Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Beste hardrock/metal-band fra de britiske øyer

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Hvilket band synes DU er best?

Black Sabbath
44
26%
Deep Purple
9
5%
Def Leppard
7
4%
Iron Maiden
53
31%
Judas Priest
18
11%
Led Zeppelin
15
9%
Motörhead
15
9%
Thin Lizzy
4
2%
UFO
2
1%
Uriah Heep
4
2%
 
Total votes: 171
User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

knut wrote:Vent til jeg får i meg et par pils, så kommer jeg tilbake og stemmer Priest skal du se. :D

Under et nytt nick? :)
Ta tårnet, Ebralidze!


knut
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 10 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by knut »

f**n! :lol:

Jaja, ingen skal si at Sabbath og øl ikke er gromt heller ...

User avatar

Nils Barvåg
Poser
Poser
Posts: 321
Joined: 09 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by Nils Barvåg »

Kan moderatorteamet nulle pollen og begynne på nytt når Priests nye skive kommer, slik at vi får litt ekstra drahjelp fra oppstyret rundt utgivelsen?


Vi = tøffinger som liker Judas Priest!
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

User avatar

erwulf
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 12 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by erwulf »

Thefaithlesspriest wrote:Kan moderatorteamet nulle pollen og begynne på nytt når Priests nye skive kommer, slik at vi får litt ekstra drahjelp fra oppstyret rundt utgivelsen?


Vi = tøffinger som liker Judas Priest!

egentlig en god ide hvis pollen er like gammal som første posten :P
+ såklart det med Judas Priest da :)
Nunc Est Bibendium - Nå skal det drekkas

http://www.fact-index.com/l/li/list_of_ ... verbs.html <--- Artige Latinske ortak

Image

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Thefaithlesspriest wrote:Kan moderatorteamet nulle pollen og begynne på nytt når Priests nye skive kommer, slik at vi får litt ekstra drahjelp fra oppstyret rundt utgivelsen?

Tja, det kan vel slå begge veier, men hvis "A.O.R." viser seg å være like bra som "British Steel" eller "Defenders" så kan det sikkert være til noe hjelp for dere. :lol:
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Nils Barvåg
Poser
Poser
Posts: 321
Joined: 09 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by Nils Barvåg »

torjo wrote:
Thefaithlesspriest wrote:Kan moderatorteamet nulle pollen og begynne på nytt når Priests nye skive kommer, slik at vi får litt ekstra drahjelp fra oppstyret rundt utgivelsen?

Tja, det kan vel slå begge veier, men hvis "A.O.R." viser seg å være like bra som "British Steel" eller "Defenders" så kan det sikkert være til noe hjelp for dere. :lol:

Brum..."Defenders..." alene burde avgjort pollen... :evil:
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

User avatar

OcculTARD
Infant
Infant
Posts: 2
Joined: 31 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by OcculTARD »

Vanskelig å velge mellom Maiden, Black Sabbath, Thin Lizzy og Zeppelin.

Etter litt betenkningstid går jeg for Black Sabbath. War Pigs og Under The Sun, for pokker!
Image

User avatar

Buttmunch
Belieber
Belieber
Posts: 19
Joined: 05 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Buttmunch »

Helt klart Black Sabbath.. så Motörhead og Thin Lizzy

User avatar

lepra
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 28 Jun 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by lepra »

Enklere enn dette blir det ikke: Priest über alles.
Ho ho - spaghettihos

User avatar

Snik
Belieber
Belieber
Posts: 34
Joined: 26 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Snik »

Bare kremband jo! Eneste som ikke kvalifiserer til pallplass er UFO og Def Leppard.

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Snik wrote:Bare kremband jo! Eneste som ikke kvalifiserer til pallplass er UFO og Def Leppard.

Hæ! UFO er jo et knallband. Hadde du i det minste sagt Uriah Heep og Def Leppard (selv om jeg elsker begge disse bandene også).

Sammenlikn 70-tallsmaterialet med UFO med tilsvarende for Uriah Heep, og UFO feier dem av banen! 8)

Michael Schenker-perioden vel og merke! :)
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

HappyCamper
Belieber
Belieber
Posts: 22
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by HappyCamper »

torjo wrote:
Snik wrote:Bare kremband jo! Eneste som ikke kvalifiserer til pallplass er UFO og Def Leppard.

Hæ! UFO er jo et knallband. Hadde du i det minste sagt Uriah Heep og Def Leppard (selv om jeg elsker begge disse bandene også).

Sammenlikn 70-tallsmaterialet med UFO med tilsvarende for Uriah Heep, og UFO feier dem av banen! 8)

Michael Schenker-perioden vel og merke! :)

Helt enig - Fy f**n så bra UFO var - Nyere UFO har jeg ikke kommet til enda, men gammal UFO...f**n ikke mye som slår

User avatar

Snik
Belieber
Belieber
Posts: 34
Joined: 26 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Snik »

torjo wrote:
Snik wrote:Bare kremband jo! Eneste som ikke kvalifiserer til pallplass er UFO og Def Leppard.

Hæ! UFO er jo et knallband. Hadde du i det minste sagt Uriah Heep og Def Leppard (selv om jeg elsker begge disse bandene også).

Sammenlikn 70-tallsmaterialet med UFO med tilsvarende for Uriah Heep, og UFO feier dem av banen! 8)

Michael Schenker-perioden vel og merke! :)

Okei, nevnte UFO fordi jeg i grunn ikke har peiling på/forhold til dem! Uriah Heep har jo "Salisbury", da er mye gjort.

