Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Kiss - Del 3: De eksperimentelle Ă„r

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Kiss' beste plate i denne perioden er...

Dynasty
6
11%
Unmasked
11
19%
Music From "The Elder"
17
30%
Creatures Of The Night
23
40%
 
Total votes: 57

Conan
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Conan »

Gikk for Creatures skiva her.

User avatar

GladĂžks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by GladĂžks »

Dick_Hardy wrote:(mangler The Elder)

Hadde dette vÊrt i begynnelsen av desember, sÄ skulle du fÄtt julegave av meg i Är, Dick.
ElÀkööt supikoirat!

User avatar

Dick Hardy
Poser
Poser
Posts: 251
Joined: 11 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 36

Post by Dick Hardy »

GladĂžks wrote:
Dick_Hardy wrote:(mangler The Elder)

Hadde dette vÊrt i begynnelsen av desember, sÄ skulle du fÄtt julegave av meg i Är, Dick.
Jaha? Liker du den ikke? :wink:
Image

User avatar

GladĂžks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by GladĂžks »

Dick_Hardy wrote:
GladĂžks wrote:
Dick_Hardy wrote:(mangler The Elder)

Hadde dette vÊrt i begynnelsen av desember, sÄ skulle du fÄtt julegave av meg i Är, Dick.
Jaha? Liker du den ikke? :wink:

Du kan jo lese tidligere i trÄden.
ElÀkööt supikoirat!

User avatar

Dick Hardy
Poser
Poser
Posts: 251
Joined: 11 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 36

Post by Dick Hardy »

Har gjort det, men hvorfor skulle du kaste bort pÊng pÄ meg? Trodde vi var fiender 8)
Image

User avatar

GladĂžks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by GladĂžks »

Dick_Hardy wrote:Har gjort det, men hvorfor skulle du kaste bort pÊng pÄ meg? Trodde vi var fiender 8)

Du kunne sett pÄ det som en form for humanistisk intervensjon. Jeg kan jo ikke bare sitte og se pÄ at folk ikke har Music from "The Elder"!
ElÀkööt supikoirat!

User avatar

Dick Hardy
Poser
Poser
Posts: 251
Joined: 11 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 36

Post by Dick Hardy »

GladĂžks wrote:
Dick_Hardy wrote:Har gjort det, men hvorfor skulle du kaste bort pÊng pÄ meg? Trodde vi var fiender 8)

Du kunne sett pÄ det som en form for humanistisk intervensjon. Jeg kan jo ikke bare sitte og se pÄ at folk ikke har Music from "The Elder"!
Du har for sÄvidt et poeng der, Øksemann. Og den skal nok ogsÄ skaffes sÄ snart jeg kommer over den pÄ vinyl til en anstendig pris.
Image

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Dick_Hardy wrote:Har gjort det, men hvorfor skulle du kaste bort pÊng pÄ meg? Trodde vi var fiender 8)

Voldsomt til fiendtlige holdninger pÄ ungdommen nÄ til dags :?
Image


Sigurd
Belieber
Belieber
Posts: 24
Joined: 25 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Sigurd »

GladĂžks wrote:
Dick_Hardy wrote:Har gjort det, men hvorfor skulle du kaste bort pÊng pÄ meg? Trodde vi var fiender 8)

Du kunne sett pÄ det som en form for humanistisk intervensjon. Jeg kan jo ikke bare sitte og se pÄ at folk ikke har Music from "The Elder"!

Jeg har ikke hÞrt skiva engang. Og det til tross for at vi har vÊrt naboer, dÄrlig misjonsevne til sÞrlending Ä vÊre, GladÞks!

User avatar

GladĂžks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by GladĂžks »

Nebel wrote:
GladĂžks wrote:
Dick_Hardy wrote:Har gjort det, men hvorfor skulle du kaste bort pÊng pÄ meg? Trodde vi var fiender 8)

Du kunne sett pÄ det som en form for humanistisk intervensjon. Jeg kan jo ikke bare sitte og se pÄ at folk ikke har Music from "The Elder"!

Jeg har ikke hÞrt skiva engang. Og det til tross for at vi har vÊrt naboer, dÄrlig misjonsevne til sÞrlending Ä vÊre, GladÞks!

Hva? Men jeg har jo spilt den dag ut & dag inn pÄ hÞyeste volum fra min leilighet i Sandakerveien. Merket du ikke at du hÞrte englesang og at jorden bevet?
ElÀkööt supikoirat!


