Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

AOR-anbefalinger

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

AOR?

Topp
15
43%
Sådär
11
31%
Ræva
9
26%
 
Total votes: 35
User avatar

Yatzy
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 22 Jul 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Yatzy »

Affen wrote:

Hvordan er soloskiva til Rob Moratti - Victory? Noen som har hørt den?

Og hvordan er denne Toby Hitchcock som Frontiers reklamerer så mye for om dagen?

Har ikke fått hørt Victory enda, men Toby Hitchcock er ei klasseskive! Har vel enda ikke hørt noen som har hatt noe negativt å si om denne. Jevn og bra skive, litt som Night Ranger's siste.


User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Yatzy wrote:
Affen wrote:

Hvordan er soloskiva til Rob Moratti - Victory? Noen som har hørt den?

Og hvordan er denne Toby Hitchcock som Frontiers reklamerer så mye for om dagen?

Har ikke fått hørt Victory enda, men Toby Hitchcock er ei klasseskive! Har vel enda ikke hørt noen som har hatt noe negativt å si om denne. Jevn og bra skive, litt som Night Ranger's siste.

Har siden første gangen jeg hørte Final Frontier (ved de tider debuten kom i 2002) alltid slitt med stemma til Moratti - han synger ikke dårlig heller, jeg bare liker den ikke! Det er vel bare en av de artistene som ikke funker for meg, selv om et visst antall forutsetninger ligger tilrette for at jeg formodentlig skulle kicke på artisten og prosjektene hans. Ikke hjalp det at skiva var ganske så begredelig produsert heller, noe også senere FF-skiver også har lidd under. Så 4-5 låter av Saga med Moratti på SRF, og han gjorde forøvrig en bedre figur der enn på plate synes jeg - men jeg konstaterte den dagen at Saga ikker er noe Festival-band for de store scenene. Mye mer glød og ikke minst langt mer morro å se dem på Rockefeller de 2 gangene jeg har gjort det, ikke minst på House Of Cards-turneen som var grymt bra!
Det var en aldri så liten avsporing......, anyway Victory er ei bra skive og låtene og produksjonen er det ikke noe å si noe på - men stemmen hans sliter jeg fortsatt med! Men siden Reb Beach er innvolvert skal den i samlinga

Toby Hitchcock skiva har jeg ikke hørt ennå, men har i det minste ingen problemer med stemma hans i Pride Of Lions :wink:

Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

WW
B
B
Posts: 3
Joined: 19 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by WW »

Affen wrote:

Hvordan er soloskiva til Rob Moratti - Victory? Noen som har hørt den?

Og hvordan er denne Toby Hitchcock som Frontiers reklamerer så mye for om dagen?

Har begge disse skivene.
Moratti sitt soloalbum har fått mye skryt har jeg sett, men ble ikke overveldet personlig. Er egentlig ingen kjempe fan av vokalen, den er litt for "helium", men mye av musikken han står for faller i smak.
Liker noe av det han har gjort med Final Frontier, og da spesielt deres siste skive. Og denne soloskiva er tett opp til FF låtmessig, myk ufarlig AOR. Skiva er generelt sett litt for sukkersøt for meg, men låter som "Life time", "Power of love" og "Jennie" løfter skiva betraktelig. "Victory" ender opp som midt på treet for min del, men den har som sagt sine staslige stunder.

Toby Hitchcock har vist hva han er god for i "Pride of lions", så var litt spent på "Mercury's down". Skiva innehar mye bra, "This is the moment", "I should have said", "If it's to be" og "Tear down the barricades" er det klasse over, men mye av det resterende materiale blir litt for anonymt og pregløst. Toby gjør dog en god innsats, og hvis du liker hans stil og stemme så sjekk for all del ut skiva.

En skive som derimot smalt godt her i gården er den siste til svenske Work of art, "In progress". Behagelig småmoderne AOR som virkelig er trivelig å lytte til. Kjøp blindt om du liker bandets debut. Anbefales.


User avatar

Yatzy
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 22 Jul 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Yatzy »

Work Of Art hørte jeg først i dag, og som WW påpeker, så er dette et av årets desiderte høydepunkt innen AOR. Debuten var bra og denne virker, etter et par gjennomlyttinger, enda sterkere. Skiva ser ut til å holde en jevn kvalitet låtmessig - noe man absolutt ikke bør ta for gitt i dag. Knallskive!

Når det gjelder Toby Hitchcock, så er denne også i Work Of Art-klasse, men med et mer utprega og typisk "Frontiers-melodiøst" rockesound kontra Work Of Art. Av en eller annen grunn får jeg litt 80-talls vibber av måten låtene er arrangert på - selv om lydbildet er up to date... Det som imidlertid stikker seg frem som det mest oppsiktsvekkende for meg, er den fantastiske stemmeprakten til Toby. Her får han brukt stemmen på en annen måte enn i Pride Of Lions, og dette er det jo helt verdensklasse over!

Trygge kjøp begge to.


User avatar

LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

Kjøpte Work Of Art-debuten for en stund tilbake, mest basert på at Dahle har fronta den så hardt, men har ikke fått hørt på den ennå. Kan hende jeg handler den nye også.


User avatar

WW
B
B
Posts: 3
Joined: 19 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by WW »

Veldig enig Yatzy, har hørt mye på "In Progress" og denne holder absolutt høy standard hele veien, og "The rain", "Never love again" og "Castaway" utmerker seg kanskje aller mest. Og for en vokalist Safsund er, må da være blant Sveriges ypperste innen den myke sjanger, kanskje sammen Jidhed. Kan vel i likhet med Yatzy fastslå at denne utgivelsen vil være helt i toppen hva AOR angår i 2011.
Debuten er god, men "In progress" er flere hakk sterkere i mine ører, da det er litt mer trøkk å spore her enn på debuten som var i overkant "myk" for min smak.


