Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Nightbringer - Apocalypse Sun

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
gnombob
Belieber
Belieber
Posts: 73
Joined: 01 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by gnombob »

Noen som har hørt hele?
Image

User avatar

VonMünchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMünchhausen »

Hvis jeg skal være like ærlig som Conan må nok svaret bli nei.


Imhotep616
Belieber
Belieber
Posts: 51
Joined: 24 Oct 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Imhotep616 »

gnombob wrote:Noen som har hørt hele?
Ja, ca 15 ganger nå. Og den er KREVENDE fordi det meste høres nokså likt ut første gangen, men samtidig hører man at det er mye i musikken som trenger tid.

Og når jeg nettopp hørte den, så tenkte jeg, f**n, nå er det på tide med høretelefoner for denne...

Jeg tror dette ender opp som en meget meget bra skive, om man tar tiden til hjelp...
...but if nothing has any meaning there's no point in my doing anything... (Deathspell Omega)

User avatar

Topic author
gnombob
Belieber
Belieber
Posts: 73
Joined: 01 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by gnombob »

Så den har kommet ut?
Image


Imhotep616
Belieber
Belieber
Posts: 51
Joined: 24 Oct 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Imhotep616 »

gnombob wrote:Så den har kommet ut?
Nei. Det står på promo-CDen at utgivelse er 12.05.10
...but if nothing has any meaning there's no point in my doing anything... (Deathspell Omega)

User avatar

Lugubriel
Rocker
Rocker
Posts: 642
Joined: 30 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lugubriel »

Virker interessant dette, men utifra det jeg har hørt virker forrige skiva enda mer interessant. Kommer nok til å få inn denne etterhvert.
Image

User avatar

VonMünchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMünchhausen »

Lugubriel wrote:Virker interessant dette, men utifra det jeg har hørt virker forrige skiva enda mer interessant. Kommer nok til å få inn denne etterhvert.
Hvis du ikke drøyer det alt for lenge legger jeg sikkert inn en bestilling hos deg. Få inn Twilight-skivene, de nye skivene til Limbonic Art, Watain og Nokturnal Mortum i samme slengen. Da snakker vi!

User avatar

Lugubriel
Rocker
Rocker
Posts: 642
Joined: 30 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lugubriel »

VonMünchhausen wrote:
Lugubriel wrote:Virker interessant dette, men utifra det jeg har hørt virker forrige skiva enda mer interessant. Kommer nok til å få inn denne etterhvert.
Hvis du ikke drøyer det alt for lenge legger jeg sikkert inn en bestilling hos deg. Få inn Twilight-skivene, de nye skivene til Limbonic Art, Watain og Nokturnal Mortum i samme slengen. Da snakker vi!
Denne er ihvertfall i boks, får se om noen av de andre dukker opp :)
Image

User avatar

Aspergers Inc.
Poser
Poser
Posts: 302
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aspergers Inc. »


User avatar

VonMünchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMünchhausen »

Er på første gjennomhøring nå og foreløpig inntrykk er at lyden er for klar og rett i trynet. Vokalen har også tapt seg en smule. Mangler stemningen som debuten hadde. Regner med at jeg blir uenig med meg selv i løpet av året.


Imhotep616
Belieber
Belieber
Posts: 51
Joined: 24 Oct 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Imhotep616 »

VonMünchhausen wrote:Er på første gjennomhøring nå og foreløpig inntrykk er at lyden er for klar og rett i trynet. Vokalen har også tapt seg en smule. Mangler stemningen som debuten hadde. Regner med at jeg blir uenig med meg selv i løpet av året.
Er ikke du stort sett uenig med deg selv hele tiden? Til og med når du er enig?

Jeg er på generelt grunnlag uenig med deg om alt bortsett fra Unexpect, hehe
...but if nothing has any meaning there's no point in my doing anything... (Deathspell Omega)

User avatar

Bob
Bel
Bel
Posts: 5
Joined: 08 Aug 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Bob »

saa dem i san francisco for noen uker siden. det var joggu traurige greier gitt!
JØRGEN! YOU'RE RUNNING THE WRONG DIRECTION!!
Hege wrote:Nye utgivelser pleier å være kjipt.

