Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

NYERE NORSK BLACK METAL!

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Hagakure
Belieber
Belieber
Posts: 125
Joined: 24 Feb 2011, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: NYERE NORSK BLACK METAL!

Post by Hagakure »

Veadtuck wrote:

Hahaha, personlig? Les innlegget mitt lenger opp hvis du lurer på hvorfor. :violence-uzi:

Poenget mitt er jo at du får sand i vaginaen hver gang noen kommenterer noe negativt om ting du poster. Det er jo du selv som sier at "alle kan ikke like alt" osv, men syter selv når noen er uenig med deg om hva som er kult.
Slapp litt av.

Rock over London, Rock on Chicago

User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 94

Post by Veadtuck »

Er nok ikke jeg som har det problemet, men deg om det :-)

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Tenebres »

Godt å se at musikkseksjonen av forumet fortsatt ligner på Youtube-kommentarer.



Skavlan
Belieber
Belieber
Posts: 25
Joined: 17 Nov 2013, 16:42
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Skavlan »

Tenebres wrote:

Godt å se at musikkseksjonen av forumet fortsatt ligner på Youtube-kommentarer.

Du er youtube-kommentar!


User avatar

tyand
Poser
Poser
Posts: 281
Joined: 20 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by tyand »

Kangas wrote:

Kommer det noe nytt fra Mare i tiden framover? Har ihvertfall fått med meg noen nye låter på diverse youtubefilmer. Det høres alvorlig kult ut. Spess den låta fra DOM i Finland.

Alt til sin tid.

That secret Path leads the Ahran to mental woe unspeakable; woe for the dead, and helpless pity for the men of Karmic sorrow; the fruit of Karma Sages dare not still.

User avatar

Kangas
Belieber
Belieber
Posts: 43
Joined: 06 Dec 2013, 20:03
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 32

Post by Kangas »

Godt som k***l blir det uansett.


User avatar

RKKB
Rocker
Rocker
Posts: 682
Joined: 16 Nov 2013, 07:08
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 52

Post by RKKB »

Jeg har hørt stygge rykter om at Mare-albumet (når det en gang kommer neste sommer?) blir best. I følge han som nevnte dette til meg, så blir det bedre enn "De Mysteriis...", og det er et album han liker veldig veldig godt! Og siden han som nevnte dette har god smak, så blir dette spennende.

Jeg håper også OTOH bli så bra som jeg håper på.

Utover det, så vil jeg si at det er mye bra nyere norsk black metal, band som allerede er nevnt her. Jeg har ikke lest meg gjennom hele tråden, men om Sjodogg ikke er nevnt, så vil jeg si at det er et annerledes og meget bra band, der særlig "Ode To Obscurantism" er helt konge! Enthral ga jo ut en veldig bra skive i 2012, men de har jo holdt på siden før en 13-åring ble født. Mine to favoritter av de som har kommet de siste 6-7 årene er Dødsengel og Slagmaur. Her snakker vi identitet og nyskaping.

Jeg synes det er helt ok å høre på Djevel, Kirkebrann og andre band som mangler identitet og særpreg, men som gjør sine saker helt greit. Mangel på originalitet er ikke noe jeg bryr meg nevneverdig om, selv om jeg setter mest pris på de bandene som trår litt utenfor opptråkkede stier. Nord-norske Taakeferd gjorde ei fin skive i 2011 og hvorhen blir det av det andre albumet til Diabolical Breed?


User avatar

Topic author
Peiper
Belieber
Belieber
Posts: 111
Joined: 25 Nov 2013, 19:37
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Peiper »

Mare er det lov å ha forventninger til. Synes personlig at de, kanskje ved siden av Vemod, setter de aller fleste andre trondheimsbandene i skyggen. Helt særegen stemning. Celestial Bloodshed, Dark Sonority, One Tail One Head f.eks blir jeg fort lei. Takler dessuten ikke den masete ropevokalen i OTOH.


User avatar

fyllsjuk
Belieber
Belieber
Posts: 49
Joined: 17 Nov 2013, 00:44
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 35

Post by fyllsjuk »

Peiper wrote:

Takler dessuten ikke den masete ropevokalen i OTOH.

:naughty: din mening. jeg mener vokalen er fet og aggressiv som f**n. ny Mare må bare bli j****g bra.


User avatar

BlackMage
Poser
Poser
Posts: 429
Joined: 02 Oct 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BlackMage »

Kirkebrann var greit kjedelig. Er dog storfan av Djevel. Ser ikke helt det å sette dem i samme bås, som jeg merker noen her inne gjør. Ellers har Vemod fått j****g mye spilletid i det siste.


User avatar

RKKB
Rocker
Rocker
Posts: 682
Joined: 16 Nov 2013, 07:08
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 52

Post by RKKB »

BlackMage wrote:

Kirkebrann var greit kjedelig. Er dog storfan av Djevel.

Jeg likte den første Djevel-skiva godt, men den andre sliter jeg mer med. Det kan jo være fordi den ligner for mye på den første?


User avatar

BlackMage
Poser
Poser
Posts: 429
Joined: 02 Oct 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BlackMage »

De er ganske så like, ja. Kan ikke krangle på det.


User avatar

Acrid
Belieber
Belieber
Posts: 22
Joined: 21 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Acrid »

Ropevokal i ekstremmetal blir f**n ikke brukt ofte nok.


User avatar

Topic author
Peiper
Belieber
Belieber
Posts: 111
Joined: 25 Nov 2013, 19:37
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Peiper »

Det er jo bare å se et hvilketsomhelst konsertopptak med f.eks Carpathian Forest. Så får du din dose roping. Takk og lov for at Nattefrost ikke ropte når de stod i studio.


User avatar

hateyou
Belieber
Belieber
Posts: 153
Joined: 21 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by hateyou »

Den forrige dvs siste skiva var middels, så det skal overraske meg veldig mye om dette blir knallbra.


User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

Peiper wrote:

Mare er det lov å ha forventninger til. Synes personlig at de, kanskje ved siden av Vemod, setter de aller fleste andre trondheimsbandene i skyggen. Helt særegen stemning. Celestial Bloodshed, Dark Sonority, One Tail One Head f.eks blir jeg fort lei. Takler dessuten ikke den masete ropevokalen i OTOH.

Hey! Litt enig med deg angående Mare og Vemod!


User avatar

tyand
Poser
Poser
Posts: 281
Joined: 20 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by tyand »

Ropevokal i BM er så uhorvelig mye fetere enn den utpulte, überkjipe kjerringskrikinga ass.

That secret Path leads the Ahran to mental woe unspeakable; woe for the dead, and helpless pity for the men of Karmic sorrow; the fruit of Karma Sages dare not still.

User avatar

RKKB
Rocker
Rocker
Posts: 682
Joined: 16 Nov 2013, 07:08
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 52

Post by RKKB »

tyand wrote:

Ropevokal i BM er så uhorvelig mye fetere enn den utpulte, überkjipe kjerringskrikinga ass.

Enig. Og så den vokalen som for eksempel Deathspell Omega har. Standard black metal skriking har vel utspilt det meste av sin rolle...


User avatar

tyand
Poser
Poser
Posts: 281
Joined: 20 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by tyand »

Mikko er et godt eksempel ja. Men det aller beste må vel være vokalarbeidet i Funeral Mist. Stort register, masse variasjon.

That secret Path leads the Ahran to mental woe unspeakable; woe for the dead, and helpless pity for the men of Karmic sorrow; the fruit of Karma Sages dare not still.

User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 94

Post by Veadtuck »

tyand wrote:

Mikko er et godt eksempel ja. Men det aller beste må vel være vokalarbeidet i Funeral Mist. Stort register, masse variasjon.

Er ingen større fan av rope-vokal...men Rosten er jaggumeg konge. For bra for å være rope-vokal ;)

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

Locked Previous topicNext topic