User avatar

WW
B
B
Posts: 3
Joined: 19 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by WW »

XorigiN - State of the Art

Norsk svensk AOR prosjekt frontet av Johannes Stole (P.O.B.) og gitarist Daniel Palmqvist (solo/ex The Murder Of My Sweet), de er ute med sin debut utgitt på Frontiers.
Her er det mye snop for fans av Toto, Foreigner, Giant etc.
Skiva starter sterkt med "Can't keep running" som oser åttitalls AOR. Det fortsetter med låter som "In the blink of an eye", som får meg til å tenke på Chicago/Peter Cetera med sitt svulstige melodiøse refreng, "Said and done" tar tankene mot Giant mens "What love is all about" høres ut som Foreigner.
Eneste lille minus er vokalen til Johannes Stole som er litt kraftløs og kjedelig. Men de mange sterke melodiene løfter platen betraktelig, og denne kan trygt anbefales til fans av nevnte band over. En lovende debut fra et spennende band.


User avatar

Topic author
Conroy Bumpus
Poser
Poser
Posts: 239
Joined: 04 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Conroy Bumpus »

torjo wrote:

Buck Dharma - Flat Out burde vel kunne kalles AOR.

Den er nå reutgitt på Rock Candy. :-D
Naturligvis bestilt.

Image

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Blei ikke spesielt imponert av debuten til Blanc Faces fra 2005, men oppfølgeren Falling From The Moon (2009) er faktisk ei knallgod AOR-skive. Fant den nettopp billig på Platekompaniet her i byen, og etter å ha hørt litt på skiva i butikken var det bare å slå til. Både låter og produksjon holder meget høy klasse, og skiva er i høyeste grad å anbefale!
Image

Skal dog sies at Brian og Robbie La Blanc ser litt småhomo ut på baksida her, men ikke la dere skremme av det...
Image

Image

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Typisk AOR-look.


User avatar

Yatzy
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 22 Jul 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Yatzy »

Haha, litt småjævlig det der, ja. Men takk for tipset, Affen. Skaffa meg debuten, og det var ikke all verden, så denne sjekka heller ikke jeg ut. Får vel gi den en sjanse.

Ellers så skal Buck Dharma handles inn, ja.

Og Work Of Art "In Progress" er årets klart beste utgivelse!


User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Yatzy wrote:

Haha, litt småjævlig det der, ja. Men takk for tipset, Affen. Skaffa meg debuten, og det var ikke all verden, så denne sjekka heller ikke jeg ut. Får vel gi den en sjanse.

Jeg syns debuten var direkte kjedelig. Falling From The Moon er milevis bedre.

Image

User avatar

smeghead
Belieber
Belieber
Posts: 67
Joined: 14 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by smeghead »

Blank faeces falling from the moon


User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Mener å huske Sylvesters bror Frank Stallone som litt småharry på 80-tallet, men dette er jo faktisk en kul AOR-låt:

Har han mer i den gata? Evt ei skive eller to som kan anbefales?

Image

User avatar

Yatzy
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 22 Jul 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Yatzy »

Affen wrote:

Mener å huske Sylvesters bror Frank Stallone som litt småharry på 80-tallet, men dette er jo faktisk en kul AOR-låt:

Har han mer i den gata? Evt ei skive eller to som kan anbefales?

Med mindre du har sansen for Westcoast så tror jeg ikke dette er noe å kaste seg over. Jeg har vel debuten på LP, og den har vel et par ok låter, men det meste er veldig soft. Hadde vel et par brukbare låter i filmene til broder'n også, men alt i alt ikke noe jeg akkurat får benner'n av.

Har handla inn en del saker i det siste som jeg ikke har fått tid til å høre så mye på enda, men Andreas Novak - Novakation er ganske bra, og hvis noen har sansen for Taxxi, så har den siste skiva de spilte inn på 80-tallet nå endelig sett dagens lys. Husker ikke i farta tittelen på denne, men bra lell.

Så får vi se om noen av de andre skivene som det gjenstår å høre på kommer opp i Work Of Art-klasse. Men det er tvilsomt, for denne nærmer seg en all-time top 10 plassering!


User avatar

Melodia
Hitchhiker
Posts: 42
Joined: 06 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Melodia »

Survivor blir et bedre aor-band for hver dag som går. Just sayin'.


User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Øvelse gjør mester.

Ta tårnet, Ebralidze!


BruunoRamone
Belieber
Belieber
Posts: 30
Joined: 22 Jun 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BruunoRamone »

Melodia wrote:

Survivor blir et bedre aor-band for hver dag som går. Just sayin'.

Hell yeah! Jimi Jamison løfta taket i Nottingham med Survivor-låter, for annet år på rad! Helt klart festivalens høydepunkt.


User avatar

Melodia
Hitchhiker
Posts: 42
Joined: 06 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Melodia »

Tviler ikke på at det var bra, skulle gjerne ha vært der..


User avatar

Thunderbear
Belieber
Belieber
Posts: 91
Joined: 23 Jul 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Thunderbear »

torjo wrote:
Thunderbear wrote:

Heart - Bad Animals

Bra plate, men av AOR-skivene til Heart liker jeg den selvtitulerte fra 1985 best.

Styx - The Grand Illution

Illusion, takk.
Kall meg nitpicker, men du staver konsekvent dette ordet feil. :)

Snarere titnicker!


Locked Previous topicNext topic