Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Er Attila på "De Mysteriis..." oppskrytt?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Er Attila på "De Mysteriis..." oppskrytt?

Jaha!
53
26%
Aldri, Attila er best!
127
62%
Dette har jeg ingen formening om
26
13%
 
Total votes: 206
User avatar

Byrial
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 03 Jun 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Er Attila på "De Mysteriis..." oppskrytt?

Post by Byrial »

Neslepaks wrote:
Stille_vann wrote:Hver gang jeg hører "De Mysteriis..." tenker jeg: Hjelpe meg, dette kunne blitt et kanonalbum med en skikkelig vokalist. Det blir for puslete og hviskende, rett og slett.

Eksempelvis fungerer låten The Freezing Moon med Dead på vokal langt bedre i mine ører.

Nøyh!!!

Mye av det samme har jeg tenkt litt over. Fett materiale og riff.

Hørt Gorgoroths cover av Life Eternal? Låta har aldri, for meg, stått fram som noe mesterverk før dne ble covra av Gorgoroth.
TECHNITIÄNS ÖF SPÅCE
SHIP EÅRTH THIS IS
YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING
YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEÄD

User avatar

Sadomancer
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 24 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Sadomancer »

Byrial wrote: Hørt Gorgoroths cover av Life Eternal? Låta har aldri, for meg, stått fram som noe mesterverk før dne ble covra av Gorgoroth.

Er den beste låta Mayhem noengang har laget etter min mening. Menmen.. smak og behag.
Weakling massacre!!

Image

User avatar

Agent Orange
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 08 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Agent Orange »

Sadomancer wrote:
Byrial wrote: Hørt Gorgoroths cover av Life Eternal? Låta har aldri, for meg, stått fram som noe mesterverk før dne ble covra av Gorgoroth.

Er den beste låta Mayhem noengang har laget etter min mening. Menmen.. smak og behag.

Bra låt, men ingen slår Funeral Fog!
Image
Stian wrote:Celtic Frost - Opeth 1-0.


Pesten
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 06 May 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Pesten »

Agent Orange wrote:
Sadomancer wrote:
Byrial wrote: Hørt Gorgoroths cover av Life Eternal? Låta har aldri, for meg, stått fram som noe mesterverk før dne ble covra av Gorgoroth.

Er den beste låta Mayhem noengang har laget etter min mening. Menmen.. smak og behag.

Bra låt, men ingen slår Funeral Fog!

Buried By Time And Dust

User avatar

Harvest
Belieber
Belieber
Posts: 56
Joined: 08 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Harvest »

Agent Orange wrote:
Sadomancer wrote:
Byrial wrote: Hørt Gorgoroths cover av Life Eternal? Låta har aldri, for meg, stått fram som noe mesterverk før dne ble covra av Gorgoroth.

Er den beste låta Mayhem noengang har laget etter min mening. Menmen.. smak og behag.

Bra låt, men ingen slår Funeral Fog!

Freezing Moon selvsagt.
Image

User avatar

Sjelfrost
Belieber
Belieber
Posts: 12
Joined: 07 Jun 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Sjelfrost »

fukkwitt wrote:
Falon wrote:
fukkwitt wrote:
Arnstein wrote:Plasma Pool er fett!
Korrekt.

herlig musikk.. men, får ikke tak på noen av utgivelsene deres..(er usikker på hva de har gitt ut og..?) noen som vet hvor man kan finne noe?

4 album finnes:

I - Plasma Pool (Holocaust Recs/Miscarriage, 1996 - utgått, dritvanskelig å få tak i, men kommer ut på nytt på Attilas egen label i "nær" fremtid)
II - Drowning (Scarlet Recs, 1997 - gitt ut mot bandets vilje, mulig at det fortsatt er mulig å bestille den via vanlige platebutikker)
III - Sinking (spilt inn, men aldri gitt ut, da bandet og labelen begynte å krangle etter utgivelsen av ovennevnte)
Ezoterror (selvfinansiert tror jeg, 2004 - er å få tak i via Cold Meat Industry, med annen vokalist!)

Attila er altså ikke med lenger.

Det var i en periode planer om å gjenoppta bandet som Plasma Loop, med Attila, ett av de andre originalmedlemmene og to fra Aborym, men det ble aldri noe av.

Burde ikke Sinking ha kommet før Drowning? Det er nå min mening.

