Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Skiller du mellom artist og person?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

OJTheViking
Belieber
Belieber
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skiller du mellom artist og person?

Post by OJTheViking »

Pandora wrote:De bildene minner om dette:

Image

Bare ganske mye dÄrligere utfÞrt.

SkjÞnner hva du mener, og ja - mye dÄrligere utfÞrt. Det blir som om en tolvÄring digger artworken til den Tankard-skiva, og prÞver Ä tegner etter den med papir og fargeblyanter.

Ganske hÄplÞst nÄr en "kunstner" ser ut som en dÄrlig etterligning heller enn et originalt verk.

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Medicinmannen »

OJTheViking wrote:
Veadtuck wrote:Haha, lavey "satanisme" assÄ. For en vits.

De fleste som pÄdrar seg tittelen satanist nÄ til dags fÞlger vel LaVey's tenkemÄte.

Jeg vet ikke helt med "de fleste", men jeg har inntrykk av at det er langt flere som kaller seg religiÞse satanister innen blant annet black metal i dag enn det har vÊrt tidligere, som tar avstand fra LaVey og dyrking av egoet. Har ogsÄ inntrykk av at interessen rundt de mer obskure grenene innen satanisme og LHP har Þkt betraktelig de siste Ärene.
Purity comes when death is all.

Foss
Poser
Poser
Mood:

Post by Foss »

Hvis noen som har gÄtt hardt over grensen for hva som er akseptabelt av sosiale normer, lover og i det hele tatt moralsk jÊvlighet faktisk lager musikk som man liker med tilhÞrende (evt. forklarende) tekst om det er det jo et ganske unikt innblikk i et tankesett som blir fortalt i fÞrsteperson. Jeg har masse plater av avskum fra alle kanter av religioner og obskure politiske tilhÞrigheter, og synes det er fett Ä hÞre det fortalt fra et perspektiv som gjerne kommer fra undergrunnsprofeter derfra; en dedikert stemme som forteller noe fra et helt annet synspunkt. Jeg hÞrer ofte pÄ god musikk kun for musikkens del, men hvis musikken og tekstene kan gi et innblikk i noe helt annet sÄ gjerne det.

[BBvideo 560,340]http://www.youtube.com/watch?v=tW06nfeBQd0[/BBvideo]

:oops: :oops: :oops: Det er aldri feil Ä hÞre pÄ andre menneskers fÞlelser :oops: :oops: :oops:

hateyou
Belieber
Belieber
Mood:

Post by hateyou »

Ja. Klart det trekker ned om de i bandet er drittsekker, men ikke sÄ mye at det gjÞr noe. Musikken som er viktigst for meg, driter i hva folk holder pÄ med pÄ fritida.

Dundrix
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Dundrix »

Skulle egentlig poste noe om artist og person her, men dette var visst "VÄr egen kunst"-trÄden. Snakkes.
Dirant wrote:Riffet i "Walk" dreier seg om alt.

Dirant
Poser
Poser
Mood:
Been thanked: 2 times

Post by Dirant »

Denne trÄden har et ensrettet fokus, det er mye artigere nÄr det gÄr andre veien og man blir negativt innstilt til noen som aldri har gjort en noe ene og alene fordi du synes de har et urstusselig band. Tar meg selv i det av og til og er overbevist om at det finnes noen som har det sÄnn overfor meg.
Non-rising body from the grave showing new reality
What I am, what I want, I'm only after death

Johnny Bravo
Poser
Poser
Mood:

Post by Johnny Bravo »

Hver gang jeg kommer pÄ at Greg Ginn saksÞker og er max breial mot alle i verden fÄr jeg bare enda mer lyst til Ä sette pÄ en Black Flag-plate. MÄ vÊre tidenes slask! haha. Ekstra gÄsehud pÄ lÄtene uten Henry Rollins.

np: The Process of Weeding Out
OBS! - https://www.youtube.com/watch?v=FOuPoHOFGuc

DREKKA MERE - DREKKA DREKKA MER!
DREKKA DREKKA MER!
DREKKA DREKKA DREKKA MER!

Böh!
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Böh! »

Eg hÞyrer pÄ Gary Glitter kun fordi han er pedofil.
Sent from my Acer Aspire using Bulgorttalk

Image

Messias
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Messias »

. Jeg skiller mellom hvem jeg stÞtter Þkonomisk og hvem jeg kun hÞrer pÄ. Setter meg sjelden inn i bakgrunnen til artister og leser ogsÄ svÊrt sjeldent tekster innen metal, men blir jeg oppmerksom pÄ at noen er et bonehead og uttrykker det, eller pÄ annen mÄte sprer forvridde ideologisk tankegods styrer jeg unna. Kan jeg heller bruke pengene pÄ andre band. Vet det blir selvmotsigende ifh til en rekke band, men Þnsker som sagt ikke Ä gi penger til folk som tiltrekker seg sieg hiels eller at muslimer/jÞder ol gÄr pÄ konsert blir banket opp. Ellers enig i at det er interessant med andre tankesett, og lese pÄ nordfront, jihad Watch ol er interessant. Men av hat/misnÞye mot noe skapes energi, og det blir aldri feil.

Locked Previous topicNext topic