Bon Scott-årene til AC/DC
Rector wrote:Liker best det første og det siste med Scott. Men alt er jo bra der. Åstræilien edition albums, da.
Jeg kjøpte Australia-utgaven av "Let There Be Rock" på CD fordi "Crabsody In Blue" mangler på den internasjonale CD-utgaven. Den er dog på den europeiske vinylutgaven. Da de ga ut de remastrede CDene hadde de tydeligvis den amerikanske utgaven som mal, med "Problem Child" i stedet for "Crabsody In Blue". Tullete, spør du meg. Den var jo på "Dirty Deeds Done Dirt Cheap", og dessuten er "Crabsody" en bedre låt. Grunnen til at den amerikanske utgaven tok med "Problem Child" i utgangspunktet kan ha vært at "Dirty Deeds Done Dirt Cheap" ikke ble utgitt i USA før 1981.
Ta tårnet, Ebralidze!
Jeg hadde både vinyl og CD euro av LTBR før i ivrige dager. Husker Problem Child var der - men er den fra LTBR-sessions el bare sampla over fra Deeds-plata? Mye rot i utgivelser, ja.torjo wrote:Rector wrote:Liker best det første og det siste med Scott. Men alt er jo bra der. Åstræilien edition albums, da.
Jeg kjøpte Australia-utgaven av "Let There Be Rock" på CD fordi "Crabsody In Blue" mangler på den internasjonale CD-utgaven. Den er dog på den europeiske vinylutgaven. Da de ga ut de remastrede CDene hadde de tydeligvis den amerikanske utgaven som mal, med "Problem Child" i stedet for "Crabsody In Blue". Tullete, spør du meg. Den var jo på "Dirty Deeds Done Dirt Cheap", og dessuten er "Crabsody" en bedre låt. Grunnen til at den amerikanske utgaven tok med "Problem Child" i utgangspunktet kan ha vært at "Dirty Deeds Done Dirt Cheap" ikke ble utgitt i USA før 1981.
Rector wrote:Husker Problem Child var der - men er den fra LTBR-sessions el bare sampla over fra Deeds-plata? Mye rot i utgivelser, ja.
Jeg tror det er samme versjon av "Problem Child" ja, men nå ble jeg litt usikker. Har ikke bitt meg merke i noen forskjell (jeg har også den remastrede CD-utgaven med "Problem Child"). Hvis den er fra LTBR-innspillingen kan jo inkluderingen på en måte forsvares.
Ta tårnet, Ebralidze!
Må nok si Highway to Hell her, med High Voltage og Powerage hakk i hæll.
Det er joggu meg tre j****g gode plater, Let There Be Rock er å tøff. Dirty Deeds har jeg faktisk ikke hørt.
Det er joggu meg tre j****g gode plater, Let There Be Rock er å tøff. Dirty Deeds har jeg faktisk ikke hørt.
-"Du er full Sir Winston, du er virkelig full."
-'Ja, Mrs. Braddock, jeg er full. Men du, Mrs. Braddock er stygg og virkelig fet. Men, i morgen tidlig er jeg, Winston Churchill, edru."
-'Ja, Mrs. Braddock, jeg er full. Men du, Mrs. Braddock er stygg og virkelig fet. Men, i morgen tidlig er jeg, Winston Churchill, edru."
Har bare hørt Dirty Deeds, Let There Be Rock og Highway ... Hmm ... Velger Dirty Deeds!
Sigurd: Håper allikevel selvsagt heller på at Chelsea tar the quadruple, at hele Norge får byllepest, at verden går under i atomkrig og at jeg spises opp av en mengde rabiesbefengte rotter enn at Liverpool vinner serien.
-
- B
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Alle skivene med Bon er fantastiske, og hvilken jeg liker best varierer fra uke til uke.
Uansett, min stemme går til Powerage. Beste låt på skiva er Whats next to the Moon.
Uansett, min stemme går til Powerage. Beste låt på skiva er Whats next to the Moon.
Vanskelig å velge ettersom AC/DC egentlig bare har gitt ut én plate under forskjellige navn. Fansen hevder å kunne høre forskjellen på disse. Noe som selvfølgelig bare er vås.
perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
-
- Poser
- Mood:
smeghead wrote:jeg kan ikke begripe at Glamøks liker møkkabandet AC/DC, men misliker Motörhead. ikke særlig metal!
Fordi han er en mann av stor viten og integritet og ikke minst god smak
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
-
- Belieber
- Mood:
Alle albumene er geniale på sin måte!
Blir gjerne Let There Be Rock, men Powerage på SIN måte. Litt mere bluesy, noe som passer meg fint!
Blir gjerne Let There Be Rock, men Powerage på SIN måte. Litt mere bluesy, noe som passer meg fint!
Det er faktisk nøyaktig motsatt av hvordan det burde vært. Selv liker jeg Motörhead og ser på AC/DC som noen latterlige amatører uten livets rett.smeghead wrote:jeg kan ikke begripe at Glamøks liker møkkabandet AC/DC, men misliker Motörhead. ikke særlig metal!
perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'