Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Nightwish: Møkkaband or not? - del II

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Syns du Nightwish er et møkkaband eller ikke?

Møkkaband
172
66%
Bra band
89
34%
 
Total votes: 261
User avatar

Navigator
Belieber
Belieber
Posts: 36
Joined: 01 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Navigator »

Det er et bar band, men det blir ikke mer en bra.
-"Du er full Sir Winston, du er virkelig full."
-'Ja, Mrs. Braddock, jeg er full. Men du, Mrs. Braddock er stygg og virkelig fet. Men, i morgen tidlig er jeg, Winston Churchill, edru."

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

np Once. Mesterlig skive! Skjønner ikke at folk som utgir seg for å være musikalsk kan misslike dette. Dere er rar! 8)
Image

User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Affen wrote:np Once. Mesterlig skive! Skjønner ikke at folk som utgir seg for å være musikalsk kan misslike dette. Dere er rar! 8)

Jeg er enig i at det er en god plate, men jeg liker "Oceanborn" bedre (tror jeg).
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

torjo wrote:
Affen wrote:np Once. Mesterlig skive! Skjønner ikke at folk som utgir seg for å være musikalsk kan misslike dette. Dere er rar! 8)

Jeg er enig i at det er en god plate, men jeg liker "Oceanborn" bedre (tror jeg).

Min rangering:
1.Once (6)
2.Century Child (5+)
3.Oceanborn (5)
4.Wishmaster (5)
5.Angels Fall First (4-)
Image

User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Affen wrote:
torjo wrote:
Affen wrote:np Once. Mesterlig skive! Skjønner ikke at folk som utgir seg for å være musikalsk kan misslike dette. Dere er rar! 8)

Jeg er enig i at det er en god plate, men jeg liker "Oceanborn" bedre (tror jeg).

Min rangering:
1.Once (6)
2.Century Child (5+)
3.Oceanborn (5)
4.Wishmaster (5)
5.Angels Fall First (4-)

Min rangering:

1. "Oceanborn" (5)
2. "Once" (5-)
3. "Wishmaster" og "Century Child" (4+)

Har ikke hørt "Angels Fall First".
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

yngve
Poser
Poser
Posts: 252
Joined: 26 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Contact:
Norway

Post by yngve »

Variasjon og bredde satt i fokus, objektivt sett, er Oceanborn bandets høydepunkt så langt...synes det er mye bra på Once, har ikke hørt debuten eller Century Child...kanskje like greit, lett å få overdose av slike band om man kjøper alt...:) Som Rhapsody, det holder med et par skiver...
SE OPP!!! ikke ned...

Min framtid er lys og lang
og rekker bakom tidens tvang

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

yngve wrote:Variasjon og bredde satt i fokus, objektivt sett, er Oceanborn bandets høydepunkt så langt...synes det er mye bra på Once, har ikke hørt debuten eller Century Child...kanskje like greit, lett å få overdose av slike band om man kjøper alt...:) Som Rhapsody, det holder med et par skiver...

Men Century Child bør du ha. Mørkeste Nightwish skiva. Utrolig gode låter, og veldig stemningsfull.
Image

User avatar

yngve
Poser
Poser
Posts: 252
Joined: 26 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Contact:
Norway

Post by yngve »

jeg har den visstnok på pc'n...rippa den av en venn...men har aldri kommet så langt som til å høre :) Bakdelen med å anmelde musikk, man får sjelden tid til det man ønsker å sjekke ut:)
SE OPP!!! ikke ned...

Min framtid er lys og lang
og rekker bakom tidens tvang

User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Kan vel likegod slønge med ei rangering jeg også:

Once: 6
Century Child: 6
Wishmaster: 5
Oceanborn: 5+
Angels Fall First: 4-

Det må også nevnes at bandets desidert beste låt noensinne, Nightquest, kun er med som b-side på Bless The Child-ep'n og en singel fra Oceanborn... 8O
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Nightwish er et skikkelig møkkaband. Uten tvil. Altså, nå har jeg bare hørt denne forferdelige Nemo-låta, men herregud, fjortisjentene hører jo på dem, så da kan ikke jeg som er skikkelig hardcore gjøre annet enn å hate dem over alt på jord.

