Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Hipster Svartmetall

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Dundrix
Belieber
Belieber
Posts: 95
Joined: 05 Jan 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hipster Svartmetall

Post by Dundrix »

Det bekymrer meg sterkt at enkelte BM-fans ikke klarer å gi like mye f**n som jeg.
Dirant wrote:Riffet i "Walk" dreier seg om alt.

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

Sånn apropo, hva er Myrkur?

User avatar

Böh!
Rocker
Rocker
Posts: 730
Joined: 10 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Böh! »

Slankedietten til Myrdr.
Sent from my Acer Aspire using Bulgorttalk

Image

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

Den vil jeg holde meg langt unna.


Topic author
BiggusD
Belieber
Belieber
Posts: 121
Joined: 21 Aug 2014, 21:06
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by BiggusD »

Antonzen wrote:Sånn apropo, hva er Myrkur?
Trolle-kanalen Hipster Black Metal forklarer det godt nok her:


User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Musikken er ikke så ille som mange skal ha det til. Sterkt Ulver inspirert black/folk. Garm har produsert skiva og Teloch spiller gitar og bass.

Det mest patetiske er alle som på død og liv kjemper om å hate Myrkur mest.




Sent from my iPhone using Tapatalk


Topic author
BiggusD
Belieber
Belieber
Posts: 121
Joined: 21 Aug 2014, 21:06
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by BiggusD »

Vorax wrote:Musikken er ikke så ille som mange skal ha det til. Sterkt Ulver inspirert black/folk. Garm har produsert skiva og Teloch spiller gitar og bass.

Det mest patetiske er alle som på død og liv kjemper om å hate Myrkur mest.




Sent from my iPhone using Tapatalk
De fleste jeg har sett sier musikken er medioker. De reagerer derimot på hypen og markedsføringskampanjen. Det er også litt drøyt å kalle det Black Metal, noe som gir assosiasjoner til ekstremt aggressive greier. Det hadde blitt NULL oppstyr om dette hadde blitt markedsført som Atmospheric Doom Metal eller noe slikt, for selv om dette er mørkt er det ikke svart. Relapse gikk altså hardt inn for å lage oppstyr, og alle de store mainstream metal-magasinene beit på fordi de gjerne vil at BM skal bli stueren.

Apropos mainstream metal-magasin. Jeg brukte litt tid i går på VICE-dokumentaren "True Norwegian Black Metal" hvor tre nolduser besøker Gaahl oppe i skauen. Den varer i ca en halv time og ender med at Gaahl stirrer på en av dem i det som må være flere minutter før fotografen kutter. Meget god underholdning! Grunnen til at Gaahl til slutt gir opp og holder kjeft for godt er tydeligvis at de tre ikke skjønte bæra av hva han hadde snakket med dem om i flere dager - altså det med å ikke være en sau som blir ledet men sin egen herre - og det hele kulminerte med at en av sytpeisene ber han om å vise han hvordan man skal gjøre dette ved å si "guide me". Cue Gaahl-stare.

Absolutt verdt å se, for de som ikke allerede har sett den.

Jeg lurer på om mange her deler Gaahls syn på selvet.

User avatar

AwayTr
Poser
Poser
Posts: 204
Joined: 20 Feb 2010, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by AwayTr »

LOL. Bli litt voksen 'a!
Image

User avatar

ghazten
Poser
Poser
Posts: 285
Joined: 29 Jan 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by ghazten »

Jeg for min del synes det var fett når black metal var en frykta og sterk sjanger, som mannen i gata mislikte, og vi få elska den.
EKO EKO AZARAK

User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

medioker


TAKK FOR MEG!

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

BiggusD wrote:
Vorax wrote:Musikken er ikke så ille som mange skal ha det til. Sterkt Ulver inspirert black/folk. Garm har produsert skiva og Teloch spiller gitar og bass.

Det mest patetiske er alle som på død og liv kjemper om å hate Myrkur mest.




