Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Heathen "Evolution Of Chaos"

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Mosher
Belieber
Belieber
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mosher »

Gleder meg gitt. Synd den ikke kommer fÞr Jul, sÄ hadde det virkelig blitt prikken over et mega-plateÄr
Praise the lord and pass the ammunition

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Joda, hÞrtes absolutt brukbar ut denne! Spent pÄ hvor mye den blir Ä vokse framover. Vokalen er som Marken sier anderledes, men ikke dÄrlig. Sikkert bare en tilvendingssak.
Image

Conan

Post by Conan »

Marken wrote:Oj, d***n sÄ mye fett gitarspill det er pÄ denne skiva! BÄde riff og ikke minst soloer.
Ellers biter man seg merke i at vokalen er litt rÞffere og en smule mindre melodiÞs enn pÄ de to fÞrste skivene og demolÄtene fra 2005.
Veldig mye bra pÄ skiva, men merker at den trenger flere runder. Er tross alt nesten 70 minutter lang, sÄ det er mye Ä sette seg inn i.
Meget skeptisk til A Hero's Welcome. HÞres jo nesten ut som ei halvrolig Ensiferum-lÄt.
Til slutt kan det nevnes at Lee Altus stÄr for musikken til seks av lÄtene, bassist Jon Torres har mekka ei lÄt (den suverene Bloodkult), mens andregitarist Kragen Lum har snekra sammen tre lÄter.
Forresten, Kragen Lum...h*****e for et tĂžft navn.

Og for de som mÄtte lure, det er fortsatt snakk om melodiÞs thrash pÄ hÞyeste nivÄ.
Sikkert dumt spm, men er noen av lÄtene fra Demo 2005 med pÄ skiva?

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Conan wrote:
Marken wrote:Oj, d***n sÄ mye fett gitarspill det er pÄ denne skiva! BÄde riff og ikke minst soloer.
Ellers biter man seg merke i at vokalen er litt rÞffere og en smule mindre melodiÞs enn pÄ de to fÞrste skivene og demolÄtene fra 2005.
Veldig mye bra pÄ skiva, men merker at den trenger flere runder. Er tross alt nesten 70 minutter lang, sÄ det er mye Ä sette seg inn i.
Meget skeptisk til A Hero's Welcome. HÞres jo nesten ut som ei halvrolig Ensiferum-lÄt.
Til slutt kan det nevnes at Lee Altus stÄr for musikken til seks av lÄtene, bassist Jon Torres har mekka ei lÄt (den suverene Bloodkult), mens andregitarist Kragen Lum har snekra sammen tre lÄter.

Og for de som mÄtte lure, det er fortsatt snakk om melodiÞs thrash pÄ hÞyeste nivÄ.
Alle tre er pÄ plass.

Conan

Post by Conan »

Marken wrote:
Conan wrote:

Alle tre er pÄ plass.
Det er bra :D

Crabman
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Crabman »

Gleder meg som en unge!
www.myspace.com/theviolated

Never mosh with a ninja

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Spilt gjennom alle tre Heathen-skivene flere runder de siste dagene. Slik ligger det an akkurat nu:

Breaking the Silence - 7,5/10
Victims Of Deception - 8,5/10
The Evolution Of Chaos - 8,5/10

Ei mÞkkalÄt pÄ hver av skivene. CoverlÄtene pÄ de to fÞrste og A Hero's Welcome pÄ den kommende. Sistnevnte er musikalsk en mellomting av Manowar, Ensiferum og Thin Lizzy, mens den tekstmessig er en tribute til amerikanske soldater. Flaut, flaut, flaut!
Ellers er The Evolution Of Chaos spekket av knallfete thrash-lÄter, og giarduoen Altus/Lum stÄr ikke noe tilbake for Altus/Piercy.
Thrashens heftigste gitarister sammen med Alex Skolnick og Jeff Waters. Etter noen runder funker ogsÄ vokalen veldig bra.

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Marken wrote:Thrashens heftigste gitarister sammen med Alex Skolnick og Jeff Waters. Etter noen runder funker ogsÄ vokalen veldig bra.
Ehm, Dave Mustaine, anyone? Ikke kom Ă„ si at Heathen-kara er bedre enn MegaDave.
Image

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Affen wrote:
Marken wrote:Thrashens heftigste gitarister sammen med Alex Skolnick og Jeff Waters. Etter noen runder funker ogsÄ vokalen veldig bra.
Ehm, Dave Mustaine, anyone? Ikke kom Ă„ si at Heathen-kara er bedre enn MegaDave.
Ehh, jo, i mine Ăžrer er de flere hakk bedre. Mustaine er god han, men ikke i nĂŠrheten av Altus, Lum, Piercy eller Broderick for den saks skyld.
Som rytmegitarist er han i nĂŠrheten, men ikke som lead-gitarist.
Etter min mening har Mustaine fÞrst og fremst sin store styrke som lÄtskriver.

