Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Saxon vs. Iron Maiden

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Saxon vs. Maiden

Saxon
12
13%
Iron Maiden
81
87%

Total votes: 93

Affen
Rocker
Rocker
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Affen »

torjo wrote:
Affen wrote:
torjo wrote:Jeg digger Saxon, sÊrlig de fÞrste platene, men Ä si at de aldri har gitt ut en dÄrlig plate er for drÞyt. Liveplata "The Eagle Has Landed II" har jeg eksempelvis ikke mye pent Ä si om.

Dette er uansett rÄtt parti. Der Saxon har én absolutt innertier-plate ("Wheels Of Steel") har Iron Maiden tre (debuten, "The Number Of The Beast" og "Piece Of Mind"), pluss at Maiden har flere plater som nesten nÄr helt opp.

Kan du utdype hva som liksom ikke er genialt med The Eagle Has Landed II? Det er sÄ og si ei perfekt liveskive, for f**n! Og nÄr Yngwie kommer inn og spiller gjestegitar pÄ Wheels of Steel, er ikke orgasmen langt unna...!

Hva som ikke er genialt?? 8O
SpĂžker du?

Da mÄ jeg bare si rubbel og bit.

For det fÞrste hÞres bandet baktungt og slitent ut. Det er Äpenbart at de trenger penger. Der Biff snakker mellom lÄtene hÞres det bare patetisk ut. Dessuten er ikke lÄtutvalget optimalt. ForstÄr jo selvsagt at de vil oppsummere mest mulig av karrieren, men det er nÄ engang sÄ at de var best i starten, og at ikke alt av det senere materialet holder helt mÄl. Innse at det er mye vi aldri kommer til Ä bli enige om nÄr det kommer til musikk, Affen.

Jeg kjÞpte forÞvrig denne plata for en meget billig penge pÄ Island (rundt 50 norske kroner), sÄ veldig mye kastet jeg heldigvis ikke bort.

Tror jeg betalte 249,- samme dag den kom i butikkene. Kjenner ikke igjen din beskrivelse i det hele tatt! Saxon hÞres like frisk og vital ut der som bestandig! Og i motsetning til Priest, Maiden, m.fl., har Saxon holdt like hÞyt lÄt-nivÄ gjennom hele 90-tallet. Skiver som Solid Ball of Rock, Forever Free, Dogs of War, Unleash the Beast, etc, er jo GLIMRENDE! FÞrsteklasses heavy metal! Greit at man har forskjellig smak, men at du som forsvarer 80- og 90-talls Purple, samtidig er negativ til nyere Saxon, er for meg helt uforstÄelig...Jeg skjÞnner det rett og slett ikke!
Image

torjo
Rocker
Rocker
Mood:

Post by torjo »

Affen wrote:Greit at man har forskjellig smak, men at du som forsvarer 80- og 90-talls Purple, samtidig er negativ til nyere Saxon, er for meg helt uforstÄelig...Jeg skjÞnner det rett og slett ikke!

Forsvarer og forsvarer, jeg mener at Purple absolutt har hatt sine ups and downs. :wink:

"Solid Ball Of Rock" er en bra plate, men er ikke i nÊrheten av Saxon-platene fra starten av 80-tallet. Skal innrÞmme at det er mange av de senere studioplatene jeg ikke har hÞrt, og de eneste versjonene jeg har hÞrt av enkelte av lÄtene er nettopp fra denne nevnte live-plata. Det har ikke akkurat fristet meg til Ä sjekke ut sÄ mye av nyere Saxon ut fra det jeg har hÞrt der.
Ta tÄrnet, Ebralidze!

Grimkvlt
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Grimkvlt »

Iron Maiden er best. Saxon er rett og slett for tamt.
Langt hÄr og headbanging er homo.

Punisher
B
B
Mood:

Post by Punisher »

Maiden sÄ klart!

Ikke noe i mot Saxon, men de kommer nok noen hakk under.

Nils BarvÄg
Poser
Poser
Mood:

Post by Nils BarvĂ„g »

Runar wrote:Som sagt; digger Saxon, men ingenting overgÄr Iron Maiden. Ikke engang Judas Priest!

[-X
.
.
.
.
.

Hvis musikksmaken din er jevn med din visuelle smak, sÄ mÄ du FIKSE FORUMET! ( :wink: )
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

Lake-Bodom
Embryo
Embryo
Mood:

Post by Lake-Bodom »

liker ikke saxon

Nils BarvÄg
Poser
Poser
Mood:

Post by Nils BarvĂ„g »

Stemte faktisk Saxon, basert pÄ to fantastiske konserter jeg har opplevd med dem pÄ Wacken. Om jeg bare skal ta hensyn til platene, vinner Maiden...
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

Navigator
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Navigator »

Saxon = Veldig bra!
Iron Maiden = Verdens beste band!

Stemte Iron Maiden.
-"Du er full Sir Winston, du er virkelig full."
-'Ja, Mrs. Braddock, jeg er full. Men du, Mrs. Braddock er stygg og virkelig fet. Men, i morgen tidlig er jeg, Winston Churchill, edru."

TheShaman
Spermatozoon
Mood:

Post by TheShaman »

Saxon er et ganske bra band, men ikke like bra som Iron Maiden.
Derfor stemte jeg Maiden.

Hedning
Embryo
Embryo
Mood:

Post by Hedning »

Iron Maiden sÄ klart!
Image

Wesker
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Wesker »

Saxon er dritbra. men min stemme gÄr nok til Maiden gitt!

thorel
Belieber
Belieber
Mood:

Post by thorel »

Runar wrote:Digger Saxon, men som en klok man engang sa; dette er rÄtt parti! Maiden overgÄr alt og alle!

