Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Satyricon

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Satyricon?

Ja!!
26
54%
Næh...
5
10%
Bob-bob-bob, ikke sant?
17
35%

Total votes: 48

Tenebres
Poser
Poser
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tenebres »

De gamle Satyricon var gode "før i tiden" men jeg synes de ikke har holdt seg like godt som andre BM-utvidelser fra den tiden. Blir alltid småflau når jeg setter på The Shadowthrone...

Nemesis Divina, Rebel Extravaganza og Volcano funker fortsatt som fjell.

Imhotep616
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Imhotep616 »

ghazten wrote:

Hei Tyand, kan det være fordi de er mer... Hva skal jeg si, møkkete og true?
Men jeg ser poenget ditt.

Og ingen TØR å kjefte/disse de, i frykt for å miste ansikt?

Disse og disse... Jeg vetta f**n... er nå i hvert fall et og annet lite spark i siden, men Nocturno og Fenriz bryr seg like mye som de bryr seg om hva jeg skal ha på skiva i morgen tidlig, altså på Kneippbrødet mitt, hehe http://www.heavymetal.no/show.article.a ... rtid=11337

...but if nothing has any meaning there's no point in my doing anything... (Deathspell Omega)

Goatblessed necropenis
Poser
Poser
Mood:

Post by Goatblessed necropenis »

ghazten wrote:

Hei Tyand, kan det være fordi de er mer... Hva skal jeg si, møkkete og true?
Men jeg ser poenget ditt.

Og ingen TØR å kjefte/disse de, i frykt for å miste ansikt?

Miste ansikt? På et j***a internett forum fullt av fjols?

Jeg har da sett mange disse Darkthrone for akkurat de tingene som ble nevnt av Tyand, om ikke så mye her, men på andre forum.

Jeg velger vel på generelt grunnlag å tro at det knapt finnes band som har like lang, eller lenger levetid som Darkthrone, som ikke har møtt seg selv i døra med egne utsagn og prinsipper i starten av "karrieren" på en eller annen måte.

DØDSMARSJ TIL h*****e!

manimal
Poser
Poser
Mood:

Post by manimal »

Nemesis divina og rebel extravaganza er Satyricon på sitt beste. Spesielt førstnevnte er jævlg bra.

Runar
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Runar »

DOH wrote:

Dvs jeg synes de har par-tre gode låter på alle skivene sine, og resten fyllstoff. Bortsett fra Nemesis Divina, som er krem fra start til nesten slutt.

Er vel rimelig enig i dette. Så ja, bra band så absolutt.

Doomination
Poser
Poser
Mood:

Post by Doomination »

Har et nostalgisk forhold til de to første skivene. I dag kan jeg ta meg i og digge og le av partier om hverandre, men de har absolutt flere gode øyeblikk.

Nemesis Divina og Rebel Extravaganza, forskjellige som de er, er bandets to beste. Var storfan av bandet rundt 2002/2003, men disse to platene syns jeg fortsatt er knallbra!

Volcano var den første metalskiva jeg kjøpte og sånn sett har jeg alltid hatt et litt spesielt forhold til den. Merkelig nok likte jeg skiva bare sånn passe den gang, mens nå synes jeg den er veldig bra. Now, Diabolical var grei, men ikke verdt ventetiden, tok seg opp igjen på The Age Of Nero mener jeg.

Satyr sier og gjør mye rart offentlig, men alt i alt har jeg da litt sansen for fyren. Vinen hans er god, veldig god faktisk, men jeg er vanligvis ikke så glad i rødvin så jeg vet egentlig ikke hva jeg snakker om der.

ROCK!

Porcus
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Porcus »

Doomination wrote:

Vinen hans er god, veldig god faktisk, men jeg er vanligvis ikke så glad i rødvin så jeg vet egentlig ikke hva jeg snakker om der.

Den dyre er visstnok god. Den billige (på Rockefeller under Inferno og på Elm) trenger mat, vil jeg mene.

«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

Atheos
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Atheos »

Porcus wrote:
Doomination wrote:

Vinen hans er god, veldig god faktisk, men jeg er vanligvis ikke så glad i rødvin så jeg vet egentlig ikke hva jeg snakker om der.

Den dyre er visst god. Den billige (på Rockefeller under Inferno og på Elm) trenger mat, vil jeg mene.

Har ikkje smakt Baroloen, men den billige er heilt ok. Overraskande snill i forhold til kva eg forventa. Strålande til mat, men fungerar åleine.

DOH
Poser
Poser
Mood:

Post by DOH »

Doomination wrote:

Har et nostalgisk forhold til de to første skivene.

Volcano var den første metalskiva jeg kjøpte .

Hm?