Sent from my iPhone using Tapatalk
De fleste jeg har sett sier musikken er medioker. De reagerer derimot på hypen og markedsføringskampanjen. Det er også litt drøyt å kalle det Black Metal, noe som gir assosiasjoner til ekstremt aggressive greier. Det hadde blitt NULL oppstyr om dette hadde blitt markedsført som Atmospheric Doom Metal eller noe slikt, for selv om dette er mørkt er det ikke svart. Relapse gikk altså hardt inn for å lage oppstyr, og alle de store mainstream metal-magasinene beit på fordi de gjerne vil at BM skal bli stueren.
Joda det har du selvsagt rett i. Myrkur ble markedsført som det neste store innen black metal, selvmotsigende nok. Jeg hørte musikken før jeg visste hva Myrkur var og jeg syns skiva var ganske ok.


Sent from my iPhone using Tapatalk


doomed
Belieber
Belieber
Posts: 147
Joined: 06 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by doomed »

Det siste hippe innen metall politi / true metall miljøet er jo å hate black metal :grin:

Mao: Den FJERDE bølge av "True metal" er det siste HIPPE 8)

Altså... Det reageres sikkert fra mange på hypen og markedsføringskampanjer + at dagens næringsliv feks skriver om black metal, kunstintitusjoner, unge postmodernister, elektronika folk, og de som lo av musikken etc før nå har "fotstått" sjangeren, og black metall "forståsegpåere" ser dølle og straite ut feks.

Hvorfor ikke sette på en låt med Tindrum isteden:


User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Black metal er anti.


Sent from my iPhone using Tapatalk

User avatar

Vlad
Belieber
Belieber
Posts: 58
Joined: 03 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Vlad »

Vorax wrote:Black metal er anti.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Fasit.!!!
En af dem er Kim Jubas på 33 år, der drømmer om en tilværelse udenfor Kofoedsminde. Han har dog selv erkendt, at det nok ikke bliver foreløbig. Han har alene i løbet af det seneste halve år haft fem voldsepisoder.

User avatar

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Posts: 1013
Joined: 20 Feb 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Medicinmannen »

doomed wrote:Det siste hippe innen metall politi / true metall miljøet er jo å hate black metal :grin:

Mao: Den FJERDE bølge av "True metal" er det siste HIPPE 8)

Altså... Det reageres sikkert fra mange på hypen og markedsføringskampanjer + at dagens næringsliv feks skriver om black metal, kunstintitusjoner, unge postmodernister, elektronika folk, og de som lo av musikken etc før nå har "fotstått" sjangeren, og black metall "forståsegpåere" ser dølle og straite ut feks.

Hvorfor ikke sette på en låt med Tindrum isteden:

haha altså hæ
Purity comes when death is all.

User avatar

Okultista
Belieber
Belieber
Posts: 20
Joined: 08 Dec 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Okultista »

Det er nesten så at man begynner å føle seg gammel når man ser at begrepet untrue har blitt erstattet med hipster. Kaldgufset brer seg i mitt imaginære skjegg og min manbun.

Mvh en som savner å være sint på forum.


Johnny Tombthrasher
Rocker
Rocker
Posts: 717
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Post by Johnny Tombthrasher »

Det er untrue å være hip, vet du.
Min signatur er elendig.

User avatar

tyand
Poser
Poser
Posts: 281
Joined: 20 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by tyand »

Wowsa. Vært borte fra forumet et par drøye år og fortsatt diskuteres hva som er black metal.
BiggusD wrote:shoegaze er en sjanger som blander metalcore (eller andre -core) med post-rock
8O
That secret Path leads the Ahran to mental woe unspeakable; woe for the dead, and helpless pity for the men of Karmic sorrow; the fruit of Karma Sages dare not still.


Topic author
BiggusD
Belieber
Belieber
Posts: 121
Joined: 21 Aug 2014, 21:06
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by BiggusD »

tyand wrote:Wowsa. Vært borte fra forumet et par drøye år og fortsatt diskuteres hva som er black metal.
BiggusD wrote:shoegaze er en sjanger som blander metalcore (eller andre -core) med post-rock
8O
Jeg rotet fælt der...

Yep. Var visst rimelig dødt her før jeg rørte i gryta.

User avatar

RKKB
Rocker
Rocker
Posts: 682
Joined: 16 Nov 2013, 07:08
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 52

Post by RKKB »

tyand wrote:Wowsa. Vært borte fra forumet et par drøye år og fortsatt diskuteres hva som er black metal.
Jeg mener at Venom ikke var black metal. De har kun gitt ut albumet "Black Metal". :wink:

Locked Previous topicNext topic