Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Wig Wam - beste album? *Ikke drittslenging og usakligheter*

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Wig Wam's beste?

667...the Neighbour of the Beast/Hard to be a Rock 'n' Roller
9
56%
Wig Wamania
7
44%

Total votes: 16

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Affen »

LadyDoubleDealer wrote:Stemmer Wig Wamania pga. dens utrolig mange gromlÄter som f.eks.: "Gonna get you someday", "Kill my rock'n'roll", "A r'n'r girl like you", "Rock my ride", "Can't get her out of my bed", "Slave to your love" og puseballader som "Bygone zone" og "At the end of the day". Med andre ord: et j****g bra og komplett hardrock album!

100% enig, LadyDoubleD :D
Image

LadyDoubleDealer
Beliebe
Beliebe
Mood:

Post by LadyDoubleDealer »

Det ante meg, Affen. :lol: Er du ikke glad for at jeg endelig har tatt til fornuften nÄr det gjelder Wig Wam?

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

LadyDoubleDealer wrote:Det ante meg, Affen. :lol: Er du ikke glad for at jeg endelig har tatt til fornuften nÄr det gjelder Wig Wam?

Jovisst, og samme nÄr det gjelder Edguy/Avantasia, ser jeg :wink: Ikke lett Ä fÄ deg til Ä se svakheter der i gÄrden for et par Är siden :)
Image

LadyDoubleDealer
Beliebe
Beliebe
Mood:

Post by LadyDoubleDealer »

Affen wrote:
LadyDoubleDealer wrote:Det ante meg, Affen. :lol: Er du ikke glad for at jeg endelig har tatt til fornuften nÄr det gjelder Wig Wam?

Jovisst, og samme nÄr det gjelder Edguy/Avantasia, ser jeg :wink: Ikke lett Ä fÄ deg til Ä se svakheter der i gÄrden for et par Är siden :)

Hehe, nei, det kan du si. Men sÄ var det da heller ikke sÄ mye svakheter da, i forhold til nÄ ihvertfall. :-) Har fremdeles Rocket Ride som innertier enda, ikke noe Ä si pÄ det.

Hege
Poser
Poser
Mood:

Post by Hege »

GladÞks wrote: On-topic: Jeg har aldri hÞrt noe annet av Wig Wam enn de grand prix-lÄtene deres, sÄ jeg aner ikke.
Da har du ikke rett til Ă„ uttale deg!

Synes 667 (Hard to be a rock'n'roller ... in Kiev) er best. Den har liksom den sÊregne Wig Wam-sounden. Wig Wamania har litt kjip lyd og dÄrligere lÄter totalt sett. 667 har ogsÄ ulemper (f.eks. alle disse tullete effektene med skrikende publikum osv), men det e nok det bÊste albumet, ja.
Veldig spent pÄ hvordan neste album blir, og hÄper de sparker Sporty og erstatter han med Øystein "Boogie" Boge fÞr den tid.

Hege
Poser
Poser
Mood:

Post by Hege »

LadyDoubleDealer wrote:"Kill my rock'n'roll"
Den lÄta der..... :bazooka: Den er sÄ bedriten at jeg kan nesten ikke fÄ sagt det. Et skikkelig bomskudd til Teeny Ä vÊre! (hm, har har teksten og, ikke sant?

A rock'n' roll girl like you er heller ikke super, men et ganske ok refreng, med solid koring. Bygone Zone skulle ikke vĂŠrt tilstede pĂ„ albumet en gang, da det er mer en Åge sololĂ„t, synes jeg. Den ble dog veldig, veldig mye bedre i akustisk versjon. Hah, gĂžy Ă„ se dem spille den live (albumversjonen). Bernt holder nesten pĂ„ Ă„ sovne av kjedsomhet.
Breaking All the rules er i grunnen superknall i forhold til riff og melodier og sÄnt, men teksten er sÄ teit. Ikke at det hadde passet med en seriÞs tekst heller, kanskje. Men jeg synes hele greia blir sÄ dum.

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Hege wrote:
Den lÄta der..... :bazooka: Den er sÄ bedriten at jeg kan nesten ikke fÄ sagt det. Et skikkelig bomskudd til Teeny Ä vÊre! (hm, har har teksten og, ikke sant?

Helt uenig, syns den lÄta er knall. Syns det er flere lÄter pÄ debuten som ikke er pÄ nivÄ med den.
Image

steinman
Poser
Poser
Mood:

Post by steinman »

Hege wrote:Bygone Zone skulle ikke vĂŠrt tilstede pĂ„ albumet en gang, da det er mer en Åge sololĂ„t, synes jeg.

