Blastfest 2015
Re: Blastfest 2015
Samael var j****g bra men ikke like mye som siste gang i Bergen, kanskje pga endring i line-up. Ellers skjønner jeg ikke helt appelen som Primordial har. Musikken er grei nok men de har sannsynligvis verdens mest slitsomme frontmann.
Enig med Rintrah i at Craft leverte sakene. Det så ut som TMU koste seg også.
Også enig i at Røkeriet-opplegget er håpløst mongoloid. Dette blir nok min siste Blastfest om de ikke dropper pisset.
j****g fett å gå fra en gig og ville se følgende band men få beskjed "sorry it's full" som om vi ikke hadde betalt full pris for å se bandene. Dvs at hvis man absolutt skal se et band som dessverre havnet på Røkeriet-scenen må man:
- droppe så å si 2/3 av forrige band
- stå i kø i en halvtime
- bli presset som en dritt i en liten varm sal helt til de er ferdige med lydsjekken
- stå i en konsertsal der scenen er så lav at det eneste man ser er musikernes hårfeste
Sieg fail.
Enig med Rintrah i at Craft leverte sakene. Det så ut som TMU koste seg også.
Også enig i at Røkeriet-opplegget er håpløst mongoloid. Dette blir nok min siste Blastfest om de ikke dropper pisset.
j****g fett å gå fra en gig og ville se følgende band men få beskjed "sorry it's full" som om vi ikke hadde betalt full pris for å se bandene. Dvs at hvis man absolutt skal se et band som dessverre havnet på Røkeriet-scenen må man:
- droppe så å si 2/3 av forrige band
- stå i kø i en halvtime
- bli presset som en dritt i en liten varm sal helt til de er ferdige med lydsjekken
- stå i en konsertsal der scenen er så lav at det eneste man ser er musikernes hårfeste
Sieg fail.
-
- Poser
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Mener du selve tittelsporet "f**k the universe", eller spilte de hele skiva i sin helhet?Rintrah wrote:Store scenen serverer 1500 (?) mann, den andre scenen tar unna 250… køane er totalt tullete. Var oppe ein halvtime før Craft, då begynte det bli tett. Craft byrja litt løye, men blei fort j****g fett! Tre gitarar, eit sjeflig lyd, og verdens beste vokal. Og trommisen, herrefred! Festivalens beste trommis. Krysser av på lista: har sett Craft. Framføre f**k the Universe. I Bergen.
Antar at trommisen var Uruz (tidligere Urgehal)? Dyktig fyr indeed.
DØDSMARSJ TIL h*****e!
-
- Belieber
- Mood:
Ja trommisen til Craft var Jarle/Uruz. Som forøvrig var det beste med Craft for min del i går. Han spiller fett. Men syntes resten var ganske slapt. Så 4-5 låter og snudde. Syntes de fikk utrolig lite lyd ut av å være 3 gitariser. Funka ikke for min del i det hele tatt. Ellers leverte Orange Goblin et godt show. Sett de bedre og verre. Trommisen der sliter gjennom hele konserten, og spiller altfor slapt. Men Big Ben holder show og gjør at det er kjekt. Primordial var kjekt pluss, og Watain manglet pyro. Hvertfall så lenge jeg så de.
Dette med kapasitet på både Scene USF og Garage må vel være åpenbart for folk som har vært der før, tror jeg pekte på det ulogiske i fjor ved å selge billetter til et arrangement der to av tre scener ikke kan ta halvparten engang om det blir utsolgt. Synes synd på utlendinger som drar halve kloden rundt for å måtte snu i døren riktignok. Hadde ikke problem med å få plass skal sies, men var ute i god tid også.
Mye kompetent sceneframferd i går, men låtutvalget for de fleste gjorde det lite minneverdig. Dør inni meg hver gang jeg har sett Samael. Orange Goblin var det som var over gjennomsnittet. For Garage sin del var det Tortorum og Dead to This World, mens Djevelkult definitivt var...ikke bra. Festival over for min del, Garage på lørdag frister men gidder ikke betale 700 kroner for tre band. Demilich spiller helt på tampen på lørdagen og vet at jeg uansett ikke ville fått de med meg pga fremskreden festivallede.
Mye kompetent sceneframferd i går, men låtutvalget for de fleste gjorde det lite minneverdig. Dør inni meg hver gang jeg har sett Samael. Orange Goblin var det som var over gjennomsnittet. For Garage sin del var det Tortorum og Dead to This World, mens Djevelkult definitivt var...ikke bra. Festival over for min del, Garage på lørdag frister men gidder ikke betale 700 kroner for tre band. Demilich spiller helt på tampen på lørdagen og vet at jeg uansett ikke ville fått de med meg pga fremskreden festivallede.
Eg var bare såvidt innom eine dagen i fjor, og såg vel bare innom ein konsert oppe. Men ja, det var litt av eit prosjekt å komme seg opp dit også i fjor. Og no innser eg jo at den køen er ein kronisk problem. Så utruleg rar måte å gjere det på.
Dei tre gitarane til Craft var litt ubalanserte i starten av settet, men syntes det kom seg veldig utover. For eit driv i dei låtane der. Minus siste låta Void (frå Void). Blei litt numetal-preg over det heile, funka ikkje.
Dei tre gitarane til Craft var litt ubalanserte i starten av settet, men syntes det kom seg veldig utover. For eit driv i dei låtane der. Minus siste låta Void (frå Void). Blei litt numetal-preg over det heile, funka ikkje.
-
- Poser
- Mood:
Hah, "ondeste" bandet - numetal
Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!
Void er for å si det mildt "ganske svak" sammenlignet særlig med de to første skivene så det er vanskelig å få låtene til å høres gode ut uansett.
På Blastfest er det en del ukjente som "avstandshilser" på meg når de ser meg og jeg er usikker på om de tror jeg er en annen eller om de er screamere som jeg ikke (gjen)kjenner. Det er uansett hyggelig og jeg prøver i alle fall å "avstandshilse" pent tilbake selv om jeg garantert ser litt forvirret ut i prosessen.
Hilsen, paranoid.
På Blastfest er det en del ukjente som "avstandshilser" på meg når de ser meg og jeg er usikker på om de tror jeg er en annen eller om de er screamere som jeg ikke (gjen)kjenner. Det er uansett hyggelig og jeg prøver i alle fall å "avstandshilse" pent tilbake selv om jeg garantert ser litt forvirret ut i prosessen.
Hilsen, paranoid.
-
- Poser
- Mood:
Leser at Bölzer er ute, etter Blastfest ikke har råd til flybillettene...
Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!
-
- Belieber
- Mood:
We regret to announce our cancellation for BLASTFEST in Bergen tomorrow. We have been promised flights by the organisation since being confirmed last year, only to be informed today that they can no longer afford booking our flights at such short notice...!!!
We very much looked forward to performing but this is obviously no fault of ours.
Apologies once again for any disappointment or inconvenience!
BLZR
-
- Poser
- Mood:
Au da! Må ha vært en misforståelse..?
-
- Poser
- Mood: