende 18 Ära har jeg konstant gÄtt med Þrepropper i lomma.
Da jeg ti dager senere skulle se Motörhead var dermed Þreproppene pÄ plass for fÞrste gang, og de pÄfÞlgende 18 Ära har jeg konstant gÄtt med Þrepropper i lomma.
The beating of my heart is a drum and it's lost
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly
http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly
http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams
-
- Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Lille My wrote:funker slike "jupetrepropper" ok til Þving og konserter bÄde pÄ og foran scenen, eller er det bare disse svindyre spesialstÞpte som duger?
Juletrepropper er bra nok for veldig mange, og til under to konsertpils er det bare Ă„ prĂžve.
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
â Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard
â Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard
Ja, jeg bruker som regel sÄnne som er kjÞpt billig pÄ apotek i Sverige (er det rundt 50 kroner, kanskje?)
Jeg har ogsÄ prÞvd sÄnne som man fÄr som sov-i-ro-opplegg pÄ nattog her til lands, og de anbefales ikke pÄ konsert.
Jeg har ogsÄ prÞvd sÄnne som man fÄr som sov-i-ro-opplegg pÄ nattog her til lands, og de anbefales ikke pÄ konsert.
KjÞpte et par da jeg Þvde i band. De er uÄpna enda.
Jeg planla alltid Ă„ bruke de, men glemte det alltid.
PÄ konsert er jeg stort sett sÄ fint bedÞva at jeg ikke trenger propper.
Jeg trur jeg har litt nedsatt hĂžrsel gett.

PÄ konsert er jeg stort sett sÄ fint bedÞva at jeg ikke trenger propper.
Jeg trur jeg har litt nedsatt hĂžrsel gett.

absurdum wrote:Ja, jeg bruker som regel sÄnne som er kjÞpt billig pÄ apotek i Sverige (er det rundt 50 kroner, kanskje?)
De har pleid Ä ha en 30-kronersvariant og en 80-kronersvariant. FÞrstnevnte har snorer med skolisse-aktig tupp som er trykket opp i bÄnn av proppene, sistnevnte er mÞrkere og har snorene (med sÄnn strammeanordning) festet i hemper som er del av det grÞnne/blÄ pÄ dem.
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
â Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard
â Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard
Har ikke brukt det pÄ konsert enda, men har heller ikke vÊrt noe sted det har vÊrt plagsomt hÞyt. Begynte imidlertid Ä bruke det pÄ Þving da jeg ble fysisk dÄrlig dagen etter og det gjorde vondt i Þrene nÄr jeg feks la fra meg en hammer pÄ et bord.
-
- Belieber
- Mood:
Selvsagt bruker man Þrepropper pÄ konsert, noe annet hadde vÊrt trommehinne-suicide..
-
- Belieber
- Mood:
Jeg brukte ikke Þrepropper pÄ konsert fÞr, men de siste Ärene har jeg gjort det. Jeg er lei av Þresus nÄr jeg kommer hjem, og gidder ikke lenger gamble med hÞrselen min. Den er grei Ä ha.
Hege wrote:Bestilt meg de derre baby blues-proppene Porcus snakka om!Er jeg heldig, fÄr jeg dem fÞr Metal Merchants. Juhu!
Om ikke sÄ kan du fÄ et par filter av meg.
"Jeg kom til verden med et skrik, men hvem gjorde ikke det.
Jeg liker Ă„ p**e og sove og le."
"Bang that head that doesn't bang"

Jeg liker Ă„ p**e og sove og le."
"Bang that head that doesn't bang"

-
- Beliebe
- Mood:
for meg er det sjeldent et problem av lyden er for hÞy pÄ konsert, men sÄ er hÞrselen min en smule nedsatt ogsÄ. pÄ barrikaden derimot er det helt j****g hÞy lyd noen ganger. tror jeg mÄ skaffe meg Þrepropper fÞr jeg drar dit igjen, hvertfall.
Man kan vÊre sÄ tÞff man bare vil og si at man ikke bryr seg med lydnivÄet pÄ konserter. Men det er sÄpass hÞyt at hÞrselen faktisk tar skade av det. Noen tÄler mer enn andre, men det sliter hÞrselen din gradvis uansett. Det er helt opp til deg selv hva du vil sitte igjen med av plager.
Noen er som Lemmy. Spilt med ampen pÄ 11 siden 60-tallet og har fremdeles hÞrsel. Andre fÄr tinnitus av en konsert.
Du aner ikke om du kommer til Ä ta skade av det eller ikke, sÄ man fÄr bare teste gamblingsevnen pÄ eget ansvar. Jeg vet at jeg ikke alltid er flink til Ä bruke det, men jeg har ALLTID med meg Þrepropper uansett. Om jeg velger Ä ikke bruke det sÄ har jeg alltids noe Ä stappe i Þra om det begynner Ä bli ubehagelig.
Noen er som Lemmy. Spilt med ampen pÄ 11 siden 60-tallet og har fremdeles hÞrsel. Andre fÄr tinnitus av en konsert.
Du aner ikke om du kommer til Ä ta skade av det eller ikke, sÄ man fÄr bare teste gamblingsevnen pÄ eget ansvar. Jeg vet at jeg ikke alltid er flink til Ä bruke det, men jeg har ALLTID med meg Þrepropper uansett. Om jeg velger Ä ikke bruke det sÄ har jeg alltids noe Ä stappe i Þra om det begynner Ä bli ubehagelig.