Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

AOR-anbefalinger

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

AOR?

Topp
15
43%
Sådär
11
31%
Ræva
9
26%
 
Total votes: 35
User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Stian wrote:

Litt lettere å strekke ut.

Haha!

Image

User avatar

WW
B
B
Posts: 3
Joined: 19 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by WW »

Dro fram igjen "Battle Lines" med John Wetton her en regnfull sommerkveld. Fantastisk undervurdert skive spekka med utmerket AOR. Wetton er ingen eksepsjonell vokalist etter min mening, men melodiene og låtmaterialet på dette albumet er knallsterkt.
Åpningssporet "Right were I wanted to be" er en real godbit, den påfølgende tittellåta er også krem. Andre favoritter er "Sand in my hand", balladen "Hold me now" og den Survivor inspirerte "Space and Time". Selv om skiva er gitt ut under første halvdel av nittitallet, så hører man et klart åttitalls preg hele veien og man tenker gjerne på storheter som Asia opplagt nok men også klassisk Survivor og Journey når man hører på "Battle lines". Anbefales.


User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Lynchomaniac wrote:

Image

Denne skiva er ei mesterlig AOR skive med litt Pomp-elementer over seg. Bandet hadde vært oppløst i mange år men demoene fra bandet som dengang da på 80-tallet kalte seg Vanessa nådde A&R avd. og label Manager MTM- som mente at dette måtte gis ut. Låtene ble innspilt på nytt, men om vokalisten ikke ville være med eller om han ikke fikk være med anes ikke. Uansett enter Göran Edman, dermed vet vi at vokalen er i de beste hender. Ikke mange AOR-skiver utgitt i dette millenniet kan måle seg med denne!

Har endelig fått spilt gjennom denne skiva, og joda, dette er herlige greier! Fantastiske låter tvers igjennom, som alltid topp vokal fra Edman, og flotte arrangementer som tidvis gir musikken et litt pompøst, nesten svulstig - men smakfullt preg. Denne skiva blir nok en gjenganger i spilleren i framtida også!

Image

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Knall Affen, visste denne var innertier hos deg - bare godt å få det bekrefta 8)

Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

AOR Guru
Belieber
Belieber
Posts: 46
Joined: 26 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by AOR Guru »

Regna med du likte denne skiva, Affen. Hadde ikke jeg kjøpt Japan-utgaven så hadde ikke du hatt denne AOR-perla :wink:


User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Lynchomaniac wrote:

Image

God AOR-skive jeg har fått sans for i det siste, "grei" gjesteliste for prosjektet også:
Erik Martensson (Eclipse), Harry Hess (Harem Scarem), Michael T Ross (Hardline, Lita Ford, Angel), Robbie LaBlanc (Blanc Faces), Tommy Ermolli (Khymera), Robin Beck, Mikael Erlandsson (Last Autumn’s Dream), Michael Voss (Mad Max, Casanova), Michael Shotton (Von Groove), Vinny Burns (Dare, Ten), Bob Harris (Axe) Sue Willets (Dante Fox), Tim Manford (Dante Fox), Ulrich Carlson (M.ill.ion), Carsten Schulz (Evidence One), Phil Vincent, Matt Fillippini (Moonstone Project), Brunorock, Michael Bormann (Jaded Heart)

Kan trygt anbefales for folk med AOR-interesse :!:

Denne har fått noen spins i det siste, og skiva er ganske så sterk - en solid 4'er, litt småplukk å ta tak i men såpass sterk at den nesten lukter på en 5'er på terningen!

Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

Kjøpt inn i hvert fall et par skiver på bakgrunn av denne tråden:

Stan Meissner "Undertow"
John Wetton "Battle Lines"

Gode kjøp. Finnes noen helt mesterlige låter på begge to.



BruunoRamone
Belieber
Belieber
Posts: 30
Joined: 22 Jun 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BruunoRamone »

Italienske Khymera er rimelig nyoppdaget for min del. Skambra AOR! Her blir det innkjøp av alle tre skivene, dersom man får tak i de.


User avatar

Topic author
Conroy Bumpus
Poser
Poser
Posts: 239
Joined: 04 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Conroy Bumpus »

LeifK wrote:

Stan Meissner "Undertow"

Utrolig bra. Lett inne på en topp-fem AOR liste.

Image

User avatar

AOR Guru
Belieber
Belieber
Posts: 46
Joined: 26 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by AOR Guru »

BruunoRamone wrote:

Italienske Khymera er rimelig nyoppdaget for min del. Skambra AOR! Her blir det innkjøp av alle tre skivene, dersom man får tak i de.

