Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

"Det er forskjell på å HØRE på metal, og å VÆRE metal&a

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

?

Jeg tror han mener det er kulest å være metal og TRUE, for det mener jeg og.
12
11%
Jeg tror han mener det er viktigere å høre på metal, enn å gå rundt med lang skinnfrakk, nagler og ha langt hår og tro man er så true
54
50%
God jul!
31
29%
Pesten og Helljar
11
10%
 
Total votes: 108
User avatar

1.21 GIGAWATTS
Belieber
Belieber
Posts: 56
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by 1.21 GIGAWATTS »

Jeg kaller alle som driver med sudoku for trendnisser og -horer.


kariapneseth
Belieber
Belieber
Posts: 18
Joined: 12 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by kariapneseth »

Folk som på død og liv skal være så j***a alternative at de er livredde for å gjøre/kjøpe noe som ikke er superalternativt irriterer meg.
Bobby Briggs: Mr. Horne, I have a great admiration for you.
Ben Horne: Admiration is for poets and dairy cows, Bobby.

User avatar

bananeple
Belieber
Belieber
Posts: 11
Joined: 09 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by bananeple »

babymetal wrote:Folk som på død og liv skal være så j***a alternative at de er livredde for å gjøre/kjøpe noe som ikke er superalternativt irriterer meg.
Irriterer meg enda mer at folk på liv og død må kjøpe alt som er j***a kjedelig og normalt i frykt for å bli sett på som noe annet enn 100 % mainstream og kjedelig.
"He's fukkin Arkon the grave robber"
Image


kariapneseth
Belieber
Belieber
Posts: 18
Joined: 12 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by kariapneseth »

bananeple wrote:
babymetal wrote:Folk som på død og liv skal være så j***a alternative at de er livredde for å gjøre/kjøpe noe som ikke er superalternativt irriterer meg.
Irriterer meg enda mer at folk på liv og død må kjøpe alt som er j***a kjedelig og normalt i frykt for å bli sett på som noe annet enn 100 % mainstream og kjedelig.

Jasså.
Bobby Briggs: Mr. Horne, I have a great admiration for you.
Ben Horne: Admiration is for poets and dairy cows, Bobby.

User avatar

bananeple
Belieber
Belieber
Posts: 11
Joined: 09 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by bananeple »

babymetal wrote:
bananeple wrote:
babymetal wrote:Folk som på død og liv skal være så j***a alternative at de er livredde for å gjøre/kjøpe noe som ikke er superalternativt irriterer meg.
Irriterer meg enda mer at folk på liv og død må kjøpe alt som er j***a kjedelig og normalt i frykt for å bli sett på som noe annet enn 100 % mainstream og kjedelig.

Jasså.
yup.
"He's fukkin Arkon the grave robber"
Image

User avatar

--Varda--
Belieber
Belieber
Posts: 30
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by --Varda-- »

ShinobiCenyon wrote:
--Varda-- wrote:
ShinobiCenyon wrote:Jeg "var" metal før, men jeg har droppa den greie nå, har egentlig ikke så lyst til å asosieres med begrepet "metal" lenger. Så, jeg hører på metal.

Da har du vel neppe aldri egentlig "vært" metal heller... Fordi etter min mening går det ikke ann å vokse fra noe man har i sjela.
Jeg hører fortsatt på metal, men den identitetssøkende fasen jeg hadde i puberteten har jeg kommet over, og jeg trenger ikke lenger å følge visse koder for å vise resten av samfunnet hvor jeg står. Det er ikke snakk om å være "ekte", det er snakk om at jeg ikke har behov for å kategoriseres lenger, da jeg er tryggere på meg selv og min egen identitet.

Uansett om man liker det eller ikke, vil man alltid sende ut signaler til samfunnet om hvem man er på bakgrunn av hvordan man ser ut. Stadig vekk feil signal fra enkelte, men dog... Det er også like fullt et valg å se vanlig/streit ut som det er å skille seg ut på et eller annet vis, og det ene har ikke noe mer med å føle seg trygg på seg selv enn det andre. Noen gjemmer usikkerheten sin ved å følge den største saueflokken, mens andre gjør det ved å se annerledes ut, noen står stødig og trygt for den de er som streite, andre som f.eks synlige metallere.