On topic: Attila sin vokal er tøff nok den, særegenhet i massevis, men jeg tror for min del at skiva hadde vært bedre med litt "bedre" vokal.
not all rap song are bad. like gospel rappers and people who just like to rap. only most of them are bad

User avatar

Arnstein
Bel
Bel
Posts: 5
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Arnstein »

Sjelfrost wrote:
fukkwitt wrote:
Falon wrote:
fukkwitt wrote:
Arnstein wrote:Plasma Pool er fett!
Korrekt.

herlig musikk.. men, får ikke tak på noen av utgivelsene deres..(er usikker på hva de har gitt ut og..?) noen som vet hvor man kan finne noe?

4 album finnes:

I - Plasma Pool (Holocaust Recs/Miscarriage, 1996 - utgått, dritvanskelig å få tak i, men kommer ut på nytt på Attilas egen label i "nær" fremtid)
II - Drowning (Scarlet Recs, 1997 - gitt ut mot bandets vilje, mulig at det fortsatt er mulig å bestille den via vanlige platebutikker)
III - Sinking (spilt inn, men aldri gitt ut, da bandet og labelen begynte å krangle etter utgivelsen av ovennevnte)
Ezoterror (selvfinansiert tror jeg, 2004 - er å få tak i via Cold Meat Industry, med annen vokalist!)

Attila er altså ikke med lenger.

Det var i en periode planer om å gjenoppta bandet som Plasma Loop, med Attila, ett av de andre originalmedlemmene og to fra Aborym, men det ble aldri noe av.

Burde ikke Sinking ha kommet før Drowning? Det er nå min mening.

On topic: Attila sin vokal er tøff nok den, særegenhet i massevis, men jeg tror for min del at skiva hadde vært bedre med litt "bedre" vokal.

Det er fordi du er en trendmetaller som vil ha "normalitet"
Affen wrote:Må også innrømme at jeg var omtrent den eneste som likte å pusse våpen, og tok gjerne på meg å pusse AG'ene til andre i troppen i fritida.

User avatar

Sjelfrost
Belieber
Belieber
Posts: 12
Joined: 07 Jun 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Sjelfrost »

Arnstein wrote:
Det er fordi du er en trendmetaller som vil ha "normalitet"

Mulig det. Kan ikke si jeg har noe problemer om det er tilfelle.
De Mysteriis er selvsagt et fantastisk album, det skal det ikke herske tvil om.
not all rap song are bad. like gospel rappers and people who just like to rap. only most of them are bad

User avatar

Arnstein
Bel
Bel
Posts: 5
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Arnstein »

Sjelfrost wrote:
Arnstein wrote:
Det er fordi du er en trendmetaller som vil ha "normalitet"

De Mysteriis er selvsagt et fantastisk album, det skal det ikke herske tvil om.

Det ville jeg og ha sagt om jeg hadde vært trendmetaller...
Affen wrote:Må også innrømme at jeg var omtrent den eneste som likte å pusse våpen, og tok gjerne på meg å pusse AG'ene til andre i troppen i fritida.

User avatar

Arnstein
Bel
Bel
Posts: 5
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Arnstein »

Forresten, det er kødd ja
Affen wrote:Må også innrømme at jeg var omtrent den eneste som likte å pusse våpen, og tok gjerne på meg å pusse AG'ene til andre i troppen i fritida.

User avatar

Sjelfrost
Belieber
Belieber
Posts: 12
Joined: 07 Jun 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Sjelfrost »

Arnstein wrote: Det ville jeg og ha sagt om jeg hadde vært trendmetaller...
Flott, jeg er trendmetaller.

Vil dog anta at det finnes flere "ikke-trendmetallere" (som deg selv, selvsagt) som liker albumet..?
not all rap song are bad. like gospel rappers and people who just like to rap. only most of them are bad

User avatar

Aslak
Belieber
Belieber
Posts: 65
Joined: 11 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aslak »

Plasma Pool er mongobedritent, hadde første skiva, den som er dritvanskelig å få tak i... Solgte'n til en altfor billig penge. Tror jeg satt igjen med 50 kr for den :lol:

User avatar

Arnstein
Bel
Bel
Posts: 5
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Arnstein »

Sjelfrost wrote:
Arnstein wrote: Det ville jeg og ha sagt om jeg hadde vært trendmetaller...
Flott, jeg er trendmetaller.

Vil dog anta at det finnes flere "ikke-trendmetallere" (som deg selv, selvsagt) som liker albumet..?

Ja, men jeg er true
Affen wrote:Må også innrømme at jeg var omtrent den eneste som likte å pusse våpen, og tok gjerne på meg å pusse AG'ene til andre i troppen i fritida.

User avatar

Byrial
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 03 Jun 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Byrial »

Sadomancer wrote:
Byrial wrote: Hørt Gorgoroths cover av Life Eternal? Låta har aldri, for meg, stått fram som noe mesterverk før dne ble covra av Gorgoroth.

