Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Jethro Tull

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Take a deep locomotive breath...and cast your vote

Stand Up
7
7%
Benefit
2
2%
Aqualung
28
28%
Thick As A Brick
22
22%
A Passion Play
4
4%
War Child
2
2%
Minstrel In The Gallery
5
5%
Songs From The Wood
17
17%
Heavy Horses
8
8%
Stormwatch
0
No votes
A
0
No votes
Broadsword And The Beast
1
1%
Crest Of A Knave
2
2%
Roots To Branches
1
1%
J-Tull Dot Com
0
No votes
 
Total votes: 99
User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

Minstrel er absolutt en kongeplate ja. Har hørt MYE på den, går aldri lei.

User avatar

ShinobiCenyon
Belieber
Belieber
Posts: 15
Joined: 18 Aug 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by ShinobiCenyon »

Aqualung og Heavy Horses er vel de eneste skivene jeg har hørt, og selv om det ikke er helt min greie har de en del fett. Vurderer å sjekke ut noen av de andre platene, men aner ikke hvor jeg bør begynne. Tips noen? Liker best de heavy greiene, om det trengs en rettesnor fra min side.

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

ShinobiCenyon wrote:Aqualung og Heavy Horses er vel de eneste skivene jeg har hørt, og selv om det ikke er helt min greie har de en del fett. Vurderer å sjekke ut noen av de andre platene, men aner ikke hvor jeg bør begynne. Tips noen? Liker best de heavy greiene, om det trengs en rettesnor fra min side.

"Crest Of A Knave". Heavy nok til at de stjal en Grammy fra Metallica for årets "heavy metal"-plate i 1988. ("Crest" kom forøvrig i '87). :wink:

Vel, det er i alle fall en god plate, men til tider høres Ian Anderson ut som Mark Knopfler. 8O
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

ghoulish
Be
Be
Posts: 4
Joined: 03 Feb 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by ghoulish »

Jeg er veldig glad i Songs From The Wood, som jeg faktisk fikk av min far. Jeg har to skiver til, men Songs From The Wood overgår de.
Elsk meg fra hofta, det er rock'n roll

User avatar

AD
Belieber
Belieber
Posts: 12
Joined: 07 Jun 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by AD »

Jeg har ingen favoritt, men de har veldig mye bra.
Edith: Men jeg stemte på Aqualung


kariapneseth
Belieber
Belieber
Posts: 18
Joined: 12 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by kariapneseth »

Hunting Girl er sommersangen min.
Bobby Briggs: Mr. Horne, I have a great admiration for you.
Ben Horne: Admiration is for poets and dairy cows, Bobby.

User avatar

Within_Temptation
Belieber
Belieber
Posts: 11
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Within_Temptation »

Har litt Tull på VINYL som jeg skal kvitte meg med, intereserte kan kontakte meg på PM.'

Takk :)

User avatar

Snik
Belieber
Belieber
Posts: 34
Joined: 26 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Snik »

Har tenkt å handle meg noen DVD-er av dette eminente orkesteret, men mangler oversikten over hva som virkelig er bra. Hva bør stå øverst på listen?

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

Har kun Living With The Past selv, men den anbefales på det sterkeste.
En relativ ny konsert med masse fete låter, pluss endel eldre enkelt låter.

User avatar

VonMünchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMünchhausen »

Snik wrote:Har tenkt å handle meg noen DVD-er av dette eminente orkesteret, men mangler oversikten over hva som virkelig er bra. Hva bør stå øverst på listen?
Da er det bare EN dvd som gjelder; Live at Isle of Whight! Ser at Antonzen anbefaler "Living with the past", du kan i så fall bytte til deg min. En limited edition DVD+CD.
PS.Styr for all del unna "Slipstream". Grufull oppleve!

User avatar

Innipunn
Belieber
Belieber
Posts: 40
Joined: 03 Feb 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Innipunn »

Synes Jethro Tull har lett for å bli litt ujevnt og tidvis overfladisk, men det har sine geniale vrier og melodier. Stemte Stand Up da det er den som for meg er jevnt over best, mange godlåter. Mulig jeg bare må høre mer på Aqualung og Thick As A Brick da, for å få de til å sitte skikkelig ;)

User avatar

Snik
Belieber
Belieber
Posts: 34
Joined: 26 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Snik »

Vonbroten wrote:
Snik wrote:Har tenkt å handle meg noen DVD-er av dette eminente orkesteret, men mangler oversikten over hva som virkelig er bra. Hva bør stå øverst på listen?
Da er det bare EN dvd som gjelder; Live at Isle of Whight! Ser at Antonzen anbefaler "Living with the past", du kan i så fall bytte til deg min. En limited edition DVD+CD.
PS.Styr for all del unna "Slipstream". Grufull oppleve!

Ser at cdon selger disse to samlet til en billig penge, da er jo saken avgjort.