For min del har ikke ekthet noe med utseende å gjøre, men om man står for den man er og hvor mye man brenner for noe. Igjen: sjel. Du sier du ikke vil assosieres meg begrepet metal, og jeg oppfatter det dithen at du ikke er/har vært metal pga at det på den måten ikke later til at metal er en voldsomt viktig del av livet ditt, som du virkelig brenner for. Det er mye man kan like og sette pris på, men ikke alt man føler man ikke kan klare seg foruten. I mitt liv finnes det to store lidenskaper: musikk/tungrock/metal og skriving, og ved siden av menneskene jeg er glad i er det det som gjør livet mitt til et bra liv. På den måten definerer jeg altså at noen ER metal: at musikken er noe av det viktigste for dem. På den måten har ikke klesstil noe å si, men ofte er det kanskje mange av de som brenner mest for metallen som også kler seg/ser ut deretter (nå tenker jeg mest på de som er litt voksne,, ungdommen har jo, som kjent, sine faser) .

User avatar

Topic author
necronomicon
Belieber
Belieber
Posts: 71
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by necronomicon »

babymetal wrote:
bananeple wrote:
babymetal wrote:Folk som på død og liv skal være så j***a alternative at de er livredde for å gjøre/kjøpe noe som ikke er superalternativt irriterer meg.
Irriterer meg enda mer at folk på liv og død må kjøpe alt som er j***a kjedelig og normalt i frykt for å bli sett på som noe annet enn 100 % mainstream og kjedelig.

Jasså.

Enig med babymetal.
Image

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Jeg kjenner gudskjelov ingen i noen av kategoriene. Alle jeg kjenner liker grandis, og ingen liker Kurt Nilsen.

User avatar

Topic author
necronomicon
Belieber
Belieber
Posts: 71
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by necronomicon »

Mordekai wrote:
necronomicon wrote:La oss diskutere Mordekai sin signatur. Vær så snill.

Jeg skjønner ikke hva denne skal bety. Etter min mening er det bedre å høre på metal, enn å være metal. Mange tror de er metal, men hører ikke en dritt på det.
Men jeg tror han prøver å ytre noe annet her - at det er tøffest å VÆRE metal? Huh? HVA MENER DU MORDEKAI?

Og hva mener dere?

edit: hvorfor i h*****e blir anførselstegnet til &q ?!
Vet ikke

Her på forumet har de en fiffig innretning som kalles Private Message. Med denne innretningen kan du henvende deg privat til en av forumets brukere. Her kan du still e spørsmål bla. om betydningen av signatur. Sannsynligvis vil den brukeren du sender til svare på spørsmålet ditt.

Siden dette er blitt et "allment" tema kan jeg forklare signaturen min på følgende måte: Jeg mener at selv om metal er den musikksjangeren jeg hører mest på, så faller jeg etter min pesonlige mening ikke inn under "metal-stereotypen". Hva "metal-stereotypen" er kan jo diskuteres i det vide og brede, så jeg tar utgangspunkt i det bildet mine venner (hvor kun et bitte lite fåtall hører på metal) har.

Forøvrig litt overrasket over at denne tråden ble så lang. (dog litt smigret også)

Ehhh. Det var meningen at dette skulle diskuteres. Jeg lurte på hvordan andre oppfattet signaturen din, for den kan oppfattes på to måter. Hadde jeg hatt et personlig spørsmål til deg, så hadde jeg spurt.

Dessuten bør du ikke bli så fantastisk smigret da folk følte mer behov for å greie ut for 100003937487378 gang om de ser metal ut eller ikke.
Image

User avatar

Topic author
necronomicon
Belieber
Belieber
Posts: 71
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by necronomicon »

ShinobiCenyon wrote: Jeg hører fortsatt på metal, men den identitetssøkende fasen jeg hadde i puberteten har jeg kommet over, og jeg trenger ikke lenger å følge visse koder for å vise resten av samfunnet hvor jeg står. Det er ikke snakk om å være "ekte", det er snakk om at jeg ikke har behov for å kategoriseres lenger, da jeg er tryggere på meg selv og min egen identitet.

