The first wave of black metal - poll og anbefalingstråd
Står mellom Venom og Mercyful Fate på førsteplass, vanskelig å velge.
Welcome To Hell og Melissa er likestilt, og det er også Black Metal og Don't Break The Oath.... Tidenes vanskeligste prioritering.
1. Venom / Mercyful Fate
2. Celtic Frost
3. Bathory
Morbid Tales og To Mega Therion er jeg stor fan av, resten er så som så.
Av Bathory er jeg kun kjente med debuten og Under The Sign of The Black Mark, dem er OK+.
Welcome To Hell og Melissa er likestilt, og det er også Black Metal og Don't Break The Oath.... Tidenes vanskeligste prioritering.
1. Venom / Mercyful Fate
2. Celtic Frost
3. Bathory
Morbid Tales og To Mega Therion er jeg stor fan av, resten er så som så.
Av Bathory er jeg kun kjente med debuten og Under The Sign of The Black Mark, dem er OK+.
Death SS og. Future Tense, kæinskje? Masters Hammer, seff, men de var litt senere.BUB wrote:Fett!!!Warslaughter wrote:Ellers kan du jo alltids sjekke ut Bulldozer om du liker first wave band:
http://www.youtube.com/watch?v=pmnMCatyW00
-
- Rocker
- Favourite genre: Heavy Metal
- Mood:
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 0
Om jeg skal gå ut ifra det jeg har hørt og se forbi det lyriske:
1. Mercyful Fate
2. Celtic Frost
3. Bathory
4. Venom
Andre i samme familie er, som norseman nevnte i en annen tråd:
Bulldozer, Sodom - In the Sign of Evil, Hellhammer, Running Wild - Gates of Purgatory, Slayer - Show No Mercy etc.
1. Mercyful Fate
2. Celtic Frost
3. Bathory
4. Venom
Andre i samme familie er, som norseman nevnte i en annen tråd:
Bulldozer, Sodom - In the Sign of Evil, Hellhammer, Running Wild - Gates of Purgatory, Slayer - Show No Mercy etc.
-
- Poser
- Mood:
- Has thanked: 0
Joda.Olavr wrote:Sepultura - Morbid Visions, Sarcofago, Holocausto, Vulcano og alt annet av det som i den sør amerikanske bmscena på 80 tallet.
Men de er vel kanksje ikke tidlig nok ute til å medregnes.
Angående pollen er det bare komplett umulig. Akkurat nå, og de siste par årene har det gått mest i Mercyful Fate, står vel mellom dem og Bathory, med Venom som en hårfin outsider. Celtic Frost ble ikke skikkelig bra før på Cold LakeFFUUUUUU... Neida, slår vi sammen Hellhammer og de første to (tre med Emperor's Return) utgivelsene er de og særdeles verdige utfordrere.
'Till, in Time's stayless stealthy swing,
Uncompromising rude reality
Mangled the Monarch of our fashioning,
Who quavered, sank; and now has ceased to be.
Affen wrote:Fasit.norseman wrote:Celtic Frost ble ikke skikkelig bra før på Cold Lake
Affen wrote:Fasit.Affen wrote: Mercyful Fate har ingenting med black metal å gjøre
Affen wrote:Fasit.Erasmus Montanus wrote: En sten kan ikke flyte; Mor Lille kan ikke flyte; Altså er Mor Lille en sten
'Till, in Time's stayless stealthy swing,
Hører lite på alle disse bandene nå for tiden, men de to første av Bathory er de jeg oftest setter på. I tillegg har de jo gitt ut flere feite skiver, så de kommer på førsteplass. De to første til Mercyful Fate er også kjempeskiver så de kommer på andreplass. Så kommer Celtic Frost på tredje og Venom som jeg jevnt over har mistet sansen for på siste.
-
- Rocker
- Mood:
FET låt!gnombob wrote:Av det som ikke er nevnt bør du sjekke ut Tormentor:
http://www.youtube.com/watch?v=Bf7pJS-vihc
Fuckfeitt.
-
- Poser
- Mood:
Bathory - "The return..." er eneren fra 80-tallet.
Det er kun de gamle Darkthrone skivene som kan måle seg i stemning, men riffene på denne Bathory skiva vil alltid stå øverst på pallen.
Gidder ikke ramse opp alle slags åpenbare klassikere, men som en nevnte her; Sepultura`s "Morbid visions" og spesielt "Bestial devastation" ep er obligatorisk black metal for de som liker ekte og rå saker.
Det er kun de gamle Darkthrone skivene som kan måle seg i stemning, men riffene på denne Bathory skiva vil alltid stå øverst på pallen.
Gidder ikke ramse opp alle slags åpenbare klassikere, men som en nevnte her; Sepultura`s "Morbid visions" og spesielt "Bestial devastation" ep er obligatorisk black metal for de som liker ekte og rå saker.
DØDSMARSJ TIL h*****e!