Steve Peck
Belieber
Belieber
Posts: 80
Joined: 02 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Steve Peck »

Vonbroten wrote:
Snik wrote:Har tenkt å handle meg noen DVD-er av dette eminente orkesteret, men mangler oversikten over hva som virkelig er bra. Hva bør stå øverst på listen?
Da er det bare EN dvd som gjelder; Live at Isle of Whight! Ser at Antonzen anbefaler "Living with the past", du kan i så fall bytte til deg min. En limited edition DVD+CD.
PS.Styr for all del unna "Slipstream". Grufull oppleve!
Enig med det meste. Synes ikke Slipstream er grusom, men veldig bra er den ikke. Isle of Wright er knall så det holder!

np Truls Mørk med Det Norske Kammerorkester - Haydn Cellokonsert i C-dur.
Tenebres wrote:Smoothie er altså litt som sex.

User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Innipunn wrote:Synes Jethro Tull har lett for å bli litt ujevnt og tidvis overfladisk, men det har sine geniale vrier og melodier. Stemte Stand Up da det er den som for meg er jevnt over best, mange godlåter. Mulig jeg bare må høre mer på Aqualung og Thick As A Brick da, for å få de til å sitte skikkelig ;)

Thick As A Brick er helt fantastisk, men Songs From The Wood er det virkelige mesterverket. Sammen med Heavy Horses, A Passion Play, Stormwatch og Minstrel In The Gallery er det JTs beste skiver.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

VonMünchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMünchhausen »

Snik wrote:
Vonbroten wrote:
Snik wrote:Har tenkt å handle meg noen DVD-er av dette eminente orkesteret, men mangler oversikten over hva som virkelig er bra. Hva bør stå øverst på listen?
Da er det bare EN dvd som gjelder; Live at Isle of Whight! Ser at Antonzen anbefaler "Living with the past", du kan i så fall bytte til deg min. En limited edition DVD+CD.
PS.Styr for all del unna "Slipstream". Grufull oppleve!
Ser at cdon selger disse to samlet til en billig penge, da er jo saken avgjort.
Personlig hadde jeg styrt unna Living.., men jeg er kanskje bare puritansk?
JT fra 2001 var ingen særskilt fornøyelse for min del. Anbefaler deg å bare kjøpe Isle of Whight Dvd-en egentlig, men det er nå meg..

User avatar

Snik
Belieber
Belieber
Posts: 34
Joined: 26 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Snik »

Innipunn wrote:Synes Jethro Tull har lett for å bli litt ujevnt og tidvis overfladisk, men det har sine geniale vrier og melodier. Stemte Stand Up da det er den som for meg er jevnt over best, mange godlåter. Mulig jeg bare må høre mer på Aqualung og Thick As A Brick da, for å få de til å sitte skikkelig ;)

Du er fæl til å slenge ut kommentarer om at det er "overfladisk"! Hva i all verden begrunner du med det? Stand Up er forøvrig helt fantastisk.

User avatar

Snik
Belieber
Belieber
Posts: 34
Joined: 26 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Snik »

Vonbroten wrote:
Snik wrote:Ser at cdon selger disse to samlet til en billig penge, da er jo saken avgjort.
Personlig hadde jeg styrt unna Living.., men jeg er kanskje bare puritansk?
JT fra 2001 var ingen særskilt fornøyelse for min del. Anbefaler deg å bare kjøpe Isle of Whight Dvd-en egentlig, men det er nå meg..

Det koster like mye å kjøpe begge samlet som å kjøpe én av dem. Jeg har troen på begge!

User avatar

Rector
Belieber
Belieber
Posts: 29
Joined: 14 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Rector »

Er faktisk Anderson alene som ofte redder et JT-album for meg, han virker mer frampå på noen album mens andre ganger syns jeg han fronter det litt tafatt. Vokalen låter mer inspirert på album som Songs From The Wood.

User avatar

Innipunn
Belieber
Belieber
Posts: 40
Joined: 03 Feb 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Innipunn »

Snik wrote:
Innipunn wrote:Synes Jethro Tull har lett for å bli litt ujevnt og tidvis overfladisk, men det har sine geniale vrier og melodier. Stemte Stand Up da det er den som for meg er jevnt over best, mange godlåter. Mulig jeg bare må høre mer på Aqualung og Thick As A Brick da, for å få de til å sitte skikkelig ;)

Du er fæl til å slenge ut kommentarer om at det er "overfladisk"! Hva i all verden begrunner du med det? Stand Up er forøvrig helt fantastisk.
Det går på om det gir meg den lille ekstra feelingen eller ikke.


Per
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 30 Jan 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Per »

Lite rykte om Jethro Tull. Hørte i dag at de skal spille på Hamar Music festival sommeren 07. Aner ikke om andre har spredd rykte allerede, eller om det blir virkelighet. Men uansett kommer dem bør prog folket her ute bestille billetter og nyte et topp band.

Locked Previous topicNext topic