Slapp av, dette er ikke min mening. Derimot snakker jeg for en del av de ignorante Nightwish-haterne der ute som dømmer bandet utifra slike idiotiskheter. Det er synd å se at det har blitt slik, bare fordi de slo igjennom og fikk suksess blant den vanlige mannen i gata.

Jeg liker bandet veldig godt, og synes mye av musikken deres er herlig. Nå hører jeg riktignok ikke så mye på dem lenger, men jeg tar nå frem et par låter i nye og ne. Dessverre høres det ikke like bra ut som det gjorde på den tiden jeg oppdaget dem, men det er nå bare sånn det er. Sånn er det egentlig med de fleste bandene jeg hørte mye på for et par år tilbake.

User avatar

Mosher
Belieber
Belieber
Posts: 59
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mosher »

Affen wrote:np Once. Mesterlig skive! Skjønner ikke at folk som utgir seg for å være musikalsk kan misslike dette. Dere er rar! 8)


Ja du vet... For 20 år siden hang "Elg i Solnedgang" i annethvert hjem. Flink han maleren der. Mange vil likevel strides i om det er stor kunst.
Praise the lord and pass the ammunition

User avatar

MetalDisaster
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 25 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MetalDisaster »

jeg elsker nightwish =)

User avatar

Dick Hardy
Poser
Poser
Posts: 251
Joined: 11 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 36

Post by Dick Hardy »

mosher wrote:
Affen wrote:np Once. Mesterlig skive! Skjønner ikke at folk som utgir seg for å være musikalsk kan misslike dette. Dere er rar! 8)
Ja du vet... For 20 år siden hang "Elg i Solnedgang" i annethvert hjem. Flink han maleren der. Mange vil likevel strides i om det er stor kunst.
HAHA!
Nightwish er et kanonband! Jeg har talt.
Image


Steve Peck
Belieber
Belieber
Posts: 80
Joined: 02 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Steve Peck »

Xtina wrote:
Hva er det dere maser om! Jeg digger Eminem, Kiss, og MANGE andre band med supersuksess...På tross av dette får jeg høre at det er åndsvakt å ikke digge NW på grunn av at de har fått så stor dreis på media...HALLO!!!! Jeg kan ikke fordra musikken eller imaget deres! Er det OK? Nightwish er så rævva som det er mulig for et band å være. SÅNN ER DET, OG NOK OM DET!!!!

Mener du ja. Bra du ikke får det til å høres ut som et faktum. At du digger Eminem gir deg ikke akkurat noen stjerne i min bok, men jeg er jo bare teit fordi jeg liker Nightwish, så det gjør deg neppe noe uansett. Du liker ikke Nightwish, greit nok det, men å påstå at de er rævva er noe annet enn å si at man ikke kan fordra dem.
Tenebres wrote:Smoothie er altså litt som sex.

User avatar

Kill.Fuck.Die.
Belieber
Belieber
Posts: 159
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kill.Fuck.Die. »

Steve-Peck wrote:Du liker ikke Nightwish, greit nok det, men å påstå at de er rævva er noe annet enn å si at man ikke kan fordra dem.
Det er da to sider av samme sak?
Image

User avatar

Fettern_til_Jesus
Belieber
Belieber
Posts: 10
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Fettern_til_Jesus »

Xtina wrote:
Gorgar wrote:Nightwish er et skikkelig møkkaband. Uten tvil. Altså, nå har jeg bare hørt denne forferdelige Nemo-låta, men herregud, fjortisjentene hører jo på dem, så da kan ikke jeg som er skikkelig hardcore gjøre annet enn å hate dem over alt på jord.

Slapp av, dette er ikke min mening. Derimot snakker jeg for en del av de ignorante Nightwish-haterne der ute som dømmer bandet utifra slike idiotiskheter. Det er synd å se at det har blitt slik, bare fordi de slo igjennom og fikk suksess blant den vanlige mannen i gata.

