Kråke
-
- Poser
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
-
Topic author - Rocker
- Mood:
gnombob wrote:Vorax wrote:Runar wrote:Oi! Dette må være en av de verste bandnavna jeg har hørt.
Syns ikke Kråke er noe verre enn Taake for eksempel.
Seriøst?? Helt seriøst?
Taake har da et stemningselement, og kan lett forbindes med mørket og mørkets makter.
Hva i HELSIKE forbinder du Kråke med, foruten en j***a irriterende fugl?? En FUGL.
Folka i dette bandet bør bli utsatt for noe...
Deg om det. Jeg synes uansett det er ett kult og grimt bandnavn. Selvfølgelig finnes det mange bedre navn, men også mye verre. Men nå er vel ikke navnet det viktigste med bandet. Tror nok Kråke heller vil høre hva folk syns om musikken.
Folk som syns Slagmaur og Engangsgrill er bra navn, burde iallefall klappe igjen her syns eg....
-
Topic author - Rocker
- Mood:
Rintrah wrote:Kjedelig opplegg. Måtte ned på Flytten for å finne ut what the fuzz was about, men det var lite interessant. Kjenner dei heile Haugesund, eller? For det var jo faktisk kjempeliv der nede.
Metalmiljøet er jo ikke så voldsomt stort i haugesund så det er jo klart at mye var kjendsfolk, men de har fått veldig mye oppmerksomhet og god omtale rundtomkring også så jeg tror nok like mange var nyskjerrige. Hvis en sammenligner med Gravemachine og til dels Nordavind som også er lokale så var der jo mer folk på kråke. Men det har nok også en del å gjøre med at dette var deres første konsert. Gravemachine har jo spilt en del ganger i haugesund før.
Samme gjeld her ogsåVorax wrote:Atheos wrote:Folk som syns Slagmaur og Engangsgrill er bra navn, burde iallefall klappe igjen her syns eg....
Hva med Selvhat, Min Kniv, Kvist etc?
Kråke blir rett og slett bare alt for dumt. Nå synes ikke jeg musikken er noe å ringe hjem om heller akkurat.
Kvist som bandnavn har jeg aldri likt, Taake som bandnavn har nok mer livets rett enn Kråke, uten at jeg liker noen av banda. Gnombob har et godt poeng; mystikk og mørke VS pip-pip og fjær.
Min Kniv funker om man vet tanken bak, selv om navnet er litt keitete.
Selvhat har jeg ingen problemer med, av nettopp samme grunn. Synes uansett ikke Selvhat er et teit navn på noen måte,og skjønner ikke hvorfor folk reagerer på det. Hadde han holdt seg til SELBSTHASS, hadde ingen reagert.
Kvist som bandnavn har jeg aldri likt, Taake som bandnavn har nok mer livets rett enn Kråke, uten at jeg liker noen av banda. Gnombob har et godt poeng; mystikk og mørke VS pip-pip og fjær.
Min Kniv funker om man vet tanken bak, selv om navnet er litt keitete.
Selvhat har jeg ingen problemer med, av nettopp samme grunn. Synes uansett ikke Selvhat er et teit navn på noen måte,og skjønner ikke hvorfor folk reagerer på det. Hadde han holdt seg til SELBSTHASS, hadde ingen reagert.
MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Vorax wrote:gnombob wrote:Vorax wrote:Runar wrote:Oi! Dette må være en av de verste bandnavna jeg har hørt.
Seriøst?? Helt seriøst?
Taake har da et stemningselement, og kan lett forbindes med mørket og mørkets makter.
Hva i HELSIKE forbinder du Kråke med, foruten en j***a irriterende fugl?? En FUGL.
Deg om det. Jeg synes uansett det er ett kult og grimt bandnavn.
Seriøst Vorax, jeg trodde du var over 15 år! Eller ser du bare gammel ut for alderen?
-
Topic author - Rocker
- Mood:
gnombob wrote:Vorax wrote:gnombob wrote:Vorax wrote:Runar wrote:Oi! Dette må være en av de verste bandnavna jeg har hørt.
Seriøst?? Helt seriøst?
Deg om det. Jeg synes uansett det er ett kult og grimt bandnavn.
Seriøst Vorax, jeg trodde du var over 15 år! Eller ser du bare gammel ut for alderen?
Hehe, er da 28. Jeg hørte navnet lenge før de hadde laget en tone, og har liksom levd med det hele tiden. Har egentlig aldri tenkt på det som teit for enkelte påpeikte det her. Godt mulig jeg hadde følt det annerledes om musikken hadde vært dårlig, hvem vet. Er uansett en smakssak. La oss heller fokusere på musikken.
-
- Poser
- Mood:
-
Topic author - Rocker
- Mood:
I folketroen har kråka blitt sett på som et varsel om død og fordervelse, noe som Theodor Kittelsen sine svartdauden/«Pesta-motiv» og André Bjerke/Kåre Bergstrøms «De dødes tjern» har vært med på å holde i hevd.
Absolutt en grim fugl.
I folketroen hadde en omvendt hestesko grell betydning og. Det betyr ikke at slike symboler har en slikt konnotativt element for folk nå. Kråke er og blir et rævva bandnavn, som ikke har noe som helst stemningselement i seg.
Hakekorset er jo i utgangspunktet eit happygolucky-teikn også, men det har ikkje forhindra nazistane å få folk til å forbinde det med jødeutryddelse og generell trasig oppførsel...
kva du forbinder fuglen i tunet med, er noko anna enn symbolverdien....
Fins det forresten bandnavn som ikkje er "litt" på trynet i utgangspunktet?
kva du forbinder fuglen i tunet med, er noko anna enn symbolverdien....
Fins det forresten bandnavn som ikkje er "litt" på trynet i utgangspunktet?
Nå har vel ikke Kråke kapital eller ressurser til å sette opp konsentrasjonsleire og starte 3. verdenskrig, eller hur?
Ja, det finnes mange latterlige bandnavn, men skjønner fortsatt ikke hvorfor dere skal beskytte et så fatalt navn som KRÅKE.
Hallo.
Ja, det finnes mange latterlige bandnavn, men skjønner fortsatt ikke hvorfor dere skal beskytte et så fatalt navn som KRÅKE.
Hallo.
-
Topic author - Rocker
- Mood:
gnombob wrote:Nå har vel ikke Kråke kapital eller ressurser til å sette opp konsentrasjonsleire og starte 3. verdenskrig, eller hur?
Hallo.
Jeg beskytter det ikke, sier bare at jeg ikke har noe som helst imot navnet. Det jeg ville med posten i går var å utrykke min begeistring for Kråkes MUSIKK. Det er det som bør være fokuset her. Om dere har så idiotiske prinsipper at dere ikke gidder å høre på ett band bare fordi dere ikke liker navnet så har dere ett alvorlig problem.
-
- Rocker
- Mood:
Navnene på norske black metal-bands har jo blitt hinsides latterlig. Slagmaur og Kråke liksom. Hva er det neste? Pus, Spurv eller kanskje myggemor?
Kråke høres ut som et parodinavn. Det som før ble spøkt med som bandnavn i Pyton og av Otto Jespersen har blitt realitet. Bare at deres navn på banda var tøffere enn Kråke og Slagmaur.
Kråke høres ut som et parodinavn. Det som før ble spøkt med som bandnavn i Pyton og av Otto Jespersen har blitt realitet. Bare at deres navn på banda var tøffere enn Kråke og Slagmaur.