User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

Ganske massiv skive igrunn! Har ikke hatt tid til å sette meg inn i skiva før nå, og synes det høres ganske så fett ut!

MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

User avatar

DarthVidar
Poser
Poser
Posts: 338
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DarthVidar »

Dette minner meg på at skiva står i plastikken ennu.

Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

User avatar

VonMünchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMünchhausen »

Og DEHR! løsnet skiva for min del! Fortsatt et bittelite stykke unna nakkeskudd, men det er bare snakk om centimeter.


User avatar

VonMünchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMünchhausen »

Ny skive 19. august visstnok. kommer på underlabelen til season of mist. pent spent.



Imhotep616
Belieber
Belieber
Posts: 51
Joined: 24 Oct 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Imhotep616 »

VonMünchhausen wrote:

Ny skive 19. august visstnok. kommer på underlabelen til season of mist. pent spent.

Jeg har hørt nye skiva flere ganger, og etter min mening er den bedre enn "Apocalypse Sun".

...but if nothing has any meaning there's no point in my doing anything... (Deathspell Omega)

User avatar

VonMünchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMünchhausen »

Mer av det samme da? Åssen er produksjonen i forhold til "Apocalypse Sun"?

Mer info:
cover: http://www.season-of-mist.com/common/co ... 1309268884

1. Rite of the Slaying Tongue

  1. Eater of the Black Lead
  2. Psychagogoi
  3. Lucifer Trismegistus
  4. The Gnosis of Inhumation
  5. The Angel of Smokeless Fire
  6. Dreaming Above the Sepulcher
  7. Via Tortuosa
  8. Old Night

NIGHTBRINGER was created as a conduit for contemplations on the mysteries of death as it is understood in the tradition of the art magical. Formed in the year 1999 by Nox Corvus (guitars, percussion and vocals) and Naas Alcameth (guitars and vocals), the band from Colorado in the United States chose orthodox Black Metal as the basis of their artistic expression. Conjuring up unholy sounds that draw from the blackest sources ranging from the majestic elegance of early EMPEROR to the fierce aggression of MARDUK, their third full-length "Hierophany of the Open Grave" gives rise to a mighty demon. Strings are screaming frosty hymns burning with bitter buzzing melodies, over which deviously arranged multilayered vocals are hissing incantations and spew forth throat-grinding blasphemies. NIGHTBRINGER are holding up the traditions of second generation Black Metal, while adding their own unique sound. After unleashing several demos and split releases between 2001 and 2006, their debut album "Death and the Black Work" darkened the light of the world in 2008. A second album followed two years later with "Apocalypse Sun". Rising fast from the underground, NIGHTBRINGER found themselves opening for major acts of the scene such as WATAIN, KRIEG and PROFANATICA. Now "Hierophany of the Open Grave" features guest contributions by Ar-Ra’d al-Iblis (of ACRIMONIOUS and MORBID INSULTER fame). Discover the new American darkness!



Imhotep616
Belieber
Belieber
Posts: 51
Joined: 24 Oct 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Imhotep616 »

VonMünchhausen wrote:

Mer av det samme da? Åssen er produksjonen i forhold til "Apocalypse Sun"?

[/quote]

Den er nokså snill, egentlig... Lydbildet er klart og tydelig. Men melankolien og den litt doom aktige følelsen gjennomsyrer hele greia, selv om det er litt høyt tempo her og der...

...but if nothing has any meaning there's no point in my doing anything... (Deathspell Omega)

User avatar

VonMünchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMünchhausen »

snill = intetsigende adjektiv. Skitten/polert/glanset/kremaktig/overprodusert/punchy/skral/bråkete/skranglete/vepsete/kraftig/svulstig/etc. Stryk de som ikke passer.


Locked Previous topicNext topic