For meg er denne et Wig Wam-hÞydepunkt, og jeg ser ikke hvorfor den ikke skulle hÞre hjemme pÄ ei melodiÞs hardrock-plate.

Hege wrote:Breaking All the rules er i grunnen superknall i forhold til riff og melodier og sÄnt, men teksten er sÄ teit. Ikke at det hadde passet med en seriÞs tekst heller, kanskje. Men jeg synes hele greia blir sÄ dum.

Her har vi derimot lÄta bandet aldri burde gjort, da den ikke kler Wig Wam i det hele tatt. Og ja, det er en tvilsom tekst her, men det er likevel musikalsk jeg mener denne er pÄ villspor.
The beating of my heart is a drum and it's lost
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly

http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams

Steve Peck
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Steve Peck »

Affen wrote:
Hege wrote:

Helt uenig, syns den lÄta er knall. Syns det er flere lÄter pÄ debuten som ikke er pÄ nivÄ med den.
LÄta kunne vÊrt knall, men den mangler et godt refreng. Den bygger seg opp veldig bra med en bridge som lover veldig godt, men nÄr refrenget kommer blir det statisk pÄ en "nyere Maiden-mÄte". Kjedelig refreng. Ellers en kurant lÄt.
Tenebres wrote:Smoothie er altsÄ litt som sex.

Steve Peck
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Steve Peck »

Hege wrote:Bygone Zone skulle ikke vĂŠrt tilstede pĂ„ albumet en gang, da det er mer en Åge sololĂ„t, synes jeg. Den ble dog veldig, veldig mye bedre i akustisk versjon.
Helt uenig! Blant hÞydepunktene pÄ Wig Wamania etter min mening, og albumversjonen er laaaangt bedre enn den akkustiske som blir veldig flat og kjedelig. Strykerarrene pÄ den er pinlige. Jon Fylling mÄ vÊre noe av det mest talentlÞse som har fÄtt arrangere for et sÄ bra band!
Tenebres wrote:Smoothie er altsÄ litt som sex.

JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Mood:

Post by JonathanSaxx »

Wig Wam falt aldri helt i smak her i gÄrden heller, gitt. Liker den lÄta med "Back on the rodeo" i reffrenget. Synes stupetonen pÄ leadvokalen der funker veldig bra i studio (ikke sÄ bra live!), sÄ da mÄ det bli den skiva den lÄta er pÄ jeg liker best

Hege
Poser
Poser
Mood:

Post by Hege »

Affen wrote:
Hege wrote:

Du og den smaken din. :P Neida, fra spÞk til revolver. LÄta er masete og alt for enkel, og en pinlig tekst. "No, no, no! You can't kill my rock'n'roll!! :D :twisted: :arrow: :D 8)". HÞres ut som en tekst for Ä desperat overbevise om at nei, vi er sterke med rocken vÄr vi, mens egentlig alle er imot det. Litt som at en mann som absolutt ikke har draget pÄ damer ofte har smellpene glamourmodeller pÄ top friends pÄ MySpace. Øhm, spÞrs om noen skjÞnte den sammenlikninga, men..
Nei, jeg synes rett og slett lĂ„ta er alt for simpel og hurra meg rundt. Og ikke minst MASETE, som nevnt. Og jeg skjĂžnner ikke hvorfor de pĂ„ dĂžd og liv skal spille den live, nĂ„r det er SÅ mange andre godbiter Ă„ av! Bort med Out Of Time og Slave, og inn med Kill My Rock'n'Roll og Bygone Zone.. Hva er det for noe? :roll:

Hvilke lÄter er det du synes ikke er pÄ nivÄ med Kill my rnr?

steinman wrote:
Hege wrote:Bygone Zone skulle ikke vĂŠrt tilstede pĂ„ albumet en gang, da det er mer en Åge sololĂ„t, synes jeg.

For meg er denne et Wig Wam-hÞydepunkt, og jeg ser ikke hvorfor den ikke skulle hÞre hjemme pÄ ei melodiÞs hardrock-plate.
Fordi det er en poprock-lĂ„t, ergo Åge Sten Nilsen solo-prosjekt. Dessuten er den dĂžrgende kjedelig.