Doomination
Poser
Poser
Mood:

Post by Doomination »

DOH wrote:
Doomination wrote:

Har et nostalgisk forhold til de to første skivene.

Volcano var den første metalskiva jeg kjøpte .

Hm?

I min ungdom lastet man gjerne ned eller brant skiver av kompiser for å sjekke ut band. Volcano var første gangen jeg kjøpte en metal-cd i butikken, ikke første gangen jeg hørte metal.

Når det er sagt, Volcano var nok også noe av det første jeg hørte av bandet, sammen med låtene som var på samleskiva Ten Horns - Ten Diadems som en kompis av meg hadde. Men som jeg nevnte fikk jeg ikke helt taket på Volcano dengang. De gamle skivene, som jeg kjøpte kort tid etter, hørte jeg derimot kjempemasse på, likte dem veldig godt og levde meg skikkelig inn i dem. Nostalgisk forhold som i at jeg digga dem da jeg var 15-16, ikke i 93-94 altså.

ROCK!

Dirant
Poser
Poser
Mood:
Been thanked: 2 times

Post by Dirant »

Vinen var faktisk ikke så verst, nei.

Non-rising body from the grave showing new reality
What I am, what I want, I'm only after death

ZNDN
Belieber
Belieber
Mood:

Post by ZNDN »

Er da ikke så ille de nye skivene? Er jo mye der som er temmelig oldskool. Om de så hadde stilt opp i undertøysreklamer for Calvin Klein hadde jeg ikke brydd meg, er jo musikken som skal være fet. Er heller ikke noen stor fan av BM som høres ut som det er tatt opp med kasettspiller på gutterommet, så jeg holder meg til Rebel og oppover. Har dog ikke helt sansen for vokalen. Den er ikke kvass nok på en måte. Høres ut som han trenger å kremte opp noe, og det irriterer meg.

stunix
Belieber
Belieber
Mood:

Post by stunix »

Jeg liker både nyere og eldre Satyricon. "Volcano" er favoritten min av det albumet etter de tre første.

Image

dødshemma
Belieber
Belieber
Mood:

Post by dødshemma »

Nemesis Devina har tross alt "Forhekset"

Rebel Extravaganza har "Tied in bronze chains"

Vulcano har "Possessed"

Fete skiver alle 3, med Dark Medievel Times og The Shadowthrone hakk i hel.

• bonus grisefeit utypisk Satyricon-låt, nemleg: The night of the triumphator.
E du med oss i dag, byrja tanken bli klar?

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Møkkaband. Det var faktisk noe ok på The Age of Nero, selv om det meste der og var dørgende kjedelig. Men jeg skjønner seriøst ikke opphausinga av Nemesis Divina. p**s-skive tvers igjennom. The Shadowthrone spilte jeg en del når den var ny, men gikk veldig fort lei.

Image

ghazten
Poser
Poser
Mood:

Post by ghazten »

Affen wrote:

Møkkaband. Det var faktisk noe ok på The Age of Nero, selv om det meste der og var dørgende kjedelig. Men jeg skjønner seriøst ikke opphausinga av Nemesis Divina. p**s-skive tvers igjennom. The Shadowthrone spilte jeg en del når den var ny, men gikk veldig fort lei.

8O Jaja, hver sin smak

TheUnborn
Rocker
Rocker
Mood:

Post by TheUnborn »

ghazten wrote:
Affen wrote:

8O Jaja, hver sin smak

Get used to is.

Opeth82
Poser
Poser
Mood:

Post by Opeth82 »

TheUnborn wrote:
ghazten wrote:
Affen wrote:

8O Jaja, hver sin smak

Get used to is.

:D

OT: Mye fett på samvittigheten. Alt opp til Volcano er meget bra, etter det gikk det nedover.

Affen wrote:Det går faktisk an å bare holde helt kjeft.

tyand
Poser
Poser
Mood:

Post by tyand »

TheUnborn wrote:
ghazten wrote:
Affen wrote:

8O Jaja, hver sin smak

Get used to is.

Hehe.

"p**s-skive tvers igjennom er vel litt hardt å ta i, men enig at den er noe oppskrytt.

That secret Path leads the Ahran to mental woe unspeakable; woe for the dead, and helpless pity for the men of Karmic sorrow; the fruit of Karma Sages dare not still.

DOH
Poser
Poser
Mood:

Post by DOH »

ZNDN wrote:

Er heller ikke noen stor fan av BM som høres ut som det er tatt opp med kasettspiller på gutterommet, så jeg holder meg til Rebel og oppover.

Synes du seriøst de tre første Satyricon-skivene høres ut som de er tatt opp med kassettspiller på gutterommet? Med litt velvilje er kanskje den første skiva litt i den retningen, men de to andre?

Locked Previous topicNext topic