Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Pene instrumenter

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Dick Hardy
Poser
Poser
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Dick Hardy »

Forresten:
Image
Fiiiiiiiiiiiiiiiine gitaren! :D
Image

Stian
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Stian »

Image

Imp y Celyn
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Imp y Celyn »

Stian, den Star Wars gitaren er fantastisk :D

Stian
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Stian »

Ja, grom den. En av godjentene til far.

Bob
Bel
Bel
Mood:

Post by Bob »

stian vant :!:
JØRGEN! YOU'RE RUNNING THE WRONG DIRECTION!!
Hege wrote:Nye utgivelser pleier å være kjipt.

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Criss Oliva hadde noen aldeles nydelige Charvel gitarer. Dessverre vanskelig å finne gode bilder på Google nå, men her er et par:

Image

Image

Image
Image

EUROPHIEND
Belieber
Belieber
Mood:

Post by EUROPHIEND »

drømmer om en sånn:

til høgre:
Image

og en sånn
Image

en sånn:
Image

og min egen da self:

Image
Image
Framföralt har ni båda bobil och bläkksprut...

Kølabrennern
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Kølabrennern »

Jeg har så jævli lyst på den bassen din. Er du relativt svær, eller er det en shortscale?

EUROPHIEND
Belieber
Belieber
Mood:

Post by EUROPHIEND »

Kølabrenner wrote:Jeg har så jævli lyst på den bassen din. Er du relativt svær, eller er det en shortscale?
jeg er ikke spesielt diger, men måler 192 på strømpa. er den 34" mon tro? hvis det er noe som sier deg eller meg no?(detta er det bassnerder ala erlend, phoncbel, og fretless som vet mer om) husker ikke. den skal i hvertfall være en helt vanlig bass..? nå har jeg lyst til å lage mer, mulig jeg setter i gang med en fretless og kanskje en gitarr. for jeg får ikke tak den gitaren jeg vil ha.. p**s..
Image

Kølabrennern
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Kølabrennern »

Bottom line: Bassen er fantastisk fin. Blir alltid imponert over folk som lager sine egne instrumenter, som ikke går helt over the top når det gjelder fancy former og antall strenger og tull.

EUROPHIEND
Belieber
Belieber
Mood:

Post by EUROPHIEND »

Kølabrenner wrote:Bottom line: Bassen er fantastisk fin. Blir alltid imponert over folk som lager sine egne instrumenter, som ikke går helt over the top når det gjelder fancy former og antall strenger og tull.
takk!
er enig med at det er ofte det beste å lage noe en liker sjøl uten altfor mye fjas knotter og strenger. men smaken er som baken. hårete, og til tider illeluktende..
Image

snokslam
Poser
Poser
Mood:

Post by snokslam »

europhiend wrote:
Kølabrenner wrote:Jeg har så jævli lyst på den bassen din. Er du relativt svær, eller er det en shortscale?
jeg er ikke spesielt diger, men måler 192 på strømpa. er den 34" mon tro? hvis det er noe som sier deg eller meg no?(detta er det bassnerder ala erlend, phoncbel, og fretless som vet mer om) husker ikke. den skal i hvertfall være en helt vanlig bass..? nå har jeg lyst til å lage mer, mulig jeg setter i gang med en fretless og kanskje en gitarr. for jeg får ikke tak den gitaren jeg vil ha.. p**s..

34" er standard ja, og kudos for å ha mekka en så forjævlig pen bass!
Digitus Impudicus!

EUROPHIEND
Belieber
Belieber
Mood:

Post by EUROPHIEND »

phoncible wrote:
europhiend wrote:

34" er standard ja, og kudos for å ha mekka en så forjævlig pen bass!
takk!:)
34" er standard sier du, hva er ikke standard og hvordan ser en ikke-standard bass ut på mål? om du skjønner.
Kan jeg lage en bass med bare tolv bånd f.eks? dvergbass. uten at den blir junior..?
Image

snokslam
Poser
Poser
Mood:

Post by snokslam »

vel, skalalengden henviser jo bare til lengden mellom bro og nut (sadel eller oversadel på norsk? :-k), så du kan jo fint kjøre ett bånd på en 37" bass om du så vil.

men det er vel vanlig at shortscale-basser er 30-32" og longscale er 35".
kutter du ned stort mer på lengden trur jeg du sliter med å få noe særlig definisjon utav strengene (om du ikke stemmer opp en oktav og går pikkolo!)

sånn halvveis ontopic:
fikk prøvd en dingwall med fanned frets, skalalengde 34-37, og er for øyeblikket temmelig overbevist om at det er veien å gå, jaffal om du skal dypere enn e på strenga. :o så om alt går som det skal hauser det inn en slik en i løpet av noen uker
Image
Digitus Impudicus!

Porcus
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Porcus »

Fa'n så fort fanned frets brer om seg, da? Det er da ikke lenge siden det knappest fantes en bass med sånt?
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

phoncible wrote: sånn halvveis ontopic:
fikk prøvd en dingwall med fanned frets, skalalengde 34-37, og er for øyeblikket temmelig overbevist om at det er veien å gå, jaffal om du skal dypere enn e på strenga. :o så om alt går som det skal hauser det inn en slik en i løpet av noen uker
Image

WTF!? 8O

Hvordan i all verden funker det der!? Må man stemme anderledes enn vanlig? Er det ikke forvirrende å spille på med sånne bånd???
Image

snokslam
Poser
Poser
Mood:

Post by snokslam »

Porcus wrote:Fa'n så fort fanned frets brer om seg, da? Det er da ikke lenge siden det knappest fantes en bass med sånt?

om jeg ikke husker feil var dingwall de første som mekka bass med fanned frets, og kan ikke huske å ha sett andre enn dems og novax sine egne. men jfr egen erfaring og all skryten jeg har sett overalt er det vel bare et spørsmål om tid før det blir mer vanlig.

affen: stemmes vanlig, spilles vanlig. venner deg til det på 5 minutter :o

edit: litt info for de som er nyskjerrige:
http://www.edromanguitars.com/newsite/g ... /novax.htm
Digitus Impudicus!

Bajsburk
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Bajsburk »

Affen wrote:
DecrapifierOfBajswafflers wrote:
Image

Hvordan er denne stemt, hvilke 2 strenger har du i tillegg til de på 6-strengeren? Og hvordan er det å spille på 8-strenger av denne typen? Overgangen til 6 gikk overraskende lett, men 8 blir fort litt drøyt vil jeg tro...

om du skal klare å bruke alle 8 strenger effektivt så har du nok litt å by på ja. får satse på at lengden mellom strengene er et minimum så halsen ikke blir altfor stor å håndtere. vil tro det er en ekstra mørk F" og en lysere F, sett at alt er stemt i kvarter og det ikke er michael manring som skal besudle byggverket.

snokslam
Poser
Poser
Mood:

Post by snokslam »

finch? :D
Digitus Impudicus!

Dick Hardy
Poser
Poser