Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Gitarforsterkere - Randall VS Line 6

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Hvilken?

Line 6 Spider II 212
6
46%
Randall RG100SC
3
23%
Hæ?
4
31%
 
Total votes: 13
User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Kan ikke alle møtes med forsterkerne sine, og så sammenligner vi, og kårer hvem som har kulest forsterker? Og kulest gitar, selvfølgelig.


kattefisk
Be
Be
Posts: 4
Joined: 27 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by kattefisk »

Jeg vinner.
Stian wrote:Jeg mislikte DT mer før. Nå har jeg en slags sympati med de, omtrent som med ansatte på Åråsen, som må omgås åndssvake og illeluktende mennesker hver dag.

User avatar

HeimBrent
Belieber
Belieber
Posts: 63
Joined: 31 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by HeimBrent »

Med den gitaren jeg planlegger innkjøp av så vinner nok jeg lett. Hvor skal vi møtes da?


kattefisk
Be
Be
Posts: 4
Joined: 27 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by kattefisk »

Jeg velger sted?
Sandnes
Stian wrote:Jeg mislikte DT mer før. Nå har jeg en slags sympati med de, omtrent som med ansatte på Åråsen, som må omgås åndssvake og illeluktende mennesker hver dag.

User avatar

HeimBrent
Belieber
Belieber
Posts: 63
Joined: 31 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by HeimBrent »

BlueGrot wrote:Jeg velger sted?
Sandnes

Den er grei. Da står du som arrangør. Ergo; du betaler reisen!


kattefisk
Be
Be
Posts: 4
Joined: 27 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by kattefisk »

arrangør, nehei, taaken tar seg av slikt.
Stian wrote:Jeg mislikte DT mer før. Nå har jeg en slags sympati med de, omtrent som med ansatte på Åråsen, som må omgås åndssvake og illeluktende mennesker hver dag.

User avatar

HeimBrent
Belieber
Belieber
Posts: 63
Joined: 31 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by HeimBrent »

BlueGrot wrote:arrangør, nehei, taaken tar seg av slikt.

Ta betaler han reisen.

User avatar

Morior
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morior »

Hmmmm... Kommer til å flise alle med gitaren jeg skal kjøpe i august. :P

User avatar

Topic author
fres
Belieber
Belieber
Posts: 31
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 37

Post by fres »

Heller mot Randallen nu, men har ganske lyst på en Engl Screamer combosak. Svindyre men.


kattefisk
Be
Be
Posts: 4
Joined: 27 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by kattefisk »

Eskil, ignorer HeimBrent. Line6 all the way!
Stian wrote:Jeg mislikte DT mer før. Nå har jeg en slags sympati med de, omtrent som med ansatte på Åråsen, som må omgås åndssvake og illeluktende mennesker hver dag.

User avatar

Topic author
fres
Belieber
Belieber
Posts: 31
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 37

Post by fres »

Jajau, men som Phoncible sa, så lurer jeg på om den digitale blir litt jalla i forhold til "The real thing".


kattefisk
Be
Be
Posts: 4
Joined: 27 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by kattefisk »

fres wrote:Jajau, men som Phoncible sa, så lurer jeg på om den digitale blir litt jalla i forhold til "The real thing".
Randall er langt fra the real thing. Alt det negative ved transistorer inkarnert. Og Line6 er fett, sjekk ut videoene på www.line6.com for ampen.
Stian wrote:Jeg mislikte DT mer før. Nå har jeg en slags sympati med de, omtrent som med ansatte på Åråsen, som må omgås åndssvake og illeluktende mennesker hver dag.

User avatar

HeimBrent
Belieber
Belieber
Posts: 63
Joined: 31 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by HeimBrent »

Vel, på forsterkerfronten bør du vel ikke ta tips fra folk som kjører POD rett inn i PA både på øvinger og live... Og Randallen er fet den.


kattefisk
Be
Be
Posts: 4
Joined: 27 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by kattefisk »

HeimBrent wrote:Vel, på forsterkerfronten bør du vel ikke ta tips fra folk som kjører POD rett inn i PA både på øvinger og live... Og Randallen er fet den.


HAHA
dåre.
For det første liker du St. Anger.








Vent, trenger jeg å si mer?





Kan poste masse bra klipp med god POD lyd, Philbert på Line6 forumene er et geni som klarer å få en pod til å høres ut som en Mesa Boogie Mk4.
En POD er ikke lagd for å erstatte "feelingen" i en rør forsterker. Det er bare det at karakteren i røret er vanskelig å fange live og på plate gjennom PA anlegg (Ja, gitaramper går gjennom PA uansett, hvis ikke du spiller i kjelleren til mor) PODen er lagd for å simulere en spilt inn forsterker. Line6 forsterkeren kjører denne simuleringen gjennom en amp.