Jeg liker bandet veldig godt, og synes mye av musikken deres er herlig. Nå hører jeg riktignok ikke så mye på dem lenger, men jeg tar nå frem et par låter i nye og ne. Dessverre høres det ikke like bra ut som det gjorde på den tiden jeg oppdaget dem, men det er nå bare sånn det er. Sånn er det egentlig med de fleste bandene jeg hørte mye på for et par år tilbake.

Hva er det dere maser om! Jeg digger Eminem, Kiss, og MANGE andre band med supersuksess...På tross av dette får jeg høre at det er åndsvakt å ikke digge NW på grunn av at de har fått så stor dreis på media...HALLO!!!! Jeg kan ikke fordra musikken eller imaget deres! Er det OK? Nightwish er så rævva som det er mulig for et band å være. SÅNN ER DET, OG NOK OM DET!!!!

Tja, med tanke på at ditt navn ikke stod spesifikt i posten er det jo ikke sikkert den var ment til deg... Ingen grunn til å hisse seg opp :roll:
HUR, DEH ANTZIK KOHNTARKOSZ KREUHN KOHRMAHN STOHT WURDAH MELEKAAHM
UZ, DEH ORKBAHNN KREUHN KOHRMAHN
ZËBËHN STRAIN DE GEUSTAAH WORTSIS, DA REUS STOAH


Steve Peck
Belieber
Belieber
Posts: 80
Joined: 02 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Steve Peck »

Xtina wrote:
Steve-Peck wrote:
Xtina wrote:
Hva er det dere maser om! Jeg digger Eminem, Kiss, og MANGE andre band med supersuksess...På tross av dette får jeg høre at det er åndsvakt å ikke digge NW på grunn av at de har fått så stor dreis på media...HALLO!!!! Jeg kan ikke fordra musikken eller imaget deres! Er det OK? Nightwish er så rævva som det er mulig for et band å være. SÅNN ER DET, OG NOK OM DET!!!!

Mener du ja. Bra du ikke får det til å høres ut som et faktum. At du digger Eminem gir deg ikke akkurat noen stjerne i min bok, men jeg er jo bare teit fordi jeg liker Nightwish, så det gjør deg neppe noe uansett. Du liker ikke Nightwish, greit nok det, men å påstå at de er rævva er noe annet enn å si at man ikke kan fordra dem.

For meg er det å si at noe er rævva nøyaktig det samme som å si at jeg ikke kan fordra dem. Synd du ikke kan gi meg stjerne i boken din..Det ble jeg veldig lei meg for. Prøver bare å forklare sånne som deg at det ikke er det komersielle gjennombruddet som gjør at jeg ikke liker Nightwish.. Og forresten...Det er Nightwish som er teit..Ikke deg :wink:

Greit nok. Forklaring godtatt. Men Nightwish er fortsatt et bra band. :wink:
Tenebres wrote:Smoothie er altså litt som sex.

User avatar

mangled
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 28 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by mangled »

det at nightwish er et møkkaband stemmer veldig bra...

User avatar

slaytanic66
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 20 Feb 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by slaytanic66 »

har kun hørt sangen "she is my sin" på en Counter-Strike film :P Kan ikke nekte for at sangen er tøff men gidder ikke å kjøpe cdene dems lzm :P Musikken er ikke heeeelt i min gate lzm. :riding:
I'M RICK JAMES, BITCH!!

Image

User avatar

Aslak
Belieber
Belieber
Posts: 65
Joined: 11 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aslak »

slaytanic66 wrote:har kun hørt sangen "she is my sin" på en Counter-Strike film :P Kan ikke nekte for at sangen er tøff men gidder ikke å kjøpe cdene dems lzm :P Musikken er ikke heeeelt i min gate lzm. :riding:

Ezzeh, skrvr duh lzm påh lzm lzm?

Locked Previous topicNext topic