Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

heftigste Glam-gitarist

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

heftigste glam-gitarist?

C.C Deville (Poison)
0
No votes
Scott Dalhover (Dagerous Toys)
0
No votes
Greg Steele (Faster Pussycat)
0
No votes
Michael Kelly Smith (Britney Fox)
0
No votes
Warren DeMartini (Ratt)
7
26%
Steve Peck (Compact Dicks)
2
7%
Mick Mars (Mötley Crüe)
10
37%
Tim Kelly (Slaughter) R.I.P
0
No votes
Jeff LaBar (Cinderella)
5
19%
Tracii Guns (LA Guns)
3
11%

Total votes: 27

Topic author
Steve Peck
Belieber
Belieber
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Steve Peck »

Affen wrote:Stemte LaBar, men alle disse gitaristene er jo glimrende, og blandt mine favoritter (hehe, men jeg har enda til gode å høre Mr. Peck spille glam...sist gikk det mest i Impellitteri og Yngwie terping...) 8)

Det vitner bare om at han har en teknikk hinsides alle de mednomminerte, og den teknikken må jo også videreutvikles. 8)
Tenebres wrote:Smoothie er altså litt som sex.

Draco Valiant
B
B
Mood:

Post by Draco Valiant »

Er ikke helt sikker på alle i pollen, men av dem jeg husker orntlig går jeg for Tracii Guns. Men DeMartini er ikke langt bak.
jeg forbasker deg til helsike

https://www.facebook.com/AlgulSiento

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Steve-Peck wrote: jeg har enda til gode å høre Mr. Peck spille glam...sist gikk det mest i Impellitteri og Yngwie terping...) 8)

Det vitner bare om at han har en teknikk hinsides alle de mednomminerte, og den teknikken må jo også videreutvikles. 8)

HAHAHA!!!! - Ja du har jo humor, Herr p**k :D
Image

evil
Belieber
Belieber
Mood:

Post by evil »

steve stevens,andy mccoy

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

evil wrote:steve stevens,andy mccoy

Stevens er j****g god, McCoy har mest sjarm 8)
Image

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

Affen wrote:
evil wrote:steve stevens,andy mccoy

Stevens er j****g god, McCoy har mest sjarm 8)

Men heller ikke Stevens er noen Glam-gitarist, men pokker for en strengebender 8)
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

DummeBirger
Belieber
Belieber
Mood:

Post by DummeBirger »

Beste glam-gitarist, uten å ha med Brian May (Queen), Davey Johnstone (Elton John), Mick Ronson (Bowie, Mott the Hoople), Marc Bolan (T-Rex) og Andy Scott (Sweet), gir ingen mening. Pass.
Bye, bye folks!
Scream-forumet er bannet fra min daglige aktivitet på ubestemt tid.
http://www.forwolves.org/ralph/wpages/g ... ad-cow.jpg
Runar: Norges svar på Silvio Berlusconi.

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

DummeBirger wrote:Beste glam-gitarist, uten å ha med Brian May (Queen), Davey Johnstone (Elton John), Mick Ronson (Bowie, Mott the Hoople), Marc Bolan (T-Rex) og Andy Scott (Sweet), gir ingen mening. Pass.

Queen og Brian May Glam 8O Nei nå må du gi deg med tøvet ditt :!:

Ja vel så brukte de litt sminke på 70 og tidlig 80 tallet, men det alene gjør dem da pokker ikke til noe Glamband :!: Phøy.....

De andre derimot er klare, overskriften burde kanskje heller ha lest beste 80 talls Glamgitarist!

Topic author
Steve Peck
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Steve Peck »

Lynchomaniac wrote:
DummeBirger wrote:Beste glam-gitarist, uten å ha med Brian May (Queen), Davey Johnstone (Elton John), Mick Ronson (Bowie, Mott the Hoople), Marc Bolan (T-Rex) og Andy Scott (Sweet), gir ingen mening. Pass.

Ja vel så brukte de litt sminke på 70 og tidlig 80 tallet, men det alene gjør dem da pokker ikke til noe Glamband :!: Phøy.....

De andre derimot er klare, overskriften burde kanskje heller ha lest beste 80 talls Glamgitarist!

Bøyer meg for den. Er først og fremst 80-tallsglammer sjøl, derav alternativene. (samt en god del innspill fra Affen)
Tenebres wrote:Smoothie er altså litt som sex.

DummeBirger
Belieber
Belieber
Mood:

Post by DummeBirger »

Lynchomaniac wrote:

Tøv?

For min del, vil jeg hevde at Glam har j****g mye med sminke/klær/image å gjøre.

"Glam-rock" som sekkepost for det musikalske er omtrent like intetsigende som "Kristen-rock", "s***n-rock", o.l.

Tror du skal sjekke ut 70-talls Queen litt bedre, før du kommer med besser-wisser kommentarene dine gitt! :wink:

I denne sammenheng (altså 70-talls glam'erne), er staffasjen stort sett det eneste mange av "glam-bandene" har til felles!

Musikalsk uttrykk er svært forskjellig, hvis en hører på f.eks. Elton John, Queen, David Bowie, Mott the Hopple, Roxy Music, T-Rex, Sweet, Slade, Suzi Quatro, osv.

