Diverse nyheter og anbefalinger
-
- Rocker
- Favourite genre: Hard Rock
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Diverse nyheter og anbefalinger
Oi, da. Der var det mye å ta tak i.
For en trommelyd.
Hvorfor synger Glenn Lyse som Elg?
For en trommelyd.
Hvorfor synger Glenn Lyse som Elg?
-
- Rocker
- Mood:
Hadde forventa at det skulle være under middels, men at Krisa har mistet sin estetiske sans så til de grader... Skal ikke dømme hele skiva enda, skal gi den en lytt i helga.
Ps. Moonwagon var skikkelig ålreit. Litt fusion/småjazza koseprog. Fikk assosiasjoner til Camel rundt '76-'78.
Ps. Moonwagon var skikkelig ålreit. Litt fusion/småjazza koseprog. Fikk assosiasjoner til Camel rundt '76-'78.
-
- Rocker
- Mood:
-
- Rocker
- Mood:
Æsj, det finnes bare på CD.Shrinebuilder wrote:Ja, de to tidligere Moonwagon-skivene er også relativt stilige.
-
- Rocker
- Mood:
d***n, så fett! Har fått med meg at Pan har gitt ut denne, men blakk som fy for øyeblikket... Lønning om en uke, får se om den når opp på lista!Antonzen wrote:
-
- Rocker
- Mood:
-
- Poser
- Mood:
-
- Rocker
- Mood:
Noen som kjemmer til dette bandet, Time is A mountain ? Gitt den nyeste plata ett par runder på tidal, absolutt fin musikk å lytte til - litt moderne versjon av bo hansson-ish? Bestiller nok LPen en vakker dag. Ser de har utgitt ett album tidligere også, får sjekke ut den også.
[BBvideo 560,340][/BBvideo]
-
- Rocker
- Mood:
Finnes det noen ålreite sider/blogger etc. med nyheter innenfor prog/psych/folk? Helst ikke masse Neo-opplegg...
-
- Rocker
- Mood:
Ja, jeg sliter litt med å finne nye utgivelser der, pluss at det er høyt fokus på Neo-Prog. De har jo en fin søkemotor hvor man kan velge land, årstall, sjanger, osv. Har prøvd meg på år 2016, men da er det kun 5-6 utgivelser som dukker opp.
Pleier å stikke innom http://thesoundoffightingcats.blogspot.no/ og lese noen av anmeldelsene hans. Der er det ofte mye nytt som jeg aldri hører om andre steder. Pluss at han setter karakter, så da går det an å luke ut hva som er relativt ålreit...
Pleier å stikke innom http://thesoundoffightingcats.blogspot.no/ og lese noen av anmeldelsene hans. Der er det ofte mye nytt som jeg aldri hører om andre steder. Pluss at han setter karakter, så da går det an å luke ut hva som er relativt ålreit...
Jeg leser igjennom alle gamle tarkus bladene, og da spesielt plateanmeldelsene finner jeg interessante - intervju har har aldri vært særlig spennende, syns jeg. Oppdaget dette bandet nå, veldig lite å finne på youtube bortsett fra ett par liveklipp i dårlig kvalitet. Finnes ikke på tidal heller, men ser at de har utgitt to plater. Medlemmer fra blant annet Echolyn. virker veldig lovende, vurderer å bestille første CDen.
-
- Rocker
- Mood:
Sunbirds were a band project formed in 1971 by German drummer Klaus Weiss. (17/02/1942-10/12/2008) Weiss had already twelve years of career as a jazz drummer behind him in 1971 and was appreciated by US jazz men touring in Europe. He had played among others with Bud Powell, Johnny Griffin, Kenny Drew and Don Byas. From 1962 to 1965 he had worked with Klaus Doldinger and in 1966 Weiss won the International Jazz Competition in Vienna.
In 1971 he formed the multinational Klaus Weiss Quartet featuring American bassist Jimmy Woode, Dutch saxophonist Ferdinand Povel and Austrian pianist Fritz Pauer, The same musicians joined by Philip Catherine on guitar and Juan Romero on percussion recorded in august of 1971 the first self titled Sunbirds record. The record presented an interesting form of early jazz rock with an extensive use of electronic keyboards. One year later in august of 1972 the Sunbirds released their second record, Zagara, again the Klaus Weiss Quartet joined this time by Ron Carter on double bass, Leczek Zadlo on flute, Lucas Costa and Rafael Weber on guitar and Norman Tolbert on percussion. This record presented an orientation towards Latin Fusion.
-
- Rocker
- Mood:
-
- Rocker
- Mood: