Jeg vil ha med Sham 69... *syte*Lynchomaniac wrote:smeghead wrote:tror heller ikke Dead Kennedys var så veldig Ramones-inspirerte. de ville heller lage en amerikansk utgave av den britiske, politiske punken. DET er et bra band, det!
Kast på Iggy-solo og Stooges, Sex Pistols og The Clash så har vi oppsummert hva som faktisk er bra av Punken
Ramones
Akula wrote:Jeg vil ha med Sham 69... *syte*Lynchomaniac wrote:smeghead wrote:tror heller ikke Dead Kennedys var så veldig Ramones-inspirerte. de ville heller lage en amerikansk utgave av den britiske, politiske punken. DET er et bra band, det!
Kast på Iggy-solo og Stooges, Sex Pistols og The Clash så har vi oppsummert hva som faktisk er bra av Punken
Og Exploited, Cock Sparrer og Ebba Grön. Men on topic; Ramones er en av mine all time favoritter. Drømte om å tatovere balltre-ørna på ryggen da jeg var liten.
torjo wrote:Fett band, men jeg har bare to plater av dem, "Ramones" og "Leave Home".
Leave Home er best, så om ikke den har trigga deg til å kjøpe fler, så bør du nok ikke bruke penger på de, heller.
Stian wrote:torjo wrote:Fett band, men jeg har bare to plater av dem, "Ramones" og "Leave Home".
Leave Home er best, så om ikke den har trigga deg til å kjøpe fler, så bør du nok ikke bruke penger på de, heller.
Det er bare noen få måneder siden jeg kjøpte disse to, så det er ikke lysta på fler plater det skorter på.
Skjønner ikke hvorfor jeg har vært så sen på avtrekkern når det gjelder dette bandet.
Ta tårnet, Ebralidze!
torjo wrote:Stian wrote:torjo wrote:Fett band, men jeg har bare to plater av dem, "Ramones" og "Leave Home".
Det er bare noen få måneder siden jeg kjøpte disse to, så det er ikke lysta på fler plater det skorter på.
Skjønner ikke hvorfor jeg har vært så sen på avtrekkern når det gjelder dette bandet.
Allright! Da kan du kjøpe ca. alt. Men ta det kronologisk, ihvertfall de tre neste skivene. Etter det er det lurt å høre først, kjøpe etterpå. Jeg synes det er utrolig mye grums å finne i 80-tallskatalogen.
Stian wrote:torjo wrote:Stian wrote:torjo wrote:Fett band, men jeg har bare to plater av dem, "Ramones" og "Leave Home".
Allright! Da kan du kjøpe ca. alt. Men ta det kronologisk, ihvertfall de tre neste skivene. Etter det er det lurt å høre først, kjøpe etterpå. Jeg synes det er utrolig mye grums å finne i 80-tallskatalogen.
Jeg har også ut fra diverse omtaler kommet til at 70-tallsmaterialet er det mest interessante, men en plate som "Too Tough To Die" (1984) er visstnok bra. Hva synes du om den, Stian?
Ta tårnet, Ebralidze!
torjo wrote:Stian wrote:torjo wrote:Stian wrote:torjo wrote:Fett band, men jeg har bare to plater av dem, "Ramones" og "Leave Home".
Jeg har også ut fra diverse omtaler kommet til at 70-tallsmaterialet er det mest interessante, men en plate som "Too Tough To Die" (1984) er visstnok bra. Hva synes du om den, Stian?
Et av lyspunktene på åttitallet. Det andre er Brain Drain, som jeg synes er undervurdert, antageligvis pga at Ramones på den tiden nærmest var synonymt med Pet Sematary. Husker det irriterte meg grenseløst at de gjorde musikk til den filmen.
-
- Poser
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Kult band i ti minutter annenhvert år...
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."
-
Topic author - Rocker
- Mood:
Ivan wrote:Dette er den VERSTE og mest idiotiske påstanden noen har kommet med på dette forumet noensinne.Affen wrote: Når Clash spilte punk, kopierte de jo bare Ramones. Så gikk de i dass og ble crap.
Hvorfor det? Clash er et kjedelig wannabe band. Har aldri funnet noe av verdi i skivene deres. Uinteressangt band.
Affen wrote:Ivan wrote:Dette er den VERSTE og mest idiotiske påstanden noen har kommet med på dette forumet noensinne.Affen wrote: Når Clash spilte punk, kopierte de jo bare Ramones. Så gikk de i dass og ble crap.
Hvorfor det? Clash er et kjedelig wannabe band. Har aldri funnet noe av verdi i skivene deres. Uinteressangt band.
Så definisjonen på en Ramones-kopi er et band du ikke liker?
Stian wrote:torjo wrote:Stian wrote:torjo wrote:Stian wrote:torjo wrote:Fett band, men jeg har bare to plater av dem, "Ramones" og "Leave Home".
Et av lyspunktene på åttitallet. Det andre er Brain Drain, som jeg synes er undervurdert, antageligvis pga at Ramones på den tiden nærmest var synonymt med Pet Sematary. Husker det irriterte meg grenseløst at de gjorde musikk til den filmen.
"Too Tough To Die" er meget bra, mye bedre enn "Subterranean Jungle" og kanskje "End Of The Century" som begge kom før. Digger "Endless Vacation", Dee Dee har tøff vokal.
Greit nok at du synes det er kjedelig, smak lar seg ikke diskutere. Det er påstanden din om at "de bare kopierer ramones" som provoserer. The clash har nok av særpreg, og alle låtene på debuten til the clash ville vært malplassert på et hvilket som helst Ramones album. Skulle jeg følge logikken din, er jeg sikker på at samtlige av favorittbanda dine kunne avfeies som kopier av andre band.Affen wrote:Ivan wrote:Dette er den VERSTE og mest idiotiske påstanden noen har kommet med på dette forumet noensinne.Affen wrote: Når Clash spilte punk, kopierte de jo bare Ramones. Så gikk de i dass og ble crap.
Stian wrote:Affen wrote:Ivan wrote:Dette er den VERSTE og mest idiotiske påstanden noen har kommet med på dette forumet noensinne.Affen wrote: Når Clash spilte punk, kopierte de jo bare Ramones. Så gikk de i dass og ble crap.
Så definisjonen på en Ramones-kopi er et band du ikke liker?
The Clash var inspirert av reggaerebellene.
-
- Belieber
- Mood:
Ramones er fett som f**n. De tre første skivene er nok de beste, men det er nok av godbiter å velge mellom seinere også.
Og så lenge Clash selv hevder at de ble inspirert av Ramones, så skulle vel det si sitt. Disse to bandene var faktisk bestiser i flere år. Sex Pistols manager MacLaren var også i New York for å hente ispirasjoner fra - nettopp - Ramones. Det er ingen tvil om at Clash hentet momenter fra andre stilarter også, men grunnlaget var den enkle og geniale stilen til Ramonesgutta. Bare for å ha sagt det; jeg liker også Clash svært godt.
Og så lenge Clash selv hevder at de ble inspirert av Ramones, så skulle vel det si sitt. Disse to bandene var faktisk bestiser i flere år. Sex Pistols manager MacLaren var også i New York for å hente ispirasjoner fra - nettopp - Ramones. Det er ingen tvil om at Clash hentet momenter fra andre stilarter også, men grunnlaget var den enkle og geniale stilen til Ramonesgutta. Bare for å ha sagt det; jeg liker også Clash svært godt.