Valget er mellom en Randall med scoopet metallvreng(eneste vrengen den klarer bra, men du høres ut som Dimebag Darrell^2) og dårlig clean og en Line6 med flotte cleankanaler (ikke rørclean da, men utrolig god, jeg spiller inn clean fra POD uten EQ) litt skranglevreng, hardrockvreng og en fet metallvreng (med en mellomtone som kutter godt)
Stian wrote:Jeg mislikte DT mer før. Nå har jeg en slags sympati med de, omtrent som med ansatte på Åråsen, som må omgås åndssvake og illeluktende mennesker hver dag.

User avatar

HeimBrent
Belieber
Belieber
Posts: 63
Joined: 31 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by HeimBrent »

BlueGrot wrote: HAHA
dåre.
For det første liker du St. Anger.

Vent, trenger jeg å si mer?

Her er et like sakelig motangrep: Du har kort hår og briller.

BlueGrot wrote: Kan poste masse bra klipp med god POD lyd, Philbert på Line6 forumene er et geni som klarer å få en pod til å høres ut som en Mesa Boogie Mk4.
En POD er ikke lagd for å erstatte "feelingen" i en rør forsterker. Det er bare det at karakteren i røret er vanskelig å fange live og på plate gjennom PA anlegg (Ja, gitaramper går gjennom PA uansett, hvis ikke du spiller i kjelleren til mor) PODen er lagd for å simulere en spilt inn forsterker. Line6 forsterkeren kjører denne simuleringen gjennom en amp.


Valget er mellom en Randall med scoopet metallvreng(eneste vrengen den klarer bra, men du høres ut som Dimebag Darrell^2) og dårlig clean og en Line6 med flotte cleankanaler (ikke rørclean da, men utrolig god, jeg spiller inn clean fra POD uten EQ) litt skranglevreng, hardrockvreng og en fet metallvreng (med en mellomtone som kutter godt)

Hvis du spiller metal. Hva skal du da med annen vreng enn metalvreng? Tenk over den. Og hva skal du med mellomtone? Den er på null uansett. Ikke på clean dog. Men mellomtonevreng er for kjerringer og menn uten baller.


kattefisk
Be
Be
Posts: 4
Joined: 27 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by kattefisk »

Mellomtone er det viktigste når en spiller live!
Du er f**n mongo!

Jeg kjører også mellomtonekutt, men da lavere, slik at de øvre mellomtonene kutter gjennom i miksen. Scooper rund 120-180 hz.
Ikke alle er så ensporet som deg. Soloer passer ypperlig med skranglevreng, Eskil har faktisk en Ibanez 1570 Prestige med noe som heter tone. Det skinner gjennom med mindre vreng.
Stian wrote:Jeg mislikte DT mer før. Nå har jeg en slags sympati med de, omtrent som med ansatte på Åråsen, som må omgås åndssvake og illeluktende mennesker hver dag.


kattefisk
Be
Be
Posts: 4
Joined: 27 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by kattefisk »

HeimBrent wrote:
BlueGrot wrote: HAHA
dåre.
For det første liker du St. Anger.

Vent, trenger jeg å si mer?

Her er et like sakelig motangrep: Du har kort hår og briller.


Det er ikke fakta, lyden på St. Anger suger balle, derfor er det et argument.
Stian wrote:Jeg mislikte DT mer før. Nå har jeg en slags sympati med de, omtrent som med ansatte på Åråsen, som må omgås åndssvake og illeluktende mennesker hver dag.

User avatar

HeimBrent
Belieber
Belieber
Posts: 63
Joined: 31 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by HeimBrent »

BlueGrot wrote:
HeimBrent wrote:
BlueGrot wrote: HAHA
dåre.
For det første liker du St. Anger.

Vent, trenger jeg å si mer?

Her er et like sakelig motangrep: Du har kort hår og briller.


Det er ikke fakta, lyden på St. Anger suger balle, derfor er det et argument.

Om lyd suger balle er subjektivt...

User avatar

HeimBrent
Belieber
Belieber
Posts: 63
Joined: 31 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by HeimBrent »

BlueGrot wrote:Mellomtone er det viktigste når en spiller live!
Du er f**n mongo!

Jeg kjører også mellomtonekutt, men da lavere, slik at de øvre mellomtonene kutter gjennom i miksen. Scooper rund 120-180 hz.
Ikke alle er så ensporet som deg. Soloer passer ypperlig med skranglevreng, Eskil har faktisk en Ibanez 1570 Prestige med noe som heter tone. Det skinner gjennom med mindre vreng.

Hvem er Eskil?


kattefisk
Be
Be
Posts: 4
Joined: 27 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by kattefisk »

Tviler på at de fleste her ville hatt gitarlyden på St. Anger dog.
Stian wrote:Jeg mislikte DT mer før. Nå har jeg en slags sympati med de, omtrent som med ansatte på Åråsen, som må omgås åndssvake og illeluktende mennesker hver dag.

Locked Previous topicNext topic