Now you're just an EMO.
Image

User avatar

ShinobiCenyon
Belieber
Belieber
Posts: 15
Joined: 18 Aug 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by ShinobiCenyon »

necronomicon wrote:
ShinobiCenyon wrote: Jeg hører fortsatt på metal, men den identitetssøkende fasen jeg hadde i puberteten har jeg kommet over, og jeg trenger ikke lenger å følge visse koder for å vise resten av samfunnet hvor jeg står. Det er ikke snakk om å være "ekte", det er snakk om at jeg ikke har behov for å kategoriseres lenger, da jeg er tryggere på meg selv og min egen identitet.

Now you're just an EMO.
Harry-emo i så fall.


Crenshaw
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Crenshaw »

Så lenge man hører på musikken kan man vel se ut hvordan man vil? :) Ett fett for meg hva slags musikk folk hører på, hvordan de ser ut etc. Det som teller for min del er hvordan folk behandler meg. At mine "metalvenner" behandler meg likens enten jeg kler meg helt svart eller ikke er jo flott. Fatter ikke at det er noe å diskutere engang egentlig.. hehe.

User avatar

Yarr
Bel
Bel
Posts: 5
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Yarr »

Crenshaw wrote: Fatter ikke at det er noe å diskutere engang egentlig.. hehe.

Pga det er så mange som har mongo synspunkter.
Reidar, du må vakne, tyskarane kjem!


Crenshaw
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Crenshaw »

Tja. Litt av det å kle seg metal innebærer vel å gi f**n i hva andre synes om hvordan du kler deg. Det er jo ikke fremmed en og annen sortkledd har fått opptil flere fordommer luftet etter seg. På en annen side, hvis du er seriøst interessert i musikken og er engasjert i konsertmiljøet/bandmiljøet så er jo det en greie å gi f**n i hva folk synes du burde kle seg i der. Igjen... er vel ikke så mye å henge seg opp i...hehe. :)

User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

Skit tråd!
MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

User avatar

Wesker
Belieber
Belieber
Posts: 35
Joined: 27 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Wesker »

DIGGER/liker man på metal så ER man metal.
noe mer komplisert enn det er det rett og slett ikke! :D

User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

Wesker wrote:DIGGER/liker man på metal så ER man metal.
noe mer komplisert enn det er det rett og slett ikke! :D

Ikke i hodet ditt kanskje... :wink:
MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

User avatar

Wesker
Belieber
Belieber
Posts: 35
Joined: 27 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Wesker »

MARDUK wrote:
Wesker wrote:DIGGER/liker man på metal så ER man metal.
noe mer komplisert enn det er det rett og slett ikke! :D

Ikke i hodet ditt kanskje... :wink:

selvsagt ikke. jeg er übersmart og har som regel de korrekte svarene på alt!

User avatar

EUROPHIEND
Belieber
Belieber
Posts: 36
Joined: 16 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by EUROPHIEND »

Stian wrote:Jeg kjenner gudskjelov ingen i noen av kategoriene. Alle jeg kjenner liker grandis, og ingen liker Kurt Nilsen.
jeg liker Kurt. du kjenner meg. like dedikert som ei bøtte vatten.
arti tråd!

jeg er tr00 anti metal. kler meg i skinnfrakk og unnskylder meg med listepop og rosa pikéskjorte.. mongo!

gøtt år
Image
Framföralt har ni båda bobil och bläkksprut...

User avatar

Kirkevold
B
B
Posts: 3
Joined: 03 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kirkevold »

eneste som er metal med meg på utsiden er vel...mja. øynene mine, som skjeler litt utover. oh yeeaaayyh!
live in a hole, but stay close to my kind. cause they understand what burns in my mind.

Locked Previous topicNext topic