Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Kiss - Del 8: Medlemmer pÄ frifot

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste soloplate/bandplate utenom Kiss er...

Chelsea: Chelsea
1
3%
Treasure: Treasure
0
No votes
Blackjack: Blackjack
1
3%
Blackjack: Worlds Apart
0
No votes
Peter Criss: Out Of Control
0
No votes
Good Rats: Great American Music
0
No votes
Peter Criss: Let Me Rock You
0
No votes
Black'n Blue: Black'n Blue
0
No votes
Black'n Blue: Without You
0
No votes
White Tiger: White Tiger
0
No votes
Black'n Blue: Nasty, Nasty
1
3%
Vinnie Vincent's Invasion: Vinnie Vincent's Invasion
2
7%
Ace Frehley: Frehley's Comet
7
23%
Vinnie Vincent's Invasion: All Systems Go
1
3%
Black'n Blue: In Heat
0
No votes
Frehley's Comet: Second Sighting
0
No votes
Ace Frehley: Trouble Walkin'
1
3%
Badlands: Badlands
8
27%
Criss: Cat #1
0
No votes
Union: Union
0
No votes
ESP: Lost And Spaced
1
3%
Union: The Blue Room
0
No votes
Eric Carr: Rockology
0
No votes
Bruce Kulick: AudioDog
0
No votes
Mark St. John; Magic Bullet Theory
0
No votes
Bruce Kulick: Transformer
0
No votes
Gene Simmons: Asshole
0
No votes
Paul Stanley: Live To Win
6
20%
Peter Criss: One For All
1
3%

Total votes: 30

Affen
Rocker
Rocker
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Affen »

Ikke egentlig direkte Kiss-relatert, men Richie Scarlet's Wise Guy from New York er ei ganske ok skive. Ikke sÄ lenge siden jeg fikk den pÄ cd, faktisk. Den stÞrste "Kiss-relasjonen" er vel at Anton Fig spiller trommer pÄ et par lÄter her, i tillegg til av Scarlet sjÞl har spilt med Ace Frehley, bla pÄ Trouble Walkin' skiva, og John Regan (Frehley's Comet) spiller bass pÄ en lÄt...
Image

Lugubriel
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Lugubriel »

Wicked Lester! Ble kanskje aldri offisiellt utgitt men. j****g kul skive!
Image

Topic author
steinman
Poser
Poser
Mood:

Post by steinman »

Lugubriel wrote:Wicked Lester! Ble kanskje aldri offisiellt utgitt men. j****g kul skive!

"j****g kul" er vel Ä ta i, men ei passe trivelig skive er det. Og som du korrekt pÄpeker, den er aldri offisielt utgitt, men noen lÄter er med pÄ Kiss-boksen.
The beating of my heart is a drum and it's lost
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly

http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

steinman wrote:
Affen wrote:
steinman wrote:Selv stemte jeg "Live To Win", som her i gÄrden er en sikker vinner til enhver tid.

JĂžss, ville tro Badlands var en like solid 6'er for deg som for meg?

Jeg har nok aldri fÄtt det forholdet til Badlands. For all del, skiva er god, men det at den ikke helt klarte Ä leve opp til de enorme forventingene jeg hadde til den, henger nok litt igjen. Siden jeg heller ikke har den pÄ CD er det lenge siden den er blitt spilt, men det er kanskje pÄ tide Ä plukke frem vinylen igjen.

Ja sÄ definitivt - skjÞnner heller opgsÄ sÊrdeles lite av hva slags forventninger den ikke innfridde..... :roll:

Skal ikke si at jeg selv ikke hadde forventninger, medn de ble til de grader innfridd selv om musikken var av en annen karakter enn det jeg hadde venta 8)
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je mÄ innrÞmme att je er litt pÄ sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjém helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

NecroDemon
Beli
Beli
Mood:

Post by NecroDemon »

steinman wrote:
Lugubriel wrote:Wicked Lester! Ble kanskje aldri offisiellt utgitt men. j****g kul skive!

"j****g kul" er vel Ä ta i, men ei passe trivelig skive er det. Og som du korrekt pÄpeker, den er aldri offisielt utgitt, men noen lÄter er med pÄ Kiss-boksen.

Kom over en bootleg for noen Är siden kalt "Golden Trashes" der de fleste Wicked LesterlÄtene er med i tillegg til noe Kiss- og Stanleydemoer. Ok lyd og veldig kjekk Ä ha. Er glad for at Gene og Paul kuttet ut Wicked Lester og dannet Kiss dog, Wicked Lester er litt for snilt og puslete i forhold.

AndreWerdenskrieg
B
B
Mood:

Post by AndreWerdenskrieg »

Badlands og Black'n Blue - Without Love.
If you were to look up Spiral Architect in a thesaurus book, it's musical antonym would be AC/DC.

