GBH knuser balle.
Ellers vakke finnene helt ute. Det andre greiene skjønte jeg ikke i all sin enkelhet.
Pompels månedsstaffet!
-
- Beliebe
Stian wrote:Helt på Affen-nivå er jeg ikke når det gjelder Sweet Savage, men j****g kult er det heller ikke. Typisk band som Metallica kunne covra og gjort det mye bedre.
De har covra dem:
James synger fetere i alle fall. Få som synger like fett som han gjorde i ´82.
-
TOPIC_AUTHOR - Belieber
Aiight, dagens valg er stafettens første obligatoriske må-med-valg. Vi befinner oss i Danmark der en viss Kim Bendix Petersen frontet det som muligens er tidenes band; BLACK METAL-pionerene Mercyful Fate. Er jo egentlig klin umulig å skulle velg kun én låt av dette bandet fra den klassiske perioden deres, men går for låta Black Masses som ble gitt ut som singel i desember 1983. Litt bra låt, ja.
1983:
MERCYFUL FATE - BLACK MASSES

-
- Rocker
kattpiss wrote:Stian wrote:Helt på Affen-nivå er jeg ikke når det gjelder Sweet Savage, men j****g kult er det heller ikke. Typisk band som Metallica kunne covra og gjort det mye bedre.
De har covra dem:
James synger fetere i alle fall. Få som synger like fett som han gjorde i ´82.
Haha, se der, ja.
Mercyful Fate på sin side er helmaks.
-
- Poser
-
- Rocker
Teksten på Black masses er så herlig ufin:
Come and join
My black masses
Bring along
Your iron axes
Now draw a circle
Right here in the light
I'll tell you
Just what to write
Elohim...Adonai...Tetragrammaton
Slaughtering babies
In ceremonial ways
If we're lucky
We can see them for days
'cause baby blood
Is full of strength
But I tell you
Oh how it stinks
Give me some baby blood
Black masses...black masses...black masses...
Runnin' wild
Spittin' blood
In my lady's face
I show her my pets
A few rotten heads
And about my lady
If she can't take it
She's got to face it
I'll slaughter her too
Come and join
My black masses
Bring along
Your iron axes
Now draw a circle
Right here in the light
I'll tell you
Just what to write
Black masses...black masses...black masses...
Killin' babies...black masses.
-
- Belieber
-
- Belieber
-
- Rocker
Sarcofagus var slappe greier. Ikke noe jeg gidder å sjekke ut videre.
Sweet Savage er kult. Minner litt om Tygers of Pan Tang. Finnes det noen samleskive med alle de gamle SS-singlene?
G.B.H. var bedritent. Kjip lyd, og kjedelig musikk.
Mercyful Fate blei mye bedre på Melissa, men Black Masses har jo potensiale. Er i det hele tatt ikke noen voldsom fan av låtene fra In the Beginning, da det låter så uferdig ift det MF man hører på Melissa.

-
- Rocker
Affen wrote:Mercyful Fate blei mye bedre på Melissa, men Black Masses har jo potensiale. Er i det hele tatt ikke noen voldsom fan av låtene fra In the Beginning, da det låter så uferdig ift det MF man hører på Melissa.
Ser faktisk akkurat hva du mener, men synes det er vel så sjarmerende slik.
Ta notater av argumentasjonen din også, dette var så saklig og ryddig at jeg ble helt satt ut og må gå og legge meg!
-
- Rocker
Stian wrote:Affen wrote:Mercyful Fate blei mye bedre på Melissa, men Black Masses har jo potensiale. Er i det hele tatt ikke noen voldsom fan av låtene fra In the Beginning, da det låter så uferdig ift det MF man hører på Melissa.
Ser faktisk akkurat hva du mener, men synes det er vel så sjarmerende slik.
Ta notater av argumentasjonen din også, dette var så saklig og ryddig at jeg ble helt satt ut og må gå og legge meg!
Haha...

-
- Poser
Musikken til Mercyful Fate ække tapt bak ei vogn, men teksten på den låta her lukter fjortisprovokasjon lang vei i våre dager. Mulig det var litt mer krutt i slikt på tidlige åttitallet dog.
Det som setter meg litt ut med musikken er at jeg liker kastratvokalen, noe det er veldig sjelden jeg gjør. Jeg aner ikke hvorfor, men denne er dritfet.

-
TOPIC_AUTHOR - Belieber
Soooweee, vi har kommet til året nittenhundreogåttifire. Et svært bra år på mange måter, bl.a ble eksempelvis jeg født dette året. Dagens valg er vel ikke videre originalt, men det spiller ingen trille, er tross alt snakk om en ubeskrivelig bra plate her; Ride The Lightning. Bare et drøyt år etter debut'en disket Metallica opp med dette mesterverket. Kill 'Em All er jo en deilig plate, men her snakker vi virkelig sjumilssteg hva progresjon angår. Plata ble spilt inn i København og Metallica skal etter sigende ha benyttet seg av Mercyful Fate sitt øvingslokale amongst other things. Og det er vel ikke helt usannsynlig at de i stor grad har latt seg inspirere av MF i forbindelese med denne platen. Velger den massive avslutningslåten The Call Of Ktulu; en låt som definitivt vekker til live mørke visjoner om monstrøse abominasjoner som ligger i dvale, klare til å fucke med menneskeheten. f**n så bra Metallica var på sitt aller beste.
1984:
METALLICA - THE CALL OF KTULU