Yay, jeg er klok. Sitter Ä hÞrer Rainbow Theme/Frozen Rainbow nÄ, nydlig sang. Men er som sagt ikke lenge mellom Maidens glimrende Þyeblikk heller.

Runar
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Runar »

Affen wrote:
Runar wrote:
Affen wrote:
torjo wrote:Jeg digger Saxon, sÊrlig de fÞrste platene, men Ä si at de aldri har gitt ut en dÄrlig plate er for drÞyt. Liveplata "The Eagle Has Landed II" har jeg eksempelvis ikke mye pent Ä si om.

Dette er uansett rÄtt parti. Der Saxon har én absolutt innertier-plate ("Wheels Of Steel") har Iron Maiden tre (debuten, "The Number Of The Beast" og "Piece Of Mind"), pluss at Maiden har flere plater som nesten nÄr helt opp.

Kan du utdype hva som liksom ikke er genialt med The Eagle Has Landed II? Det er sÄ og si ei perfekt liveskive, for f**n! Og nÄr Yngwie kommer inn og spiller gjestegitar pÄ Wheels of Steel, er ikke orgasmen langt unna...!
Det som ikke er perfekt er jo at Yngwie kommer inn Ă„ spiller gjestegitar.
Som sagt; digger Saxon, men ingenting overgÄr Iron Maiden. Ikke engang Judas Priest!

Ser du pÄ skiver gjort etter 80-tallet, er Saxon helt overlegen, Priest helt ok, og Maiden helt elendig...
Uenig pÄ alle punkter.

BUB
Belieber
Belieber
Mood:

Post by BUB »

Udunpute wrote:Teit spÞrsmÄl. Maiden selvfÞlgelig.

Iron Maiden med Dickinson gruser alt, Saxon er vel greitt nok, men heller ikke noe mer, smÄkoselig.
Image

Mayhem666
Spermatozoon
Mood:

Post by Mayhem666 »

Det sier seg bare selv hvem som er best.

AndreWerdenskrieg
B
B
Mood:

Post by AndreWerdenskrieg »

Jeg stemmer Saxon siden Maiden bare disser Sharon Osbourne.
If you were to look up Spiral Architect in a thesaurus book, it's musical antonym would be AC/DC.

GladĂžks
Belieber
Belieber
Mood:

Post by GladĂžks »

thorel wrote:Saxon er knall, men kan ikke sammenlignes med Maiden, det er rÄtt parti.

HĂžr, hĂžr.
ElÀkööt supikoirat!

evil
Belieber
Belieber
Mood:

Post by evil »

Affen wrote:
torjo wrote:
Affen wrote:

Hva som ikke er genialt?? 8O
SpĂžker du?

Da mÄ jeg bare si rubbel og bit.

For det fÞrste hÞres bandet baktungt og slitent ut. Det er Äpenbart at de trenger penger. Der Biff snakker mellom lÄtene hÞres det bare patetisk ut. Dessuten er ikke lÄtutvalget optimalt. ForstÄr jo selvsagt at de vil oppsummere mest mulig av karrieren, men det er nÄ engang sÄ at de var best i starten, og at ikke alt av det senere materialet holder helt mÄl. Innse at det er mye vi aldri kommer til Ä bli enige om nÄr det kommer til musikk, Affen.

Jeg kjÞpte forÞvrig denne plata for en meget billig penge pÄ Island (rundt 50 norske kroner), sÄ veldig mye kastet jeg heldigvis ikke bort.

Tror jeg betalte 249,- samme dag den kom i butikkene. Kjenner ikke igjen din beskrivelse i det hele tatt! Saxon hÞres like frisk og vital ut der som bestandig! Og i motsetning til Priest, Maiden, m.fl., har Saxon holdt like hÞyt lÄt-nivÄ gjennom hele 90-tallet. Skiver som Solid Ball of Rock, Forever Free, Dogs of War, Unleash the Beast, etc, er jo GLIMRENDE! FÞrsteklasses heavy metal! Greit at man har forskjellig smak, men at du som forsvarer 80- og 90-talls Purple, samtidig er negativ til nyere Saxon, er for meg helt uforstÄelig...Jeg skjÞnner det rett og slett ikke!

jeg skjÞnner ikke at du nesten alltid mÄ vÊre uenig med torjo,ha ha ha :lol:

GladĂžks
Belieber
Belieber
Mood:

Post by GladĂžks »

torjo wrote:[ForstÄr jo selvsagt at de vil oppsummere mest mulig av karrieren, men det er nÄ engang sÄ at de var best i starten, og at ikke alt av det senere materialet holder helt mÄl.

Da hadde de tydeligvis lÊrt leksa si nÄr jeg sÄ dem live pÄ Graspop i fjor. Da spilte de sÄ Ä si bare materiale fra fÞrste halvpart av 80-tallet. En veldig god konsert, og Biff Byford gjorde ogsÄ en veldig god jobb som frontfigur.

Men, som fÞr sagt, det er fortsatt ikke pÄ nivÄ med Maiden.
ElÀkööt supikoirat!

evil
Belieber
Belieber
Mood:

Post by evil »

stemte Iron Maiden,men Saxon har et par tre virkelig killer skiver i Wheels Of Steel + The Eagle Has Landed og Denim And Leather,synes ikke at Power And The Glory+Crusader og Innocence Is No Excuse er no sÊrlig imponerende,men Solid Ball Of Rock er meget bra,men Affen ikke skjell meg ut hvis du ikke er enig i disse utsagnene :lol: noe du helt sikkert ikke er,noe jeg synes er helt uforstÄlig er din forherligelse av Grave Diggers:excalibur,som jeg minnes du kallte for et av metallens store mesterverk.

Locked Previous topicNext topic