Sigurd
Belieber
Belieber
Posts: 24
Joined: 25 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Sigurd »

GladĂžks wrote:
Nebel wrote:
GladĂžks wrote:
Dick_Hardy wrote:Har gjort det, men hvorfor skulle du kaste bort pÊng pÄ meg? Trodde vi var fiender 8)

Du kunne sett pÄ det som en form for humanistisk intervensjon. Jeg kan jo ikke bare sitte og se pÄ at folk ikke har Music from "The Elder"!

Jeg har ikke hÞrt skiva engang. Og det til tross for at vi har vÊrt naboer, dÄrlig misjonsevne til sÞrlending Ä vÊre, GladÞks!

Hva? Men jeg har jo spilt den dag ut & dag inn pÄ hÞyeste volum fra min leilighet i Sandakerveien. Merket du ikke at du hÞrte englesang og at jorden bevet?

Med mindre skiva inneholder lyden av huskende negerunger tviler jeg sterkt.


Patele
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 14 Jul 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Patele »

Creatures Of The Night er rett og slett en helt suveren. I mine Þrer grenser den mer til Heavy Metal enn Hard Rock. Eric Carr gjÞr en konge jobb pÄ trommer og har ett sound som kommer vell til rette under lÄta War Machine 8)


JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 17 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by JonathanSaxx »

Her er jeg igjen helt uenig i oppdelinga av perioder. Dynasty og Unmasked hÞrer helt klart sammen som pop skivene. Disse markerer ogsÄ slutten pÄ det siste lille gjenlevende av Kiss. 70 talls sound. Siden The Elder ikke passer i noen andre kategorier er det helt ok at den er med der ogsÄ, men.....

SÄ har du gjort det som er mest vanlig. Nemlig og dele ved sminkeskiftet og ikke ved musikk skiftet. Creatures er den fÞrste Heavy Metal skiva til Kiss og den hÞrer sammen med de 2 andre heavy metal skivene (lick it up og Animalize) fÞr bandet igjen blei mer poppa pÄ slutten av 80 tallet.

SÄnn.... sÄ har jeg sagt det :D Av de tre metalskivene er Creatures helt klart best. I denne pollen vinner Unmasked som er en av mine all time favoritt Kiss skiver. Det er dog en skive som gjÞr seg bedre pÄ plate enn live. Skiva blir rett og slett for poppa til at demon karakteren gjÞr seg pÄ lÄtene og det Europeiske TV showet med to lÄter fra denne skiva ser rett og slett dumt ut.

Men plata er god ass!

1. Unmasked
2. Dynasty/Creatures Of The Night
3. The Elder

User avatar

Topic author
steinman
Poser
Poser
Posts: 245
Joined: 15 Jun 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by steinman »

JonathanSaxx wrote:Her er jeg igjen helt uenig i oppdelinga av perioder.

Det var da f**n sÄ mye kjeft det var Ä fÄ her da. Jeg tror tiden er inne for undertegnede Ä kontakte bÞddelen igjen. SNUFS!

NĂ„r det er sagt vurderte jeg ogsĂ„ her flere lĂžsninger, og det mest aktuelle alternativet var faktisk Ă„ inkludere "Lick It Up" i denne perioden, men jeg valgte altsĂ„ den lĂžsningen som denne hersens Jonathan bare klager over. VIS LITT RESPEKT FOR TRÅDSTARTER, FOR f**n!

Slik jeg valgte Ă„ sette opp denne trĂ„den, som "De eksperimentelle Ă„r", valgte jeg Ă„ se slik pĂ„ det at med "Creatures Of The Night" fant bandet igjen ut hva det ville, og med det er dette den siste skiva der det eksperimenteres. NĂ„ kan det selvfĂžlgelig diskuteres om hvor mye det var bevisst eksperimentering, og hvor mye det var et band som hadde gĂ„tt seg fullstendig vill. Akkurat det blir uansett uvesentlig nĂ„r Jonathan bare skal kverulere over trĂ„doppdelingene. FY JONATHAN, SLEM JONATHAN, GÅ OG LEGG DEG!
The beating of my heart is a drum and it's lost
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly

http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams


JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 17 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by JonathanSaxx »

steinman wrote:
JonathanSaxx wrote:Her er jeg igjen helt uenig i oppdelinga av perioder.

Det var da f**n sÄ mye kjeft det var Ä fÄ her da. Jeg tror tiden er inne for undertegnede Ä kontakte bÞddelen igjen. SNUFS!

