Jøss, noen posta en sub-par artikkel. Butthurt.
Trening og kosthold
Å vere kostholdsbevisst er ikkje dustete. Er du ein dust som handlar på helsekostbutikkar og leser vg og db så er du ein dust og ikkje kostholdsbevisst. Forfattaren av artikkelen virkar som han er ein dust.
PsychoDad wrote:Å vere kostholdsbevisst er ikkje dustete. Er du ein dust som handlar på helsekostbutikkar og leser vg og db så er du ein dust og ikkje kostholdsbevisst. Forfattaren av artikkelen virkar som han er ein dust.
PsychoDad wrote:Å vere kostholdsbevisst er ikkje dustete.
Helt enig, og jeg ser ikke at artikkelforfatteren mener det heller. Kan ikke helt se at noen her skulle føle seg truffet av den artikkelen.
Jeg er f.eks. meget bevisst på å gi kroppen det den vil ha. I mange tilfeller er det øl, og det funker ypperlig.
Det var vel bare provokasjon over en dårlig skrevet artikkel, presentert på en slik måte som om det som stod der var storslagne nyheter.
"Hei alle dere kostholdbevisste i treningstråden, her har jeg en flott artikkel til dere som dere sikkert kan få nytte av."
Nå var det kanskje ikke de litterære kvalitetene som sto i fokus her. Du kan helt fint se på det som en kronikk og da er det bare å forvente at enkelte åpne dører slås inn.
Tomas wrote:PsychoDad wrote:Å vere kostholdsbevisst er ikkje dustete.
Helt enig, og jeg ser ikke at artikkelforfatteren mener det heller. Kan ikke helt se at noen her skulle føle seg truffet av den artikkelen.
Jeg er f.eks. meget bevisst på å gi kroppen det den vil ha. I mange tilfeller er det øl, og det funker ypperlig.
Eg følte berre for å komme med eit banebrytande, sensasjonelt og provoserande utsagn.
Hege wrote:Fordi den brukte j****g mye energi på å fortelle noe folk med hjerne for kosthold allerede visste i går!
Hva var det som var så sykt bra med den, da, som gjorde at du delte den?
Jeg tenkte det kunne være interessant å lese for folk med litt mindre kunnskap om emnet enn deg. Du er vel slik sett ikke målgruppen for artikkelen i det hele tatt.
Vi som fyrte oss opp trodde vel muligens du mente vi var målgruppen.
I tillegg ble jeg provosert av hvor dårlig den var skrevet (bruke ekstremt mye tekst på å si lite, samt påstander som ikke holder mål. Blir provosert over at "mannen i gata" skal fôres med slikt).
Lite trolig at en som er middels interessert i kosthold, som da den artikkelen sikkert er myntet på, gidder å lese gjennom alt der der.
Over på noe helt annet, i samme sjanger som Henry Rollins-artikkelen jeg postet tidligere:
Jim Wendler - Mentoring Wendler:
http://www.t-nation.com/free_online_art ... ng_wendler
Here's my dad's coaching tip on the squat: "s**t on the floor, don't s**t on your feet."
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten
TMU 2014
Hege wrote:Vi som fyrte oss opp trodde vel muligens du mente vi var målgruppen.
Hvis jeg mente det hadde dere mer enn én gang havnet i en viss tråd som jeg starter årlig, inspirert av Lars Føleide. Overtro er overtro, uansett hvordan den manifesterer seg.
Tomas wrote:Hege wrote:Fordi den brukte j****g mye energi på å fortelle noe folk med hjerne for kosthold allerede visste i går!
Hva var det som var så sykt bra med den, da, som gjorde at du delte den?Jeg tenkte det kunne være interessant å lese for folk med litt mindre kunnskap om emnet enn deg. Du er vel slik sett ikke målgruppen for artikkelen i det hele tatt.
Kvifor skreiv du då at:
Tomas wrote:Kan være interessant å lese for noen og enhver:
http://www.samtiden.no/spis-deg-dum/Dvs. om man er opptatt av kosthold
PsychoDad wrote:Kvifor skreiv du då at:
Tomas wrote:Kan være interessant å lese for noen og enhver:
http://www.samtiden.no/spis-deg-dum/
Dvs. om man er opptatt av kosthold
Fordi det er mer enn nok folk i denne verden som er opptatt av saker de ikke har peil på. Jeg burde kanskje lagt den på "Science and Religion" i stedet.
Korleis får eg skrudd av at Fitocracy er synca med Facebook? Hadde ingen anelse om at ting eg loggar der blir automatisk lagt ut på Facebook.
Edit: Fann ut av det. Liten boks neders på Track-sida som visstnok er avkryssa som default. Mongogreier.