Selv om jeg har et mer perifert forhold til 80-talls glam, vil jeg si at beskrivelsen stort sett passer like godt her.
Bye, bye folks!

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

Visst har Glamklesstilen og sminken med Glam å gjøre (noe annet har jeg da heller aldri har påstått), men det ALENE som jeg i dette tilfelle mener at du SÅ ABSOLUTT SER DEG BLIND PÅ gjør ikke et band til et Glamband :!: :!: :!:

Eller er det din mening at alle som bruker sminke er Glamrockere :?:

I såtilfelle har det spilt et Glamband i Oslo nå i kveld :!:
R.E.M. :roll:

Mulig at termen Glamrock er intetsigende for deg, og jeg påberoper meg slettes ikke å ha full oversikt over sjangeren, men siden Peter Gabriel brukte sminke er det da rimelig å anta at Genesis på 70 tallet var et glamband :!: :?:

Disse argumentene faller rett og slett på sin urimelighet :!: :evil:

Muskalsk kan det da ikke herske noen tvil om at T.Rex og David Bowie (tidlig 70 talls bare for å gjøre det klart!) har langt mer tilfelles med f.eks Sweet enn det Queen noen gang hadde- eller for den saks skyld kommer til å få :!: Neida, jeg har aldri hørt 70 talls Queen :lol:

Queen har langt mer tilfelles musikalsk med Progerne (arrangement og oppbygging) enn med Glambanda sett bort i fra den nevnte staffasjen som slettes ikke er et musikalsk kriterie!

Vet nå ikke hvem som er mest påståelig, eller den største besserwisseren jeg :!: :!:

smeghead
Belieber
Belieber
Mood:

Post by smeghead »

det må vel værra han i Dream Theater, det. Rai-rai!

torjo
Rocker
Rocker
Mood:

Post by torjo »

smeghead wrote:det må vel værra han i Dream Theater, det. Rai-rai!

Som er mest påståelig eller den største besserwisseren? :-k
Ta tårnet, Ebralidze!

DummeBirger
Belieber
Belieber
Mood:

Post by DummeBirger »

Lynchomaniac wrote:Visst har Glamklesstilen og sminken med Glam å gjøre (noe annet har jeg da heller aldri har påstått), men det ALENE som jeg i dette tilfelle mener at du SÅ ABSOLUTT SER DEG BLIND PÅ gjør ikke et band til et Glamband :!: :!: :!:

Eller er det din mening at alle som bruker sminke er Glamrockere :?:

I såtilfelle har det spilt et Glamband i Oslo nå i kveld :!:
R.E.M. :roll:

Mulig at termen Glamrock er intetsigende for deg, og jeg påberoper meg slettes ikke å ha full oversikt over sjangeren, men siden Peter Gabriel brukte sminke er det da rimelig å anta at Genesis på 70 tallet var et glamband :!: :?:

Disse argumentene faller rett og slett på sin urimelighet :!: :evil:

Muskalsk kan det da ikke herske noen tvil om at T.Rex og David Bowie (tidlig 70 talls bare for å gjøre det klart!) har langt mer tilfelles med f.eks Sweet enn det Queen noen gang hadde- eller for den saks skyld kommer til å få :!: Neida, jeg har aldri hørt 70 talls Queen :lol:

Queen har langt mer tilfelles musikalsk med Progerne (arrangement og oppbygging) enn med Glambanda sett bort i fra den nevnte staffasjen som slettes ikke er et musikalsk kriterie!

Vet nå ikke hvem som er mest påståelig, eller den største besserwisseren jeg :!: :!:

Hva er det de putter i maten din om dagen??!!! 8O :wink:

Trodde jeg var kverulant, men...?

Vedr. glam-begrepet anså jeg det overflødig å gi inn med teskje;

R.E.M. ? Peter Gabriel?

Det er/var vel ikke først og fremst sminke med det formålet å se ut som jenter/horer som var/er Gabriel's/Stipe's motivasjon. Derimot et mer teatralsk, visuelt uttrykk.

Alle de bandene jeg nevnte tidligere (inkl. Queen) hadde særdeles mange likhetstrekk mht klær, hår, sminke. Faktisk var image en større fellesnevner for nevnte band enn det musikken strengt talt var.

Musikalsk er vel Sweet, Suzi Quatro og T-Rex beslektet,
på samme måte som Bowie/Mott the Hoople er beslektet.

Men Bowie har også referanser mot Queen Musikalsk, på samme måte som f.eks. Roxy Music/Elton John har referanser til Queen og Bowie musikalsk.

Men Queen har musikalske fellesnevnere med Sweet også!

Sweet har laget mye bra melodiøs hardrock, på samme måte som Queen.

Kan nevne f.eks. "Tie Your Mother Down", "We Will Rock You", "Keep Yourself Alive", "Stone Cold Crazy" og "Sheer Heart Attack" som ting Sweet utmerket godt kunne ha laget/spilt.

Motsatt kan en nevne f.eks. "Fox on the Run", "Rebel Rouser", "Teenage Rampage", "4th of July" og "Burn on the flame", som Sweet-låter Queen kunne ha laget/spilt.

Ellers synes jeg du kommenterer mye rart, som i forsvinnende liten grad er relatert til det jeg faktisk skrev...
Bye, bye folks!

Locked Previous topicNext topic