Steve-Peck wrote:
Hege wrote:Bygone Zone skulle ikke vĂŠrt tilstede pĂ„ albumet en gang, da det er mer en Åge sololĂ„t, synes jeg. Den ble dog veldig, veldig mye bedre i akustisk versjon.
Helt uenig! Blant hÞydepunktene pÄ Wig Wamania etter min mening, og albumversjonen er laaaangt bedre enn den akkustiske som blir veldig flat og kjedelig. Strykerarrene pÄ den er pinlige. Jon Fylling mÄ vÊre noe av det mest talentlÞse som har fÄtt arrangere for et sÄ bra band!
Snakk ikke stygt om Fylling! :evil:

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Hege wrote:Hvilke lÄter er det du synes ikke er pÄ nivÄ med Kill my rnr?

Tell Me Where To Go, A Long Way, introen (667), Erection (artig live, unÞdvendig Van Halen ripoff pÄ skive) og Mel C-cover'n I Turn To You. SÊrlig de 3 siste trekker ned til en svak 5'er...
Image

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Affen wrote:

Tell Me Where To Go, A Long Way, introen (667), Erection (artig live, unÞdvendig Van Halen ripoff pÄ skive) og Mel C-cover'n I Turn To You. SÊrlig de 3 siste trekker ned til en svak 5'er...

Kan dere love meg at Wig Wam ikke nevnes med et eneste ord dersom jeg dukker opp pÄ fredag ?

Thunderbear
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Thunderbear »

AndersMarken wrote:
Affen wrote:

Kan dere love meg at Wig Wam ikke nevnes med et ord dersom jeg dukker opp pÄ fredag ?

Det er vel omtrent like sannsynlig som at du skulle love Ă„ ikke ende opp i bar overkropp i lĂžpet av kvelden! :lol:

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Thunderbear wrote:
AndersMarken wrote:
Affen wrote:

Kan dere love meg at Wig Wam ikke nevnes med et ord dersom jeg dukker opp pÄ fredag ?

Det er vel omtrent like sannsynlig som at du skulle love Ă„ ikke ende opp i bar overkropp i lĂžpet av kvelden! :lol:

Bare sÄ du vet det sÄ beholdt jeg ALLE klÊr pÄ ved forrige vorspiel hos Affen. Imponert eller skuffa nÄ?

Thunderbear
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Thunderbear »

AndersMarken wrote:Bare sÄ du vet det sÄ beholdt jeg ALLE klÊr pÄ ved forrige vorspiel hos Affen. Imponert eller skuffa nÄ?

Ingen av delene.

Bare konstaterer at ryktet ditt lĂžper langt foran deg selv.

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Hege wrote:
steinman wrote:

Fordi det er en poprock-lĂ„t, ergo Åge Sten Nilsen solo-prosjekt. Dessuten er den dĂžrgende kjedelig.

Voldsomt til bastant uttalelse da :) Hva er det som gjÞr Bygone Zone til en mindre typisk ballade enn bandets andre ballader, og massevis av andre aor/melodic rock ballader? Tror kanskje ikke du er nok inne i sjangeren til Ä komme med sÄ bastante uttalelser :wink:
Image

JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Mood:

Post by JonathanSaxx »

hei.... noen som kan fortelle meg hva den lÄta jeg liker heter?

"Back on the rodeo" greia

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

JonathanSaxx wrote:hei.... noen som kan fortelle meg hva den lÄta jeg liker heter?

"Back on the rodeo" greia

Daredevil Heat, fra Wig Wamania...

Wig Wam wrote:Dare Devil Heat

Rushing up in the middle of nowhere.
Bulldog doing wakeup calls.
Dark morning bad wolfs are howling.
Ready set go!

Get a-moving, get a-rolling, hit the action.
Non stop hell ride rendezvous.
Speeding up can you hear us coming
through to your neigbourhood.

There's no safe corner Wig Wamania's everywhere.
Rocking through the air.

Back on the rodeo.
Back on tour extreme.
Losing all sense of sanity.
Back on the rodeo.
Chasing gypsy dreams.
Racing time on these nameless streets.
Back on the rodeo.
In the dare devil heat.

Going fast, going nuts, going crazy.
Restless sould bound to hit and run.
Ten hours highway madness.
Just to turn you on.

Get it up, get it up, get in motion.
Me and my buddies are gonna make some noise.
Filling you up with big distortion.
Leaving you no choice.

There's no safe planet Wig Wamania everywhere.
Rocking through the atmosphere.

Back on the rodeo.
Back on tour extreme.
Back on the rodeo.
Chasing gypsy dreams.
Back on the rodeo.
In the dare devil heat.

There's no safe planet Wig Wamania's everywhere.
Rocking through the atmosphere.

Back on the rodeo.
Back on tour extreme.
Back on the rodeo.
Chasing gypsy dreams.
Back on the rodeo.
In the dare devil heat.
Back on the rodeo.
Back on the rodeo.
Back on the rodeo.