Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Hva syns dere om Cradle of Filth?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Cradle of Filth er...

bra
48
30%
et band jeg ikke har satt meg nokk inn i til å ha min egen mening om
24
15%
et band som SUGER!!!
67
41%
et band med en vokalist som er en liten stygg dverg som heter Dani Filth som jeg synes så synd i at jeg er villig til å gi en trøstestemme:-)
23
14%
 
Total votes: 162
User avatar

Laeturnus
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 19 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Laeturnus »

Tror jeg gav opp etter Cradle and the beast eller hva det nå het igjen - en av de beste CoF platene IMO.
-
Men det er jo ikke "TRUE" å kune tolerere CoF så dette burde jeg vel aldri ha sagt 8)

User avatar

Nudua
Belieber
Belieber
Posts: 119
Joined: 13 Jul 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Nudua »

Helt fett, men ofte blir kvaliteten på albumene varierende pga lyden og ikke låtene. I det siste har det blitt mer nu-metal "mud"-lyd istedet for god , gammel "Dusk...."-lyd.

Ellers er det ganske kule live. Så de i Paris ifjor (den på deres siste DVD), med Moonspell som oppvarming, og begge bandene leverte godt show. Også det var forfriskende å oppleve litt liv blandt fansen også. I Norge er jo det 95% zombier på alle konsertene. :roll:

User avatar

UndeadFlowerKing
Poser
Poser
Posts: 256
Joined: 05 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by UndeadFlowerKing »

Jeg syns Cradle Of Filth er dritbra. Spesielt Dusk And Her Embrace og Cruelty And The Beast. Damnation And A Day og Median er heller ikke dumme. Deres nyeste plater har jeg ikke hørt.
Må ta frem COF-cdene mine igjen, har hørt altfor lite på dem de siste par årene.


User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Darkly Darkly spilles jevnlig så nyere COF funker det også.


User avatar

Aspergers Inc.
Poser
Poser
Posts: 302
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aspergers Inc. »

Laeturnus wrote:

Men det er jo ikke "TRUE" å kune tolerere CoF så dette burde jeg vel aldri ha sagt 8)

8)


User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TheUnborn »

Hvor ble det av trådstarter? Det er det jeg lurer på om dagen.

http://www.UnbornProductions.com
http://www.facebook.com/UnbornProductions
HAUNT, NOCTURNAL GRAVES, ABIGOR, GHOST, FUNERAL MIST, SARGEIST, VOID EATER, ELLORSITH, SIGN OF THE JACKAL m.m.

User avatar

Wraith
Rocker
Rocker
Posts: 874
Joined: 03 Feb 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Wraith »

Jeg hører til mindretallet som synes at "Thornography" er en j***a bra plate. De gamle platene ("The Principle..." t.o.m. "Cruelty..." samt. "Bitter Suites to Succubi") er feite som fy. "From the Cradle to Enslave" og "Midian" er høyst middelmådige affærer mens "Damnation and a Day" og "Nymphetamine" er ganske bra. "Godspeed..." og "Darkly..." får jeg ikke taket på. Jeg vil like dem, men får det bare ikke til. Dersom neste plata blir like håpløs som de to sistnevnte gir jeg opp CoF. Three strikes and you're out!

Vi døde ikke... Vi har aldri levd.

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Wraith wrote:

Jeg hører til mindretallet som synes at "Thornography" er en j***a bra plate. De gamle platene ("The Principle..." t.o.m. "Cruelty..." samt. "Bitter Suites to Succubi") er feite som fy. "From the Cradle to Enslave" og "Midian" er høyst middelmådige affærer mens "Damnation and a Day" og "Nymphetamine" er ganske bra. "Godspeed..." og "Darkly..." får jeg ikke taket på. Jeg vil like dem, men får det bare ikke til. Dersom neste plata blir like håpløs som de to sistnevnte gir jeg opp CoF. Three strikes and you're out!

Thornography er veldig bra, men Nymphetamine er døll. Godspeed er 50/50, mens Darkly er friskeste siden Midian.


User avatar

Porcus
Belieber
Belieber
Posts: 141
Joined: 30 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Porcus »

Syntes de sugde live, de par gangene jeg så dem. Men takk til dem for at jeg oppdaget Opeth, som var support på Rockefeller i 96.

«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

User avatar

skadesk
Belieber
Belieber
Posts: 97
Joined: 26 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by skadesk »

"Midian" og "Bitter Suites To Succubi" var bra når de kom, syns hele bandet mistet gløden etter at Gian Pyres sluttet.


User avatar

Wraith
Rocker
Rocker
Posts: 874
Joined: 03 Feb 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Wraith »

Porcus wrote:

Syntes de sugde live, de par gangene jeg så dem. Men takk til dem for at jeg oppdaget Opeth, som var support på Rockefeller i 96.

Grunnen til at jeg mistet mye av interessen for dette bandet var den elendige konserten på Rockefeller i 2005. De var helt ok på Arvikafestivalen i 2004 og ganske bra sist de spilte i Oslo (Var det 2006?), men før den konserten i '05 var de mitt soleklare favorittband i sikkert 4-5 år. Husker jeg satt på T-banen hjem etterpå, desillusjonert og f******a på Dani Filth. Det var tider..

Vi døde ikke... Vi har aldri levd.

User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

Bra til og med Cruelty. Ok fra Midian til Thornography. Uinteressant etter det. Dusk er ei knallskive og debuten har tidenes stemning.

ROCK!

Locked Previous topicNext topic