torjo wrote:Affen wrote:torjo wrote:Jeg digger Saxon, sÊrlig de fÞrste platene, men Ä si at de aldri har gitt ut en dÄrlig plate er for drÞyt. Liveplata "The Eagle Has Landed II" har jeg eksempelvis ikke mye pent Ä si om.
Dette er uansett rÄtt parti. Der Saxon har én absolutt innertier-plate ("Wheels Of Steel") har Iron Maiden tre (debuten, "The Number Of The Beast" og "Piece Of Mind"), pluss at Maiden har flere plater som nesten nÄr helt opp.
Kan du utdype hva som liksom ikke er genialt med The Eagle Has Landed II? Det er sÄ og si ei perfekt liveskive, for f**n! Og nÄr Yngwie kommer inn og spiller gjestegitar pÄ Wheels of Steel, er ikke orgasmen langt unna...!
Hva som ikke er genialt??
SpĂžker du?
Da mÄ jeg bare si rubbel og bit.
For det fÞrste hÞres bandet baktungt og slitent ut. Det er Äpenbart at de trenger penger. Der Biff snakker mellom lÄtene hÞres det bare patetisk ut. Dessuten er ikke lÄtutvalget optimalt. ForstÄr jo selvsagt at de vil oppsummere mest mulig av karrieren, men det er nÄ engang sÄ at de var best i starten, og at ikke alt av det senere materialet holder helt mÄl. Innse at det er mye vi aldri kommer til Ä bli enige om nÄr det kommer til musikk, Affen.
Jeg kjÞpte forÞvrig denne plata for en meget billig penge pÄ Island (rundt 50 norske kroner), sÄ veldig mye kastet jeg heldigvis ikke bort.
Tror jeg betalte 249,- samme dag den kom i butikkene. Kjenner ikke igjen din beskrivelse i det hele tatt! Saxon hÞres like frisk og vital ut der som bestandig! Og i motsetning til Priest, Maiden, m.fl., har Saxon holdt like hÞyt lÄt-nivÄ gjennom hele 90-tallet. Skiver som Solid Ball of Rock, Forever Free, Dogs of War, Unleash the Beast, etc, er jo GLIMRENDE! FÞrsteklasses heavy metal! Greit at man har forskjellig smak, men at du som forsvarer 80- og 90-talls Purple, samtidig er negativ til nyere Saxon, er for meg helt uforstÄelig...Jeg skjÞnner det rett og slett ikke!