Swordandstone
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Swordandstone »

Valget falt pÄ den fÞrste FC skiva. Mye tÞft der. Ellers er jo soloskiva til Paul fra 2006 tÞff. Vinnie Vincent skivene har sin sjarm, og spilles da humÞret er der :)

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

Snubla over Blackjack's debut hos en kompis for en tid tilbake og det mÄ jeg si holdt overraskende hÞy kvalitet - sÄ jeg dro ikke derifra uten en cdr for Ä si det slik 8)

Topic author
steinman
Poser
Poser
Mood:

Post by steinman »

Lynchomaniac wrote:Snubla over Blackjack's debut hos en kompis for en tid tilbake og det mÄ jeg si holdt overraskende hÞy kvalitet - sÄ jeg dro ikke derifra uten en cdr for Ä si det slik 8)

Begge Blackjack-skivene ble i sin tid utgitt pÄ en enkeltdisk, men om denne er tilgjengelig nÄ aner jeg ikke.

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

steinman wrote:
Lynchomaniac wrote:Snubla over Blackjack's debut hos en kompis for en tid tilbake og det mÄ jeg si holdt overraskende hÞy kvalitet - sÄ jeg dro ikke derifra uten en cdr for Ä si det slik 8)

Begge Blackjack-skivene ble i sin tid utgitt pÄ en enkeltdisk, men om denne er tilgjengelig nÄ aner jeg ikke.

Det skal i allefall sjekkes, kan tenkes at slikt finnes pÄ Ebay om ikke annet

Welhaven
Poser
Poser
Mood:

Post by Welhaven »

Fikk etterhvert litt sansen for Live to Win, sÄ jeg stemmer den...
<b>Exeloume pÄ Facebook-></b> http://listn.to/exeloume (news, bio, musikk, reviews osv)
Wimp: http://wimp.no/album/6182208
Bandcamp: http://exeloume.bandcamp.com/
Myspace: www.myspace.com/exeloumethrash

Jack
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Jack »

Paul Stanley - Live To Win, forĂžvrig den beste Kiss relaterte skiva jeg har hĂžrt, Kiss inkl! :wink:

einavdei
Spermatozoon
Mood:

Post by einavdei »

Stemte den siste til crissen. Det er ikke ironi engang. MĂ„ dog understrekes at konkurransen ikke er direkte knivskarp.

Topic author
steinman
Poser
Poser
Mood:

Post by steinman »

einavdei wrote:Stemte den siste til crissen. Det er ikke ironi engang. MĂ„ dog understrekes at konkurransen ikke er direkte knivskarp.

Jo da, "One For All" er i en sĂŠrklasse her, men det er i andre enden av lista.

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

steinman wrote:
einavdei wrote:Stemte den siste til crissen. Det er ikke ironi engang. MĂ„ dog understrekes at konkurransen ikke er direkte knivskarp.

Jo da, "One For All" er i en sĂŠrklasse her, men det er i andre enden av lista.

Haha, en hÄrreisende uttalelse einavdei :lol:

smeghead
Belieber
Belieber
Mood:

Post by smeghead »

Wicked Lester!

einavdei
Spermatozoon
Mood:

Post by einavdei »

steinman wrote:Jo da, "One For All" er i en sĂŠrklasse her, men det er i andre enden av lista.

Lynchomaniac wrote:Haha, en hÄrreisende uttalelse einavdei

Det skal sies at jeg liker peten si soloplate fra 78 og liker at denne nye gÄr i den samme leia. NÄ er kanskje ikke pete en stor crooner, men likevel, jeg er oppfostra pÄ vokalen hans og er nok litt musikalsk utviklingshemma nÄr han drar til pÄ dette viset.

Ellers er matten enkel: de andre platene hans er triste fordi han prÞver Ä rocke. Eller "rÄkke", som Sven Ingvars ville ha sagt det. Mark St John si soloplate er rÊl, det samme med fjollepopen til White Tiger. Black n Blue orker jeg nesten ikke tenke pÄ som direkte kissrelatert, men ok, det er uansett noe av det mest generiske som kom ut i denne sjangeren pÄ hele Ättitallet. Det sier en del i mi bok. Soloplatene og disse forkledte coverbandene til Kulick og tildels Singer tar ordet ubetydelig til et helt nytt nivÄ, pluss at jeg ler av John Corabi hver gang jeg tenker pÄ han (ikke sÄ ofte). Jeg ler av Michael Bolton ogsÄ, sÄ Blackjack er diskvalifisert. Good Rats har jeg ikke hÞrt. Invasion er bare rot i mine Þyne. En ordentlig produsent kunne kanskje gitt dem pallplassering. Jeg liker jo Slaughter, tross alt. Frehleyplatene var sÞte i si tid, men hva er det med Tod Howarth? Hallo! Den fÞrste og den tredje har uansett sine Þyeblikk, men det gÄr Är mellom hver gang jeg fÄr lyst til Ä hÞre pÄ dem. SÄ jeg liker dem nok ikke noe sÊrlig. Eric Carrplata er uferdig og kunne sikkert blitt bedre. Men det er den altsÄ ikke. Simmonsplata er ufattelig kjip, der tror jeg alle er enige, og siden jeg bare har hÞrt et par sanger fra Chelsea og ingenting av Treasure, er Stanley den eneste seriÞse utfordreren til den siste Crissskiva. Det ble litt for mye Hide Your Heart for meg, og dermed en knepen og litt trist fÞrsteplass til One for All. Og sÄnn var det med den saken.

