Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Gammal WASP!

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

WASPs tidligste plater

WASP
19
32%
The Last Command
34
57%
Inside the Electric Circus
4
7%
Live... In the Raw
3
5%
 
Total votes: 60
User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Affen wrote:
Lynchomaniac wrote:HEEEELLLIIONN! 8) Mao. debuten - folk skriker ende over over TLC (som for all del er ei flott skive) men noe bedre enn debuten er den alldeles ikke :!:

Hæ? Er du full? Hva mener du egentlig her?

Som sagt retta på, og nå mener jeg det jeg skriver :wink:
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

Lynchomaniac wrote:
torjo wrote:Må innrømme at jeg ikke har hørt "Inside The Electric Circus" og liveplata, men debuten er så bra at jeg stemmer den uansett. Men jeg er litt usikker på om den slår "The Headless Children".

W.A.S.P. er heavy metal ja!
Ingen er vel i tvil om det?

Stemmer mot Faithless og Affen her, og med Gløxa og Torjo :!:
Hiver meg på her ettersom det er liten tvil om at W.A.S.P. spiller heavy metal.

Og jeg liker debuten best, men her er det tett i teten.

User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Selv KFD innrømmer at W.A.S.P. er metal. :)
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Nils Barvåg
Poser
Poser
Posts: 321
Joined: 09 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by Nils Barvåg »

Heller "I Wanna be Somebody" lengre mot "I Wanna Rock'n'Roll All Nite" eller "Freewheel Burning"? For meg er dette enkelt å høre, men det er mulig vi snakker om forskjellige ting her. Jeg vektlegger rock'n'roll-feeling, og baserer oppfatninga på det, mens yngve snakker om "power". For meg blir det i dette tilfellet bare et produksjonsteknisk overflatefenomen...
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

User avatar

Harvest
Belieber
Belieber
Posts: 56
Joined: 08 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Harvest »

The Last Command! Hørte på den to ganger tidligere i dag. Favorittlåta mi med WASP, "Wild Child" er med på denne, i tillegg til herligheter som bla.a. "Fistful of Diamonds", "Blind In Texas" og "Running Wild In The Streets".
Image

User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

Thefaithlesspriest wrote:Heller "I Wanna be Somebody" lengre mot "I Wanna Rock'n'Roll All Nite" eller "Freewheel Burning"? For meg er dette enkelt å høre, men det er mulig vi snakker om forskjellige ting her. Jeg vektlegger rock'n'roll-feeling, og baserer oppfatninga på det, mens yngve snakker om "power". For meg blir det i dette tilfellet bare et produksjonsteknisk overflatefenomen...
Den heller mest mot "Freewheel Burning".
Trommespillet, gitarene, riffene og ikke minst vokalen er essensielle faktorer som gjør dette til heavy metal.
Skjønner at du kan få rock n' roll-felling av W.A.S.P., men synes selv den undergraves av aggresiviteten og kraften til W.A.S.P. og ikke minst de faktorene jeg nevner ovenfor.

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Hele saken er jo basert på feil premisser. Inside the Electric Circus er den første av de nye WASP, så den skulle ikke vært med. The Last Command er forøvrid det beste WASP-albumet uansett æra.

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

De to første skivene er bra, mens Inside the Electric Circus er passe kjedelig. Går for The Last Command.

Hardrock eller heavy metal ? Orker ikke mer...


BruunoRamone
Belieber
Belieber
Posts: 30
Joined: 22 Jun 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BruunoRamone »

Ja, takk alle fire!!! Går for The Last Command, siden den er så og si feilfri. Debutskiva er dog ikke mange hakk svakere. Falt litt av WASP-karusellen etter liveskiva jeg. Har sikkert noe med alderen å gjøre.

User avatar

Nils Barvåg
Poser
Poser
Posts: 321
Joined: 09 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by Nils Barvåg »

AndersMarken wrote:Hardrock eller heavy metal ? Orker ikke mer...

Ei av de mest interessante problemstillingene her på forumet på en stund, men det er tydeligvis vanskelig å sette opp kriterier...

Er som sagt overbevist om at det er graden av rock'n'roll-feeling som er nøkkelen til en fornuftig sjangerinndeling, men det er ikke vits i å gjenta det i det uendelige. Man må også til slutt akseptere det skjønnsmessige i saken.
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

BruunoRamone wrote:Ja, takk alle fire!!! Går for The Last Command, siden den er så og si feilfri. Debutskiva er dog ikke mange hakk svakere. Falt litt av WASP-karusellen etter liveskiva jeg. Har sikkert noe med alderen å gjøre.