NĂ„r det er sagt vurderte jeg ogsĂ„ her flere lĂžsninger, og det mest aktuelle alternativet var faktisk Ă„ inkludere "Lick It Up" i denne perioden, men jeg valgte altsĂ„ den lĂžsningen som denne hersens Jonathan bare klager over. VIS LITT RESPEKT FOR TRÅDSTARTER, FOR f**n!

Slik jeg valgte Ă„ sette opp denne trĂ„den, som "De eksperimentelle Ă„r", valgte jeg Ă„ se slik pĂ„ det at med "Creatures Of The Night" fant bandet igjen ut hva det ville, og med det er dette den siste skiva der det eksperimenteres. NĂ„ kan det selvfĂžlgelig diskuteres om hvor mye det var bevisst eksperimentering, og hvor mye det var et band som hadde gĂ„tt seg fullstendig vill. Akkurat det blir uansett uvesentlig nĂ„r Jonathan bare skal kverulere over trĂ„doppdelingene. FY JONATHAN, SLEM JONATHAN, GÅ OG LEGG DEG!

Jeg synes da vi har vÊrt innom denne diskusjonen sÄpass mange ganger pÄ privaten at jeg hadde forventet at du husket riktig inndeling av kategoriene nÄr du skulle gÄ "live" med det :D

Neida, for all del Steinman... Synes disse pollene er et kjempetiltak. Fine fÞrste poster i alle sammen og endelig diskuteres det et band der jeg fÄr vÊre med Ä leke ogsÄ. De fleste ville nok, som deg, delt etter Creatures om det er for Ä markere skutten pÄ eksprimentering eller kun sminkens fall er vel litt forskjellig fra gang til gang...

Men jeg synes uansett det var greit og fÄ fram den musikalske delingen da Lick It Up helt klart er lillebroren til Creatures osv osv osv

men uansett synes jeg det er fint at du aldri tar deg nÊr av det nÄr jeg engasjerer meg :D

User avatar

Topic author
steinman
Poser
Poser
Posts: 245
Joined: 15 Jun 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by steinman »

JonathanSaxx wrote:Men jeg synes uansett det var greit og fÄ fram den musikalske delingen da Lick It Up helt klart er lillebroren til Creatures osv osv osv

Dette er det over hodet ingen tvil om, og det var da ogsÄ derfor jeg vurderte Ä ta "Lick It Up" med i denne trÄden. OgsÄ besetningsmessig hÞrer jo "Creatures Of The Night" og "Lick It Up" sammen, siden Vinnie Vincent bidrar pÄ begge platene.

JonathanSaxx wrote:men uansett synes jeg det er fint at du aldri tar deg nÊr av det nÄr jeg engasjerer meg :D

Nei, det skulle virkelig tatt seg ut om jeg hadde tatt meg nÊr av hva du skriver her pÄ forumet. Man kan tross alt ikke la seg blÄse opp av bagatellmessige kommentarer fra en kjÞnnshÄrfrisÞr med tilhold i Saxxenhausen.
The beating of my heart is a drum and it's lost
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly

http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams


JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 17 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by JonathanSaxx »

steinman wrote:Nei, det skulle virkelig tatt seg ut om jeg hadde tatt meg nÊr av hva du skriver her pÄ forumet. Man kan tross alt ikke la seg blÄse opp av bagatellmessige kommentarer fra en kjÞnnshÄrfrisÞr med tilhold i Saxxenhausen.

Hvis du ikke var fornÞyd med piggsveisen jeg ga deg sist, sa jeg jo i fra at du kunne fÄ neste klipp gratis


oddefa
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 23 Sep 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by oddefa »

Stemte "creatures..", men kunne like greit Ä stemt "unmasked". Disse 2 er nok favorittene sammen med "destroyer". Og enig med dere som mener at "The Elder" er sterkt undervurdert. Kanonplate. "Dynasty" er sÄnn passe.

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Hva i all verden er plottet i teksten til Rock and Roll Hell? Handler det om en sekstenÄring som Þnsker Ä drive med friidrett men ikke klarer Ä slutte med rock'n'roll????

User avatar

Warslaughter
Belieber
Belieber
Posts: 20
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Warslaughter »

The Elder, med Creatures pÄ 2 plass.
Regner The Elder for Ă„ vĂŠre en av de beste Kiss utgivelsene.

Locked Previous topicNext topic