Yatzy
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Yatzy »

Lynchomaniac wrote:
steinman wrote:

Det skal i allefall sjekkes, kan tenkes at slikt finnes pÄ Ebay om ikke annet

Den mÄ anskaffes ja. SÞrgelig artwork mÄ sies (hvis hukommelsen ikke svikter), men musikken er det lite Ä utsette pÄ - i alle fall for en gammel AOR'er. Jeg stemmer pÄ debuten her.

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

einavdei wrote:
steinman wrote:Jo da, "One For All" er i en sĂŠrklasse her, men det er i andre enden av lista.

Lynchomaniac wrote:Haha, en hÄrreisende uttalelse einavdei

Det skal sies at jeg liker peten si soloplate fra 78 og liker at denne nye gÄr i den samme leia. NÄ er kanskje ikke pete en stor crooner, men likevel, jeg er oppfostra pÄ vokalen hans og er nok litt musikalsk utviklingshemma nÄr han drar til pÄ dette viset.

Ellers er matten enkel: de andre platene hans er triste fordi han prÞver Ä rocke. Eller "rÄkke", som Sven Ingvars ville ha sagt det. Mark St John si soloplate er rÊl, det samme med fjollepopen til White Tiger. Black n Blue orker jeg nesten ikke tenke pÄ som direkte kissrelatert, men ok, det er uansett noe av det mest generiske som kom ut i denne sjangeren pÄ hele Ättitallet. Det sier en del i mi bok. Soloplatene og disse forkledte coverbandene til Kulick og tildels Singer tar ordet ubetydelig til et helt nytt nivÄ, pluss at jeg ler av John Corabi hver gang jeg tenker pÄ han (ikke sÄ ofte). Jeg ler av Michael Bolton ogsÄ, sÄ Blackjack er diskvalifisert. Good Rats har jeg ikke hÞrt. Invasion er bare rot i mine Þyne. En ordentlig produsent kunne kanskje gitt dem pallplassering. Jeg liker jo Slaughter, tross alt. Frehleyplatene var sÞte i si tid, men hva er det med Tod Howarth? Hallo! Den fÞrste og den tredje har uansett sine Þyeblikk, men det gÄr Är mellom hver gang jeg fÄr lyst til Ä hÞre pÄ dem. SÄ jeg liker dem nok ikke noe sÊrlig. Eric Carrplata er uferdig og kunne sikkert blitt bedre. Men det er den altsÄ ikke. Simmonsplata er ufattelig kjip, der tror jeg alle er enige, og siden jeg bare har hÞrt et par sanger fra Chelsea og ingenting av Treasure, er Stanley den eneste seriÞse utfordreren til den siste Crissskiva. Det ble litt for mye Hide Your Heart for meg, og dermed en knepen og litt trist fÞrsteplass til One for All. Og sÄnn var det med den saken.

Jaja noen liker mora ogsÄ..... :roll:

Ellers mÄ jeg stille meg bak dine "fantastiske formuleringer" - hvorpÄ alt jeg kunne si meg enig i var at Simmonsplata (Asshole - I presume!?) er ufattelig kjip...... Kan vel ikke med hÄnda pÄ hjertet pÄstÄ at jeg synes Slaughter er mindre pop'a enn White Tiger - ellers krydde det jo av saklig omtale

Kan ikke med hÄnda pÄ hjertet se at du i det heletatt fatter essensen av Kiss, hvis Peter's skiver er det du sitter igjen med av gode musialske Þyeblikk! Er det en mann i det bandet som i svÊrt liten grad er i stand til Ä kreére gode og minneverdige lÄter - sÄ er det nettopp han :!:

einavdei
Spermatozoon
Mood:

Post by einavdei »

Lynchomaniac wrote:Kan ikke med hÄnda pÄ hjertet se at du i det heletatt fatter essensen av Kiss, hvis Peter's skiver er det du sitter igjen med av gode musialske Þyeblikk!

HÊ? Dette handler da ikke om Kiss, men om soloskiver og andre bandprosjekter. Der syns jeg det er mye svakt. OgsÄ fra Peter sin side, som jeg nevnte i posten over. NÄr det gjelder Kiss, er jeg relativt enig med folk flest og liker alt til og med Killers veldig godt (med en viss skepsis til Dynasty og Alive II) - og er egentlig ganske glad i alt de har gjort siden den tid óg.

Locked Previous topicNext topic