Skaff deg Headless Children og Crimson Idol, resten greier du deg uten - mye fjas fra Blackie etter det!
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3


BruunoRamone
Belieber
Belieber
Posts: 30
Joined: 22 Jun 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BruunoRamone »

Lynchomaniac wrote:
BruunoRamone wrote:Ja, takk alle fire!!! Går for The Last Command, siden den er så og si feilfri. Debutskiva er dog ikke mange hakk svakere. Falt litt av WASP-karusellen etter liveskiva jeg. Har sikkert noe med alderen å gjøre.

Skaff deg Headless Children og Crimson Idol, resten greier du deg uten - mye fjas fra Blackie etter det!

Joda, de to skivene duger Men de står langt ned på lista over det som skal handles inn. Ei liste som for øvrig er så lang som et vondt år nå. Jeg MÅ snart vinne i lotto.

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Thefaithlesspriest wrote:
AndersMarken wrote:Hardrock eller heavy metal ? Orker ikke mer...

Ei av de mest interessante problemstillingene her på forumet på en stund, men det er tydeligvis vanskelig å sette opp kriterier...

Er som sagt overbevist om at det er graden av rock'n'roll-feeling som er nøkkelen til en fornuftig sjangerinndeling, men det er ikke vits i å gjenta det i det uendelige. Man må også til slutt akseptere det skjønnsmessige i saken.

For å være snill med Gladøks kan jeg i hvert fall si at det er nærmere heavy metal enn Twisted Sister.

User avatar

Nils Barvåg
Poser
Poser
Posts: 321
Joined: 09 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by Nils Barvåg »

Ja, Twisted Sister er enda mer hardrock enn Wasp...
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Thefaithlesspriest wrote:Ja, Twisted Sister er enda mer hardrock enn Wasp...

Begge er hardrock. Ingen av dem har det metalliske soundet som f.eks Priest & Maiden har...
Image

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Haha, hvis ikke WASP er heavy metal, var det joggumeg mange år hvor sjangeren ikke hadde noen band, kun et navn.


BruunoRamone
Belieber
Belieber
Posts: 30
Joined: 22 Jun 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BruunoRamone »

WASP er heavy metal i mine ører.

User avatar

Topic author
Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gladøks »

Runar wrote:
Thefaithlesspriest wrote:Heller "I Wanna be Somebody" lengre mot "I Wanna Rock'n'Roll All Nite" eller "Freewheel Burning"? For meg er dette enkelt å høre, men det er mulig vi snakker om forskjellige ting her. Jeg vektlegger rock'n'roll-feeling, og baserer oppfatninga på det, mens yngve snakker om "power". For meg blir det i dette tilfellet bare et produksjonsteknisk overflatefenomen...
Den heller mest mot "Freewheel Burning".
Trommespillet, gitarene, riffene og ikke minst vokalen er essensielle faktorer som gjør dette til heavy metal.
Skjønner at du kan få rock n' roll-felling av W.A.S.P., men synes selv den undergraves av aggresiviteten og kraften til W.A.S.P. og ikke minst de faktorene jeg nevner ovenfor.

Enig med Runar. Sitter og hører på WASPs debut i skrivende stund, og Screaming for Vengeance-plata og Defenders of the Faith-plata spøker som de verste slottsspøkelser i bakgrunna. WASP holder seg mye til laid-back melodilinjer som de deler med rock'n'roll (og forsåvidt mye med country også, uten at jeg kaller WASP hardcountry av den grunn), men kraften, gitarsoundet, soloene og tromminga er så metal, så metal.

np WASP - B.A.D.
Eläkööt supikoirat!

User avatar

carburetor
Poser
Poser
Posts: 337
Joined: 25 Jun 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by carburetor »

klarer ikke besteme meg. det meste av wasp er meget bra. avstår fra å stemme. og ja, wasp er HEAVY METAL!!

User avatar

Stridsmann
Beli
Beli
Posts: 6
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by Stridsmann »

Debutten er en klasse høyere enn noe annet dette bandet har gitt ut
FADER… s***n… GUIDA MIG GENOM SLALOMPORTEN
TILL… SEGER… I DEN SANNA VINTERSPORTEN

Locked Previous topicNext topic