Welcome to Rock Forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Judas Priest - [Nostradamus]

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

To år etter at tråden ble laget er det på tide med en poll...:-)

Dawn Of Creation
0
No votes
PROPHECY
5
11%
Awakening
0
No votes
REVELATIONS
6
13%
The Four Horsemen
0
No votes
WAR
2
4%
Sands Of Time
0
No votes
PESTILENCE AND PLAGUE
5
11%
DEATH
2
4%
Peace
1
2%
CONQUEST
1
2%
LOST LOVE
0
No votes
PERSECUTION
6
13%
Solitude
0
No votes
EXILED
3
7%
ALONE
7
15%
Shadows In The Flame
0
No votes
VISIONS
2
4%
Hope
0
No votes
NEW BEGINNINGS
0
No votes
Calm Before The Storm
0
No votes
NOSTRADAMUS
4
9%
FUTURE OF MANKIND
2
4%

Total votes: 46

Gladøks
Belieber
Belieber
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gladøks »

Ettersom jeg blei veldig glad i AOR-plata - og siden Lochness er en utrolig bra låt! :D (tonedøve nisser som ikke kan skjønne såpass! :disgusted: ) - så ser jeg i aller høyeste grad fram til denne plata! Jeg regner med Priest er inne i et godt sig nå, og er i stand til å gjøre noe stort ut av et slikt prosjekt.
Eläkööt supikoirat!

daimonion
Belieber
Belieber
Mood:

Post by daimonion »

Håper bare det ikke blir for episk, noe det godt kan bli iom at det er snakk om ett konseptalbum.

Fettern_til_Jesus
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Fettern_til_Jesus »

Dette har jeg faktisk litt troen på. Ikke fordi jeg tror historien kommer til å bli spesielt god, men fordi jeg tror bandet er nødt til å prøve litt nye ting for å unngå å stagnere akkurat nå. Kan bli bra.
HUR, DEH ANTZIK KOHNTARKOSZ KREUHN KOHRMAHN STOHT WURDAH MELEKAAHM
UZ, DEH ORKBAHNN KREUHN KOHRMAHN
ZËBËHN STRAIN DE GEUSTAAH WORTSIS, DA REUS STOAH

torjo
Rocker
Rocker
Mood:

Post by torjo »

Gladøks wrote:... - og siden Lochness er en utrolig bra låt! :D (tonedøve nisser som ikke kan skjønne såpass! :disgusted: )...

Hør på den gale professor Tankeløs! :twisted:

Neida, "Loch Ness" er egentlig en bra låt, men refrenget kunne vært bedre, og låta kunne vært noe kortet ned.
Ta tårnet, Ebralidze!

Runar
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Runar »

Lochness er da absolutt en godkjent låt.

torjo
Rocker
Rocker
Mood:

Post by torjo »

Det forskjell på "utrolig bra" og "godkjent"! :)
Ta tårnet, Ebralidze!

knuthulhu
Poser
Poser
Mood:

Post by knuthulhu »

Refrenget er helt forferdelig, og det ødelegger resten av låta. Den kunne vært "godkjent" med annet refreng og streng kutting på lengden.
"Even s***n wears leather"

torjo
Rocker
Rocker
Mood:

Post by torjo »

Jepp! Overlat sjømannsvise-refrengene til Erik Bye. Det var mann som kunne de greiene!
Ta tårnet, Ebralidze!

Hanis85
Spermatozoon
Mood:

Post by Hanis85 »

Steve-Peck wrote:Ach, spannend!!! Det høres artig ut. Får bare håpe de klarer å sette sammen noe sprekere enn den noe tamme Angel Of Retribution...

tamme angel of retribution tam? er jo en kanonskive! er 2-3 låter der som er tamme, men resten sparker rævv!! et fantastisk comeback etter den tamme tia med ripper bak mikrofonen

Topic author
Nils Barvåg
Poser
Poser
Mood:

Post by Nils Barvåg »

