Kiss - best of soloalbums!
333+333 wrote:Synes det er ganske lett jeg, Paul Stanley seff.
Apropos den skiva. Åpningslåta "Tonight You Belong to Me" har et hovedriff som minner veldig om refrenget "Sure Know Something" fra Dynasty. Nå kom vel Dynasty i etterkant, men jeg hører "Sure Know Something" i bakhodet hele tiden når jeg hører på "Tonight You Belong to Me".
-
- Spermatozoon
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
DOH wrote:333+333 wrote:Synes det er ganske lett jeg, Paul Stanley seff.
Apropos den skiva. Åpningslåta "Tonight You Belong to Me" har et hovedriff som minner veldig om refrenget "Sure Know Something" fra Dynasty. Nå kom vel Dynasty i etterkant, men jeg hører "Sure Know Something" i bakhodet hele tiden når jeg hører på "Tonight You Belong to Me".
Bemerkelsesverdig.
necrodevil wrote:Welhaven wrote:evil wrote: Unmasked med KISS er forøvrig den mest solgte KISS plata i Norge,tror den solgte 120 000 ex her hjemme.
Favoritten min det. Mulig den rent teknisk sett ikke er den beste, men det var nå engang en av de første skivene jeg eide som liten sneip....
Første skiva jeg eide! Temmelig pop, Kiss-messig, men for noen låter! Og for noen trommer! Anton Fig rulz! (Sorry, Peter). 120 000 i Norge? Var sikker på at Killers var den mestselgende, den hadde alle jeg kjente på kassett (og jeg på vinyl).
kiss:unmasked var faktisk nr.1 i norge i 1980,høyeste plassering killers fikk var 6 plass på lista her hjemme
-
- Poser
- Mood:
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
333+333 wrote:DOH wrote:333+333 wrote:Synes det er ganske lett jeg, Paul Stanley seff.
Bemerkelsesverdig.
Aner jeg en smule sarkasme?
-
- Belieber
- Mood:
Jens wrote:Ace sin.
Bra Signatur, flott at andre tar ansvar når jeg endrer på min!
Scream-forumet er bannet fra min daglige aktivitet på ubestemt tid.
http://www.forwolves.org/ralph/wpages/g ... ad-cow.jpg
Runar: Norges svar på Silvio Berlusconi.
DOH wrote:333+333 wrote:DOH wrote:333+333 wrote:Synes det er ganske lett jeg, Paul Stanley seff.
Bemerkelsesverdig.
Aner jeg en smule sarkasme?
Hehe..
Stian wrote:1. Ace
2. Paul
3. Gene
4. Resten av platene i verden
5. Peter
(Ikke nødvendigvis sant, men for å markere. Toss og turn meg i ræva.)
Hehe... Du rangerer altså Genes When You Wish Upon A Star over Tossin' And Turnin'?
Ellers er Ace best, selv om så og si alle Kissalbum slår soloplatene.
-
- Spermatozoon
- Mood:
Alle he' sin sjarm.
Paul æ sjølvsagt kongen!
Soloplata hans æ et av tidenes beste album i mine øyrur.
-
- Belieber
- Mood:
I dag ere Paul som topper lista for min del, men imorra kan det være Ace. Knallbra og solide skiver fra begge to syns jeg.
Er et par ålreite låter på skiva til Gene (See You Tonite, Mr. Make Believe), men ellers syns jeg den blir litt væl.
Skiva til Peter hadde jeg ikke tenkt å nevne en gang, men fyttigrisen for noe ræl!!
-
- Belieber
- Mood:
Sikkert vært i denne tråden før, men Paul og Ace er jevngode og det er hipp som happ hvem jeg liker best.
Paul har de absolutt sterkeste låtene i Alright, Wouldn't You Like To Know Me og Tonight You Belong To Me. Resten av skiva hans er ikke så mye å skryte av, men de 4 låtene er sinnsykt bra.
Ace har mange gode låter på skiva si også, men ingenting som matcher de 4. Derimot har Ace en mye jevnere skive og bunnen på skiva hans er ikke like svake som de svakeste på Paul's skive.
Peter's skive er begredelig og hadde ikke solgt til noe annet enn Commitments fans om det ikke stod Kiss på coveret.
Gene har noen ok låter, samt en sjarmerende cover av When You Wish Upon A Star, men jevnt over er skiva hans svakere enn de låtbidragene han hadde hatt på Kiss skiver opp til det... den andre tingen som er litt plagsomt med Gene's skive er at han ikke bruker den til å dyrke Demon personaen sin. Paul er åpenbart The Lover på sin skive, Ace er Spaceace helt og fullt. Peter er vel en eller annen form for bakgårds Catman, mens Gene har valgt og dyrke Beatles influensene sine i stedet for å lage en skive spekka med God Of Thunder, som er det man vil ha fra han.
det som er morsomt med Gene sin er jo at den spriker så sinnsykt i stil, hørte MYE på den som ca. 10-åring. vinylen havna i solsteiken etter hvert, og ser ut som en tsunamibølge nå, så har ikke hørt den på leeenge. mye snodig der, men liker den joviale stemninga. Paul sin har jeg aldri likt, blir for glætt.
-
- Belieber
- Mood:
smeghead wrote:det som er morsomt med Gene sin er jo at den spriker så sinnsykt i stil, hørte MYE på den som ca. 10-åring. vinylen havna i solsteiken etter hvert, og ser ut som en tsunamibølge nå, så har ikke hørt den på leeenge. mye snodig der, men liker den joviale stemninga. Paul sin har jeg aldri likt, blir for glætt.
Hørte mye på Gene sin da jeg var liten jeg også. Var jo han Lille-Saxx synes var den kuleste i Kiss. Jeg synes også Paul sin blir for glatt som skive, bortsett fra de låtene jeg nevner, er derfor jeg synes Ace har en jevnere skive.