Første skiva er et must! Andre skiva 'A New Promise' synes jeg var noe svakere, men vel verdt å ha. Ang. tredje skiva 'The Greatest Wonder' så kjenner jeg ikke den så veldig godt, men husker at det var en del bra på denne også. Men som insinuert over, start med første skiva :wink:


User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

BruunoRamone wrote:

Italienske Khymera er rimelig nyoppdaget for min del. Skambra AOR! Her blir det innkjøp av alle tre skivene, dersom man får tak i de.

Vet ikke hvilke skiver du har hørt Bruuno - men du er klar over at debuten inneholder ikke mindre enn 2 Mr. Big-covere? :wink:
Låtene er de to første på Khymera-skiva om an ser bort i fra intro'n - Strike Like Lightning og Shadows er ikke låter de har skrevet sjøl riktignok, men begge er innspilt til Navy Seals Soundtracket utgitt i 90

Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3


BruunoRamone
Belieber
Belieber
Posts: 30
Joined: 22 Jun 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BruunoRamone »

Å nei, du lurer meg ikke i den fella! The Greatest Wonder har kun låter skrevet av Brødrene Martin, og det forklarer vel det meste.

Det er kun denne skiva jeg har hørt i sin helhet, men jeg tviler på om noen av de to andre kommer opp mot denne.


User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

BruunoRamone wrote:

Å nei, du lurer meg ikke i den fella! The Greatest Wonder har kun låter skrevet av Brødrene Martin, og det forklarer vel det meste.

Det er kun denne skiva jeg har hørt i sin helhet, men jeg tviler på om noen av de to andre kommer opp mot denne.

Haha, felle du liksom - det er en ufravikelig sannhet nontheless, men Khymera er bra det uansett skive! Men å har jo rarere ting skjedd også, trodde jeg sku få purksjokk da jeg hørte Undertow i bilen din på vei til Guru'n .... og det var ikke på radioen engang :wink:

Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3


BruunoRamone
Belieber
Belieber
Posts: 30
Joined: 22 Jun 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BruunoRamone »

Hehe, den er faktisk ikke sååå ille den da. ;)


User avatar

WW
B
B
Posts: 3
Joined: 19 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by WW »

LeifK wrote:

Kjøpt inn i hvert fall et par skiver på bakgrunn av denne tråden:

John Wetton "Battle Lines"

Kjempe kjøp Leif:) Et solid album med god holdbarhet.
Wetton har forøvrig også en ny rykende fersk soloskive på trappene nå i disse dager, "Raised in captivity". Denne nye får jeg ikke helt taket på, det er en god melodi her og der, men jevnt over er den egentlig ganske svak i mine ører.


User avatar

LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

Takk for tipset, mister. Og jeg har vel omtrent akkurat de samme favorittlåtene fra skiva som deg, ser jeg. Har fått med meg den nye utgivelsen, men etter å ha sjekka noen låter, kom jeg til omtrent samme konklusjon som deg.


User avatar

WW
B
B
Posts: 3
Joined: 19 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by WW »

Kan forøvrig også være verdt å sjekke ut Wetton sitt prosjekt med Asia makker Geoffrey Downes, "Icon". De har gitt ut 3 brukbare skiver under navnet, der min personlige favoritt er den siste "Icon 3", som kom ut for et par år siden. Naturlig nok litt mer proga enn Wetton solo, men fortsatt tett opptil AOR stilen. Skiva inneholder et knippe virkelig gode låter; "My life in your hands", "Don't go out tonight", "Never thought I'd see you again" og hymnen "Peace in our time" er melodisk snop fra et godt voksenrock album.


User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Image
Har kost meg mase med denne i dag. Fantastisk bra skive som bare vokser. Ikke umulig at dette er FMs beste,og dermed også bedre enn klassikeren Tough It Out...


Image
Har også spilt denne noen runder, og den har også vokst bra siden jeg kjøpte den. Noe ujevn, men toppene er veldig bra, og selv om et par låter blir litt anonyme, er det langt i fra dårlig. Harry Hess synger kanonbra, og fans av Harem Scarem bør kunne kose seg godt med denne.

Image

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Sier meg enig angående FM - mye mulig det er tangering av karriære-beste som er Tough It Out, men også debuten har sin andel gullkorn!

First Signal er i mine ører ujevn og tildels oppskrytt - det beste er bra men også endel som ikke holder særlig god kvalitet - hadde store forhåpninger til denne så jeg må si meg småskuffa....

Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Hvordan er soloskiva til Rob Moratti - Victory? Noen som har hørt den?

Og hvordan er denne Toby Hitchcock som Frontiers reklamerer så mye for om dagen?

Image

Locked Previous topicNext topic