JUDAS PRIEST Talk About The Making Of 'Nostradamus' - May 29, 2006

JUDAS PRIEST have revealed more details about their upcoming first conceptual album, which is based upon the life and predictions of the 16th century French prophet Nostradamus. In a May 24, 2006 appearance on the "Rockline" syndicated radio show, PRIEST frontman Rob Halford and guitarist Glenn Tipton spoke about the songwriting process for the CD and their touring plans, which are expected to include a performance of the entire album from beginning to end at each show on the trek. A couple of excerpts from the "Rockline" appearance follow (as transcribed by BLABBERMOUTH.NET):

On the songwriting process for "Nostradamus":

Tipton: "We've been considering a concept album for quite a while now, and our manager actually brought up the subject of Nostradamus, which we're all interested in. There's so many moods. The actual album is based upon his life as opposed to his predictions and things like that. It's all about his life, which is really interesting — full of incident and drama. We all felt very strongly there were so many moods there to tackle that it would make a great subject matter for a concept album."

Halford: "It's gonna be great, because, as Glenn was saying, he's [Nostradamus] a very mysterious character. We're gonna convey that kind of atmosphere in the music. Glenn, K.K. [Downing, guitar] and myself have already been writing back in England, and the early roots of 'Nostradamus' — they just sound incredible. We are doing some things differently. It will be a metal/rock opera-type production, so it will be strong. It will be everything you love about PRIEST. We're looking forward to it."

Tipton: "We're well on the way [in the songwriting department]. We've got a large portion of it completed on the writing side. I can safely say it's probably the most unique thing we've done. We've got an abundance of material, and we'll paste it all together and we'll shortly go into the studio and begin putting it all down."

Halford: "It's great. We're stoked. I can hear the songs in my head right now. It's gonna be incredible. The thing about Nostradamus is that, as difficult as it will be [to write a concept album based on his life], and it's a joy to face that challenge, it's a little easier in some sense [than writing a regular album], because you've got your plot. You've got your whole thing there laid out for you — you've got this real living, breathing person, who's now dead. But you've got the whole story of his life. And you just explore that and you try and find a way to kind of bring that about in a musical presentation. So the writing process is still the much the same. The three of us get together in a room, and we're talking about each particular moment in Nostradamus' life and we're trying to fit in the moods and emotions to those particular chapters."

"It's more about his life, because everybody knows him more about his prophecies. He's never really gone out of the news in hundreds and hundreds of years, and there are some that believe in his prophecies and some that don't. His life was a difficult life. He went through a lot of rough times. He was a brilliant doctor of medicine — he partly cured the great plague of Europe, he was able to save thousands of people, but couldn't save his wife and kids, which is tragic. And he was chased all over the country by the Roman Catholic Church. There's a ton of stories that you can really investigate musically."

On touring plans:

Halford: "Well, as ever, when 'Nostradamus' is completed, we're gonna go out and tour with that. It will be kind of unique, because we're intending and hoping that we'll be able to perform the complete 'Nostradamus' piece from front to back, which is something that PRIEST has never done. We were saying earlier today to our friends at VH1 that we're always looking for some new adventures and this will be one of them. So when we do go out with 'Nostradamus', that's what you'll experience — you'll have the whole recording from front to end. So it'll be that, and I dare say after that there'll be some more PRIEST touring covering all of our extensive back catalog of songs."

Tipton: "We wanna go out next time and do a completely different set, 'cause there's so many songs that people want us to play, and obviously there's only so much time we can play on stage. So we've got really a great setlist — potential setlist. We're going back to the real early days to draw songs from there. So we've got a lot of interesting projects ready to go."
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

Topic author
Nils Barvåg
Poser
Poser
Mood:

Post by Nils Barvåg »

Trenger jeg å si at jeg gleder meg noe j****g? :D
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

Navigator
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Navigator »

Thefaithlesspriest wrote:Trenger jeg å si at jeg gleder meg noe j****g? :D

Du er vel ikke akkurat alene!
-"Du er full Sir Winston, du er virkelig full."
-'Ja, Mrs. Braddock, jeg er full. Men du, Mrs. Braddock er stygg og virkelig fet. Men, i morgen tidlig er jeg, Winston Churchill, edru."

