STORT eller lite trommesett?
-
- Spermatozoon
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Som trommis så synes jeg det er fett med begge deler egentlig.
Spiller på lite sett i et band og stort i et annet.
Less is more stemmer forøvrig synes jeg, Det er ikke noe fetere med en trommis som spiller dritkult på et lite sett.
Spiller på lite sett i et band og stort i et annet.
Less is more stemmer forøvrig synes jeg, Det er ikke noe fetere med en trommis som spiller dritkult på et lite sett.
www.circusmaximussite.com
www.insensehq.com
Losjersj awaisj wine about their besjt....
Winnersj go home and f**k the prom queen
www.insensehq.com
Losjersj awaisj wine about their besjt....
Winnersj go home and f**k the prom queen
-
- Belieber
- Mood:
Det spørs helt hva du skal spille det Dick. Less is more stemmer bra til streit rock'n roll, men se på Neil Peart for eksempel; han har stoooooort sett, men han bruker jaggu hver eneste lille ting til å skape variasjon i uttrykket.
Tenebres wrote:Smoothie er altså litt som sex.
-
- Poser
- Mood:
-
- Spermatozoon
- Mood:
HeimBrent wrote:The bigger, the better. Selv om jeg er fan av settet til Sola Johansen.
Sola Johnsen
Er tøft med store sett da. Men så lenge det høres fett ut, spiller det ingen rolle.
"Where do you think you're going, Cracker Jack?"
-
- Spermatozoon
- Mood:
Str på settet kommer ann på hvilken stil man spiller..
Til f.eks vanlig jazz,trenger man ikke mer en hi hat og ride. jo mer teknisk musikk man spiller,jo mer stæsj trenger man rundt seg...
Sånn ser nå jeg det iallefall!
Til f.eks vanlig jazz,trenger man ikke mer en hi hat og ride. jo mer teknisk musikk man spiller,jo mer stæsj trenger man rundt seg...
-
- Spermatozoon
- Mood:
bestefar wrote:Syntes d e et fett jeg. Så lenge fyren kan bruke trommene sine, d e jo mongo viss en fyr ha dritmange trommer også e han helt elendig på dem .. Da er d jo bedre med færre trommer
Netopp!
Det er musikken som ofte avgjør hvor stort settet bør være. Jeg syns settet til Portnoy er fett, men så bruker han hele settet også Men det finnes fusion/funk trommiser som har ganske så kule sett. Og ikke minst Carter Beuford fra Dave Matthews Band har et stort og fett trommesett ( ok,dette bandet hører ikke hjemme i dette forumet men sjekk ut mr. Beuford )
"Less is more" er forøvrig et uttrykk som omhandler hvor mye en trommis burde spille...eller ikke spille. Jeg synes "more is more" burde være malen til metaltrommiser
"Less is more" er forøvrig et uttrykk som omhandler hvor mye en trommis burde spille...eller ikke spille. Jeg synes "more is more" burde være malen til metaltrommiser
DeathTraktor wrote:Str på settet kommer ann på hvilken stil man spiller..
Vennligst definèr...!
(Kanskje litt kjedelig med kun hi.hat & ride? Eller..!?)
Måtte bare..
Han mener sikkert crash-ride. De fleste tynne og medium ride cymbaler brukes også som crash av jazztrommiser. Til vanlig jazz trenger man ikke mer enn hi-hat og f.eks. to tynne ride cymbaler. Bosphorus 22" og 24" er glimrende til denne musikken
-
- Spermatozoon
- Mood:
Evral wrote:DeathTraktor wrote:Str på settet kommer ann på hvilken stil man spiller..
Vennligst definèr...!
(Kanskje litt kjedelig med kun hi.hat & ride? Eller..!?)
Måtte bare..
Ahhhh....dere barn alltså..hehe,vel la oss ta Hellhammer som exempel da.
Når han spiller i
ArcturusBRUS bruker han ca 32 cymbaler,2 basstrommer,2 skarptrommer og 5 tam`er.
Med MayheM bruker han like mange cymbaler og tam`er men 1 skarp og 3 basstrommer.
Med Winds,færre cymbaler,
and so on,and so on!
Det blir jo ikke akkurat bedre, fyren kommer jo til å suge alikevel...bestefar wrote:Syntes d e et fett jeg. Så lenge fyren kan bruke trommene sine, d e jo mongo viss en fyr ha dritmange trommer også e han helt elendig på dem .. Da er d jo bedre med færre trommer
-
Topic author - Poser
- Mood:
Spike wrote:HeimBrent wrote:The bigger, the better. Selv om jeg er fan av settet til Sola Johansen.
Sola Johnsen
Er tøft med store sett da. Men så lenge det høres fett ut, spiller det ingen rolle.
My mistake. Hehe. Satt og tenkte på det da jeg leste om han i avisa i dag. De bommet de også, da. Skrev Sola Jonsen.