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

HappyCamper wrote:Helt enig - Fy f**n så bra UFO var - Nyere UFO har jeg ikke kommet til enda, men gammal UFO...f**n ikke mye som slår

UFO var et kongeband t.o.m. "Mechanix" (1982), og gjorde et fantastisk comeback 1995 med "Walk On Water". De seneste platene er ikke dårlige, men heller ikke knallbra.
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Snik wrote:
torjo wrote:
Snik wrote:Bare kremband jo! Eneste som ikke kvalifiserer til pallplass er UFO og Def Leppard.

Hæ! UFO er jo et knallband. Hadde du i det minste sagt Uriah Heep og Def Leppard (selv om jeg elsker begge disse bandene også).

Sammenlikn 70-tallsmaterialet med UFO med tilsvarende for Uriah Heep, og UFO feier dem av banen! 8)

Michael Schenker-perioden vel og merke! :)

Okei, nevnte UFO fordi jeg i grunn ikke har peiling på/forhold til dem! Uriah Heep har jo "Salisbury", da er mye gjort.

"Salisbury" synes også jeg er en av de 4-5 beste til Heep, ja.
Men tilbake til sammenlikninga Heep-UFO; Heep hadde Mick Box, UFO hadde Michael Schenker. Det er rått parti, selv om Ken Hensley var en dyktig musiker (og oppveide en del av det Heep ellers manglet av "virtuositet"). Liker også Phil Mogg bedre som vokalist enn David Byron.
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Snik
Belieber
Belieber
Posts: 34
Joined: 26 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Snik »

torjo wrote:
Snik wrote:
torjo wrote:
Snik wrote:Bare kremband jo! Eneste som ikke kvalifiserer til pallplass er UFO og Def Leppard.

Hæ! UFO er jo et knallband. Hadde du i det minste sagt Uriah Heep og Def Leppard (selv om jeg elsker begge disse bandene også).

Sammenlikn 70-tallsmaterialet med UFO med tilsvarende for Uriah Heep, og UFO feier dem av banen! 8)

Michael Schenker-perioden vel og merke! :)

Okei, nevnte UFO fordi jeg i grunn ikke har peiling på/forhold til dem! Uriah Heep har jo "Salisbury", da er mye gjort.

"Salisbury" synes også jeg er en av de 4-5 beste til Heep, ja.
Men tilbake til sammenlikninga Heep-UFO; Heep hadde Mick Box, UFO hadde Michael Schenker. Det er rått parti, selv om Ken Hensley var en dyktig musiker (og oppveide en del av det Heep ellers manglet av "virtuositet"). Liker også Phil Mogg bedre som vokalist enn David Byron.

Ålreit, UFO skal sjekkes ut! Kva byrjar ein med?

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Snik wrote:Ålreit, UFO skal sjekkes ut! Kva byrjar ein med?

Du kan f.eks. starte med live-plata "Strangers In The Night" (1979). Det er en av tidenes beste live-plater.

Eller studioalbumene "Force It" (1975), "Lights Out" (1977), "Obsession" (1978) og "No Heavy Petting" (1976). "Phenomenon" (1974) også, for den saks skyld. Da har jeg faktisk nevnt alle de gamle Schenker-platene.

Beste plate uten Schenker er definitivt "The Wild, The Willing & The Innocent" (1981), men den må du sikkert punge ut ganske mye for om du kjøper den på CD (Japan-import).
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

HappyCamper
Belieber
Belieber
Posts: 22
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by HappyCamper »

torjo wrote:
HappyCamper wrote:Helt enig - Fy f**n så bra UFO var - Nyere UFO har jeg ikke kommet til enda, men gammal UFO...f**n ikke mye som slår

UFO var et kongeband t.o.m. "Mechanix" (1982), og gjorde et fantastisk comeback 1995 med "Walk On Water". De seneste platene er ikke dårlige, men heller ikke knallbra.

Akkurat - Mechanix er den jeg ikke har av de tidlige skivene - Ikke har jeg noe seinere heller :oops:

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

HappyCamper wrote:
torjo wrote:
HappyCamper wrote:Helt enig - Fy f**n så bra UFO var - Nyere UFO har jeg ikke kommet til enda, men gammal UFO...f**n ikke mye som slår

UFO var et kongeband t.o.m. "Mechanix" (1982), og gjorde et fantastisk comeback 1995 med "Walk On Water". De seneste platene er ikke dårlige, men heller ikke knallbra.

Akkurat - Mechanix er den jeg ikke har av de tidlige skivene - Ikke har jeg noe seinere heller :oops:

Du kommer til å like "Walk On Water". Det er jeg 99,9% sikker på! :D
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Snik
Belieber
Belieber
Posts: 34
Joined: 26 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Snik »

torjo wrote:
Snik wrote:Ålreit, UFO skal sjekkes ut! Kva byrjar ein med?

Du kan f.eks. starte med live-plata "Strangers In The Night" (1979). Det er en av tidenes beste live-plater.

Eller studioalbumene "Force It" (1975), "Lights Out" (1977), "Obsession" (1978) og "No Heavy Petting" (1976). "Phenomenon" (1974) også, for den saks skyld. Da har jeg faktisk nevnt alle de gamle Schenker-platene.

Beste plate uten Schenker er definitivt "The Wild, The Willing & The Innocent" (1981), men den må du sikkert punge ut ganske mye for om du kjøper den på CD (Japan-import).

Takker så meget!

Locked Previous topicNext topic