Lich_King
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Lich_King »

Marken wrote:Etter min mening har Mustaine fÞrst og fremst sin store styrke som lÄtskriver.
Og vokalist!

Hvis du ikke trenger Heathen skiva, Marken. SĂ„ tar jeg den gjerne jeg!
Image

HAD
Belieber
Belieber
Mood:

Post by HAD »

NĂ„r er denne tilgjengelig for oss dĂždelige ??
Metal music we listen
Beer ruthlessly we can drink
We feel the great alchohol
And always a beer will do it

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Lich_King wrote:
Marken wrote:Etter min mening har Mustaine fÞrst og fremst sin store styrke som lÄtskriver.
Og vokalist!

Hvis du ikke trenger Heathen skiva, Marken. SĂ„ tar jeg den gjerne jeg!
Haha, sender den sammen med Meliah Rage i lĂžpet av dagen.

HAD: Tror den har release 25. januar eller deromkring.

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

HÞrte gjennom de to fÞrste Heathen igjen i gÄr, men de fungerte ikke noe sÊrlig for meg nÄ. Fikk litt sÄnn "nja"-fÞlelse. Tror jeg mÄ redusere meg til Ä si at Heathen er et halvbra band.
Image

Uncle_Oyster
Beliebe
Beliebe
Mood:

Post by Uncle_Oyster »

Har bare "Breaking the Silence", som definitivt ligger rundtom 80/100 poeng i min bok. Ei sÄnn skive som dras frem med jevne mellomrom for intens headbanging og pilsing (j****g vrient samtidig, egentlig) fÞr den havner i hylla i et par mÄneder igjen. SkjÞnner at jeg burde anskaffe "Victims..." og nyskiva ogsÄ, nÄr den kommer?

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Uncle_Oyster wrote:Har bare "Breaking the Silence", som definitivt ligger rundtom 80/100 poeng i min bok. Ei sÄnn skive som dras frem med jevne mellomrom for intens headbanging og pilsing (j****g vrient samtidig, egentlig) fÞr den havner i hylla i et par mÄneder igjen. SkjÞnner at jeg burde anskaffe "Victims..." og nyskiva ogsÄ, nÄr den kommer?
Victims burde jo treffe deg midt i brunÞyet. Mer teknisk enn debuten, og ikke sÄ ulik Think This med Toxik i sound og stil.
Image

Aztro-Naut
Infant
Infant
Mood:

Post by Aztro-Naut »

Etter min mening har Mustaine fÞrst og fremst sin store styrke som oppblÄst diva.

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

For de med null tÄlmodighet:

Reactivated San Francisco Bay Area thrashers HEATHEN will release their long-awaited new album, "The Evolution Of Chaos", in Japan on December 23 via King Records. The CD will be made available on January 25, 2010 in Europe and March 31, 2010 in the U.S. via Holland's Mascot Records.

Blir sikrere og sikrere for hver runde, dette er bandets beste skive.

LostParadise
Belieber
Belieber
Mood:

Post by LostParadise »

Marken wrote:For de med null tÄlmodighet
Hahaha!

Litt kjepphÞy nÄ vel :wink:

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

LostParadise wrote:
Marken wrote:For de med null tÄlmodighet
Hahaha!

Litt kjepphÞy nÄ vel :wink:
Haha, var faktisk ikke det jeg tenkte pÄ.
Selv hadde jeg ikke vÊrt i tvil om Ä bestille ei skive jeg virkelig venta pÄ fra Japan sÄ lenge den slippes en mÄned tidligere der. Nettopp fordi jeg har null tÄlmodighet. Vil da tro enkelte andre sliter med det samme nÄr det gjelder band de virkelig liker?
KjepphĂžy har jeg aldri vĂŠrt. Kremt.

Kringen kunne forresten fortelle meg at jeg har sett Heathen live pÄ KIT, sÄ da vet jeg det.

Skiva er, med unntak av tidligere nevnte A Hero's Welcome, helt vanvittig. Skivas kanskje aller stþrste hþydepunkt er riffinga drþye 8:30 ut i No Stone Unturned. Å hellige jul.

ForeslÄr Heathen til Metal Merchants 2011! NÄ kan det vel kanskje vÊre at de tar seg litt for mye betalt. Store er de jo ikke, sÄ hva vet jeg. Heller ikke sikkert noen av de tre kara bak MMF liker dem selv om de selvsagt burde.

For de som mÄtte lure lÄter nye skiva som en blanding av Metallica, Testament, Exodus, Artillery og ikke minst HEATHEN.

Og sÄnn helt til slutt, hvilken av de to fÞrste skivene foretrekker folket?

Doomination
Poser
Poser
Mood:

Post by Doomination »

Soleklart Victims of Deception. Gleder meg til Ă„ hĂžre den nye!
ROCK!

Locked Previous topicNext topic