Er den beste låta Mayhem noengang har laget etter min mening. Menmen.. smak og behag.

Jepp, det jeg mener, bra låt. Men den låter ikke bra(på de Mysteriis...) hahaha.
TECHNITIÄNS ÖF SPÅCE
SHIP EÅRTH THIS IS
YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING
YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEÄD

User avatar

Sjelfrost
Belieber
Belieber
Posts: 12
Joined: 07 Jun 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Sjelfrost »

Arnstein wrote:
Sjelfrost wrote:
Arnstein wrote: Det ville jeg og ha sagt om jeg hadde vært trendmetaller...
Flott, jeg er trendmetaller.

Vil dog anta at det finnes flere "ikke-trendmetallere" (som deg selv, selvsagt) som liker albumet..?

Ja, men jeg er true

Godt å høre. Bra du har definisjonene på plass, de er selvsagt viktige de..
not all rap song are bad. like gospel rappers and people who just like to rap. only most of them are bad

User avatar

Gaahl
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 21 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gaahl »

Byrial wrote:
Sadomancer wrote:
Byrial wrote: Hørt Gorgoroths cover av Life Eternal? Låta har aldri, for meg, stått fram som noe mesterverk før dne ble covra av Gorgoroth.

Er den beste låta Mayhem noengang har laget etter min mening. Menmen.. smak og behag.

Jepp, det jeg mener, bra låt. Men den låter ikke bra(på de Mysteriis...) hahaha.

Jeg liker versjonen på De Mysteriis, men Gorgoroths versjon forandret virkelig låta til det bedre. Jeg liker spesielt trommene, de er akkurat som de skal være.
Pain in der Arsch, pocket full of cash...

http://www.last.fm/user/Rusubandenwa

User avatar

Arnstein
Bel
Bel
Posts: 5
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Arnstein »

Sjelfrost wrote:
Arnstein wrote:
Sjelfrost wrote:
Arnstein wrote: Det ville jeg og ha sagt om jeg hadde vært trendmetaller...
Flott, jeg er trendmetaller.

Vil dog anta at det finnes flere "ikke-trendmetallere" (som deg selv, selvsagt) som liker albumet..?

Ja, men jeg er true

Godt å høre. Bra du har definisjonene på plass, de er selvsagt viktige de..

Du hører vel på de nyere albummene av Mayhem og du? hahah, trendmetaller
Affen wrote:Må også innrømme at jeg var omtrent den eneste som likte å pusse våpen, og tok gjerne på meg å pusse AG'ene til andre i troppen i fritida.

User avatar

Hansypansy
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 23 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hansypansy »

De mysteriis" hadde blitt mye mer "standard" med Dead på vokal. Dead sang jo akkurat slik som omtrent alle andre sang i 92/93, bare at han var et par år tidligere ut. Sett på Morbid-demoen så hører du hvem Dead er inspirert av.
Attilas vokal gjør hele greia mer okkult!

User avatar

Salsten
Belieber
Belieber
Posts: 18
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Salsten »

Hansypansy wrote:De mysteriis" hadde blitt mye mer "standard" med Dead på vokal. Dead sang jo akkurat slik som omtrent alle andre sang i 92/93, bare at han var et par år tidligere ut. Sett på Morbid-demoen så hører du hvem Dead er inspirert av.

Jeg synes den er temmelig særegen, den er veldig desperat og sint, og ikke typisk hvesete BM-vokal. Hans vokal overgår de fleste. Ligner litt på det Nocturno Culto gjorde på "Panzerfaust". Hvem mener du han høres ut som på demoen?(überdemo forøvrig)
MAY YOU LANGUISH IN LIMBO FOREVER!

User avatar

Hansypansy
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 23 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hansypansy »

Salsten wrote:
Hansypansy wrote:De mysteriis" hadde blitt mye mer "standard" med Dead på vokal. Dead sang jo akkurat slik som omtrent alle andre sang i 92/93, bare at han var et par år tidligere ut. Sett på Morbid-demoen så hører du hvem Dead er inspirert av.

Jeg synes den er temmelig særegen, den er veldig desperat og sint, og ikke typisk hvesete BM-vokal. Hans vokal overgår de fleste. Ligner litt på det Nocturno Culto gjorde på "Panzerfaust". Hvem mener du han høres ut som på demoen?(überdemo forøvrig)
Jeg syns vokalen på demoen er veldig Attila. Helt grei demo, forøvrig.

Locked Previous topicNext topic