Det nesten helt store metalspørsmålet
Når jeg ser på mine mest spilte artister på last.fm, får jeg denne sjangerspredningen:
Doom/Death (My Dying Bride)
Death Metal (Death)
Progressive Death Metal (Opeth)
Melodic Death Metal (Edge of Sanity)
Bal-Sagoth Metal (Bal-Sagoth)
Så svaret bør jo bli "death metal", men ingen av disse bandene er egentlig reinspikka dødsinferno, selv om videre ned på lista kommer Morbid Angel, Nile, Suffocation, Immolation og resten av sulamitten, men da blandet med andre sjangere (mye thrash følger, og noe heavy metal).
Denne posten ble sponset av Interessant Info A/S
Endelig svar ble death metal
Doom/Death (My Dying Bride)
Death Metal (Death)
Progressive Death Metal (Opeth)
Melodic Death Metal (Edge of Sanity)
Bal-Sagoth Metal (Bal-Sagoth)
Så svaret bør jo bli "death metal", men ingen av disse bandene er egentlig reinspikka dødsinferno, selv om videre ned på lista kommer Morbid Angel, Nile, Suffocation, Immolation og resten av sulamitten, men da blandet med andre sjangere (mye thrash følger, og noe heavy metal).
Denne posten ble sponset av Interessant Info A/S
Endelig svar ble death metal
LMB promoterte Rhapsody som Symphonic Epic Hollywood Metal for en del år siden. Når de kom under DeMaio's vinger endra de det til Symphonic Epic Filmscore Metal en periode.Porcus wrote:Our Metal Is So Strong Because Our Genrename Is So Long-parodimetal?
-
- Poser
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Skulle jeg jaggu stemt om det var et alternativ!Stian wrote:Heavy rock
Liker best heavy metal, hard rock og doom metal. Brenner mest for doom, så stemte det. Thrash, black og death har jeg blitt mer kresen på med åra, og følger mest med på det nye som kommer av band jeg digga hardt før.
ROCK!
-
- Rocker
- Mood:
Rangering:
1. Black Metal
2. Prog Rock
3. Death Metal
4. Avantgarde
5. Doom Metal (hvis slugde/post-metal hører inn under her havner denne på nummer 1)
6. Prog Metal (progressiv i ordets forstand, ikke vassen hm med synkoper)
7. Nu-Metal (hvis Alternativ Metal blir plassert her, dog)
8. Grunge
9. Grindcore (forutsett at Deathgrind havner under denne)
10. Deathcore
11. Metalcore
12. Krautrock
13. Thrash Metal
Resten av de nevnte sjangrene er enten drit/eller uinteressante.
1. Black Metal
2. Prog Rock
3. Death Metal
4. Avantgarde
5. Doom Metal (hvis slugde/post-metal hører inn under her havner denne på nummer 1)
6. Prog Metal (progressiv i ordets forstand, ikke vassen hm med synkoper)
7. Nu-Metal (hvis Alternativ Metal blir plassert her, dog)
8. Grunge
9. Grindcore (forutsett at Deathgrind havner under denne)
10. Deathcore
11. Metalcore
12. Krautrock
13. Thrash Metal
Resten av de nevnte sjangrene er enten drit/eller uinteressante.
Må innrømme at det ikke høres altfor mye på metal lenger, men i det siste har det i så tilfelle gått mest i
True Norwegian Black Metal!!!1
Ellers liker jeg Gøteborg, Helloween, klassisk thrash og alt annet som svinger.
True Norwegian Black Metal!!!1
Ellers liker jeg Gøteborg, Helloween, klassisk thrash og alt annet som svinger.
Mente egentlig: Du kan selv definere hvilken sjanger du mener platene er, og bestemme deg ut i fra det.Porcus wrote:Jo jo: "Hei, jeg skal ha noe i den sjangeren à la Obzen, Tears Laid in Earth, Prometheus, Abigail, Morningrise, In Search of Truth og Judgement". (Og plateselgeren fant fram Frank Zappa.)Herremelk wrote:Bestem sjæl.
-
- Belieber
- Mood:
-
- Belieber
- Mood:
Halvparten av banda jeg digger er thrash, så stemte det.
Men sjangermessig liker jeg thrash like godt som black metal, death metal og noe punk.
Men sjangermessig liker jeg thrash like godt som black metal, death metal og noe punk.
-
- Poser
- Mood:
-
- Belieber
- Mood:
Ikke overraskende er jeg enig her.Marken wrote:Klin umulig.
Heavy metal, det som opprinnelig er power metal, thrash/speed metal og hardrock er de som er viktigst for meg.
Det Marken glemte å nevne er Doom og NWOBHM!
Helt soleklart prog metal. Vil tro kanskje 40-50% av metalskivene mine tilhører den sjangern.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
Jeg vet ikke. Er glad i litt her og litt der. Men er nok Black Metal, Thrash Metal, Death Metal og Grindcore jeg hører mest på, samt Crust og annen type Punk.
Hører lite på den slags musikk om dagen, dog.
Hører lite på den slags musikk om dagen, dog.
-
- Poser
- Mood:
Med favorittband som Manowar, Judas Priest og Iron Maiden er det liten tvil om at Heavy Metal er favorittsjangern min.
Hard Rock, Power Metal, Doom, Thrash og Extreme metal har også mye bra og by på.
Hard Rock, Power Metal, Doom, Thrash og Extreme metal har også mye bra og by på.
Punk er vel det det går mest i, dvs. alt fra 77-Punk, Oi!, Psychobilly, Hardcore, D-Beat, Crust og alt imellom.
Blir ikke spilt like mye Metal som før, men når det spilles blir det stort sett spilt Heavy, Thrash og (80-talls)Black. Samt noe gammel Hard Rock når man er i det nostalgiske hjørnet.
Blir ikke spilt like mye Metal som før, men når det spilles blir det stort sett spilt Heavy, Thrash og (80-talls)Black. Samt noe gammel Hard Rock når man er i det nostalgiske hjørnet.