Helt ålreit låt.
Morbid Angel - "Illud Divinum Insanus"
-
- Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Emperoar wrote:Håper det blir å høre noe til hardcore-inspirasjonen etterhvert som ble snakket om tidligere i tråden.
Hardcore???
Jeg har nå hørt albumet og anmeldt det til nye Scream (som vel kommer om en uke eller to eller noe). Men hardcore? Hmm, da må det være noe feil med mine ører... Sikkert den j***a øresusen, hah!
Skal ikke si noe om selve musikken her, utover at det er annerledes og jeg har en følelse av at mange ikke kommer til å like dette noe særlig.
Marduck, du kommer sikkert til å like dette kun på trass, siden de fleste vil styre unna. Og Stian, du vil helt sikkert like 70-talls produksjonen... (hahaha, ikke helt, nei...)
Hm, spent no, ja.
Wimp: http://wimp.no/album/6182208
Bandcamp: http://exeloume.bandcamp.com/
Myspace: www.myspace.com/exeloumethrash
Imhotep616 wrote:Marduck, du kommer sikkert til å like dette kun på trass, siden de fleste vil styre unna. Og Stian, du vil helt sikkert like 70-talls produksjonen... (hahaha, ikke helt, nei...)
Må først la skiva ligge ute for salg en stund, så jeg ser hvor mange som faktisk hater det.
Imhotep616 wrote:Emperoar wrote:Håper det blir å høre noe til hardcore-inspirasjonen etterhvert som ble snakket om tidligere i tråden.
Hardcore???
Jeg har nå hørt albumet og anmeldt det til nye Scream (som vel kommer om en uke eller to eller noe). Men hardcore? Hmm, da må det være noe feil med mine ører... Sikkert den j***a øresusen, hah!
I listen to a lot of hardcore [techno] music now — the fuckin' serious, artistic stuff, not that crap you hear at the clubs. That stuff has impact and it's really extreme. Even if there's no guitar in it or no real drums, the energy coming out of the speakers is amazing
Det der.
-
- Belieber
- Mood:
Emperoar wrote:Imhotep616 wrote:Emperoar wrote:Håper det blir å høre noe til hardcore-inspirasjonen etterhvert som ble snakket om tidligere i tråden.
Hardcore???
I listen to a lot of hardcore [techno] music now — the fuckin' serious, artistic stuff, not that crap you hear at the clubs. That stuff has impact and it's really extreme. Even if there's no guitar in it or no real drums, the energy coming out of the speakers is amazing
Det der.
Ah, ala god gammel Ultraviolence. Vel, da skjønner jeg mer.. Og ja, det er nok litt av slikt med her og der, ja...
Emperoar wrote:Imhotep616 wrote:Emperoar wrote:Håper det blir å høre noe til hardcore-inspirasjonen etterhvert som ble snakket om tidligere i tråden.
Hardcore???
Det der.
'Hardcore techno stuff' er noe ganske annet....
Wimp: http://wimp.no/album/6182208
Bandcamp: http://exeloume.bandcamp.com/
Myspace: www.myspace.com/exeloumethrash
-
Topic author - Poser
- Mood:
Hehe. Jeg trodde han dreiv og kauka "Frodo! Frodo!"
Nei, jeg må si at dette ikke lover godt. Hjelper kanskje ikke at jeg er på en major "Altars of Madness"-binge for tiden. Synes den vincentiske vokal er mye bedre på de tre første platene.
Welhaven wrote:Emperoar wrote:Imhotep616 wrote:Emperoar wrote:Håper det blir å høre noe til hardcore-inspirasjonen etterhvert som ble snakket om tidligere i tråden.
Hardcore???
Det der.
Ganske annet enn hva?
Emperoar wrote:Welhaven wrote:Emperoar wrote:Imhotep616 wrote:Emperoar wrote:Håper det blir å høre noe til hardcore-inspirasjonen etterhvert som ble snakket om tidligere i tråden.
Hardcore???
Det der.
Ganske annet enn hva?
Hardcore?
Lugubriel wrote:Emperoar wrote:Welhaven wrote:Emperoar wrote:Imhotep616 wrote:Emperoar wrote:Håper det blir å høre noe til hardcore-inspirasjonen etterhvert som ble snakket om tidligere i tråden.
Hardcore???
Det der.
Ganske annet enn hva?
Hardcore?
At det er annerledes enn hardcoren(punk) er rimelig åpenbart, men det er ikke den jeg snakker om. Derfor jeg ikke skjønner hva han mener at det er noe annet.
-
- Belieber
- Mood:
smeghead wrote:begynte bra, men endte opp i generisk, kjedelig death metal uten et eneste riff med særpreg. kunne vært hvem som helst dette her.
eh... death metal??? Vil ikke akkurat betegne det nye albumet som death metal...
Uansett, i mellomtiden - http://qvadrivivm.blogspot.com/2011/04/ ... ivivm.html
-
- Poser
- Mood:
Må le litt hver gang jeg ser den j***a tre-boksen deres.Ser ut som det er noe rester ifra de brune seksjonene ifra 80-tallet.Mye ræl folk vil vi skal dra inn i stua.
Roy(Imothep) har du en pekepinn på musikkstilene(retningene) på skiva?
-
- Belieber
- Mood:
ConnorMcCloud wrote:Må le litt hver gang jeg ser den j***a tre-boksen deres.Ser ut som det er noe rester ifra de brune seksjonene ifra 80-tallet.Mye ræl folk vil vi skal dra inn i stua.
Roy(Imothep) har du en pekepinn på musikkstilene(retningene) på skiva?
Vel, har jo skrevet anmelding som kommer i nye Scream. Men vil bare si at det er mer industrielt og til tider monoton og at det er meget annerledes i forhold til tidligere Morbid Angel, og forsåvidt forskjellig fra ting jeg har hørt før. Men så er jo jeg lite inne i industriell metal og slikt...
Imhotep616 wrote:Men vil bare si at det er mer industrielt og til tider monoton og at det er meget annerledes i forhold til tidligere Morbid Angel, og forsåvidt forskjellig fra ting jeg har hørt før.
Kan forsåvidt like metalen min slik, men skeptisk i Morbid Angel sammenheng.