Uncle_Oyster
Beliebe
Beliebe
Mood:

Post by Uncle_Oyster »

Æ e reidd!

Angel of Retribution er topp 5 i Priest-sammenheng, noe jeg fikk sånn bakoversveis av etter en del år med utter crap fra den kanten at nå er jeg skikkelig engstelig for at de ikke skal klare å følge opp!!! Fyttejesus! Men klarer de å holde det på Hellrider/Demonizer/Loch Ness-nivå musikalsk (noe som vil kle et Nostradamus-prosjekt) så er vi sikret ei stjerneskive. Tør vi håpe?

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Syns Priest skal slutte å prøve å kopiere den kjedelige Painkiller skiva. Likte AOR i starten, men ble fort lei. Føler nesten like liten trang til å høre den som Painkiller nå, dvs at den og støver ned. Hadde vært kult om de kom opp med ei skive på Turbo nivå igjen...
Image

Fettern_til_Jesus
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Fettern_til_Jesus »

Affen wrote:Syns Priest skal slutte å prøve å kopiere den kjedelige Painkiller skiva. Likte AOR i starten, men ble fort lei. Føler nesten like liten trang til å høre den som Painkiller nå, dvs at den og støver ned. Hadde vært kult om de kom opp med ei skive på Turbo nivå igjen...

Delvis enig, bortsett fra at de burde gått enda lengre bakover i tid. Synes forsåvidt Painkiller har noen bra låter, men bandet har ikke utgitt en helhetlig höydare siden '84...
HUR, DEH ANTZIK KOHNTARKOSZ KREUHN KOHRMAHN STOHT WURDAH MELEKAAHM
UZ, DEH ORKBAHNN KREUHN KOHRMAHN
ZËBËHN STRAIN DE GEUSTAAH WORTSIS, DA REUS STOAH

hauepine
Belieber
Belieber
Mood:

Post by hauepine »

Jeg fikk ikke helt taket på "Angel of Retribution", men skal gi den en sjanse til. Uansett så må denne høres før den kjøpes.

hauepine
Belieber
Belieber
Mood:

Post by hauepine »

torjo wrote:
Laraque27 wrote:Men følgjer dei opp Angel of Retribution reint kvalitetsmessig, så har eg trua.

Om de makter å unngå svulstigheter som refrenget i "Loch Ness" kan det bli bra.
Du har helt rett angående refrenget. Pinlig å høre på det, men ellers er det en helt OK sang.

StigRR
Belieb
Belieb
Mood:

Post by StigRR »

Skjønner egentlig ikke hvordan folk kan være så til de grader positiv til dette! Gjør de et konsept album vil det sannsynligvis være mye i "Lochness" gata, noe jeg egentlig synes er greit. Tekster har derimot aldri vært den sterkeste siden i Priest sammenheng og jeg tror de tar seg vann over hodet her. Blir ikke mye "metal, steel, og leather" av dette.

Breaking the what?!
-Flopp!

Breaking the what?!!
-FLOPP!!

BREAKING THE WHAT?!!
-F-L-O-P-P-

Håper selvfølgelig de greier det, men vi trenger da for guds skyld ikke ENDA en "metal-opera?!"

norseman
Belieber
Belieber
Mood:

Post by norseman »

Optimist og skeptiker på en gang. AoR var knallbra (med unntak av det mange har påpekt; det LATTERLIGE refrenget i ellers meget bra Loch Ness). Når det gjelder tekster har jo heller ikke Priest alltid vært på høyden, men karrieren har rommet både topper og bunner. The Sentinel er fantastisk til sitt bruk, mens Love Bites ikke er det. Beregner sannsynligheten til 75% for at det blir en meget bra plate.
'Till, in Time's stayless stealthy swing,
Uncompromising rude reality
Mangled the Monarch of our fashioning,
Who quavered, sank; and now has ceased to be.

FrankTommy
Infant
Infant
Mood:

Post by FrankTommy »

Jaja.......
...det amerikanske forsvaret brukte Lars Monsen som fasit da de utviklet GPS..

Hørt på t-banen i Hamburg: Ausstieg Links

Locked Previous topicNext topic