Du bør lete deg fram til den selvtitulerte debuten, Midnight Rendezvous EP'n og Night of the Blade. Ingen av dem er helt gjennomført toppklasse, men det er i alle fall en del veldig bra låter på disse. De seinere utgivelsene er mer tvilsomme med en del veldig kommerse låter, men likevel med noe som kanskje kan falle i smak. De beste låtene er glimrende, men det er ikke så mange av dem.Eon wrote:Bør vel sjekke ut dette bandet. Hva er bra, og hva er best?
Tokyo Blade - nå med gal manns rabling
Enda ett vokalistbytte har det også blitt og Nick Ruhnow kan sikkert funke han...
Tokyo Blade 2010 Official
Visit the only Official website for Tokyo Blade
www.TokyoBlade.com
HI EVERYONE, we are officially Announcing our new singer "Nick Ruhnow" from Domain and Nick Hellfort (solo)
We are sorry to say, Chris Gillen was replaced due to it just was so difficult, Chris Gillen being in America and the Boys from Tokyo Blade are from England, we will miss him... great guy!
But Spirit shines brightly the path ahead and that's where Nick Ruhnow came in. I personally love his voice and of course so do the boys of Tokyo Blade. Nick Ruhnow also known as Nick Hellfort has a powerful force of energy behind his vocals that will send you to Heavy Metal Heaven. We will be sharing some of Nick Ruhnow's vocal clips on our official site www.TokyoBlade.com our myspace, reverbnation and of course here...
Thank you for all your support and help.. We promise we are gonna kick some Heavy Metal Butt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! as the Apache Nation says "Lets Ride"
Tokyo Blade are preparing to make their 11th album with legendary metal record producer, Chris Tsangarides. Which will be release this year 2010
Andy Boulton(guitar, founder and owner),
John Wiggins (guitar)
Andy Wrighton (bass),
Steve Pierce (drums)
NICK RUHNOW
The new VOICE OF TOKYO BLADE
(from Domain and Nick Hellfort)
ARE YOU READY FOR
FOR THE HEAVY METAL EXPERIENCE YOU HAVE BEEN WAITING FOR!
WITH THE POWERFUL VOCAL ENERGY BEHIND NICK RUHNOW AND THE POWERFUL ENERGY BEHIND THE BOYS OF TOKYO BLADE
THERE IS NO STOPPING THEM!
Are you ready to RIDE THE HEAVY METAL HIGHWAY THAT'S GONNA ROCK YOUR WORLD!!!!
To further improve this experience for the New Album, we have legendary producer "The DARK LORD Himself" Chris Tsangarides
With the Management Team Lozen Brown Bear and Joe Bear DeVito, there are no stones unturned... ALL FOR YOU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
About Chris Tsangarides::
Chris Tsangarides, as you know, is a British Grammy nominated record producer who is known for his work with many heavy metal bands, including Judas Priest, Black Sabbath, Anvil, Thin Lizzy, Helloween and many many more.
Tokyo Blade is well known in all of Europe since and was formed 1981 and are rapidly building popularity in the United States.
This new album has been long in waiting, the fans waiting to exhale in anticipation.
A new Album, music videos and promotions galore.
STAY TUNE FOR MORE UPDATE
http://www.youtube.com/watch?v=Nwg5LpsDVxQ
Beer ruthlessly we can drink
We feel the great alchohol
And always a beer will do it
Nye skiva kan bestilles her:
Kosta meg 84 kroner inkludert porto.
Smakebiter her:
http://www.myspace.com/tokyobladeofficial
Høres brukbart ut dette. Skiva er produsert av Chris Tsangarides, så da bør den biten være sikra også.
Ingen klassiker, men Thousand Men Strong er faktisk ei ganske god skive. Tror aldri jeg har hørt bandet tidligere, så jeg kan ikke sammenligne med de gamle skivene, men jeg slår likevel fast at den nye vokalisten er den beste de har hatt. Han synger j****g bra, og høres ut som en mellomting av Tony Moore og Rob Halford. Stort sett gode vokalmelodier også. Resten av besetningen er alle originalmedlemmer.
Lunch-Case er ei skikkelig gromlåt. Andre favoritter er No Conclusion og The Ambush. Eneste direkte svake låt er Condemned To Fire. Skiva avsluttes med en nyinnspilling av Night Of the Blade.
Joda, dette var en positiv overraskelse. Trivelig firerskive.
Lunch-Case:
Sjekka noen låter fra de to første fullengderne på youtube nå. Litt varierende kvalitet, men If Heaven Is Hell var mildt sagt fantastisk! Bestilte dermed debuten fra hjemmesida.
Var noe kjent med låta, og fikk bekrefta at jeg har hørt den på vorspiel hos Kringen tidligere.
If Heaven Is Hell:
Hvem er best - debuten eller Night Of the Blade?
-
- Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
For et skrik! Siste skiva er bestilt.
Har igrunn bare hørt den, og skjønner at det må investeres i litt eldre materiale også.
Bija wrote:Niiiiiiight of the Blade!
Helt sykt fet låt. Husker jeg hørte låta på en fest i 14-årsalderen, og brukte vel to-tre år på å finne ut hvem som sto bak den.
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
Marken wrote:Sjekka noen låter fra de to første fullengderne på youtube nå. Litt varierende kvalitet, men If Heaven Is Hell var mildt sagt fantastisk! Bestilte dermed debuten fra hjemmesida.
Var noe kjent med låta, og fikk bekrefta at jeg har hørt den på vorspiel hos Kringen tidligere.If Heaven Is Hell:
Hvem er best - debuten eller Night Of the Blade?
Variable begge to, men jeg heller mot at Night of the Blade er best. Hadde bandet vært oftere på toppnivået sitt hadde de vært av de aller beste NWOBHM-gruppene.
Joakim wrote:Nye skiva ligger på spotify nå.
Med nyinnspilling av Night of the Blade (låta)
Den er f**n meg rævva. Et par kule øyeblikk på plata forøvrig, men nyinnspillinga var f**n meg en nedtur. f**n meg.
Bija wrote:Joakim wrote:Nye skiva ligger på spotify nå.
Med nyinnspilling av Night of the Blade (låta)Den er f**n meg rævva. Et par kule øyeblikk på plata forøvrig, men nyinnspillinga var f**n meg en nedtur. f**n meg.
Begge er bra, men nyinnspillinga er bedre enn originalen. Spesielt vokalen er på et helt annet nivå.
Uansett, Night Of the Blade har ikke mye å stille opp i mot Lunch-Case.
Den nye skiva blir bare bedre og bedre. Condemned To Fire er fortsatt kjedelig, Black Abyss er middels, men resten er fanken meg top of the pops.
Minner meg litt om den siste Saint-skiva egentlig.
Edit: Hahaha, så først nå at topicen og førsteposten var endra. Fint, da er det bare å kjøre på.
Men ja, jeg ser gjerne Tokyo Blade i Oslo. Regner med de er klare for Metal Merchants 2012. Isåfall skal jeg stå på første rad å skrike etter klassikere som Lunch-Case, The Ambush, No Conclusion, Killing Rays, Heading Down the Road, Thousand Men Strong og Forged In Hell's Fire.
Herrefred så bra Heading down the road, Forged in Hell's fire, No conclusion og Lunch-case... Hmm....må vel få til noe i Norge med disse snart....
Beer ruthlessly we can drink
We feel the great alchohol
And always a beer will do it